Gonal F og Ovitrelle

Det er godt å høre at du gledelig hadde gjort det igjen! også er det jo for en god sak også, det hjelper kanskje på. Skal prøve å ikke grue meg for mye. Har ikke snakket med Haukeland enda, venter til etter jeg har vært på cystekontroll hos vår venn. Har lyst å få en bekreftelse på at søknaden er sendt også før vi begynner å mase på de… hehe Jeg bruker Trisekvens for å opprettholde en syklus slik at forholdene nedi der er noenlunde bra før evt ivf. Risikerer syklus på alt fra 35-90 dager uten den, så det er kanskje lurt å ha litt «kontroll»..? Vet ikke om det er evidensbasert, jeg gjør bare som jeg får beskjed om, haha.

Herlighet, det er ganske sykt ja. Er det vanlig at det er sånn, sa de noe om det? Og skyldes det kvaliteten på egget eller spermen vanligvis? Heldigvis fikk dere ett som var av veldig god kvalitet! og kanskje til og med et ekstra lite som kan fryses. Krysser virkelig fingrene for at dette går veien! Du har aldri vært nærmere å være gravid enn du er nå! Det er utrolig spennende. ❤️ Skal du gjøre noe spesielt de neste dagene, eller skal du bare leve helt som normalt?
 
Det er ingen grunn til å grue seg. Som du sier så er det jo for en god sak. Jeg er allerede innstilt og klar for ny runde i januar. Man kan ikke starte på den blødningen man får etter et mislykket forsøk.

Det høres lurt ut at du går på den medisinen. En syklus på 90 dager ville jo vært krise når man forsøker å bli gravid. Håper cysten ikke utvikler seg og at det blir slutt på forsinkelser nå.

De sa ikke noe om hva som var årsaken. Men det hadde vært greit å vite om det er eggene eller spermen. Med pcos er det jo vanlig med mange egg, men til gjengjeld så er jo kvaliteten gjerne lavere. Det var ingen av de andre eggene som overlevde. Så det var litt kjipt. Nesten litt skremmende at så mange egg ikke ble noe av. Får nesten litt angst av å tenke på at det kun var 1 egg. Det gjør meg også litt stresset ift. en ny runde.

Jeg lever helt som normalt. Men har fått beskjed om å leve som at jeg er gravid. Dvs holde meg unna mat og drikke som gravide ikke skal ha. Er fortsatt fare for vridning av eggstokkene siden de er så store, så må holde meg litt rolig ift. trening. Jeg går heller litt lette turer :) Har riktignok ingen tro på dette forsøket. Så det er litt kjipt.
 
Hvordan går det med deg? ❤️ Noe nytt siden sist? Ble litt sent svar herfra, atter en gang.. Jeg var til kontroll, og der så det heldigvis fint ut! Så jeg ble «friskmeldt», hehe. Fikk også bekreftet mistanken min om at søknaden til KK ikke var sendt enda, så det ble jeg ordentlig skuffet og irritert over. Han fikk en skikkelig tilbakemelding på det, så håper at det er gjort nå…. Uansett kjenner jeg at jeg og vi har godt av en liten pause fra alt nå, vi slapper mye bedre av, og har det generelt litt bedre i livet

Jeg kan tenke meg den følelsen du beskriver der altså.. er nok lett for å få panikk når så få overlevde, men det kan jo også være helt tilfeldig. Krysser fingrene for at det gode dere hadde klorer seg fast og klarer seg! ❤️ Er det for tidlig å ta test? Skulle det vise seg at det ikke gikk denne gangen, så vet du ihvertfall at du tåler medisinene godt, og at det virker! Må man vente en syklus slik at eggstokkene får hvilt seg litt, eller hvorfor er det sånn?
Gleder meg til å høre fra deg!
 
Kjenner jeg blir oppgitt på dine vegne at han ikke har sendt søknaden. Når man står i denne prosessen teller hver eneste dag når det kommer til venteliste. Hvilken unnskyldning hadde han for at søknaden ikke var sendt? Godt å høre at alt så bra ut og at dere føler det sånn som dere gjør :Heartred

Idag er jeg 11 DPO og jeg klarte ikke vente med å teste meg. Har babyplan sine tidligtester og testen var så blendahvit som man kan få det. Imorgen er det 14 dager siden jeg satt Ovitrelle og sist jeg satt Ovitrelle fikk jeg mensen nøyaktig 14 dager etterpå. Så vi får se hva som skjer imorgen… Har vært veldig innstilt på at det ikke kom til å gå denne gangen, så er heldigvis ikke så skuffet som jeg hadde sett for meg. Kjenner bare at jeg gleder meg til januar med ny runde også gleder jeg meg over at jeg får en fin jul uten kvalme :)

Ja, de sa ihverfall at kroppen hadde godt av en pause. Og det kjenner jeg er helt greit for meg også. Desember er uansett en travel måned og da skal jeg få gitt jernet litt ekstra på sats :)
 
Ja, ble ganske oppgitt og frustrert selv. Han sa at han ville se hvordan det hadde gått med cysten… men det sa han ingenting om da jeg var til tapping, da sa han at han skulle sende søknaden samme kveld. Han vil ikke gi meg mer stimulering, så det hadde jo ikke spilt noen som helst rolle hvordan cysten så ut på neste kontroll. Det virker jo som han enten har for mye på seg, eller at han rett og slett har glemt det… uansett fortvilende for vår del! Skal ringe KK om noen dager for å høre om de har mottatt den.

Men så var det deg da.. Off, er testene fortsatt blenda? Har mensen kommet? Håpet så sykt for deg! Håper du mot all formodning plutselig har fått positiv test i dag! ❤️ hva skjer dersom det ikke går nå? Sender deg en god klem!
 
Ja, ble ganske oppgitt og frustrert selv. Han sa at han ville se hvordan det hadde gått med cysten… men det sa han ingenting om da jeg var til tapping, da sa han at han skulle sende søknaden samme kveld. Han vil ikke gi meg mer stimulering, så det hadde jo ikke spilt noen som helst rolle hvordan cysten så ut på neste kontroll. Det virker jo som han enten har for mye på seg, eller at han rett og slett har glemt det… uansett fortvilende for vår del! Skal ringe KK om noen dager for å høre om de har mottatt den.

Men så var det deg da.. Off, er testene fortsatt blenda? Har mensen kommet? Håpet så sykt for deg! Håper du mot all formodning plutselig har fått positiv test i dag! ❤️ hva skjer dersom det ikke går nå? Sender deg en god klem!
Et lite tips: på Helse Norge kan du se alle henvisningene som er sendt til sykehuset. Masse lykke til! :)
 
Ventetiden er jo så lang, så ser ingen grunn til å utsette å sende inn søknaden pga cysten. Det synes jeg var dårlig arbeid av han. Har litt følelsen at ting glemmes og man må ofte purre på han på svar. Så føler man seg så kjip når man purrer også.

Samboeren min tok sædprøve på KK etter henvisning fra legen vår for å se om det har vært noen utvikling fra sædprøven hos Hausken til den han tok på KK. Selv om prøveresultatet er sendt til legen for lengst, har han ikke uoppfordret informert om resultatet. Samboeren min etterspurte resultatet for noen uker siden og har fortsatt ikke hørt noe. Kjenner jeg blir irritert når man betaler så mye privat også må man purre flere ganger.

Jeg har ikke testet meg siden mandag. Gidder nesten ikke å teste meg imorgen heller. Men eneste grunnen til at jeg kommer til å gjør det er fordi jeg er tom for cyglogest og hvis jeg skulle være gravid så må jeg fortsette med de. Foreløpig ingen tegn til mensen, men har lest at den gjerne kommer når man slutter på cyglogest.
 
Et lite tips: på Helse Norge kan du se alle henvisningene som er sendt til sykehuset. Masse lykke til! :)
Tusen takk! men han gynekologen sa at henvisningen ikke kom til å bli synlig på helsenorge, fordi den måtte sendes i papirform? Det hadde å gjøre med at det er to personer i samme søknad, og da skal ikke sensitiv informasjon om den andre havne i din journal. Men da stemmer ikke det?? Det ligger ihvertfall ikke noe synlig i helsenorge…
 
Ventetiden er jo så lang, så ser ingen grunn til å utsette å sende inn søknaden pga cysten. Det synes jeg var dårlig arbeid av han. Har litt følelsen at ting glemmes og man må ofte purre på han på svar. Så føler man seg så kjip når man purrer også.

Samboeren min tok sædprøve på KK etter henvisning fra legen vår for å se om det har vært noen utvikling fra sædprøven hos Hausken til den han tok på KK. Selv om prøveresultatet er sendt til legen for lengst, har han ikke uoppfordret informert om resultatet. Samboeren min etterspurte resultatet for noen uker siden og har fortsatt ikke hørt noe. Kjenner jeg blir irritert når man betaler så mye privat også må man purre flere ganger.

Jeg har ikke testet meg siden mandag. Gidder nesten ikke å teste meg imorgen heller. Men eneste grunnen til at jeg kommer til å gjør det er fordi jeg er tom for cyglogest og hvis jeg skulle være gravid så må jeg fortsette med de. Foreløpig ingen tegn til mensen, men har lest at den gjerne kommer når man slutter på cyglogest.
Ja, har samme følelsen.. og virkelig HATER å måtte mase, føler meg så utrolig kjip da. Også skulle man jo virkelig ikke behøve å måtte mase heller! Gikk det fort for dere å få oversendt info fra legen til Medicus og Hausken?

Har det skjedd noe nytt siden sist? Kom mensen til slutt? Kjedelig at mensen blir utsatt pga medisinene.. jeg trodde virkelig jeg var gravid da jeg var en uke på overtid, men samtidig brukte Utrogestan… Regner med du hadde oppdatert her dersom du hadde fått positiv test… ❤️ tenker på deg! Selvom jeg er litt treg å sende svar innimellom!
 
Tusen takk! men han gynekologen sa at henvisningen ikke kom til å bli synlig på helsenorge, fordi den måtte sendes i papirform? Det hadde å gjøre med at det er to personer i samme søknad, og da skal ikke sensitiv informasjon om den andre havne i din journal. Men da stemmer ikke det?? Det ligger ihvertfall ikke noe synlig i helsenorge…
Hm, mener det skal registreres under henvisninger selv om du ikke kan lese selve henvisningen der. :think005 Det papirskjemaet blir scannet til journalen så mener de også skal være synlig etter hvert, men det kan nok ta litt tid før det er synlig da.
 
Jeg oversendte ikke noe informasjon fra Medicus til Hausken. Kun resultatene fra blodprøven. Var ikke akkurat som at Medicus oppdaget noe jeg ikke var klar over fra før:joyful:

Testen på fredag som var testdag var blendahvit som forventet. Spotting kom litt utover dagen og igår kveld kom mensen. Er kjipt at mensen ikke kommer når den skal når man uansett ikke har blitt gravid. Jeg ble ikke overrasket over negativ test, hadde ikke følt en plass i kroppen at jeg var gravid heller. Men gleder meg og er klar for et nytt forsøk i januar. Vi kan uansett prøve på egenhånd i desember selv om jeg har null forventninger til det. Men da blir jeg heller ikke skuffet eller overrasket når testen nok en gang er negativ.

Ellers har jeg lest litt om hysteriskopi: https://www.klinikkhausken.no/gynekolog/hysteroskopi
Tenkte å høre med de om de kan være lurt med en slik undersøkelse før neste forsøk for å være sikker på at jeg ikke har polypper eller muskelknuter i livmoren. Men forstår ikke at en så enkel undersøkelse skal koste 8 400 kr:inpain: Men jeg er villig til å forsøke det uavhengig av pris.
 
Jeg oversendte ikke noe informasjon fra Medicus til Hausken. Kun resultatene fra blodprøven. Var ikke akkurat som at Medicus oppdaget noe jeg ikke var klar over fra før:joyful:

Testen på fredag som var testdag var blendahvit som forventet. Spotting kom litt utover dagen og igår kveld kom mensen. Er kjipt at mensen ikke kommer når den skal når man uansett ikke har blitt gravid. Jeg ble ikke overrasket over negativ test, hadde ikke følt en plass i kroppen at jeg var gravid heller. Men gleder meg og er klar for et nytt forsøk i januar. Vi kan uansett prøve på egenhånd i desember selv om jeg har null forventninger til det. Men da blir jeg heller ikke skuffet eller overrasket når testen nok en gang er negativ.

Ellers har jeg lest litt om hysteriskopi: https://www.klinikkhausken.no/gynekolog/hysteroskopi
Tenkte å høre med de om de kan være lurt med en slik undersøkelse før neste forsøk for å være sikker på at jeg ikke har polypper eller muskelknuter i livmoren. Men forstår ikke at en så enkel undersøkelse skal koste 8 400 kr:inpain: Men jeg er villig til å forsøke det uavhengig av pris.
Et billigere alternativ er væskesonografi/vannscan. Altså en vanlig ultralyd hvor væske føres inn i livmorhulen samtidig for å kunne undersøke og vurdere slimhinnen og livmorhulen bedre (og bl.a se muskelknuter og polypper). Man kan også sjekke om egglederne er åpne eller tette.
 
Hm, mener det skal registreres under henvisninger selv om du ikke kan lese selve henvisningen der. :think005 Det papirskjemaet blir scannet til journalen så mener de også skal være synlig etter hvert, men det kan nok ta litt tid før det er synlig da.
Takk håper det er sånn. Vet du om man får et varsel på noe vis når det blir registrert, eller må man inn og sjekke selv?

Forresten, veldig passende at det er en baby jeg må «pusle» nedenfor her for å få publisert innlegget….
 
Jeg oversendte ikke noe informasjon fra Medicus til Hausken. Kun resultatene fra blodprøven. Var ikke akkurat som at Medicus oppdaget noe jeg ikke var klar over fra før:joyful:

Testen på fredag som var testdag var blendahvit som forventet. Spotting kom litt utover dagen og igår kveld kom mensen. Er kjipt at mensen ikke kommer når den skal når man uansett ikke har blitt gravid. Jeg ble ikke overrasket over negativ test, hadde ikke følt en plass i kroppen at jeg var gravid heller. Men gleder meg og er klar for et nytt forsøk i januar. Vi kan uansett prøve på egenhånd i desember selv om jeg har null forventninger til det. Men da blir jeg heller ikke skuffet eller overrasket når testen nok en gang er negativ.

Ellers har jeg lest litt om hysteriskopi: https://www.klinikkhausken.no/gynekolog/hysteroskopi
Tenkte å høre med de om de kan være lurt med en slik undersøkelse før neste forsøk for å være sikker på at jeg ikke har polypper eller muskelknuter i livmoren. Men forstår ikke at en så enkel undersøkelse skal koste 8 400 kr:inpain: Men jeg er villig til å forsøke det uavhengig av pris.
Kjedelig at det ikke gikk, håpet veldig for deg! ❤️ men det kan hende det blir veldig godt med en liten pause nå i julen.. jeg merker at vi har hatt VELDIG godt av det! Mye lettere til sinns, har mer sex(??), og generelt har begge det litt lettere i livet. Tror det er veldig viktig å ta litt pause for å ivareta den psykiske helsen oppi dette her.. sånn sett greit med ivf hvis man må vente en syklus mellom hver gang! Ang hysteroskopi; tror du at du har polypper eller muskelknuter? Eller er det bare for sikkerhets skyld at du vil sjekke det? Hva er i så tilfelle symptomene på det?
 
Kjedelig at det ikke gikk, håpet veldig for deg! ❤️ men det kan hende det blir veldig godt med en liten pause nå i julen.. jeg merker at vi har hatt VELDIG godt av det! Mye lettere til sinns, har mer sex(??), og generelt har begge det litt lettere i livet. Tror det er veldig viktig å ta litt pause for å ivareta den psykiske helsen oppi dette her.. sånn sett greit med ivf hvis man må vente en syklus mellom hver gang! Ang hysteroskopi; tror du at du har polypper eller muskelknuter? Eller er det bare for sikkerhets skyld at du vil sjekke det? Hva er i så tilfelle symptomene på det?
Glemte noe.. mente om det gikk greit å få oversendt info fra vår felles lege til Medicus eller Hausken ?
 
Takk håper det er sånn. Vet du om man får et varsel på noe vis når det blir registrert, eller må man inn og sjekke selv?

Forresten, veldig passende at det er en baby jeg må «pusle» nedenfor her for å få publisert innlegget….
Nei, man får ikke noe varsel om det.
 
Et billigere alternativ er væskesonografi/vannscan. Altså en vanlig ultralyd hvor væske føres inn i livmorhulen samtidig for å kunne undersøke og vurdere slimhinnen og livmorhulen bedre (og bl.a se muskelknuter og polypper). Man kan også sjekke om egglederne er åpne eller tette.
Tusen takk for godt tips :Heartred Det skal jeg sjekke ut. Vet du hvor man kan gjennomføre det?
 
Kjedelig at det ikke gikk, håpet veldig for deg! ❤️ men det kan hende det blir veldig godt med en liten pause nå i julen.. jeg merker at vi har hatt VELDIG godt av det! Mye lettere til sinns, har mer sex(??), og generelt har begge det litt lettere i livet. Tror det er veldig viktig å ta litt pause for å ivareta den psykiske helsen oppi dette her.. sånn sett greit med ivf hvis man må vente en syklus mellom hver gang! Ang hysteroskopi; tror du at du har polypper eller muskelknuter? Eller er det bare for sikkerhets skyld at du vil sjekke det? Hva er i så tilfelle symptomene på det?
Det går egentlig veldig fint og ikke være gravid i julen og faktisk kunne nyte juleferien uten kvalme og oppkast. Så jeg fokuserer kun på det positive nå :) Synes også hele prosessen er spennende så gleder meg til nytt forsøk og nytt håp.

Legen vår sendte journalen til meg på e-post, så videresendte jeg den til Medicus. Basert på at Medicus åpenbart ikke gadd å lese hva som stod der så fant jeg ut at jeg ikke gadd å sende den til Hausken. På oppstartsamtalen informerte jeg de heller om hva jeg hadde forsøkt av medisiner.

Jeg har ingen mistanker om polypper eller væskeknuter. Jeg er mer den typen som ønsker å utelukke alt tenkelig :joyful:

Så kjekt å høre at det går så bra med deg og at samlivet deres er så bra. Det er viktig at man ikke glemmer å være kjærester oppi dette også. Jeg føler også på at jeg er litt mer forelsket i samboeren min om dagen. Så noe godt er det i denne situasjonen for oss begge :Heartred
 
Back
Topp