Gonal F og Ovitrelle

Det var skuffende nyheter om at det var 2 måneders ventetid til sykepleiersamtalen. Men glad på dine vegne at dere har muligheten til et forsøk i det private. Jeg er utrolig glad for at jeg valgte Hausken og hvis vi går videre til det offentlige så føler jeg meg tryggere siden jeg er så godt kjent med prosessen nå. Har jo hatt litt spørsmål underveis og det har vært fantastisk å bli så godt ivaretatt :Heartred

Når regner du med å få neste menstruasjon? Jeg er sykt spent på dine vegne nå! Dette blir gøy :love7 Endelig er du igang.

Jeg har vært flink denne gangen til og ikke teste meg før testdato. Hvis det blir negativ test på lørdag så kjennes ventetiden til nytt forsøk litt kortere enn hvis jeg hadde testet meg tidlig som sist. Da må jeg bare vente 2-3 uker før neste innsett.
Utrolig sent svar fra meg her nå! Beklager det… :/ hvordan gikk det med deg på lørdag?? ja, veldig spennende å ha noe konkret. Har fått plan og kan komme i gang så snart mensen kommer, noe jeg regner med skjer ila uken. Skal bruke Menopur istedetfor Gonal, hvilke medisiner hadde du igjen? Håper på gode nyheter fra deg! ❤️

Seint svar fra meg også :joyful:

Testen var som vanlig blendahvit. Var godt forberedt så det gikk fint. Men kjente at jeg fikk meg en liten knekk av hele prosessen. Er så lei av at det ikke går. Er i gang med fryseforsøk nå. Skal ha 10 dager med Gonal lavdose. Samme styrke som jeg tok når jeg gikk til vår felles lege. Syntes det var litt knekk også med en ny runde med sprøyter og passe på å ta de til samme tid hver dag.

Jeg har tatt Gonal hele veien og Fyremadel. Etter egguttak tok jeg progesteron.

Har du fått mensen nå? Hvordan går det med sprøytene? Merker du noe? :Heartred

Seint svar fra meg også :joyful:

Testen var som vanlig blendahvit. Var godt forberedt så det gikk fint. Men kjente at jeg fikk meg en liten knekk av hele prosessen. Er så lei av at det ikke går. Er i gang med fryseforsøk nå. Skal ha 10 dager med Gonal lavdose. Samme styrke som jeg tok når jeg gikk til vår felles lege. Syntes det var litt knekk også med en ny runde med sprøyter og passe på å ta de til samme tid hver dag.

Jeg har tatt Gonal hele veien og Fyremadel. Etter egguttak tok jeg progesteron.

Har du fått mensen nå? Hvordan går det med sprøytene? Merker du noe? :Heartred
Ååå nei.. forstår så utrolig godt at du blir skuffet og lei altså.. det er så ekstremt krevende av oss dette her! Skal du bruke Gonal for å bygge opp god nok slimhinne, eller hva er hensikten? Hehe, trodde jeg kunne alt etterhvert! Det kommer til å gå bra en dag! Når du minst venter det, jeg er helt sikker på det. ❤️

Jeg skal bruke Menopur og Fyremadel, også cyclogest kapsler når den tid kommer. Fikk mensen i går, så skal i gang med Menopur i kveld faktisk. Det var en rimelig dyr tur på apoteket i går….haha. Veldig spent og litt nervøs for alt som venter nå, men tror det vil hjelpe å bare komme i gang. Hva tenker du om trondheim og sånn da? ❤️

Hei!
Har lest litt og fulgt med litt på tråden deres siden jeg er i samme situasjon. Er på en måte godt å lese om at flere har det som en selv :Heartred Jeg har egg innsett kl 14 i dag og har ikke godfølelsen med selv om jeg prøver å håpe og er sinnsykt spent. Vi mista i uke 20 forje IVF forsøk så er redd samtidig. Uansett, jeg ville bare si lykke til til dere på deres reise:Heartred

Ja, det er en ganske krevende prosess. Også føler jeg at ALLE rundt meg blir gravid om dagen. Kjente også på en panikk rett før jeg skulle ta testen i tilfelle jeg var gravid for da ville jeg få angst for spontanabort. Alt er liksom gale om dagen :dead:

Ja, jeg skal ta Gonal for å få tykkere slimhinne. Dersom jeg skal komme med på St. Olavs på neste syklus så må jeg få mensen innen 4. mars. Litt usikker på om det kommer til å gå. Hvis ikke så fullfører jeg nok bare begge eggene jeg har på frys hos Hausken :)

Så gøy at du fikk mensen og er igang :love017 Syntes første runde med ivf var spennende for da var alt så nytt og man har endelig en ordentlig plan. Ja medisinene er utrolig dyre! Når skal du ha første kontroll?

Hei!
Har lest litt og fulgt med litt på tråden deres siden jeg er i samme situasjon. Er på en måte godt å lese om at flere har det som en selv :Heartred Jeg har egg innsett kl 14 i dag og har ikke godfølelsen med selv om jeg prøver å håpe og er sinnsykt spent. Vi mista i uke 20 forje IVF forsøk så er redd samtidig. Uansett, jeg ville bare si lykke til til dere på deres reise:Heartred
Hei :Heartred Så kjekt at du følger oss i tråden og at du også vil dele med oss. Det må ha vært forferdelig for deg å miste så sent. Sannsynligheten for det er jo så liten også. Vet du hva som var årsaken?

Forstår veldig godt følelsen og man tør ikke engang å håpe at det lykkes for da blir man så skuffet når testen lyser opp med kun en strek. Har du lyst å fortelle litt om din reise og hva som gjør at dere også har ivf?

Ønsker deg masse lykke til idag og krysser fingrene for at det er på dette forsøket dere lykkes :Heartred

Hei!
Har fulgt litt med i tråden jeg også. Vil bare sende varme klemmer til deg. Mistet selv i uke 21. Alt jeg vil er å bli gravid igjen men samtidig gruer jeg meg til å skulle gå gjennom så mange uker med frykt for at det skal skje igjen.

Har selv ikke startet på ivf, skal prøve letrozol + ovitrelle denne runden men om det ikke går nå ser jeg for meg at vi nærmer oss ivf vi også..

Klemmer til alle som står i den tøffe prøveprosessen:Heartred

Har fulgt litt med i tråden jeg også. Vil bare sende varme klemmer til deg. Mistet selv i uke 21. Alt jeg vil er å bli gravid igjen men samtidig gruer jeg meg til å skulle gå gjennom så mange uker med frykt for at det skal skje igjen.

Har selv ikke startet på ivf, skal prøve letrozol + ovitrelle denne runden men om det ikke går nå ser jeg for meg at vi nærmer oss ivf vi også..

Tusen takk og varme klemmer tilbake. Det er helt forferdelig å miste så sent. Er det lenge siden du mistet? Vi mistet i august i fjor. Ja skulle man bli gravid nå i dag så blir jeg nok redd for alt som kan skje. Håper du får det til å sitte med litt støttemidler :Heartred

Hei :Heartred Så kjekt at du følger oss i tråden og at du også vil dele med oss. Det må ha vært forferdelig for deg å miste så sent. Sannsynligheten for det er jo så liten også. Vet du hva som var årsaken?

Forstår veldig godt følelsen og man tør ikke engang å håpe at det lykkes for da blir man så skuffet når testen lyser opp med kun en strek. Har du lyst å fortelle litt om din reise og hva som gjør at dere også har ivf?

Ønsker deg masse lykke til idag og krysser fingrene for at det er på dette forsøket dere lykkes :Heartred
Ja sannsynligheten er forsvinnende liten, men det skjedde dessverre. Hadde hatt litt plager som jeg trodde var urinveisinfeksjon som legene ikke fant noe ut av. Og litt forkjølelse som de sa ikke gang sammen. Jeg hadde også det som sikkert var nedpress som jeg ikke skjønte selv hva var da jeg var første gangs gravid. Hadde forliggende morkake som de regna med skulle flytte seg senere i svangerskapet. Det var mye som spilte inn her. Vannet mitt gikk plutselig i uke 19 og det blei en hel ventende uke innlagt på sykehuset for å se hvilken vei det gikk. Det er det værste jeg har vært med på. Hjerte slo hver dag og babyen var frisk så fikk ingen svar på hvorfor vannet gikk, ingen visste noe. Og vet fortsatt ikke den dag i dag.

Våres reise begynte med en veldig ivrig gynekolog som bare satte i gang prosessen for oss pga alder og at vi hadde vært uten prevensjon et års tid. Det hele gikk kjempefort og plutselig der satt vi. Så vi var heldige. Nå er vi i systemet og bare fortsetter denne reisen.

Tusen takk, håper frøet sitter:Heartred

Tusen takk og varme klemmer tilbake. Det er helt forferdelig å miste så sent. Er det lenge siden du mistet? Vi mistet i august i fjor. Ja skulle man bli gravid nå i dag så blir jeg nok redd for alt som kan skje. Håper du får det til å sitte med litt støttemidler :Heartred
Mistet i september. Fikk høre at vi sikkert kom til å bli fort gravide igjen siden det ikkeer uvanlig etter graviditet. Startet derfor ikke opp med letrozol igjen før november og har 3 forsøk nå med det uten hell.

Tenkte jeg skulle be om en plan for veien videre når jeg skal til gyn ifbm ovitrelle hvis vi ikke skulle bli gravide nå heller.

Mistet i september. Fikk høre at vi sikkert kom til å bli fort gravide igjen siden det ikkeer uvanlig etter graviditet. Startet derfor ikke opp med letrozol igjen før november og har 3 forsøk nå med det uten hell.

Tenkte jeg skulle be om en plan for veien videre når jeg skal til gyn ifbm ovitrelle hvis vi ikke skulle bli gravide nå heller.
Samme fikk vi høre og det skulle ta et halvt år før vi kom i gang igjen fordi de mente kroppen/hormoner ikke var klart før etter et såpass langt svangerskap. Trodde dette var utdatert info? Men men.. Alt man vil når man mister er jo å komme i gang igjen så for min del har det nok vært værre å vente enn om vi skulle satt i gang før.

Ja det kan du jo gjøre, skader ikke å høre. Kanskje det blir full IVF på deg også. Syns det er veldig grei prosess jeg, da slipper man å følge med på syklus selv og kan slippe tøylene helt.

Samme fikk vi høre og det skulle ta et halvt år før vi kom i gang igjen fordi de mente kroppen/hormoner ikke var klart før etter et såpass langt svangerskap. Trodde dette var utdatert info? Men men.. Alt man vil når man mister er jo å komme i gang igjen så for min del har det nok vært værre å vente enn om vi skulle satt i gang før.

Ja det kan du jo gjøre, skader ikke å høre. Kanskje det blir full IVF på deg også. Syns det er veldig grei prosess jeg, da slipper man å følge med på syklus selv og kan slippe tøylene helt.
Når jeg snakka med gynekologen på telefon sa hun det var unormalt at jeg ikke skulle ha blitt gravid igjen til nå. Samlet er det jo 2 år siden vi startet prosessen med å bli gravide. Jeg var forberedt på lang periode så startet tidlig, og derfor føles det ikke som vi har prøvd så lenge som vi har heldigvis. Men kjenner meg klar for å ta steget videre om det ikke skulle gå nå.

Når jeg snakka med gynekologen på telefon sa hun det var unormalt at jeg ikke skulle ha blitt gravid igjen til nå. Samlet er det jo 2 år siden vi startet prosessen med å bli gravide. Jeg var forberedt på lang periode så startet tidlig, og derfor føles det ikke som vi har prøvd så lenge som vi har heldigvis. Men kjenner meg klar for å ta steget videre om det ikke skulle gå nå.
Ja ser den. Man er jo som regel veldig «klar» når man starter den prosessen med å bli gravid.

Veldig kjekt at du også følger tråden :Heartred Det må ha vært utrolig tøft for deg også å miste så sent i svangerskapet. Jeg har også en venninne som mistet så sent. Skummelt at det er så mange som mister så sent. Vet du hva som er grunnen til at du skal forsøke Letrozol?

Veldig kjekt at du også følger tråden :Heartred Det må ha vært utrolig tøft for deg også å miste så sent i svangerskapet. Jeg har også en venninne som mistet så sent. Skummelt at det er så mange som mister så sent. Vet du hva som er grunnen til at du skal forsøke Letrozol?
Ja, ble henvist til fertilitetsutredning pga manglende EL. Hadde hatt 1 menstruasjon på 1 år når jeg var hos gyn i januar i fjor. Fikk konstantert PCOS og fikk provera. + letrozol. Hadde først enkel dose letrozol men fikk ikke EL av det så prøvde dobbel dose runde etter og det ga EL. Ble gravid pp2 med dobbel dose men mistet. Er nå på pp4 etter senaborten og skal derfor teste ovitrelle i tillegg.

Virker som at det er ganske mange som har pcos ja. Det var bra du fikk eggløsning med dobbel dose og at du slipper ivf :Heartred Husker jeg ble veldig oppblåst av Ovitrelle i starten, men har tatt den så mange ganger nå at kroppen ikke blir oppblåst lenger :joyful: Du må holde oss oppdatert om hvordan det går denne syklusen. Krysser fingrene for deg :Heartred

Apropo oppblåst, har jo satt den otrivelle som du @Bkno5245262 nevner over her for omtrent en uke siden og er fortsatt oppblåst og magen er ganske kompakt på en måte. Jeg ser jo ut som jeg er gravid i uke 15 :laughing002 Er det vanlig? Pluss at jeg kjenner på en del murringer, som er like som i dagene før jeg vanligvis får mensen. Tar progesteron stikkpiller nå..

Første gangen jeg tok den så det også ut som at jeg var gravid. Magen var også veldig hard :joyful: Jeg har jo fått mensen hver eneste gang, så jeg har alltid kjent på murringer og stikninger noen dager før mensen. Hvor er du i syklusen nå? :)

Jeg aner ikke helt hvor jeg er i min naturlige syklus for den er overstyrt, jeg skulle kanskje hatt mens på mandagen som var hvis det ikke var for IVF… men nå er jeg på dag 3 etter innsett og egget dag 7 etter befruktning. Det står at det skal feste seg 1-3 dager etter innsett. Testa etter ortivelle i dag og den begynner å bli svak den streken så den er hvertfall på vei ut av kroppen, som er bra :)

Back
Topp