Gonal F og Ovitrelle

Beklager sent svar fra denne siden!!

Det høres nok ut som at du har veldig tynne slimhinner ja. Kjipt at du skal måtte bekymre deg sånn. Men nå er du heldigvis så langt på vei at sannsynligheten for en abort er minimal. Har du fått vite kjønn nå?

Syklusen min har selvsagt tullet seg helt. Har kjent en periode nå at mensen er rett rundt hjørnet, men ikke søren om den kommer. Så nå er det nok for sent med innsett før sommeren. Først var det påsken som satte en stopper og nå er det sommerferien til St. Olavs som setter en stopper. Så da håper jeg at jeg får innsett når de åpner opp igjen.

St. Olavs stenger visstnok ikke før i midten av juli og er kun stengt i 2 uker. Så egentlig burde jeg kunne rekke innsett før de har sommerstengt. Men de har vel fullt opp i kalenderen.

Hvis neste innsett blir negativt tror jeg man i utgangspunktet kan sette inn kommende syklus. Men har fortsatt det slik at det kan være ulikt fra sykehus til sykehus og hvilken kapasitet de har. Men med min flaks må jeg nok stå over en runde :joyful:
 
Beklager sent svar fra denne siden!!

Det høres nok ut som at du har veldig tynne slimhinner ja. Kjipt at du skal måtte bekymre deg sånn. Men nå er du heldigvis så langt på vei at sannsynligheten for en abort er minimal. Har du fått vite kjønn nå?

Syklusen min har selvsagt tullet seg helt. Har kjent en periode nå at mensen er rett rundt hjørnet, men ikke søren om den kommer. Så nå er det nok for sent med innsett før sommeren. Først var det påsken som satte en stopper og nå er det sommerferien til St. Olavs som setter en stopper. Så da håper jeg at jeg får innsett når de åpner opp igjen.

St. Olavs stenger visstnok ikke før i midten av juli og er kun stengt i 2 uker. Så egentlig burde jeg kunne rekke innsett før de har sommerstengt. Men de har vel fullt opp i kalenderen.

Hvis neste innsett blir negativt tror jeg man i utgangspunktet kan sette inn kommende syklus. Men har fortsatt det slik at det kan være ulikt fra sykehus til sykehus og hvilken kapasitet de har. Men med min flaks må jeg nok stå over en runde :joyful:
Så utrolig kjedelig, og ikke minst irriterende! Og som jeg har sagt før, så er det så fortvilende at hele prosessen blir styrt av et hektisk system fremfor naturen..! Føler virkelig med deg, nå har dette begynt å ta veldig lang tid etterhvert :/ jeg tenkte at så fort man kom inn i et løp, så gikk det ganske slag i slag, men så feil kan man ta.. man rekker jo egentlig bare å «prøve» hver 3 mnd i snitt kanskje? Max? Krysser virkelig fingrene for at de får en avbestilling eller noe som gjør at du kan få komme til likevel. Hvordan er motet ditt, klarer du å holde det oppe? ❤️

Her går det heldigvis litt bedre. Har ikke hatt blødning på noen uker, og i forrige uke hadde vi UL igjen (18 uker), som viste bare normale funn. Den viste også at det er en liten jente inni der. det var veldig koselig! Så nå prøver jeg å leve litt på det og ha lavere skuldre. Kjenner fortsatt ikke liv, men regner med det kanskje vil bli bedre når den tid kommer! Ellers er formen ganske bra, men fortsatt mye trøtt og svimmel.

Har dere noen fine sommerplaner fremover da? ☀️
 
Så koselig med jente! Gratulerer så mye :Heartpink Veldig godt å høre at blødningene også har stoppet. Satser på at det forholder seg slik sånn at du kan nyte tiden uten unødvendige bekymringer. Tenk at det allerede har gått 18 uker, tiden flyr.

Idag fikk jeg endelig mensen etter 8 uker siden forrige gang! Så no need to say at denne syklusen røk med. Er veldig spent på om neste syklus er i rute eller hva som skjer. De har jo bare sommerstengt 2 uker på St. Olavs så det var jo typisk at jeg skulle bomme på de to ukene. Men sånn er min flaks :joyful:

Vi har ikke de store planene. Det blir nok stort sett hytten og svigers på Sørlandet. Hva med dere?
 
Så koselig med jente! Gratulerer så mye :Heartpink Veldig godt å høre at blødningene også har stoppet. Satser på at det forholder seg slik sånn at du kan nyte tiden uten unødvendige bekymringer. Tenk at det allerede har gått 18 uker, tiden flyr.

Idag fikk jeg endelig mensen etter 8 uker siden forrige gang! Så no need to say at denne syklusen røk med. Er veldig spent på om neste syklus er i rute eller hva som skjer. De har jo bare sommerstengt 2 uker på St. Olavs så det var jo typisk at jeg skulle bomme på de to ukene. Men sånn er min flaks :joyful:

Vi har ikke de store planene. Det blir nok stort sett hytten og svigers på Sørlandet. Hva med dere?
Hei igjen ❤️
Nå har det gått en stund siden sist! Hvordan er det med deg? Har det skjedd noe nytt siden sist? Har tenkt mye på deg og krysser fortsatt fingre!
 
Hei Jeg har Pcos, men har regelmessige syklus på rundt 35 dager. Startet på Letrozol på dag 3 i syklusen og var på kontroll dag 12. Viste seg at kroppen min ikke hadde respondert på Letrozol i det hele tatt, så legen satte meg på Gonal F de 5 neste dagene før jeg var på kontroll igjen syklus dag 17. Kroppen hadde da respondert slik den skulle så jeg satt Ovitrelle neste dag. Dette var på lørdag. Magen er fortsatt oppblåst og litt hard.

Vet noen hvor lenge det er vanlig å være oppblåst etter Ovitrelle?

Er det andre som har erfaringer med Gonal F uten å gå gjennom IVF behandling?
Hei, var oppblåst i 2-3 dager etter at jeg satt ovitrelle. Magen doblet seg 2-3 ganger i str. Har også PCOS. Ikke prøvd Gonal F:smiley-angelic003
 
Hei igjen ❤️
Nå har det gått en stund siden sist! Hvordan er det med deg? Har det skjedd noe nytt siden sist? Har tenkt mye på deg og krysser fortsatt fingre!
Jeg bommet selvsagt på de 2 sommerstengte ukene hos St. Olavs :joyful: Jeg er igang med ny syklus nå og går på progynova for å få tykkere slimhinne. På mandag starter jeg med Cyglogest. Skal til Trondheim neste fredag for innsett, så det blir spennende. Skal også ta blodprøve samme dag som innsett for å måle progesteron. Vet ikke hvorfor, men det er sikkert for å sjekke at kroppen har respondert slik den skal og om jeg evt må endre dose. Synes ihverfall de er veldig grundig der:happy:

Hvordan går det med deg og hvordan er formen din?
 
Jeg bommet selvsagt på de 2 sommerstengte ukene hos St. Olavs :joyful: Jeg er igang med ny syklus nå og går på progynova for å få tykkere slimhinne. På mandag starter jeg med Cyglogest. Skal til Trondheim neste fredag for innsett, så det blir spennende. Skal også ta blodprøve samme dag som innsett for å måle progesteron. Vet ikke hvorfor, men det er sikkert for å sjekke at kroppen har respondert slik den skal og om jeg evt må endre dose. Synes ihverfall de er veldig grundig der:happy:

Hvordan går det med deg og hvordan er formen din?
Å, så spennende! Så bra at det endelig skjer noe igjen, det var jo utrolig kjedelig å ikke få gjort noe hele sommeren.. Håper det blir en god opplevelse! Vet ikke hvorfor de måler progesteron, kanskje de også sjekker om du har hatt EL? Hvor mange embryo hadde dere igjen forresten?

Her går det fint! Er i en fase med relativt lite bekymring nå. Kjenner mye liv og magen vokser som bare det. Begynner straks på uke 30. Men har også blitt mer trøtt og sliten de siste par ukene, så det begynner å bli litt tungt å balansere jobb, graviditet og fritid. Men foruten det har jeg ingen plager, så jeg tror jeg er ganske heldig med forløpet ❤️
 
Back
Topp