P
Panda-88
Guest
I dag er det 3 juni! Nå er jeg spent - har kroppen oppført seg??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så utrolig kjedelig, og ikke minst irriterende! Og som jeg har sagt før, så er det så fortvilende at hele prosessen blir styrt av et hektisk system fremfor naturen..! Føler virkelig med deg, nå har dette begynt å ta veldig lang tid etterhvert :/ jeg tenkte at så fort man kom inn i et løp, så gikk det ganske slag i slag, men så feil kan man ta.. man rekker jo egentlig bare å «prøve» hver 3 mnd i snitt kanskje? Max? Krysser virkelig fingrene for at de får en avbestilling eller noe som gjør at du kan få komme til likevel. Hvordan er motet ditt, klarer du å holde det oppe?Beklager sent svar fra denne siden!!
Det høres nok ut som at du har veldig tynne slimhinner ja. Kjipt at du skal måtte bekymre deg sånn. Men nå er du heldigvis så langt på vei at sannsynligheten for en abort er minimal. Har du fått vite kjønn nå?
Syklusen min har selvsagt tullet seg helt. Har kjent en periode nå at mensen er rett rundt hjørnet, men ikke søren om den kommer. Så nå er det nok for sent med innsett før sommeren. Først var det påsken som satte en stopper og nå er det sommerferien til St. Olavs som setter en stopper. Så da håper jeg at jeg får innsett når de åpner opp igjen.
St. Olavs stenger visstnok ikke før i midten av juli og er kun stengt i 2 uker. Så egentlig burde jeg kunne rekke innsett før de har sommerstengt. Men de har vel fullt opp i kalenderen.
Hvis neste innsett blir negativt tror jeg man i utgangspunktet kan sette inn kommende syklus. Men har fortsatt det slik at det kan være ulikt fra sykehus til sykehus og hvilken kapasitet de har. Men med min flaks må jeg nok stå over en runde
Hei igjenSå koselig med jente! Gratulerer så mye Veldig godt å høre at blødningene også har stoppet. Satser på at det forholder seg slik sånn at du kan nyte tiden uten unødvendige bekymringer. Tenk at det allerede har gått 18 uker, tiden flyr.
Idag fikk jeg endelig mensen etter 8 uker siden forrige gang! Så no need to say at denne syklusen røk med. Er veldig spent på om neste syklus er i rute eller hva som skjer. De har jo bare sommerstengt 2 uker på St. Olavs så det var jo typisk at jeg skulle bomme på de to ukene. Men sånn er min flaks
Vi har ikke de store planene. Det blir nok stort sett hytten og svigers på Sørlandet. Hva med dere?
Hei, var oppblåst i 2-3 dager etter at jeg satt ovitrelle. Magen doblet seg 2-3 ganger i str. Har også PCOS. Ikke prøvd Gonal FHei Jeg har Pcos, men har regelmessige syklus på rundt 35 dager. Startet på Letrozol på dag 3 i syklusen og var på kontroll dag 12. Viste seg at kroppen min ikke hadde respondert på Letrozol i det hele tatt, så legen satte meg på Gonal F de 5 neste dagene før jeg var på kontroll igjen syklus dag 17. Kroppen hadde da respondert slik den skulle så jeg satt Ovitrelle neste dag. Dette var på lørdag. Magen er fortsatt oppblåst og litt hard.
Vet noen hvor lenge det er vanlig å være oppblåst etter Ovitrelle?
Er det andre som har erfaringer med Gonal F uten å gå gjennom IVF behandling?
Jeg bommet selvsagt på de 2 sommerstengte ukene hos St. Olavs Jeg er igang med ny syklus nå og går på progynova for å få tykkere slimhinne. På mandag starter jeg med Cyglogest. Skal til Trondheim neste fredag for innsett, så det blir spennende. Skal også ta blodprøve samme dag som innsett for å måle progesteron. Vet ikke hvorfor, men det er sikkert for å sjekke at kroppen har respondert slik den skal og om jeg evt må endre dose. Synes ihverfall de er veldig grundig derHei igjen
Nå har det gått en stund siden sist! Hvordan er det med deg? Har det skjedd noe nytt siden sist? Har tenkt mye på deg og krysser fortsatt fingre!
Å, så spennende! Så bra at det endelig skjer noe igjen, det var jo utrolig kjedelig å ikke få gjort noe hele sommeren.. Håper det blir en god opplevelse! Vet ikke hvorfor de måler progesteron, kanskje de også sjekker om du har hatt EL? Hvor mange embryo hadde dere igjen forresten?Jeg bommet selvsagt på de 2 sommerstengte ukene hos St. Olavs Jeg er igang med ny syklus nå og går på progynova for å få tykkere slimhinne. På mandag starter jeg med Cyglogest. Skal til Trondheim neste fredag for innsett, så det blir spennende. Skal også ta blodprøve samme dag som innsett for å måle progesteron. Vet ikke hvorfor, men det er sikkert for å sjekke at kroppen har respondert slik den skal og om jeg evt må endre dose. Synes ihverfall de er veldig grundig der
Hvordan går det med deg og hvordan er formen din?
Tror de bare skulle måle progesteron for å sjekke at kroppen har tatt til seg nok. Hvis ikke måtte jeg sikkert økt dosen. Men alt var fint.Å, så spennende! Så bra at det endelig skjer noe igjen, det var jo utrolig kjedelig å ikke få gjort noe hele sommeren.. Håper det blir en god opplevelse! Vet ikke hvorfor de måler progesteron, kanskje de også sjekker om du har hatt EL? Hvor mange embryo hadde dere igjen forresten?
Her går det fint! Er i en fase med relativt lite bekymring nå. Kjenner mye liv og magen vokser som bare det. Begynner straks på uke 30. Men har også blitt mer trøtt og sliten de siste par ukene, så det begynner å bli litt tungt å balansere jobb, graviditet og fritid. Men foruten det har jeg ingen plager, så jeg tror jeg er ganske heldig med forløpet
Nei, er det sant?? Så fantastisk! det var utrolig kjekt å høre!!! Er sååå glad for deg Går det fortsatt fint med deg? Fått noen symptomer ennå? Å, jippi! Gleder meg til å høre mer! Vi satser på at de 4 bare kan ligge og godgjøre seg og bli til søsken når tiden er inne.Tror de bare skulle måle progesteron for å sjekke at kroppen har tatt til seg nok. Hvis ikke måtte jeg sikkert økt dosen. Men alt var fint.
Testdato er egentlig imorgen, men erfaringsmessig så sover jeg alltid veldig dårlig natten før og drømmer mye rart. Har vært litt kvalm de siste dagene og magen har vært litt oppblåst og øm. Så har hatt en mistanke om at jeg var gravid. Men har ikke turd å håpe på det. Tok en test isted slik at jeg kunne sove godt i natt uansett resultat og jammen meg kom det 2 streker
Alt kan jo skje fremover så tør ikke glede meg for mye. Men har 4 igjen på frys om det ikke skulle gå
Når er termindatoen din igjen? Har du begynt å kjøpe inn vogn og alt nå?
Nei, herregud!!! Stakkars deg! Det var jo helt utrolig utgjort at det skulle skje akkurat nå, offameg det aller viktigste er at det går bra med deg? Men skjønner jo at det er en lite ønskelig situasjon totalt sett når man endelig har blitt gravid da vil man jo bare ha smooth sailing! fikk du blyvest og sånn på deg da, eller hadde det ikke noe å si? Hadde vel uansett vært verre om du måtte tatt CT av mageområdet? Driver du med hest, eller var det bare en tilfeldig hest som løp deg ned??Tusen takk Jeg har vært litt småkvalm og trøtt. Var i en ulykke igår der jeg ble løpt over av en hest og sparket i hodet, så endte på akkuten. Hesten traff ikke magen min men ble trampet flere steder på kroppen. Måtte ta CT for å utelukke skader i hode/nakke da jeg hadde nedsatt følsomhet på hele venstre side av kroppen. Prøvene var fine, men syntes det var utrolig kjipt og ta CT. Legen fortalte at det kunne forårsake skader på fosteret, så jeg fikk helt panikk og forsøkte å nekte å ta undersøkelsen. Men ble sterkt oppfordret til det så måtte bare gjøre det. Men var jo typisk at når noe sånt skulle skje så skjer det nå
2 måneder er jo ikke lenge da Er glad for å høre at du endelig slapper litt mer av. Ikke så lenge til du går ut i permisjon heller. Hvilken vogn har valget falt på da?
Beklager for eeeevig sent svar her! Du har virkelig hatt englevakt ja, det der hørtes jo nesten uvirkelig ut! Sånn man bare ser på film…. Hvordan har det gått med deg siden? Frisk fra sammenstøtet med hesten? Og går alt fint med graviditeten?Jeg har egen hest Var på tur med en annen fra stallen også ble hestene skremt. Jeg gikk ved siden av min hest, så hadde ikke hjelm på. Jeg ble veltet over ende og hesten hennes løp over meg. Alt i alt har jeg hatt englevakt, for hadde jeg blitt tråkket på hodet hadde nok utfallet vært helt annerledes. Aldri vært så forslått og hatt så mye blåmerker før, men det tåler jeg fint. Viktigste er at jeg kommer til å bli helt bra Kommer ihverfall til og ta litt ekstra forhåndsregler fremover rundt hest.
Har vært litt ekstra bekymret idag for har kjent på mindre symptomer. Har googlet meg ihjel for å finne ut om det er tegn på SA, men såvidt jeg forstod er det vanlig at sånt kommer og går. Måtte ta en ny test for sikkerhetsskyld og den viste enda tydeligere strek enn for noen dager siden, så det var litt beroligende.
Snakket også med St. Olavs idag som sa jeg kunne bestille time for ultralyd første uken i oktober.
Det er jo en veldig fin vogn Tror nesten alle venninnene mine har den vognen, så den blir du nok fornøyd med.