Gonal F og Ovitrelle

nei jeg klarer ikke vente, sist også testet jeg på samme måte. Nå er jeg midt i der hvor testene er «blanke» noen dager og helst skal bli sterkere veldig snart. Dette er så sinnsykt nervepirrende, og jeg er såå redd den ikke skal bli positiv. Testet litt sporadisk ned og den oppa pakken er fra i dag. Det er kanskje noe skygge der, kan det fortsatt være rester av ovitrelle 11 dager etter den er satt? Den burde i grunn stige ila helgen hvis det er noe der.
 

Vedlegg

  • E935A718-3148-4BE8-BC16-EA0958D0695C.jpeg
    E935A718-3148-4BE8-BC16-EA0958D0695C.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 52
nei jeg klarer ikke vente, sist også testet jeg på samme måte. Nå er jeg midt i der hvor testene er «blanke» noen dager og helst skal bli sterkere veldig snart. Dette er så sinnsykt nervepirrende, og jeg er såå redd den ikke skal bli positiv. Testet litt sporadisk ned og den oppa pakken er fra i dag. Det er kanskje noe skygge der, kan det fortsatt være rester av ovitrelle 11 dager etter den er satt? Den burde i grunn stige ila helgen hvis det er noe der.
Syns jeg kan skimte en strek på den siste der ja :Heartred Blir spennende de neste dagene, krysser fingrene for at det er en spire!
 
Hvordan går det med alle sammen?
Oppdateringen herfra er at vi kom i gang med stimulering sist jeg la ut noe her. Synes alt gikk veldig fint egentlig, merket ikke noe spesielt til hormonene bortsett fra at jeg ble litt mer nærtagende i noen dager…hehe. Var til kontroll på dag 11 (begynte på sprøyter dag 2), og da telte de rundt 30 follikler mellom 15 og 26mm. I tillegg var Østradiol skyhøy. Så da sa de egentlig ganske bestemt at det kom til å bli totalfrys grunnet stor risiko for ohss. Fikk Gonapeptyl i stedet for Ovitrelle. Kom for egguttak (rimelig ruset, haha) på dag 13, og da tok de nye blodprøver som heldigvis viste markant lavere østradiol-verdi. Egguttaket gikk forresten som en drøm! Det hadde jeg gruet meg til for ingen grunn. de fikk ut totalt 22 egg. Siden Ø hadde gått så fint ned, så fikk jeg ta litt Ovitrelle samme kveld, samt starte med progesteron. De neste dagene gikk det greit, men hadde endel luftsmerter og forstoppelse som ga tungpust, det gikk heldigvis også fort over så fort magen var i gang igjen. Kom til kontroll (og mulig innsett) dag 5, og da synes de faktisk ting så bra nok ut med meg til innsett. Hadde 4 fine blastocyster totalt. Hadde kun slimhinne på 6,3 mm, men får håpe det kan funke likevel. Nå ble det jo mye frem og tilbake med opp- og nedregulering. Hvis ikke det går denne gangen kommer jeg til å foreslå Gonal for å bygge opp slimhinnen her også, det har jo funket før. så da er jeg i rugeboksen på dag 2, og lager avtaler i fleng for å få tiden til å gå!
Håper dere andre har en fin uke! ❤️
 
Så glad for å få oppdatering fra deg og så kjekt å høre at uttaket gikk fint :Heartred Fantastisk med hele 4 blastocyster da! Dette lover jo veldig godt.

Da tror jeg faktisk vi er helt likt i løypen. Jeg hadde nytt innsett på mandag denne uken :) Jeg spurte om kvaliteten for jeg har lest at det er vanlig å gradere embryoet. De sa at egget som ble satt inn forrige runde var «excellent» og at dette var «good». Så har lite forventninger når ikke engang et «excellent» egg vil bli til noe :joyful:

Kommer du til å klare å vente til testdag eller kommer du til å starte tidlig?
 
Så glad for å få oppdatering fra deg og så kjekt å høre at uttaket gikk fint :Heartred Fantastisk med hele 4 blastocyster da! Dette lover jo veldig godt.

Da tror jeg faktisk vi er helt likt i løypen. Jeg hadde nytt innsett på mandag denne uken :) Jeg spurte om kvaliteten for jeg har lest at det er vanlig å gradere embryoet. De sa at egget som ble satt inn forrige runde var «excellent» og at dette var «good». Så har lite forventninger når ikke engang et «excellent» egg vil bli til noe :joyful:

Kommer du til å klare å vente til testdag eller kommer du til å starte tidlig?
Haha, da er vi jo helt nøyaktig synket! var mandag her også. Kanskje det er et tegn… men jeg var på KK forresten, vet ikke om jeg har sagt det tidligere. Ble så utrolig mye frem og tilbake, men jeg meldte ihvertfall menstruasjon til KK da den kom, og da fikk jeg tlf like etterpå om at det passet perfekt med en avbestilling de hadde fått! Så da var vi plutselig der igjen. Men det var jo det beste som kunne skjedd. nå er vi liksom endelig i et løp der, og slipper å bekymre oss så mye for kostnaden i det private… regner med at de fleste har andre ting de heller vil bruke titusenvis av kroner på hvis de kan velge. Jeg spurte ikke noe om kvalitet, men i dagene før så hadde de gitt de toppscore sa de.. hører om mange som får satt inn «sistevalget», også er det det som sitter! Så alt er mulig virker det som skal prøve å la være å teste, men det blir sikkert vanskelig…. Har ikke fått testdato før 11/3! hva med deg?
 
Haha, ja det er vi jo faktisk :joyful: Det var jo helt fantastisk at du kom til i det offentlige. Veldig greit og spare de pengene.

Jeg satt inn en 5 dagers blastocyst, så har fått testdag onsdag 6. mars. Var det ikke det samme du også satt inn? De sa at resultatet vil være 100% nøyaktig den dagen. Har du merket noen symptomer enda?
 
Haha, ja det er vi jo faktisk :joyful: Det var jo helt fantastisk at du kom til i det offentlige. Veldig greit og spare de pengene.

Jeg satt inn en 5 dagers blastocyst, så har fått testdag onsdag 6. mars. Var det ikke det samme du også satt inn? De sa at resultatet vil være 100% nøyaktig den dagen. Har du merket noen symptomer enda?
Hæææ, så rart at det er så stor forskjell! Jeg hadde jo også 5 dagers blastocyst, men da jeg spurte om datoen var de veldig tydelig på at de ikke korrigerte for alder på embryo. Så jeg har tenkt at jeg bare må prøve å vente til det… har sett nok blendahvite tester ila denne prosessen til at jeg gidder å begynne å teste for tidlig ihvertfall! Hva med deg? jeg prøver å ikke kjenne etter heller, men hvis det skulle vært noe så er jeg veldig trøtt og veldig sulten, hehe. Men så lenge jeg bruker Cyclogest så har jeg tenkt at jeg ikke stoler på noe! Hehe. Hva med deg??
 
Det er veldig merkelig at de ikke korrigerer for det. Jeg tok en test igår fordi jeg begynte å drømme om testingen om natten. De andre syklusene har jeg blitt veldig stresset av å drømme om testene de siste dagene frem mot testdato. Så denne gangen tok jeg en test når drømmene var i gang. Testen var som alltid blendahvit :joyful: Begynner å bli veldig herdet nå og deilig og ikke vente til testdag med å bygge opp forhåpninger.

Skal selvsagt teste meg på onsdag. Men kjenner jeg er glad jeg er forberedt. Eneste kjipe er at jeg tror ny syklus krasjer med påsken. Men får ikke gjort noe med det :) Skal du ta hjemmetest eller blodprøve?
 
Off, det er så kjedelig altså… nå er det så virkelig vår tur snart!!! Jeg tenkte å vente til mandag, men nå har det begynt å murre så smått, jeg er mindre trøtt(!), og føler puppene har gått ned i størrelse de siste dagene.. så alt tilsier at dette her ikke går veien føler jeg. Får se hvordan kroppen oppfører seg de neste dagene, tar nok en test ila helgen tenker jeg. Jeg tror påsken kommer litt i veien for neste mulige dato, men jeg har tenkt at det kanskje er like greit å hoppe over neste syklus uansett. Hvis det klaffer da, så får man termin mot slutten av desember… jeg vil helst unngå det hvis jeg kan. Også tror jeg det er viktig (ihvertfall for min del) å ha litt pauser innimellom, slik at jeg kan leve livet mitt uten at det ligger i bakhodet HELE tiden. Det er jo veldig belastende å vente på denne måten her. Har det skjedd noe nytt med deg siden i går? Sender deg en klem ❤️
 
Det er veldig vanskelig å tolke kroppen når man går på hormoner. Man legger jo merke til absolutt alt som skjer med kroppen i denne prosessen. Jeg har en app jeg noterer ned «symptomer» som feks stikninger og murringer i hver syklus. Så når de samme stikkingene kommer på de samme dagene som de forrige syklusene vet jeg at mensen kommer.

Testen var negativ på testdato som var igår. Veldig glad for at jeg tok en test noen dager tidligere for da var jeg forberedt. Forrige runde ventet jeg til testdato og da ble det litt tøffere for meg.

Hausken er dessverre stengt hele påsken, så nytt innsett krasjer dessverre med det. Så da blir det en pausemåned på oss. Men det tenker jeg går helt fint for jeg blir jo ikke gravid uansett :joyful: Jeg sparer nok egget som er igjen på frys og tar et forsøk hos St. Olavs nå. Ser frem til en tur til Trondheim nå på vårparten. Så noen fordeler er det jo med en tur til St. Olavs :love017

Er helt enig med deg i forhold til desemberbarn. Så når det blir en «ufrivillig» pause kunne det ikke vært en bedre måned.

Jeg håper virkelig at det går for deg denne runden :Heartred
 
Det er veldig vanskelig å tolke kroppen når man går på hormoner. Man legger jo merke til absolutt alt som skjer med kroppen i denne prosessen. Jeg har en app jeg noterer ned «symptomer» som feks stikninger og murringer i hver syklus. Så når de samme stikkingene kommer på de samme dagene som de forrige syklusene vet jeg at mensen kommer.

Testen var negativ på testdato som var igår. Veldig glad for at jeg tok en test noen dager tidligere for da var jeg forberedt. Forrige runde ventet jeg til testdato og da ble det litt tøffere for meg.

Hausken er dessverre stengt hele påsken, så nytt innsett krasjer dessverre med det. Så da blir det en pausemåned på oss. Men det tenker jeg går helt fint for jeg blir jo ikke gravid uansett :joyful: Jeg sparer nok egget som er igjen på frys og tar et forsøk hos St. Olavs nå. Ser frem til en tur til Trondheim nå på vårparten. Så noen fordeler er det jo med en tur til St. Olavs :love017

Er helt enig med deg i forhold til desemberbarn. Så når det blir en «ufrivillig» pause kunne det ikke vært en bedre måned.

Jeg håper virkelig at det går for deg denne runden :Heartred
Jeg er lei for at det ble negativt, selv om det var forventet.. ❤️ dumt at man må bli herdet, det er så urettferdig. Prøv å nyte påsken med litt lavere skuldre og en jevn bris!
Måtte du ta blodprøve nå, eller skulle du kun ta hjemmetest? Gikk/går du på cyclogest, og kunne du i så tilfelle bare slutte med det? Og har mensen kommet? Prøver å forberede meg på div, siden det er første gangen. Skulle ønske jeg kunne tatt blodprøve i dag, i det minste for å slippe unna flere dager med cyclogest hvis det ikke er nødvendig…

Sikkert lurt å spare på sistemann i frysen, også prøve på ny stimulering hvis du kan det! Holder de litt åpen dør for deg på st Olavs, eller er det veldig diskusjon om når du skal slippe til eller ikke?
 
Det gikk veldig bra med meg når jeg fikk negativ test. Føler at jeg blir mindre skuffet for hver gang :) Jeg forsøkte å ringe til St. Olavs for å høre om det var noen mulighet selv om jeg fikk mensen et par dager over grensen de satt, men har enda ikke blitt ringt tilbake på callbacken. Men det er uansett for sent nå mtp at jeg ikke har begynt på sprøytene.

Jeg tok hjemmetest. Forstår ikke helt poenget med blodprøve når man likegjerne kan teste seg hjemme. Så glad jeg slipper å bruke tid på det oppå det hele :joyful: Jeg tok en test kvelden før testdato og den var negativ så da gadd jeg ikke å ta cyclogest mer. Hadde ikke akkurat troen på en positiv test neste morgen så da håpet jeg på at mensen skulle komme raskere. Tok for sikkerhetsskyld ny test på morningen. Mensen kom fredagsmorgen, altså 2 dager etter testdato.

Blir veldig spennende for det med testdato rett rundt hjørnet :love017 Om det mot all formodning ikke skulle gå veien håper jeg at du finner litt trøst i at du har flere på frys :Heartred
 
Det gikk veldig bra med meg når jeg fikk negativ test. Føler at jeg blir mindre skuffet for hver gang :) Jeg forsøkte å ringe til St. Olavs for å høre om det var noen mulighet selv om jeg fikk mensen et par dager over grensen de satt, men har enda ikke blitt ringt tilbake på callbacken. Men det er uansett for sent nå mtp at jeg ikke har begynt på sprøytene.

Jeg tok hjemmetest. Forstår ikke helt poenget med blodprøve når man likegjerne kan teste seg hjemme. Så glad jeg slipper å bruke tid på det oppå det hele :joyful: Jeg tok en test kvelden før testdato og den var negativ så da gadd jeg ikke å ta cyclogest mer. Hadde ikke akkurat troen på en positiv test neste morgen så da håpet jeg på at mensen skulle komme raskere. Tok for sikkerhetsskyld ny test på morningen. Mensen kom fredagsmorgen, altså 2 dager etter testdato.

Blir veldig spennende for det med testdato rett rundt hjørnet :love017 Om det mot all formodning ikke skulle gå veien håper jeg at du finner litt trøst i at du har flere på frys :Heartred
Håper du klarer å kose deg litt med den påtvungede friperioden du har fått gjennom påsken, jeg tror alle har godt av en liten timeout innimellom slagene ❤️

Jeg må fortelle at forsøket vårt faktisk var vellykket. Det er med litt blandede følelser jeg forteller det til deg, fordi jeg hadde en sånn romantisk drøm om at det var litt skjebnebestemt at vi hadde innsett samme dag. ❤️ håpet sånn for oss begge nå! Jeg hadde ingen tro på dette her.. i grenseland overstimulert, og slimhinnen var i tynneste laget, for å ikke snakke om den elendige fysiske formen min etter de siste 4 ukene…. Men så har det klort seg fast noe smått, mot alle odds! Håper det kan gi litt håp for de som leser dette også. Etter beregningene mine er jeg da 5+0 i dag. Hadde jo blodprøve på mandag, men måtte ta en test på søndag, da klarte jeg ikke å vente mer. Veldig glad for at jeg gjorde det!

Håper det går greit med deg, og sender deg en klem! ❤️
 
Så gode nyheter! Gratulerer så mye :Heartred Jeg synes det er veldig kjekt å høre at det fungerer for andre, for da får man litt mer troen på at det skal gå enn hvis det var veldig få som lykkes med ivf.

For min del har jeg alltid tenkt at det kommer til å gå på det femte forsøket. Nå har jeg jo hatt 3 forsøk så det nærmer seg forhåpentligvis for min del også :joyful:

Går veldig fint med meg. Er ca 3 uker til jeg begynner på ny runde hos St. Olavs. Men blir nok totaltfrys siden de opererer med det om man får ut mer enn 15 egg. Så da blir det vel innsett i mai og det passer veldig fint siden jeg har håpet på å unngå desemberbarn selv om man i denne prosessen bare bør være fornøyd uansett når på året man får :Heartred

Er veldig spent på å høre hvordan formen din er fremover osv og håper du ikke blir en fremmed på forumet :Heartred
 
Så gode nyheter! Gratulerer så mye :Heartred Jeg synes det er veldig kjekt å høre at det fungerer for andre, for da får man litt mer troen på at det skal gå enn hvis det var veldig få som lykkes med ivf.

For min del har jeg alltid tenkt at det kommer til å gå på det femte forsøket. Nå har jeg jo hatt 3 forsøk så det nærmer seg forhåpentligvis for min del også :joyful:

Går veldig fint med meg. Er ca 3 uker til jeg begynner på ny runde hos St. Olavs. Men blir nok totaltfrys siden de opererer med det om man får ut mer enn 15 egg. Så da blir det vel innsett i mai og det passer veldig fint siden jeg har håpet på å unngå desemberbarn selv om man i denne prosessen bare bør være fornøyd uansett når på året man får :Heartred

Er veldig spent på å høre hvordan formen din er fremover osv og håper du ikke blir en fremmed på forumet :Heartred
Så godt å høre at du tenker sånn om det, og det har jo egentlig jeg også gjort hele tiden! Scrollet meg fremover på forum for å sjekke «ble hun gravid??» haha.

Formen er litt opp og ned, men for det meste veldig håndterbar. Jeg har vært veldig veldig trøtt, og først siste uken har kvalmen begynt å melde seg i bølger.. ekstremt sulten hele tiden samtidig som ingenting frister. Jeg holder fortsatt pusten litt frem til første UL som er i uke 9. men jeg har ihvertfall kommet lengre enn jeg gjorde sist uten å begynne å blø, og jeg har fortsatt symptomer, så bare det er en kjempelettelse i seg selv. Man forestiller seg litt at det er det samme svangerskapet som begynner på nytt igjen, slik at man da naturligvis forventer samme utfall. Rart å skulle tro på at dette er noe nytt som kan ende annerledes. Hadde hcg-måling med en ukes mellomrom som også steg akkurat som den skulle, det hjalp litt på engstelsen.

Blir fint med en Trondheimstur på dere snart, da! det blir første gangen opp dit, ikke sant? Håper du oppdaterer når du kommer i gang slik at jeg kan heie herfra! ❤️ ønsker deg ellers en kjempefin påske i regnet!
 
Beklager sent svar fra denne kanten Smile

Jeg skjønner godt at du går med den bekymringen når du har opplevd det før. Jeg tror nok de fleste av oss tenker det kommer til å gå gale. Men heldigvis går det bra for de fleste :Heartred Hvordan er formen din nå om dagen? Har kvalmen meldt sin ankomst for fullt?

Det er første gangen vi skal ha et forsøk på St. Olavs. Kjenner jeg gruer meg litt til prosessen med det offentlige når jeg har blitt så godt ivaretatt på Hausken. Men blir også godt for lommeboken :D Blir også litt mer logistikk mtp at vi må ha hotell og fly. Synes den prosessen er litt tiltak.

Venter fortsatt på mensen som kommer i disse dager. Har ikke forsøkt naturlig denne syklusen så mensen kommer til å komme uansett. Hadde litt antydning til blod i dag morges, så den er nok rett rundt hjørnet. Rart hvordan man kan glede seg til mensen :D
 
Beklager sent svar fra denne kanten Smile

Jeg skjønner godt at du går med den bekymringen når du har opplevd det før. Jeg tror nok de fleste av oss tenker det kommer til å gå gale. Men heldigvis går det bra for de fleste :Heartred Hvordan er formen din nå om dagen? Har kvalmen meldt sin ankomst for fullt?

Det er første gangen vi skal ha et forsøk på St. Olavs. Kjenner jeg gruer meg litt til prosessen med det offentlige når jeg har blitt så godt ivaretatt på Hausken. Men blir også godt for lommeboken :D Blir også litt mer logistikk mtp at vi må ha hotell og fly. Synes den prosessen er litt tiltak.

Venter fortsatt på mensen som kommer i disse dager. Har ikke forsøkt naturlig denne syklusen så mensen kommer til å komme uansett. Hadde litt antydning til blod i dag morges, så den er nok rett rundt hjørnet. Rart hvordan man kan glede seg til mensen :D
Ja, tenkte jeg skulle bestille time hos jordmor og se om det finnes muligheter for litt ekstra psykisk oppfølging. Kjenner jo at jeg er mer eller mindre livredd hele tiden, og det skal ikke mer enn en dråpe med lysebrun utflod til før jeg mister det helt. Så det kan bli noen lange og tøffe måneder om bekymringen får herje fritt vilt i meg….

Vi var på første UL nå i uken (dag 8+2), og der så vi en liten haribo gummibjørn med et tydelig bankende hjerte. ❤️ det var veldig fint og veldig uvirkelig. De sa at alt så helt normalt ut. Formen min er generelt litt sånn halvveis, hehe. Av og på med kvalme, og er trøtt hele tiden. Veldig kortpustet. Generelt konstant litt uvel, men har vært på jobb hele tiden.

Fikk du begynt på sprøyter nå nettopp? Hvilken behandling skal du ha denne gangen? Jeg tror det kommer til å gå helt fint i det offentlige også. Nå har du jo gjort dette noen ganger, og vet mer eller mindre gangen i det. Tror det er verre om man kommer helt fersk og usikker. Håper i hvert fall det blir bedre enn forventet! På Hausken betaler man jo endel ekstra for den gode servicen, hehe. Får dere dekket fly og hotell der oppe, og hvordan fungerer det praktisk? Hvor mye/ofte må du være der? Utrolig spent og håpefull for deg ❤️
 
Får du innimellom litt brunt utflod? Eller tenker du på før du ble gravid? Skjønner uansett at du krisemaksimerer. Det er lett og alltid tenke worst case scenario. Synes det høres fornuftig ut med litt ekstra oppfølging :Heartred Har du det dekket feks psykolog gjennom jobben? Feks via helseforsikring?

Idag er jeg på tredje dagen med sprøyter. Har akkurat de samme medisinene som på forsøkene i det private. Skal på ultralydkontroll førstkommende mandag. Det kan jeg heldigvis ta privat her i Bergen. Kunne velge mellom «vår» gynekolog eller Hausken. Stoler ikke helt på at vår felles gynekolog sender resultatene fra ultralyden raskt nok til St. Olavs mtp hvor lang tid han brukte på henvisningen sist. Så derfor tar jeg det på Hausken. Men det er i grunn perfekt :)

Jeg tror planen blir og dra opp dit dagen før uttak. Tørr ikke gamble på noe hvis flyet blir forsinket. Da ryker jo hele uttaket. Slik jeg har forstått det får vi dekket 683 kr for overnatting. Nok til en seng på hostell det :joyful:
 
Får du innimellom litt brunt utflod? Eller tenker du på før du ble gravid? Skjønner uansett at du krisemaksimerer. Det er lett og alltid tenke worst case scenario. Synes det høres fornuftig ut med litt ekstra oppfølging :Heartred Har du det dekket feks psykolog gjennom jobben? Feks via helseforsikring?

Idag er jeg på tredje dagen med sprøyter. Har akkurat de samme medisinene som på forsøkene i det private. Skal på ultralydkontroll førstkommende mandag. Det kan jeg heldigvis ta privat her i Bergen. Kunne velge mellom «vår» gynekolog eller Hausken. Stoler ikke helt på at vår felles gynekolog sender resultatene fra ultralyden raskt nok til St. Olavs mtp hvor lang tid han brukte på henvisningen sist. Så derfor tar jeg det på Hausken. Men det er i grunn perfekt :)

Jeg tror planen blir og dra opp dit dagen før uttak. Tørr ikke gamble på noe hvis flyet blir forsinket. Da ryker jo hele uttaket. Slik jeg har forstått det får vi dekket 683 kr for overnatting. Nok til en seng på hostell det :joyful:
Åja, vår felles lege snakket jo så varmt om hvor enkelt og greit det der skulle være, og at man fikk dekket både ditt og datt.. hmm, man kan jo begynne å lure på hva som stemmer noen ganger, så skjønner at du tar kontrollen på Hausken i hvert fall hvis prisen er noenlunde lik! Jeg ville også 100% dratt opp dagen før egguttaket, men jeg ble stresset bare av litt kø på veien opp til sykehuset her hjemme den dagen, haha. Jeg tenkte at alle eggene kom til å slippe av seg selv sekundet 36 timer etter Ovitrelle! Litt godt med samme behandling som du er vant til? Den har du vel tålt ganske godt?

Jeg har hatt litt lysebrun utflod innimellom nå under graviditeten, men heldigvis raskt avtagende når det har vært. Men likevel nok til å bli redd av.. når det blør i både tannkjøtt og nese til stadighet, så kan man jo tenke seg at det ikke er så rart å blø pittelitt fra slimhinnene nedentil også, men det er ikke sånn hjernen fungerer…. jeg har ingen tilbud eller forsikring gjennom jobben, men jeg har tatt kontakt med helsestasjon, så håper å høre fra de snart. Spent på om de tilbyr litt sånn type oppfølging også, vil jo egentlig tro det. ❤️
 
Back
Topp