Godt voksne prøvere (35+)

Men fikk du se hjerteaksjon på fosteret? Og kanskje hadde eggløsning senere enn du tror?
Jeg trodde jeg så, men hun var så snar og avfeide alt jeg sa med at det var for tidlig. Men saken er at egget må ha blitt befruktet når jeg tror fordi vi bare hadde samleie to ganger, og jeg da har regnet ut fra siste gangen … Selv mente hun el var 2 uker senere, men sperm lever jo ikke i to uker…

Jeg trodde jeg så, men hun var så snar og avfeide alt jeg sa med at det var for tidlig. Men saken er at egget må ha blitt befruktet når jeg tror fordi vi bare hadde samleie to ganger, og jeg da har regnet ut fra siste gangen … Selv mente hun el var 2 uker senere, men sperm lever jo ikke i to uker…
Åja, skjønner. Fikk du ny ultralydtime? Det er jo veldig smått i starten, kan være at noen måler kanskje bare 1-2 mm feil og så blir man satt tilbake. Neste gang kan det være mer korrekt måling, og så justeres det igjen.

Åja, skjønner. Fikk du ny ultralydtime? Det er jo veldig smått i starten, kan være at noen måler kanskje bare 1-2 mm feil og så blir man satt tilbake. Neste gang kan det være mer korrekt måling, og så justeres det igjen.
Ja, om 3 uker :dead: Så håper egentlig kroppen rydder opp selv, men med første MA skjedde det ikke før i uke 12… Hun tok utvendig ul også, men jeg tror nok det døde etter 6 uker.

Ja, om 3 uker :dead: Så håper egentlig kroppen rydder opp selv, men med første MA skjedde det ikke før i uke 12… Hun tok utvendig ul også, men jeg tror nok det døde etter 6 uker.
Har du noen blødninger eller smerter? Kan jo hende det går bra om du ikke har noen symptomer på at noe er galt?

Har du noen blødninger eller smerter? Kan jo hende det går bra om du ikke har noen symptomer på at noe er galt?
Ingen symptomer på at noe er galt nei, bare svimmelhet og kvalme som kommer og går. Hun ultralydjordmoren sa også at hun så ikke noe som tydet på at noe var galt, men hun kunne ikke si at det kom til å utvikle seg som det skulle heller … Og så sa jordmor at kvalme var et godt tegn. Men tror man kan ha gravidsymptomer så lenge feks morkaken vokser el.

Ingen symptomer på at noe er galt nei, bare svimmelhet og kvalme som kommer og går. Hun ultralydjordmoren sa også at hun så ikke noe som tydet på at noe var galt, men hun kunne ikke si at det kom til å utvikle seg som det skulle heller … Og så sa jordmor at kvalme var et godt tegn. Men tror man kan ha gravidsymptomer så lenge feks morkaken vokser el.
Å vente sånn er så stressende. Håper at alt går bra. :Heartred

Hvordan går det med dere andre prøvere i denne gruppen? Noen flere som er blitt gravide?
Blei gravid i mai, venter på tidlig ul 12. juli. Da er jeg 11+0 eller 11+2❤️
Fikk en sneakpeak på tirsdag da fastlegen sendte henvisning til privat gynekolog pga spotting. Fikk sett ett bankende hjerte og han mente da at jeg var 7+1 og ikke 6+6 som jeg trodde først❤️
Merkelig god form denne graviditeten da jeg har 3 svangerskap med HG bak meg. Så håper det ikke er et dårlig tegn❤️

Hvordan går det med deg? Hadde håpt at du skulle få en terminspire snart❤️

Blei gravid i mai, venter på tidlig ul 12. juli. Da er jeg 11+0 eller 11+2❤️
Fikk en sneakpeak på tirsdag da fastlegen sendte henvisning til privat gynekolog pga spotting. Fikk sett ett bankende hjerte og han mente da at jeg var 7+1 og ikke 6+6 som jeg trodde først❤️
Merkelig god form denne graviditeten da jeg har 3 svangerskap med HG bak meg. Så håper det ikke er et dårlig tegn❤️

Hvordan går det med deg? Hadde håpt at du skulle få en terminspire snart❤️
Gratulerer så mye! Så fint at du fikk se at det var liv, og å bli flyttet fram er jo veldig positivt! :) Hvor mange PP brukte du på å bli gravid denne gangen?

Jeg har gitt opp litt. La inn aksjer rundt el tidligere denne uka, men usikker på om vi traff. Positiv eltest søndag og mandag, og også positiv formiddagen tirsdag. Men vi la bare inn aksjer søndag og mandag kveld, så mulig det ikke var nok. Eggløsning er vel ETTER at testen er blitt negativ? Forventer negativ gtest igjen neste uke.

Gratulerer så mye! Så fint at du fikk se at det var liv, og å bli flyttet fram er jo veldig positivt! :) Hvor mange PP brukte du på å bli gravid denne gangen?

Jeg har gitt opp litt. La inn aksjer rundt el tidligere denne uka, men usikker på om vi traff. Positiv eltest søndag og mandag, og også positiv formiddagen tirsdag. Men vi la bare inn aksjer søndag og mandag kveld, så mulig det ikke var nok. Eggløsning er vel ETTER at testen er blitt negativ? Forventer negativ gtest igjen neste uke.
Tusen takk❤️ Blei jo gravid i fjor som jeg mistet, men var vel totalt på pp16 :bag:
Startet prøving september 21, så har tatt sin tid:dead:
begge gangene det klaffet fant jeg ut at det var når jeg ikke testet etter EL og vi hadde sex 2 maks 3 ganger i uken. Og når jeg egentlig har gitt litt opp:rolleyes:
Hos meg er EL etter jeg har fått negativ test igjen etter positiv. Men har hørt om dem som har EL og så har testen blitt positiv samme dag.
Håper den klaffer hos deg og du får en frisk og fin terminspire❤️

Jeg vet ikke om noen har svart på det i tråden allerede; Men når man leser om eggkvalitet og alder, at så og så mange prosent av eggene er dårlige ved 38, 40, 42, 44 år etc, hvor kommer de tallene fra? Er kildegrunnlaget kvinner som prøver å bli gravide via IVF? Eggkvaliteten faller selvfølgelig med alderen, men blir veldig deprimert og motløs når jeg googler disse tingene (som jeg sikkert ikke burde gjøre). Er det noen som vet hva tallene er basert på?

Jeg vet ikke om noen har svart på det i tråden allerede; Men når man leser om eggkvalitet og alder, at så og så mange prosent av eggene er dårlige ved 38, 40, 42, 44 år etc, hvor kommer de tallene fra? Er kildegrunnlaget kvinner som prøver å bli gravide via IVF? Eggkvaliteten faller selvfølgelig med alderen, men blir veldig deprimert og motløs når jeg googler disse tingene (som jeg sikkert ikke burde gjøre). Er det noen som vet hva tallene er basert på?
Tallene er vel mattemstisk statistikk eller hva de kaller det . Og jm mi sa at idag så er det så mange gravide over 40 at hun mente man ikke skulle gråte helt over det .

Nå mistet vi i MA i april , men det betyr ikke nødvendigvis min alder . For statistisk sett så ender hvert fjerde svangerskap i MA /SA . Jeg har tre barn fra før så ifølge statestikken skulle det gå slik . Om du skjønner . Så er det jo de som blir gravide så fort noen ser på en , der er jo jeg , mamma var lik til hun fjernet alt . Hun og pappa ble enige om å fjerne alt etter siste gang hun ble gravid med trillinger med spiral .

Personlig kjenner jeg flest yngre som er slutten på 20 og starten på 30 som ikke kan få barn . Så jeg har ikke hengt meg opp i den prosenten . :Heartred

Jeg er litt forvirret angående AMH, og håper noen her vet mer enn meg

I januar fikk jeg målt AMH til 5, samme som sent i 2021. Nå i forbindelse med at jeg prøvde letrozol en syklus, tok jeg ultralyd og nye blodprøver. Fikk beskjed om at min AMH-verdi nå er 7! Altså, er det ikke slik at AMH skal gå sakte nedover, og ikke stige? Kan det ha vært noe feil med prøven?
Andre som har opplevd at AMH har blitt målt høyere enn tidligere?

Jeg er litt forvirret angående AMH, og håper noen her vet mer enn meg

I januar fikk jeg målt AMH til 5, samme som sent i 2021. Nå i forbindelse med at jeg prøvde letrozol en syklus, tok jeg ultralyd og nye blodprøver. Fikk beskjed om at min AMH-verdi nå er 7! Altså, er det ikke slik at AMH skal gå sakte nedover, og ikke stige? Kan det ha vært noe feil med prøven?
Andre som har opplevd at AMH har blitt målt høyere enn tidligere?
Jeg har kun målt en gang, og fikk beskjed om lav amh (5 her og), men på ultralyd sa fertilitetslegen at jeg har mange flere egg enn vanlig for alder. Så det er nok ikke en eksakt vitenskap..

Hvordan går det med dere andre prøvere i denne gruppen? Noen flere som er blitt gravide?
Hang her en del før jul, men det slo aldri til (er 36), så gav litt opp ( er en utålmodig sjel). Passet absolutt ikke med graviditet i mnd fremover nå (planlagte operasjoner etc) men ups der satt den gitt, når man minst ventet det, og man egentlig hadde satt inn tiltak for å unngå det. Forstå det den som kan. Så får man bare håpe at spiren sitter helt inn til mål. 4+4 i dag.

Kanskje jeg skal henge meg på.. er 37 år, blir 38.
Jeg vet ikke om vi prøver eller ikke, for lysten på barn går opp og ned hver dag.
Har to barn fra før på 14 og 11, men ble skilt like etter andre var født. Vi prøvde 5 måneder med første og nummer to dukket opp uten prøving. Men graviditetene var så tøffe at jeg sa i fra meg tanken på flere barn etterpå. Satte inn en hormonspiral for 10 år siden, og selv om jeg ble singel var jeg så fornøyd med å ikke få mensen at jeg lot den bli. Da den skulle byttes ut fem år senere hadde jeg møtt drømmemannen. Han var ikke veldig gira på barn fordi han følte han var for gammel og faren hadde hatt veldig gamle foreldre og det hadde preget ham. Dessuten var det ikke hans byrde å gå gravid så valget var kun mitt. Så jeg skiftet til ny spiral. Det gjorde så vondt at jeg gruet meg sykt til å eventuelt måtte gå igjennom det en gang til.

Så ble jeg katolikk..

Og da sa samvittigheten min at den spiralen bør ut. Jeg tenkte å følge naturlige metoder, men visste at det kunne bli en sjanse for graviditet. Snakket med mannen om dette og vi ble enige i at vi fikk bare ta det som det kom. Tok til slutt ut spiralen da den var fem år gammel. Det var en bedre opplevelse denne gangen da jeg ikke satte inn en ny.

Da økte sexlysten 200%.
Og jeg tenkte at aldri i livet at vi ikke ender opp gravid nå med denne libidoen.
Disse tankene, pluss det å prøve å lære seg tempemetoden har modnet en del tanker. I natt drømte jeg at vi fikk en datter. Og så begynte alle rundt meg å bli gravide og de babybildene er smittsomme!
Jeg er litt redd for å få lyst på barn, men ikke få det til. Samtidig har jeg lyst på barn. Samtidig er det utrolig deilig å ha store barn og barnefri.

Dette er alltid lett å være «godt voksen» heller…

Er 12DPO idag og stoler ikke på disse :nailbiting:

Vedlegg

• IMG_4549.jpeg
    IMG_4549.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 73
Heisann
JeppPrøver på nr 2 med ny partner
(blir hans første om vi er så heldige å bli gravide)
Sønn i 2007
Jeg 38 han 45☺️☺️

Fått mens igjen og går inn i pp10. Når jeg leser om andre over 40 som lykkes i å bli gravide og få friske barn, virker det som de fleste blir gravide etter ikke altfor lang tid.
Er det noe realistisk håp om å bli gravid og få et friskt barn etter å ha prøvd snart i ett år, med to kjemiske? IVF er ikke et alternativ dessverre.

Fått mens igjen og går inn i pp10. Når jeg leser om andre over 40 som lykkes i å bli gravide og få friske barn, virker det som de fleste blir gravide etter ikke altfor lang tid.
Er det noe realistisk håp om å bli gravid og få et friskt barn etter å ha prøvd snart i ett år, med to kjemiske? IVF er ikke et alternativ dessverre.
1 år og 8 mnd her, og kun positiv test så langt. Vet ingenting mer før om 6-8 uker til….
Hold motet oppe. Jeg tror også på sunn livsstil så jeg er relativt godt trent med en « sunn» bmi og drikker sjeldent, spiser vitaminer og tenker generelt mye på hva jeg putter i meg.

Back
Topp