Godt voksne prøvere (35+)

Er 41 år og prøver på nr fem. Har prøvd i over to år, og er lite optimistisk. Denne måneden begynte jeg å spotte fire dager før forventet mens. Det har jeg gjort i noen pp'er, men menstruasjonen har da kommet igang ordentlig til vanlig tid likevel, men nå har det vart i en uke, og blør veldig lite. Har heller ingen menstruasjonssymptomer, som jeg pleier. Negative graviditetstester... Følges opp av frøyaklinikken ift vitaminer o.l. Har stabile sykluser, og fine blodprøver... Hva kan dette være? Noen flere som opplever slike annerledes blødninger?
Kan det være lave progesteronverdier, eller er det allerede sjekket?

Jeg har sjekket det tre ganger, med fine verdier... De finner ingenting "galt", annet enn at jeg blir eldre :laughing002
Åh, håper det likevel ikke betyr at du ikke kan bli gravid. Er spotting vanlig når man er 40+? Jeg spotter aldri, men likevel ikke blitt gravid på ti måneder, så ikke sikkert spotting/ikke spotting har stor betydning?

35, blir 36 i februar.. prøver på nr 1.
Ble gravid første gang for 5 år siden, uplanlagt. Det endte i en MA i uke 8.
Det tok 5 år etter det før vi bestemte oss for å prøve aktivt. Så nå er det vel pp 5. testet positivt 25 juli, men begynte å spotte 2. august. Fikk bekreftet synkende hcg 7. August. Så da er det pp 6 nå da..

Jeg har kjøpt q10 men glemmer å ta den Hva slags tillegg tar dere? Annet enn folat :)

Melder meg også inn her! Er 36 og prøver fortsatt på førstemann. :smiley-angelic001 Prøvd i ca 5 år, men det har vært mye av og på. Ny til forumet. Fantastisk å kunne være et sted med personer som går igjennom det samme :HeartredHar aldri opplevd å teste positivt og blir litt overveldet av antallet positive tester her inne. Men forhåpentligvis er det smittsomt.
Sitter nå litt i sjokk. Vi ga helt opp etter mars og jeg har siden ikke vært her inne. Fikk plutselige magesmerter i dag og dro på legevakten. Det viser seg at jeg er gravid!!! Hvordan dette er skjedd vet jeg knapt, og vet heller ikke hvor langt jeg er på vei. Har hatt uregelmessige menstruasjoner i flere måneder. Jeg trodde bare jeg var kommet i tidlig overgangsalder og hadde egentlig helt gitt opp. Nå er sjansene ganske store for at det er en SA på gang, men likevel! Gi ikke opp håpet folkens ❤️❤️❤ Og det kan tydeligvis hjelpe å ikke prøve for hardt. (Vi har prøvd av og på i 6 år)

Sitter nå litt i sjokk. Vi ga helt opp etter mars og jeg har siden ikke vært her inne. Fikk plutselige magesmerter i dag og dro på legevakten. Det viser seg at jeg er gravid!!! Hvordan dette er skjedd vet jeg knapt, og vet heller ikke hvor langt jeg er på vei. Har hatt uregelmessige menstruasjoner i flere måneder. Jeg trodde bare jeg var kommet i tidlig overgangsalder og hadde egentlig helt gitt opp. Nå er sjansene ganske store for at det er en SA på gang, men likevel! Gi ikke opp håpet folkens ❤️❤️❤ Og det kan tydeligvis hjelpe å ikke prøve for hardt. (Vi har prøvd av og på i 6 år)
Det var oppløftende å lese!! Og så håper jeg at dette ikke er en SA og at det går veien for deg :Heartred

Håper det ikke er SA på gang, tenk at du er blitt gravid! Å gi opp hjelper, det var sånn jeg ble gravid første gang :smiley-ashamed004 :Heartred

Dessverre var det verre enn som så. Var svangerskap utenfor livmoren og siste egglederen min røk. Så nå blir det IVF :( Men moralen om at det hjelper å gi litt opp er nok likevel riktig, ja:)
Åååh nei :eek: Stakkars deg, var det vondt? Så utrolig vondt å lese. Fint dere får hjelp :Heartred IVF er vel ikke noen dans på roser det heller, har jeg skjønt. Har du vært gjennom det før?

Åååh nei :eek: Stakkars deg, var det vondt? Så utrolig vondt å lese. Fint dere får hjelp :Heartred IVF er vel ikke noen dans på roser det heller, har jeg skjønt. Har du vært gjennom det før?
Det skumle var at det for meg ikke opplevdes så vondt som jeg har lest om og som legevakten advarte om. Det var mest en veldig sterk trykkfølelse, omtrent som å ha mye luft i magen. Ingen skarp smerte. Så det var bare helt tilfeldig at det ble oppdaget ved at jeg var heldig å få en kansellert time his en privatpraktiserende røntgenlege for tidlig ultralyd. Det var bare nysgjerrighet og jeg kjørte til og med selv til en annen by for å gjøre det. Røntgenlegen kunne se blodansamlingene i buken. Derifra bar det rett på sykehuset og rett på operasjonsbordet. Egglederen hadde allerede sprukket. Har ikke helt fått prosessert alt enda, men er først og fremst bare utrolig takknemmelig for å være i live!

Har ikke satt meg så mye inn i IVF enda. Hat lest informasjonsskriv osv. Jeg veier litt for mye akkurat nå til å kunne starte opp direkte. Fikk beskjed om å gå ned 10 kg først. Men synes egentlig det passer fint med et lite «prosjekt» for å få tankene bort fra alt som er skjedd. Det finnes vel kanskje et par IVF tråder også her inne? Er det noen av dere her som er i gang eller har prøvd?

39 år, blir 40 til våren. Vi har prøvd aktivt lenge, og ble utreda for infertilitet fra februar i år. Etter tre runder med Letrozol 2,5mg har jeg fått normal eggløsning igjen, og alt er i orden med samboer.

Likevel skjer det ikke noe, så vi er henvist til IVF med beskjed om å fortsette å prøve fram til vi får time.

Er på DPO8 nå og hadde 13 mm slimhinne på ultralyd CD17 etter EL på CD14, så krysser fingrene veldig for at det blir baby nå! Verker etter å teste med tidlig-test, men tror det er for tidlig.

39 år, blir 40 til våren. Vi har prøvd aktivt lenge, og ble utreda for infertilitet fra februar i år. Etter tre runder med Letrozol 2,5mg har jeg fått normal eggløsning igjen, og alt er i orden med samboer.

Likevel skjer det ikke noe, så vi er henvist til IVF med beskjed om å fortsette å prøve fram til vi får time.

Er på DPO8 nå og hadde 13 mm slimhinne på ultralyd CD17 etter EL på CD14, så krysser fingrene veldig for at det blir baby nå! Verker etter å teste med tidlig-test, men tror det er for tidlig.
Det ble ikke baby, så nå er det IVF neste.

Har nå hatt min tredje kjemiske graviditet i år, og er blitt 42. Er det egentlig noe håp lenger? Ble gravid to ganger i fjor, mistet pga avvik først og så SA i uke 8. Aldri opplevd kjemiske før i år. Er det noen her som har lyktes å bli gravid og få et barn etter flere kjemiske?

Back
Topp