Godt voksne prøvere (35+)

Ikke så bra. Hatt to kjemiske (januar og april/mai), håper at det er noen her med mer oppmuntrende erfaringer. :)
Uff så leit. Håper det snart klaffer ❤️ hvor gammel er du? Barn fra før?
 
Ikke så oppmuntrende her heller :shy:
Eller, ble kjapt gravid, på PP3. Men mistet i SA og exu. Har hatt første EL etter operasjon og er i dpo-land nå :bag:

Når jeg tok ut spiralen sa legen at jeg skulle ta kontakt om jeg ikke ble gravid på 6 mnd så vi kan starte prosessen med evt utredning osv. (Blir 38 i år)
Noen som vet om jeg må begynne å «telle på nytt» nå siden jeg ble gravid? Må vell sikkert det når jeg tenker meg om..
Uff så leit ❤️ hvor mange dpo er du nå?
Usikker på hvordan de teller det der…
 
41 prøver på nr 4 :dance011
Har 3 mista nr 4 i MA nå i april uke 8+1:sad010
Så leit :( jeg har også 3 og prøver på nr 4. har mistet to ganger på to år nå, pluss kjemisk.
 
Jeg er 43 år.
Hadde en kjemisk i PP 11 , i mars.
Men PP 12 i april, satt spiren....enn så lenge.
Er 6+3 i dag :Heartbigred
Så fantastisk ❤️ når skal du på ultralyd? Har du fått noe støttemedisiner el.l?
 
Jeg blir 36 nå i mai, prøver fortsatt på første barn. Er nå på PP 11, og mista i oktober MA uke 8. Hadde også håpet at jeg var gravid innen termindato 11.6 for den graviditeten. Har tatt blodprøver og sjekket hos gyn, ingen unormale prøver. Har «kort» syklus - 23 dager i gj.snitt. Har ei venninne som er fastlege som nevnte det kan være for kort luteal fase, men ikke sjekket ut, har noen andre vært borti det? Vi har hatt samleie regelmessig (annenhver dag i en uke), etter råd fra gynekolog, men det vil seg dessverre ikke. Får høre at jeg har jo blitt gravid en gang tidligere så da er det hår. Prøver å ikke stresse (enklere sagt enn gjort), men jeg klarer ikke la være å tenke på at jeg ikke blir noe yngre heller, og blir fort utålmodig. Har valgt å ikke melde meg inn i noe IKM gruppe i håp om å stresse mindre. Så får vi se hva som skjer…
Har du prøvd el-test? De gangene jeg har blitt gravid har jeg kun hatt sex dagen for positiv el test og dagen etter.
Jeg fikk to barn etter 36 (var 36 og 38). Jeg tror og håper det kommer til å ordne seg for deg også ❤️
 
Jeg er 41, blir 42 i sommer. Har to barn fra tidligere, 15 og 12. Men prøver på et felles barn med kjæresten min, som jeg dessverre møtte for sent i livet tydeligvis.
Årh så leit. Men det er fortsatt ikke for sent ❤️ Hvor lenge har dere prøvd? Har du/dere sjekket deg/dere?
 
Årh så leit. Men det er fortsatt ikke for sent ❤️ Hvor lenge har dere prøvd? Har du/dere sjekket deg/dere?
Åh, tror jeg har mistet litt tellinga. Men da jeg ble gravid i januar 2022, hadde vi prøvd i ca. tre måneder. Tok to måneder da jeg ble gravid igjen i juni 2022. Før den kjemiske i januar i år tok det vel fire måneder med prøving. Og nå en kjemisk igjen. :confused:

Glemte å si at ja, har vært til sjekk noen ganger. De finner ikke noe galt med meg. Men nå etter to kjemiske skal jeg til gynekolog for å se om det har skjedd noe med livmor f.eks. eller om den fremdeles er normal.
 
Last edited:
Så leit :( jeg har også 3 og prøver på nr 4. har mistet to ganger på to år nå, pluss kjemisk.
Så trist å høre , håper det snart går i boks for dere :) Jeg har samme symptom nå som da jeg ventet mens sist og var gravid . Men nå tror jg det mest er innbilt .
 
Åh, tror jeg har mistet litt tellinga. Men da jeg ble gravid i januar 2022, hadde vi prøvd i ca. tre måneder. Tok to måneder da jeg ble gravid igjen i juni 2022. Før den kjemiske i januar i år tok det vel fire måneder med prøving. Og nå en kjemisk igjen. :confused:

Glemte å si at ja, har vært til sjekk noen ganger. De finner ikke noe galt med meg. Men nå etter to kjemiske skal jeg til gynekolog for å se om det har skjedd noe med livmor f.eks. eller om den fremdeles er normal.
Åja, litt av en Berg og dalbane dette her ❤️
 
Så trist å høre , håper det snart går i boks for dere :) Jeg har samme symptom nå som da jeg ventet mens sist og var gravid . Men nå tror jg det mest er innbilt .
Ja glemte å si at jeg nettopp har fått positiv test :) denne gangen skal jeg prøve progesteron, går til en privat gyn.
Når har du IKM?
 
Ja glemte å si at jeg nettopp har fått positiv test :) denne gangen skal jeg prøve progesteron, går til en privat gyn.
Når har du
Ååååå gratulerer :dance011 Hvis syklusen går som normalt så blir IKM 19 mai ish . Jeg har konstant murring nå . Hatt siden torsdag , da begynte nok EL . Det var sånn sist jeg venta mens , fikk mens murringer to uker før IKM . Men så var jeg gravid . Det er likt nå , men er redd kroppen lurer meg fordi jeg håper å være gravid igjen:sad010men vi får se om det kommer noe mens . Tester til fredag neste uke tenker jeg:bag:
 
Så fantastisk ❤️ når skal du på ultralyd? Har du fått noe støttemedisiner el.l?
Jeg har jo så gøy sjanse for å miste pga av alder. Så vil ikke på ultralyd ennå....trist å se et hjerte slå, også miste uken etterpå.
Så tenker i vente til i allefall uke 8-9.
Nei, ikke noe medisiner nå.
 
Har du prøvd el-test? De gangene jeg har blitt gravid har jeg kun hatt sex dagen for positiv el test og dagen etter.
Jeg fikk to barn etter 36 (var 36 og 38). Jeg tror og håper det kommer til å ordne seg for deg også ❤️
Har prøvd CB digitale el-test og funnet sånn ish hvordan jeg ligger an med høy og maks fertilitet ift syklusdsg og el-slim. Og har logga dette. Prøver derfor annenhver dag rundt disse tider. Kan prøve å kjøpe CB test igjen og prøve denne prøveperioden. Tusen takk! Godt å høre! Håper også det ordner seg. Er så redd for å bli skuffa så har nesten lagt fra meg muligheten for to, og blir overlykkelig om jeg bare får det til å klaffe en gang ❤️
 
Til dere andre her, har dere vært på ultralyd og fått vite hvor mange follikler/eggposer dere har?

Jeg var hos gynekolog etter den kjemiske tidligere i mai, og da kommenterte han at det så ut som jeg hadde gode eggreserver. Han så 5 eggposer i hver eggstokk, så altså 10 til sammen. Har prøvd å google om dette faktisk er bra eller normalt, men ser litt ulik informasjon på ulike nettsider.

Innser at som snart 42, er nok kvaliteten ikke den beste. Men kan mange egg tyde på at kvaliteten kan være bedre enn fryktet?
 
Jeg er 37 og prøver på nr. 2. Har vært gravid to ganger i år men endte med SA begge gangene. Hadde også en SA før jeg fikk nr 1 i 2021.
 
Dere som er gravid nå i godt voksen alder og har vært gravid før som yngre, hva var den største forskjellen dere kjente mest på kroppen som gravid? Syns dere det er tyngre nå når dere er eldre i forhold til yngre? Jeg var gravid som 21 åring og som 26åring (er nå 41) og i 20-årene var jeg veldig overvektig. Nå er jeg for første gang normalvektig pga vektoperasjon i 2019. Føler selv jeg kanskje hadde taklet både svangerskap og fødsel bedre nå, men kroppen er jo eldre… så vet jo ikke.
 
Dere som er gravid nå i godt voksen alder og har vært gravid før som yngre, hva var den største forskjellen dere kjente mest på kroppen som gravid? Syns dere det er tyngre nå når dere er eldre i forhold til yngre? Jeg var gravid som 21 åring og som 26åring (er nå 41) og i 20-årene var jeg veldig overvektig. Nå er jeg for første gang normalvektig pga vektoperasjon i 2019. Føler selv jeg kanskje hadde taklet både svangerskap og fødsel bedre nå, men kroppen er jo eldre… så vet jo ikke.
Jeg har vel aldri vært ung ....med da jeg gikk gravid med min eldste sønn, var jeg 31 år. Hadde masse symptomer, trøtt og sliten. Men gikk helt fint .
Nå er jeg 43 år, og er gravid i uke 8+6. Har ennå ikke hatt ett eneste symptom.... utenom uteblitt mens. Får se om det er liv laga på ultralyd om 1,5 uke....
 
Back
Topp