Sistesjanse
Flørter med forumet
jeg er 40. Har to voksne barn fra før.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har lest at FSH-verdien kan ha mer å si enn AMH. Om FSH-verdien er god, kan det fremdeles være muligheter for å klare det på egen hånd.Melder meg inn her jeg
Jeg fyller 40 i juni og mannen 40 i mai, jeg har to barn fra tidligere (14 og snart 17) mens mannen har ingen barn fra før.
Har ikke gått på prevensjon på 2 år men har ikke prøvd veldig hardt heller, men heller latt det som skjer skje, men det har ikke skjedd en dritt..
Blodprøver hos fastlege i begynnelsen av februar viser amh på 0,7 (noe som ikke er bra i det hele tatt) og jeg er henvist videre til gyn (fikk først time i juni, men fått fremskyndet det til slutten av april).
Kjenner oddsene er veldig i mot oss for å klare det selv, men vil så gjerne - så kom gjerne med tips for å øke sjansen før vi starter med utredningen.
Det er det samme jeg har lest meg frem til, så er et lite håp for at det skal klaffe! Regner med at den verdien skal sjekkes på timen hos gyn i april. Men rart den ikke ble sjekket sammen med de andre verdiene hos fastlegen?Jeg har lest at FSH-verdien kan ha mer å si enn AMH. Om FSH-verdien er god, kan det fremdeles være muligheter for å klare det på egen hånd.
Det er på dag 2 eller 3 i syklus som er mest vanlig.Vet der når i syklusen det er best å ta fsh blodprøven?
Har inntrykk av at ikke alle fastleger vet alt hva som skal sjekkes når det gjelder fertilitet. Gynekologer vet hvilke prøver som skal tas.Det er det samme jeg har lest meg frem til, så er et lite håp for at det skal klaffe! Regner med at den verdien skal sjekkes på timen hos gyn i april. Men rart den ikke ble sjekket sammen med de andre verdiene hos fastlegen?
Hva om man tester dagen på eller dagen før el? Vil den vise veldig feil da?Det er på dag 2 eller 3 i syklus som er mest vanlig.
Ja, det blir feil, siden FSH er et av hormoner som er syklusavhengig og den sjekkes på dag 2-3 som Isond skrev.Hva om man tester dagen på eller dagen før el? Vil den vise veldig feil da?
Takk da må jeg nok ta nye prøver. Tok på dag 10 i syklusen. Om jeg har vanlig syklus nå så er el rett rundt hjørnet der. Glemte å spørre om det når jeg tok de i går.Ja, det blir feil, siden FSH er et av hormoner som er syklusavhengig og den sjekkes på dag 2-3 som Isond skrev.
Her er hormoner som gynekolog sjekket hos meg:
*her kan man se at noen hormoner må tas i tidlig follikelfase (CD 2-3)
obs 1 - AMH referanseområdet var for min alder (41 da)
obs 2 - referanseområder kan variere litt avhengig av lab (dette er fra Fürst)
obs 3 - jeg hadde allerede tatt blodprøve hos fastlegen på dag 21 for å sjekke progesteron (som også er syklusavhengig) for å sjekke om jeg får eggløsninger.
Ikke så bra. Hatt to kjemiske (januar og april/mai), håper at det er noen her med mer oppmuntrende erfaringer.Hvordan går det med alle i denne gruppen?
Ikke så oppmuntrende her hellerHvordan går det med alle i denne gruppen?
Så trist at du har mistet. Da jeg hadde SA etter SA legen sa at man teller fra første PP og ikke begynne på nytt etter SA. Lykke til!Ikke så oppmuntrende her heller
Eller, ble kjapt gravid, på PP3. Men mistet i SA og exu. Har hatt første EL etter operasjon og er i dpo-land nå
Når jeg tok ut spiralen sa legen at jeg skulle ta kontakt om jeg ikke ble gravid på 6 mnd så vi kan starte prosessen med evt utredning osv. (Blir 38 i år)
Noen som vet om jeg må begynne å «telle på nytt» nå siden jeg ble gravid? Må vell sikkert det når jeg tenker meg om..
Gir håp at det har lyktes for deg. Håper så veldig at alt går bra og at det kommer en frisk baby til termin!Jeg er 43 år.
Hadde en kjemisk i PP 11 , i mars.
Men PP 12 i april, satt spiren....enn så lenge.
Er 6+3 i dag