Gjette kjønn fra tidlig ultralyd. Nub teorien.

Synes ikke så godt her.. målt til 12+2 men gyn hadde en anelse ved bilde 2 der :)
Det var i slik vinkel som bilde nr 2 her at min GY også gjetta på jente 12+3 :) dei er dyktige som ser slikt altså :woot: hu såg aldri etter "nub".
 
Det var i slik vinkel som bilde nr 2 her at min GY også gjetta på jente 12+3 :) dei er dyktige som ser slikt altså :woot: hu såg aldri etter "nub".
Han fant to kjønnslepper, så han visste hva han så etter :p han viste meg på skjermen men tok ikke bilde av det :p
 
Var på TOUL i dag, 13+5 :) Noen som kan se noe her?
ja. ganske sikker på at dette er nub og at dette er en jente. barnet sitter nesten, men vinkelen er helt flat. det ville vært godt synelig 13+5 hvis det var en gutt.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230802_200220_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230802_200220_Samsung Internet.jpg
    302 KB · Visninger: 67
ja. ganske sikker på at dette er nub og at dette er en jente. barnet sitter nesten, men vinkelen er helt flat. det ville vært godt synelig 13+5 hvis det var en gutt.
Så gøy å høre! Tusen takk for svar :) Jordmor ville nemlig ikke si kjønn, de hadde visst sluttet med det siden så mange fikk feil…
 
Er det noe nub synlig her, @lyse gul ?Jordmor mente kanskje det var en liten tiss her, men ble usikker for det kunne også være stor klitoris. 14+3IMG_5062.jpeg
 
Last edited:
Hva tror dere? 12+3 ble jeg målt til. Tror jeg ser kjønnslepper med nub i midten, har ringet rundt dette på bilde Nr 2. men kan ta feil! Spent på å høre hva andre tror?919A6CD9-A464-49E7-AEBE-B57F785A3285.jpeg8F7230FB-0746-49FD-A14D-00C7F8E57871.jpeg
 
13+3. Ikke akkurat nub men med denne pottysho’tn kunne det ikke være tvil mente hun på ultralyden :love017
61DDF882-6680-4EEB-810E-4C4D0F2D2618.jpeg
 
Last edited:
Hei februargjengen. Her kan man legge ut bilder fra tidlig ultralyd og gjette hverandres kjønn. Jeg har 12 år erfaring med å gjette og dette er mitt 6 svangerskap.

Nub er hva man kaller barnets kjønnsorgan. Man kan se forskjell på hvilken vinkel den står i. Jenter har gjerne lang flat nub som går rett frem. Gutter har nub som står mer opp og har også ofte det man kaller "stacking". Ser ut som en ball oppå nub.

Bildene må være fra uke 12 og utover. Barnet bør ligge i sideprofil. Husk å skrive hvilken uke+dag bildet er tatt.
Nub teorien er hva ultralydteknikere også vurderer kjønn på før man kan se pung og kjønnslepper. Så har man et godt bilde så vil man kunne se kjønn lenge før oul.

Husk:
-skriv alltid uke+dag bildet ble tatt
-ikke legg ut bilder med personnummer på
- Ta er nært bilde, legg ut flere om du har det.
Klarer du å se noe på innlegget jeg la ut? :)
 
har du flere bilder? jordmor burde se forskjell i uke 14. da står gutter opp og jenter ligger enda ned.
Har dessverre ikke det, fikk kun dette bilde. Hun startet UL med å si at det var for tidlig å si kjønn før uke 14. så målte hun til 14+3, og når UL var ferdig spurte sambo om hun da kunne fortelle kjønn siden jeg da var over 14 uker på vei. Da sa hun at hun ikke hadde sjekket etter, så jeg måtte opp i senga på nytt. Så gjorde hun en ny kjapp UL for å se. Da sa hun først at hun synes hun så en liten «dutt», men så ble hun usikker. Så hun torte ikke konkludere. Da hun som hadde time før meg hadde hatt hun sett en gutt med helt klart baller, og det så hun ikke hos meg. Derfor ble hun usikker. Hun nevnte aldri ordet nub. Jeg klarte ikke se noe selv, og vi fikk ikke filme eller ta bilde av skjermen. Vel da får vi bare vente til sept for å vite eksakt :) Takk for titten likevel! ❤️
 
Back
Topp