Forvirringen er komplett!
OK, nå skjønner jeg ingenting her. Er nettopp ferdig med mensen, eller det jeg trodde var mensen, og begynte å teste etter eggløsning i dag tidlig, for å være sikker på å få med stigningen. Til min overraskelse var den veldig positiv allerede i dag, CD8.
Først tenkte jeg at det kunne ha en eller annen sammenheng med at jeg har fastet de siste tre dagene, og at det kan ha påvirket hormonene. Men så tok jeg en test til nå i kveld, som var akkurat like positiv, kanskje til og med bittelitt mer positiv enn den i dag tidlig (henholdsvis 1.31 og 1.37 i Premom). Jeg pleier ikke å ha så høy peak så lenge, så tok en graviditetstest for sikkerhetsskyld, og den var jammen meg positiv!
- Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette kan gå an. Jeg hadde negativ tidligtest 11 dpo. Testet ikke noe mer etter det, for spotting og mensen kom som normalt. Mensen var AKKURAT som den pleier, ikke noe mindre eller annerledes som skulle tyde på en blødning i svangerskap.
- Dette kan umulig være liv laga. Siden jeg ikke visste at jeg var gravid, har jeg jo fastet i 72 timer fra lunsj til lunsj 17-20 dpo! Det er jo helt horribelt! Og jeg spiste spekemat i går og i dag! Jeg føler også at testen er altfor svak til at dette ser ut til å gå den rette veien. Styrken er ca. lik som da jeg mistet i juni 2021, så det lover jo ikke bra. Føler at «alle» det går bra med har «dyestealer» på ca. 20-21 dpo. Dette er jo en tidligtest, og er langt fra noen dyestealer.
Så da er det vel egentlig bare å vente på at kroppen renser opp igjen. Det er på den ene siden kjipt å måtte vente ekstra lenge på neste mulige prøveperiode, men på den annen side, er det jo fint å vite at mannen min er frisk nok til å kunne befrukte et egg igjen. Så det gir jo håp for neste prøveperiode, når enn den måtte komme. I 2021 spottet jeg jo i 7 uker før kroppen var ferdig med å rydde opp, så det kan jo potensielt bli langtekkelig.
Tenker jeg tester igjen om noen dager for å se hvilken retning testen tar. Og forholder meg jo selvsagt som om jeg er gravid i mellomtiden.
I det minste forklarer jo dette hvorfor jeg har vært stuptrøtt siden tidlig i dpo-land, og hvorfor jeg har hatt så innmari ubehag i korsryggen de siste dagene. Og følt meg litt små-uvel i dag.
Oppdatering kommer ved neste test!
(Bildet med én test er fra i kveld, 21 dpo. Bildet med testrekka er fra juni 2021, da jeg mistet. Det er dpo som står med penn på testene)