"Gammel", men håper fortsatt på barn

Røkelaks skal gå fint å spise uansett, så lenge den er fersk ;)
Så det hadde i så fall vært bare å spørre om pakken var nyåpnet fordi du har lest så mye om ulike bakterier for tiden, og er litt skeptisk på alt :p akevitten er det verre med, dog. :p
Men all fenalåret.. og fet mat = fort med halsbrann. Kjekt å ikke være kvalm og dårlig når man skal spise julemat. Så det er veeeldig greit å ikke være gravid om julen. (Og om sommeren, men man MÅ gjerne ha én av dem uansett :bag: )

Krysser fingrene for at spiren sitter neste runde! God jul!
Hehe, ja, det skal godt gjøres å unngå både sommer og vinter! Takk for informasjon om røkelaks, det var nyttig! Håper jeg får bruk for den informasjonen ved en senere anledning!

Hehe, ja, det skal godt gjøres å unngå både sommer og vinter! Takk for informasjon om røkelaks, det var nyttig! Håper jeg får bruk for den informasjonen ved en senere anledning!
Håper jeg og ! :)

Interresante observasjoner ang syklus! Greit å notere seg, synes selv det kan være vanskelig å følge med. Også tenker jeg litt som deg at kroppen kanskje på et eller annet vis likevel klarer å gi et eller annet signal om at man er gravid.
For eksempel hadde jeg selv ikke skrevet noe særlig om symptomer jeg kanskje kjente da vi begynte med ovitrelle, men plutselig runde 4 hadde jeg et behov for å bare notere det ned i dagboken. Og den runden satt det jo. Det er kanskje å gripe etter halmstrå, men jeg finner jo det litt sånn merkelig da. Kanskje var det et tegn fra kroppen eller noe annet.

Uansett, masse lykke til neste pp :Heartpink Det er veldig sant det du skriver, at mange ville dødd og dør for å leve våre liv. Takk for at du minner også meg på det. Viktig å være takknemlig for varmen i huset jeg legger meg i, og ikke ta den for gitt.

God jul, fine irrgrønn!:Heartpink

Interresante observasjoner ang syklus! Greit å notere seg, synes selv det kan være vanskelig å følge med. Også tenker jeg litt som deg at kroppen kanskje på et eller annet vis likevel klarer å gi et eller annet signal om at man er gravid.
For eksempel hadde jeg selv ikke skrevet noe særlig om symptomer jeg kanskje kjente da vi begynte med ovitrelle, men plutselig runde 4 hadde jeg et behov for å bare notere det ned i dagboken. Og den runden satt det jo. Det er kanskje å gripe etter halmstrå, men jeg finner jo det litt sånn merkelig da. Kanskje var det et tegn fra kroppen eller noe annet.

Uansett, masse lykke til neste pp :Heartpink Det er veldig sant det du skriver, at mange ville dødd og dør for å leve våre liv. Takk for at du minner også meg på det. Viktig å være takknemlig for varmen i huset jeg legger meg i, og ikke ta den for gitt.

God jul, fine irrgrønn!:Heartpink
Det med ovitrellen var veldig interessant! Da får du jo faktisk hCG hver gang, men likevel, så var det noe annet den gangen du ble gravid! Jeg føler vi må slå oss sammen og ta en doktorgrad på dette her :hilarious:

Takk for gode ønsker :love2

Ivrig etter å komme i gang med ny prøveperiode

Hadde håpet og trodd at jeg skulle være på syklusdag 1 i ny prøveperiode i dag, sånn at jeg raskest mulig kommer til ny eggløsning. Men den gang ei.

Pleier å få mensen den dagen som er akkurat to uker etter positiv eggløsningstest. Jeg hadde positiv eggløsningstest 1. desember, med peak om morgenen 2. desember. Selv om jeg tar utgangspunkt i 2. desember, så skulle da mensen ha kommet i går. Pleier (etter koronavaksinene) å spotte fra 11 DPO. Om morgenen 11 DPO var det litt ferskenfarget «vann» på papiret da jeg tørket meg på do, men siden har det ikke kommet vanlig spotting, bare litt beige utflod som er et definisjonsspørsmål om man vil kalle spotting. Helt minimalt. Og fortsatt ingen menstruasjon.

Måtte ta en ny graviditetstest i dag, bare for å sjekke, men den var fortsatt negativ. Den forsinkede menstruasjonen i kombinasjon med symptomene mine denne syklusen, får meg likevel igjen til å lure på om det faktisk var noe på gang denne runden. Det kan jo ha vært et befruktet egg som ikke kom så langt at det produserte hCG, men likevel såpass langt at det ga kroppen signal om å drøye mensen litt.

Når jeg nå først ikke er gravid (i hvert fall ikke som er liv laga), er det uansett innmari irriterende å måtte vente ekstra lenge på mensen! Kjenner at det begynner å bli en tålmodighetsprøve! Jeg vil ha ny syklus NÅ!

PP 21, CD 17, 6 DPO

Hadde i utgangspunktet et godt håp for denne prøveperioden, for nå er det rimelig å regne med at sædkvaliteten begynner å bli OK, og det ble mye kos med god timing rundt eggløsningen i romjula. Men i motsetning til forrige syklus, har jeg foreløpig ikke hatt noen symptomer denne runden, så regner med at det ikke er noen spire på gang.

Jeg har lest at for noen kan det å ikke ha noen symptomer i det hele tatt være et tegn på at man er gravid, hvis man normalt (når man ikke er gravid) pleier å ha PMS-symptomer. Men tror ikke det gjelder for meg, siden jeg hadde minimalt med symptomer i pauseåret, og jeg hadde symptomer begge gangene jeg faktisk har fått positive graviditetstester. Men så gikk det jo ikke bra noen av de gangene, så det kan jo selvsagt hende at et vellykket svangerskap ikke vil gi noen (tidlige) symptomer hos meg. Men det tror jeg bare er en veldig teoretisk mulighet.

Jeg har altså en følelse av at det ikke er noe på gang denne runden, men nyter likevel håpet og vissheten om at det er en mulighet, tross alt. Det positive med en dårlig magefølelse, er at jeg ikke kjenner på noen testetrang foreløpig, men koser meg med å se på andres tester i testetøs-tråden. De begynner sikkert å bli litt lei meg der:hilarious:.

PS!
Kom forresten på ett «symptom» jeg fikk i går kveld, men som jeg på ingen måte tror er svangerskapsrelatert: jeg fikk en nesten «orgasmisk» følelse i skjeden (vet ingen annen måte å forklare det på):hilarious:. Jeg satt bare i senga og tittet litt på mobilen. Ikke noe opphissende i det hele tatt, så det var veldig pussig og ut av det blå. Regner uansett med at det var helt tilfeldig.

PP 22, CD 14, 4 DPO

Trøtt.no!

4 DPO i dag, og jeg er så TRØTT! Var trøtt i går også, selv om jeg sov 8 timer natt til i går. Måtte sove et par timer på sofaen på ettermiddagen i går, men sovnet likevel til vanlig tid i går kveld, og sov 7-8 timer igjen natt til i dag. Måtte avslutte arbeidsdagen litt tidlig i dag fordi jeg var så trøtt. Sovet ca. tre timer på sofaen igjen i dag, og er fortsatt like trøtt. :dead:

Regner med det bare er tilfeldig med mye å gjøre på jobb, men det er jo litt pussig at jeg ikke føler meg mer opplagt etter all den søvnen. Håper kroppen snart føler seg uthvilt (eller at jeg er gravid. Håper selvsagt mest på det, men er nok mest sannsynlig med en annen forklaring).

PP 22, CD 14, 4 DPO

Trøtt.no!

4 DPO i dag, og jeg er så TRØTT! Var trøtt i går også, selv om jeg sov 8 timer natt til i går. Måtte sove et par timer på sofaen på ettermiddagen i går, men sovnet likevel til vanlig tid i går kveld, og sov 7-8 timer igjen natt til i dag. Måtte avslutte arbeidsdagen litt tidlig i dag fordi jeg var så trøtt. Sovet ca. tre timer på sofaen igjen i dag, og er fortsatt like trøtt. :dead:

Regner med det bare er tilfeldig med mye å gjøre på jobb, men det er jo litt pussig at jeg ikke føler meg mer opplagt etter all den søvnen. Håper kroppen snart føler seg uthvilt (eller at jeg er gravid. Håper selvsagt mest på det, men er nok mest sannsynlig med en annen forklaring).
Håper det er gravid-trøtt! :love7 Jeg har vært SÅ trøtt i dpo-land de gangenedet har klaffet:shy: Håper skikkelig for deg!!

Forvirringen er komplett!

OK, nå skjønner jeg ingenting her. Er nettopp ferdig med mensen, eller det jeg trodde var mensen, og begynte å teste etter eggløsning i dag tidlig, for å være sikker på å få med stigningen. Til min overraskelse var den veldig positiv allerede i dag, CD8.

Først tenkte jeg at det kunne ha en eller annen sammenheng med at jeg har fastet de siste tre dagene, og at det kan ha påvirket hormonene. Men så tok jeg en test til nå i kveld, som var akkurat like positiv, kanskje til og med bittelitt mer positiv enn den i dag tidlig (henholdsvis 1.31 og 1.37 i Premom). Jeg pleier ikke å ha så høy peak så lenge, så tok en graviditetstest for sikkerhetsskyld, og den var jammen meg positiv! :nailbiting:
  1. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette kan gå an. Jeg hadde negativ tidligtest 11 dpo. Testet ikke noe mer etter det, for spotting og mensen kom som normalt. Mensen var AKKURAT som den pleier, ikke noe mindre eller annerledes som skulle tyde på en blødning i svangerskap.
  2. Dette kan umulig være liv laga. Siden jeg ikke visste at jeg var gravid, har jeg jo fastet i 72 timer fra lunsj til lunsj 17-20 dpo! Det er jo helt horribelt! Og jeg spiste spekemat i går og i dag! Jeg føler også at testen er altfor svak til at dette ser ut til å gå den rette veien. Styrken er ca. lik som da jeg mistet i juni 2021, så det lover jo ikke bra. Føler at «alle» det går bra med har «dyestealer» på ca. 20-21 dpo. Dette er jo en tidligtest, og er langt fra noen dyestealer.
Så da er det vel egentlig bare å vente på at kroppen renser opp igjen. Det er på den ene siden kjipt å måtte vente ekstra lenge på neste mulige prøveperiode, men på den annen side, er det jo fint å vite at mannen min er frisk nok til å kunne befrukte et egg igjen. Så det gir jo håp for neste prøveperiode, når enn den måtte komme. I 2021 spottet jeg jo i 7 uker før kroppen var ferdig med å rydde opp, så det kan jo potensielt bli langtekkelig.

Tenker jeg tester igjen om noen dager for å se hvilken retning testen tar. Og forholder meg jo selvsagt som om jeg er gravid i mellomtiden.

I det minste forklarer jo dette hvorfor jeg har vært stuptrøtt siden tidlig i dpo-land, og hvorfor jeg har hatt så innmari ubehag i korsryggen de siste dagene. Og følt meg litt små-uvel i dag.:hilarious:

Oppdatering kommer ved neste test!

(Bildet med én test er fra i kveld, 21 dpo. Bildet med testrekka er fra juni 2021, da jeg mistet. Det er dpo som står med penn på testene)

Vedlegg

• IMG_6968.jpeg
    IMG_6968.jpeg
    306,3 KB · Visninger: 147
  • IMG_6970.jpeg
    IMG_6970.jpeg
    225,4 KB · Visninger: 146

OK, nå skjønner jeg ingenting her. Er nettopp ferdig med mensen, eller det jeg trodde var mensen, og begynte å teste etter eggløsning i dag tidlig, for å være sikker på å få med stigningen. Til min overraskelse var den veldig positiv allerede i dag, CD8.

Først tenkte jeg at det kunne ha en eller annen sammenheng med at jeg har fastet de siste tre dagene, og at det kan ha påvirket hormonene. Men så tok jeg en test til nå i kveld, som var akkurat like positiv, kanskje til og med bittelitt mer positiv enn den i dag tidlig (henholdsvis 1.31 og 1.37 i Premom). Jeg pleier ikke å ha så høy peak så lenge, så tok en graviditetstest for sikkerhetsskyld, og den var jammen meg positiv! :nailbiting:
  1. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette kan gå an. Jeg hadde negativ tidligtest 11 dpo. Testet ikke noe mer etter det, for spotting og mensen kom som normalt. Mensen var AKKURAT som den pleier, ikke noe mindre eller annerledes som skulle tyde på en blødning i svangerskap.
  2. Dette kan umulig være liv laga. Siden jeg ikke visste at jeg var gravid, har jeg jo fastet i 72 timer fra lunsj til lunsj 17-20 dpo! Det er jo helt horribelt! Og jeg spiste spekemat i går og i dag! Jeg føler også at testen er altfor svak til at dette ser ut til å gå den rette veien. Styrken er ca. lik som da jeg mistet i juni 2021, så det lover jo ikke bra. Føler at «alle» det går bra med har «dyestealer» på ca. 20-21 dpo. Dette er jo en tidligtest, og er langt fra noen dyestealer.
Så da er det vel egentlig bare å vente på at kroppen renser opp igjen. Det er på den ene siden kjipt å måtte vente ekstra lenge på neste mulige prøveperiode, men på den annen side, er det jo fint å vite at mannen min er frisk nok til å kunne befrukte et egg igjen. Så det gir jo håp for neste prøveperiode, når enn den måtte komme. I 2021 spottet jeg jo i 7 uker før kroppen var ferdig med å rydde opp, så det kan jo potensielt bli langtekkelig.

Tenker jeg tester igjen om noen dager for å se hvilken retning testen tar. Og forholder meg jo selvsagt som om jeg er gravid i mellomtiden.

I det minste forklarer jo dette hvorfor jeg har vært stuptrøtt siden tidlig i dpo-land, og hvorfor jeg har hatt så innmari ubehag i korsryggen de siste dagene. Og følt meg litt små-uvel i dag.:hilarious:

(Bildet med én test er fra i kveld, 21 dpo. Bildet med testrekka er fra juni 2021, da jeg mistet. Det er dpo som står med penn på testene)
Nederste er fra min 18 dpo. Var på ultralyd på torsdag og så er bankende hjerte. Er 8+4 nå. Så ville ikke vært stresset for testen din. Og at du har spist og fastet er ikke noe problem, bare lev som gravid fremover :Heartred Krysser fingrenecfpr deg!

Vedlegg

• IMG_0153.jpeg
    IMG_0153.jpeg
    224,4 KB · Visninger: 110
Nederste er fra min 18 dpo. Var på ultralyd på torsdag og så er bankende hjerte. Er 8+4 nå. Så ville ikke vært stresset for testen din. Og at du har spist og fastet er ikke noe problem, bare lev som gravid fremover :Heartred Krysser fingrenecfpr deg!
Takk for støttende ord :Heartred Men dine tester ser ut til å være vanlige tester? Min var tidligtest, så føler den burde vært sterkere. Men dine var jo tilsvarende svakere mtp. type test, så det gir jo bittelitt håp :love2. Takk for at du deler!

Herregud nå hoppet jeg nesten ut av sofaen!!!! Shit pomfritt!! Kan si med en gang at min tidligtest fra babyplan var svakere enn de vanlige testene tatt på samme urin, så asså det KAN JO GÅ BRA?! :excited001 Jeg skal nå i alle fall krysse det som krysses kan, og folk drikker seg jo dritings før de vet de er gravide, eller de som ikke vet før de føder nesten hvor det også går bra! Nei, jeg velger å tru det beste her!!

Og, ja, gratulerer drister jeg meg til å si:shy::Heartpink

*slenger inn bildet hvor man ser tidligtest er svakere enn vanlig*

Vedlegg

• IMG_6596.jpeg
    IMG_6596.jpeg
    849 KB · Visninger: 117

Altså jeg fikk nesten helt sjokk her jeg nå!! Så utrolig gøy og spennende at du har klart å bli gravid, selv om det har gått deg hus forbi :hilarious:

For det første må jeg bare si, ikke avskriv dette helt ennå fordi:

1: du vet jo ikke 100% sikkert hvilken syklusdag/dpo du er, sant?! Det jeg mener er, du vet jo ikke helt sikkert når egget festet seg, og hvis det festet seg sent så er du kortere på vei enn du tror?

2: det at du har fastet og spist spekemat så tidlig går nok helt fint, babyen får jo ikke i seg næring via deg på denne måten før senere i svangerskapet. :)

Krysser fingrene sååå for deg!! Håper på sterkere tester og/eller økende hcg!:woot::woot::Heartred Heia heia heia!!

Herregud nå hoppet jeg nesten ut av sofaen!!!! Shit pomfritt!! Kan si med en gang at min tidligtest fra babyplan var svakere enn de vanlige testene tatt på samme urin, så asså det KAN JO GÅ BRA?! :excited001 Jeg skal nå i alle fall krysse det som krysses kan, og folk drikker seg jo dritings før de vet de er gravide, eller de som ikke vet før de føder nesten hvor det også går bra! Nei, jeg velger å tru det beste her!!

Og, ja, gratulerer drister jeg meg til å si:shy::Heartpink

*slenger inn bildet hvor man ser tidligtest er svakere enn vanlig*
Altså jeg fikk nesten helt sjokk her jeg nå!! Så utrolig gøy og spennende at du har klart å bli gravid, selv om det har gått deg hus forbi :hilarious:

For det første må jeg bare si, ikke avskriv dette helt ennå fordi:

1: du vet jo ikke 100% sikkert hvilken syklusdag/dpo du er, sant?! Det jeg mener er, du vet jo ikke helt sikkert når egget festet seg, og hvis det festet seg sent så er du kortere på vei enn du tror?

2: det at du har fastet og spist spekemat så tidlig går nok helt fint, babyen får jo ikke i seg næring via deg på denne måten før senere i svangerskapet. :)

Krysser fingrene sååå for deg!! Håper på sterkere tester og/eller økende hcg!:woot::woot::Heartred Heia heia heia!!
Tusen takk for entusiasmen, begge to :love2 Ja, det stemmer at jeg ikke kan være 100% sikker på når eggløsningen var, så den kan jo ha vært litt senere enn antatt. Men så veldig mye senere tror jeg dessverre ikke den har vært, for vi hadde bare sex dagen for positiv eggløsningstest og dagen før, og jeg har vært stuptrøtt siden 3 dpo. Så hvis det er symptom, så er det jo rart om det startet før befruktningen, og det er jo også grenser for hvor lenge sæden kan leve.

Men det kan jo være at denne testen bare hadde lite fargestoff, ja. Jeg har tidligere også opplevd at enkelte av tidligtestene til babyplan har dårlig fargestoff, og at den vanlige testen har slått mer ut. Takk for påminnelsen :love2.

Pga. støttende kommentarer fra dere alle i går, tenkte jeg at jeg måtte prøve det jeg hadde av andre tester i dag, og på mer konsentrert urin. Hadde én MakeSure vanlig test liggende igjen fra et gammelt parti (men ikke helt gått ut på dato), og så hadde jeg noen fra easy@home (som hevder å være tidligtester, men som jeg av erfaring vet ikke slår ut før vanlig test), og så tok jeg selvsagt en ny babyplan tidligtest.

Det er i hvert fall ingen tvil om at jeg pr. i dag er gravid! Testen er sterkere enn i går kveld, men så er den jo også tatt på mer konsentrert urin. Den jeg tok i går var på ganske tynn urin. Så det er jo ikke sikkert det er en reell stigning, men den er i det minste ikke svakere enn i går. Så det er da noe.

Jeg heller fortsatt mot at dette sannsynligvis går mot abort, så nå går jeg selvsagt og forventer blod hver gang jeg går på do :hilarious:.

Uansett hvilken vei det går, er én ting sikkert: jeg har verdens beste heiagjeng her inne:love7

Vedlegg

• IMG_6973.jpeg
    IMG_6973.jpeg
    599,8 KB · Visninger: 121
  • IMG_6975.jpeg
    IMG_6975.jpeg
    409 KB · Visninger: 123
Jeg syns det ser veldig bra ut, jeg!!! Siden du hadde neg test 11 dpo kan vel egget ha festet seg så sent som 11/12 dpo og da vil det jo gi mening med litt senere positiv test vil det ikke det da? Akkurat nå er du i alle fall gravid!! En tidlig ul vil jo kunne hjelpe til litt med å si noe om termin kanskje også hvis det er noe som kunne være aktuelt :happy:
Håper virkelig at dette går hele veien, irrgrønn! :Heartpink Unner dere virkelig det, og skulle det ende dårlig nå (assa det skal jo ikke det, men hvis) så tenker jeg at det er absolutt mulig at det går igjen!

Jeg syns det ser veldig bra ut, jeg!!! Siden du hadde neg test 11 dpo kan vel egget ha festet seg så sent som 11/12 dpo og da vil det jo gi mening med litt senere positiv test vil det ikke det da? Akkurat nå er du i alle fall gravid!! En tidlig ul vil jo kunne hjelpe til litt med å si noe om termin kanskje også hvis det er noe som kunne være aktuelt :happy:
Håper virkelig at dette går hele veien, irrgrønn! :Heartpink Unner dere virkelig det, og skulle det ende dårlig nå (assa det skal jo ikke det, men hvis) så tenker jeg at det er absolutt mulig at det går igjen!
Ja, jeg synes også det er oppløftende mtp. eventuelle fremtidige prøveperioder! Det viser jo bare at når mannen min er frisk, så tar det under ett år pr. graviditet. Så gjenstår det bare å få en spire til å sitte… Skal definitivt ha tidlig ultralyd! Jeg er jo så gammel at jeg regner med å få det gjennom det offentlige. Men vil vente litt og se hvilken retning testene tar før jeg bestiller time hos legen.

Pga. støttende kommentarer fra dere alle i går, tenkte jeg at jeg måtte prøve det jeg hadde av andre tester i dag, og på mer konsentrert urin. Hadde én MakeSure vanlig test liggende igjen fra et gammelt parti (men ikke helt gått ut på dato), og så hadde jeg noen fra easy@home (som hevder å være tidligtester, men som jeg av erfaring vet ikke slår ut før vanlig test), og så tok jeg selvsagt en ny babyplan tidligtest.

Det er i hvert fall ingen tvil om at jeg pr. i dag er gravid! Testen er sterkere enn i går kveld, men så er den jo også tatt på mer konsentrert urin. Den jeg tok i går var på ganske tynn urin. Så det er jo ikke sikkert det er en reell stigning, men den er i det minste ikke svakere enn i går. Så det er da noe.

Jeg heller fortsatt mot at dette sannsynligvis går mot abort, så nå går jeg selvsagt og forventer blod hver gang jeg går på do :hilarious:.

Uansett hvilken vei det går, er én ting sikkert: jeg har verdens beste heiagjeng her inne:love7
Ååå, jeg håper så innmari for deg ❤️❤️ Krysser fingrene for at dette er en spire som går hele veien til termin. Hva med å måle hCG-stigning hos fastlegen?

Det er uansett utrolig positivt at du har blitt gravid. Begge mine jenter ble til måneden etter en spontanabort, så man er jo også ekstra fertil etter en spontanabort hvis det viser seg å ikke gå veien. Men, krysser fingre og tær for at det selvsagt går veien nå ❤️

Åååh, jeg drister meg til å si gratulerer! Du er gravid, det er det ingen tvil om! De første dagene/ukene er nervepirrende uansett, jeg også så etter blod hver gang jeg var på do - og ble vettskremt da jeg oppdaget blod i uke 6. Og i uke 10 og 14! Men det gikk bra, nå nærmer lillegutt seg året. For meg slo trøttheten inn ved IKM, den kom som kastet på meg.
Fosteret/embryoet kommer med matpakke, så dere deler jo ikke blodbane før morkaken tar over rundt uke 8-10. Tenker at både spekemat og fasting har gått helt fint. Tenk på alle de som ikke vet de er gravide før langt uti svangerskapet, og fester, røyker og drikker! Det blir barn der også.
Masse, masse masse lykke til, dette eeeeer sååå fortjent!

Gratulerer SÅ mye!! Dette var veldig gøy å se :love017 håper den sitter til mål ❤️

Back
Topp