"Gammel", men håper fortsatt på barn

Vil bare ønske deg masse lykke til! :joyful: Skjønner tankene dine, men jeg tror du er helt ‘frisk’ /fertil, og at du bare dessverre har hatt litt uflaks hittil:Heartred Du kan jo bli gravid! :joyful: Men sikkert lurt å ta en sjekk hos en privat gyn for å bli betrygget:) Håper spottingen stopper snart, at el er rett rundt hjørnet, og at spiren sitter hele veien til mål!!:joyful: Heier på deg
Tusen takk:Heartred Håper du har rett! Godt å vite at noen har troen når jeg begynner å miste den selv:happy:

Masse lykke til! Jeg sliter også fortsatt med etterdønningene etter MA for et halvt år siden. Hadde blødninger og spotting i 7 uker etter at jeg mistet, så jeg skjønner frustrasjonen! Syklusen er blitt veldig ustabil, og nå kommer jeg til å ta kontakt med gyn, slik som du gjorde. Fikk du Letrozol for å "booster" EL?
Uff, så kjedelig at det tok så lang tid for deg å komme i gang igjen! Sender en klem og håper det snart sitter for deg! :Heartred Håper jeg slipper å vente så mange uker før neste forsøk, men det vil tiden vise.

Jeg tror jeg har eggløsning av meg selv hver måned, jeg får i hvert fall positive eggløsningstester. Vet at mange får resept på Letrozol for å få en modning av egg og påfølgende eggløsning hvis man har ustabil syklus og man ofte kan gå lenge uten eggløsning. Men jeg har sett her på forumet at flere med regelmessig eggløsning også har brukt Letrozol, så i slike tilfeller tror jeg kanskje det er for å sikre at egget får god nok kvalitet, altså at det modnes godt nok før det slippes. Men det vet jeg ikke sikkert, altså, så er spent på hvilken effekt det vil ha for meg. Det kommer nok en oppdatering på det her i dagboka en gang når den tid kommer ;)Lykke til videre med prøvingen din :happy:

Forarbeid til kartlegging av ny eggløsning

Utover dagen i går gikk «vaksineblødningen» tilbake til spotting-nivå igjen. Spotter fortsatt, så det er nok fortsatt en stund til eggløsning, men vil gjerne være klar til å avdekke en eventuell eggløsning hvis den skulle komme før neste mens. Derfor tok jeg i går både en eggløsningstest og en graviditetstest for å vurdere styrkene på dem opp mot hverandre. Ved å gjøre dette av og til framover, kan jeg følge med på når hCG er ute av kroppen sånn at jeg kan stole på eggløsningstesten. Foreløpig er det fortsatt noe utslag på graviditetstesten, så da antar jeg at den sterke eggløsningstesten skyldes at jeg fortsatt har noe hCG i kroppen, og ikke at det snart er eggløsning. Regner med at begge testene vil bli stadig svakere før eggløsningstesten eventuelt blir positiv.

I mellomtiden har jeg blitt veldig oppløftet av de hyggelige kommentarene deres her i dagboka:joyful: Regnet med at det var så mye tekst at ingen kom til å gidde å lese det :hilarious:

Vedlegg

• 5FA8B345-247D-4AEB-BAD1-377E0F7A02EC.jpeg
    5FA8B345-247D-4AEB-BAD1-377E0F7A02EC.jpeg
    406,5 KB · Visninger: 131
Last edited:
Eggløsningstesten er litt svakere i dag, så da er jeg ett skritt nærmere et håp om at hCG synker og spottingen stopper snart. :)

Vedlegg

• 015F55A5-FD97-4C09-8510-A2846657CF2B.jpeg
    015F55A5-FD97-4C09-8510-A2846657CF2B.jpeg
    263,7 KB · Visninger: 115
Så leit å høre at du mistet :Heartred:sorry:
Håper snart all hcg'en er ute av kroppen og at du får utslag på EL testene :) Krysser fingrene for at det ikke er lenge til! :joyful:

Hadde mye mindre spotting i dag, så med gårsdagens svakere eggløsningstest hadde jeg et håp om at hCG snart var borte og det kunne gå mot ny eggløsning snart. Men nå tok jeg en ny test, og den var sterkere igjen. Tok da en ny graviditetstest også, for å sjekke om det skyldtes hCG, og både eggløsningstesten og graviditetstesten så like ut som for tre dager siden. Så da var nok bare urinen litt mindre konsentrert i går da eggløsningstesten ble svakere. Nå i kveld var det litt mer rosa-rødlig spotting på papiret også, så det ser dessverre ikke ut som om opprenskingen etter aborten er ferdig helt enda likevel. :banghead:

Vedlegg

• 20BA9D24-37F2-4A7E-9584-6D3208141FA7.jpeg
    20BA9D24-37F2-4A7E-9584-6D3208141FA7.jpeg
    255,8 KB · Visninger: 147
Hadde mye mindre spotting i dag, så med gårsdagens svakere eggløsningstest hadde jeg et håp om at hCG snart var borte og det kunne gå mot ny eggløsning snart. Men nå tok jeg en ny test, og den var sterkere igjen. Tok da en ny graviditetstest også, for å sjekke om det skyldtes hCG, og både eggløsningstesten og graviditetstesten så like ut som for tre dager siden. Så da var nok bare urinen litt mindre konsentrert i går da eggløsningstesten ble svakere. Nå i kveld var det litt mer rosa-rødlig spotting på papiret også, så det ser dessverre ikke ut som om opprenskingen etter aborten er ferdig helt enda likevel. :banghead:
Så utrolig kjedelig at det trekker ut! Heldigvis ser det ut som om det ikke er lenge til g-testen er helt negativ.

Åh... enig med @Nuuni over her om at det er kjedelig at det trekker ut... Håper og krysser fingrene for at det er snakk om superkort tid før graviditetstesten er helt negativ:Heartred

På tide å ringe legen?

Nå er det fire uker og én dag siden blødningen som jeg antar var starten på aborten, og har spottet hver dag siden, inkludert i dag. Tok en eggløsningstest og en graviditetstest nå, og de var dessverre like positive som tidligere, så det ser ikke ut som om det ligger an til ny mens eller eggløsning på en stund enda :sorry:

Fikk tips fra Nuuni i hennes dagbok om at man kan få legehjelp til å sette i gang mensen hvis det går over fire uker uten mens fra abort, så tror jeg skal kontakte legen i morgen hvis ikke mensen på mirakuløst vis kommer av seg selv før det. Begynner å bli lei av ikke å komme i gang med ny prøveperiode!

Vedlegg

• 61F5BB6D-A115-4F73-93F7-17DB1D0F0DD0.jpeg
    61F5BB6D-A115-4F73-93F7-17DB1D0F0DD0.jpeg
    361,6 KB · Visninger: 162
Hvordan gikk det i dag? Med tanke på både tester og eventuell telefon til sykehuset?:)

Hvordan gikk det i dag? Med tanke på både tester og eventuell telefon til sykehuset?:)
Så hyggelig at du er interessert :love7 Da jeg sto opp i dag, var spottingen litt mer blodig og litt større mengde enn det har vært de siste dagene, så tenkte jeg skulle ha litt is i magen et par dager til for å se om det nå er mensen som kommer likevel. Det har tatt seg enda litt mer opp utover dagen, så jeg håper virkelig at mensen kommer for fullt i morgen. Hadde ikke håp om det siden testene var som de var i går, men nå er jeg mer optimistisk igjen :happy:. Hadde vært så deilig om den nå kom av seg selv!

Så hyggelig at du er interessert :love7 Da jeg sto opp i dag, var spottingen litt mer blodig og litt større mengde enn det har vært de siste dagene, så tenkte jeg skulle ha litt is i magen et par dager til for å se om det nå er mensen som kommer likevel. Det har tatt seg enda litt mer opp utover dagen, så jeg håper virkelig at mensen kommer for fullt i morgen. Hadde ikke håp om det siden testene var som de var i går, men nå er jeg mer optimistisk igjen :happy:. Hadde vært så deilig om den nå kom av seg selv!
Håper det er tanta som endelig kommer på besøk:joyful: rart å skulle ønske det på noen men:rolleyes:

Håper det er tanta som endelig kommer på besøk:joyful: rart å skulle ønske det på noen men:rolleyes:
Hehe, ja! Jeg tenkte akkurat det selv i stad også, at det er første gang jeg har blitt skikkelig glad for å få mensen :hilarious: Man blir jo helt tullerusk av dette!

Endelig mensen!

Haha, jeg trodde aldri jeg skulle si det, men det er definitivt mensen som er kommet, og jeg er så glad! :hilarious: Endelig kan jeg begynne på Letrozol og ny prøveperiode!

Med både Letrozol og hCG fra aborten i kroppen MÅ jo dette bli min periode?! Kan kanskje bli litt utfordrende å finne eggløsningen siden hCG kludrer til eggløsningstestene, men får bare kjøre hyppig på i den fruktbare perioden :hilarious: Håper inderlig at spottingen gir seg etter denne menstruasjonen og Leteozol-kuren. Jeg er optimistisk!

Endelig mensen!
Haha, jeg trodde aldri jeg skulle si det, men det er definitivt mensen som er kommet, og jeg er så glad! :hilarious: Endelig kan jeg begynne på Letrozol og ny prøveperiode!

Med både Letrozol og hCG fra aborten i kroppen MÅ jo dette bli min periode?! Kan kanskje bli litt utfordrende å finne eggløsningen siden hCG kludrer til eggløsningstestene, men får bare kjøre hyppig på i den fruktbare perioden :hilarious: Håper inderlig at spottingen gir seg etter denne menstruasjonen og Leteozol-kuren. Jeg er optimistisk!

Hurra! Da er du i gang igjen! Satser på at denne prøveperioden blir den magiske :D

Første syklus med Premom-appen

Har sett at flere på forumet bruker en app som heter Premom, for å få hjelp til å tolke resultatene på eggløsningstestene. Siden mine tester kan bli litt vanskelige å tolke denne syklusen pga. hCG fra aborten, tenkte jeg at dette ville være en ypperlig anledning til å teste denne appen. For at appen ikke skal tro at jeg har fullt utslag allerede ved første test etter mensen, tenkte jeg at det kunne være lurt å legge inn tester allerede under menstruasjonen for å se utviklingen. Bruker foreløpig tester fra Babyplan, men har kjøpt tester fra easy@home som jeg skal gå over til når mensen er over og jeg begynner å søke etter eggløsning for fullt. Vedlagt ligger oversikt over de fire testene jeg har tatt så langt i syklusen, den siste er tatt i dag.

Vedlegg

• 6E032EE7-CDDE-4DB4-A53A-F2220179904B.png
    6E032EE7-CDDE-4DB4-A53A-F2220179904B.png
    1,2 MB · Visninger: 150
Last edited:
Første syklus med Premom-appen
Har sett at flere på forumet bruker en app som heter Premom, for å få hjelp til å tolke resultatene på eggløsningstestene. Siden mine tester kan bli litt vanskelige å tolke denne syklusen pga. hCG fra aborten, tenkte jeg at dette ville være en ypperlig anledning til å teste denne appen. For at appen ikke skal tro at jeg har fullt utslag allerede ved første test etter mensen, tenkte jeg at det kunne være lurt å legge inn tester allerede under menstruasjonen for å se utviklingen. Bruker foreløpig tester fra Babyplan, men har kjøpt tester fra easy@home som jeg skal gå over til når mensen er over og jeg begynner å søke etter eggløsning for fullt. Vedlagt ligger oversikt over de fire testene jeg har tatt så langt i syklusen, den siste er tatt i dag.
Lurt av deg å legge inn tester allerede nå! Det blir veldig spennende å se om EL kommer til vanlig tid denne gangen. Krysser fingrene for at du slipper lange sykluser!

Lurt av deg å legge inn tester allerede nå! Det blir veldig spennende å se om EL kommer til vanlig tid denne gangen. Krysser fingrene for at du slipper lange sykluser!
Ja, det blir veldig spennende å se når eggløsningen kommer! Jeg har jo flere faktorer denne perioden som kan påvirke det:
  • SA forrige syklus
  • Letrozol denne syklusen
  • Koronavaksine i mellomtiden
Så dette kan gå alle veier, føler jeg!

Back
Topp