"Gammel", men håper fortsatt på barn

Det går opp og ned, her i Prøveland

Humøret svinger fort! Fra å være ganske motløs på søndag, ser jeg nå mer positivt på tilværelsen igjen:happy:

Jeg så ikke ut til å spotte noe i går, men turte ikke helt å tro at det var over helt enda. Men har heller ikke spottet i dag, og har hatt normal utflod for første gang på to måneder :gen053 ! Har aldri vært så glad for å se utflod før :hilarious:. Endelig begynner jeg å ane en sjanse for at det kanskje kommer en eggløsning og normal syklus!

Er på syklusdag 10 i dag, så normalt vil jeg da ha eggløsning om 4-7 dager. Mulig den blir noe forsinket pga. vaksinen, det gjenstår å se. Men akkurat nå er jeg uansett så lettet over å være ferdig med spottingen at jeg håper og tror det beste, enn så lenge :couchpotato:.
Er bare innom med litt babystøv, håper spiren sitter snart :) Rart hvordan humøret svinger når man prøver, tror de fleste kjenner seg igjen i det. Den ene dagen føler man at alt håp er ute og at man aldri kommer til å komme i mål, og neste dag er man full av pågangsmot og optimisme :hilarious:

Er bare innom med litt babystøv, håper spiren sitter snart :) Rart hvordan humøret svinger når man prøver, tror de fleste kjenner seg igjen i det. Den ene dagen føler man at alt håp er ute og at man aldri kommer til å komme i mål, og neste dag er man full av pågangsmot og optimisme :hilarious:
Hehe, ja! Takk for babystøv, håper det hjelper:happy:

Humøret svinger fort! Fra å være ganske motløs på søndag, ser jeg nå mer positivt på tilværelsen igjen:happy:

Jeg så ikke ut til å spotte noe i går, men turte ikke helt å tro at det var over helt enda. Men har heller ikke spottet i dag, og har hatt normal utflod for første gang på to måneder :gen053 ! Har aldri vært så glad for å se utflod før :hilarious:. Endelig begynner jeg å ane en sjanse for at det kanskje kommer en eggløsning og normal syklus!

Er på syklusdag 10 i dag, så normalt vil jeg da ha eggløsning om 4-7 dager. Mulig den blir noe forsinket pga. vaksinen, det gjenstår å se. Men akkurat nå er jeg uansett så lettet over å være ferdig med spottingen at jeg håper og tror det beste, enn så lenge :couchpotato:.
Kos dere med ny PP:love022 Satser på at det blir lagt gullaksjer denne gangen uavhengig av vaksine og potensielt syklussurr! :signs003

Kjenner meg veldig igjen - humøret og tankene svinger fra dag til dag og time for time! Er så mange tanker og følelser hele tiden. Klarer nesten ikke følge mine egne tanker til tider :cool::D:sorry: Krysser fingrene for normal syklus fremover for deg nå ❤️

Irriterende, men spennende, PP10

Har vært bekymret for hvordan denne syklusen ville bli, siden jeg ikke har hatt noen normal syklus siden aborten og jeg nylig har tatt koronavaksine nr. 2. Jeg ble veldig lettet da eggløsningstestene viste at det begynte å gå mot eggløsning som normalt, med forventet eggløsning syklusdag 17 som vanlig. Etter hvert som testene begynte å stige, testet jeg hyppigere, men likevel kom ikke den sterkeste testen høyere enn 0,67 i Premom-appen, og teststreken var ikke fullt så sterk som kontrollstreken (men det var ikke mye om å gjøre). Noen timer senere, var testen svakere igjen, og siden har det fortsatt å synke. Så nå sitter jeg her og egentlig ikke vet om jeg har hatt eggløsning eller ikke:confused005. Har hatt alle mine vanlige symptomer på eggløsning, som passer med at eggløsning kom like etter at testen var på topp. Men det bekymrer meg at alle andre ser ut til å ha godt over 1.0 på sine topper. Jeg har også tidligere pleid å få like sterk, eller sterkere, teststrek som kontrollstrek i tidligere sykluser. Så, har jeg hatt eggløsning, eller har jeg ikke? Fortsetter å teste for å se om det kommer noen ny topp, men tviler på at det kommer. :dance018

Fikk heldigvis kjørt på med forsøk dagen for antatt eggløsning og de tre dagene i forkant, så hvis egget slapp, burde det være gode muligheter for befruktning. Men det føles så håpløst og frustrerende å ikke vite om egget i det hele tatt slapp!:banghead: Er i teorien 3dpo nå, og har akkurat de samme symptomene som jeg pleier å ha når jeg tror jeg er gravid:hilarious:, med stikkinger og murringer i eggstokker og livmor. Har forsøkt å kjenne på livmorhalstappen, og den sitter høyt og
kjennes fast ut. Vet ikke hvor lenge etter eggløsning den pleier å synke ned igjen, så vet ikke helt om den sier meg så mye heller. Åpningen klarer jeg aldri å kjenne om er åpen eller lukket. Er så spent på om egget slapp og om jeg kan være gravid denne syklusen, men det er jo så altfor tidlig å begynne med graviditetstester! For en irriterende, men spennende, syklus! :dead:

Legger ved bilde av grafen fra eggløsningstestene i Premom-appen.

Vedlegg

• DBC539EF-F604-4B35-AB51-F83761E822AA.jpeg
    DBC539EF-F604-4B35-AB51-F83761E822AA.jpeg
    158,4 KB · Visninger: 122
Last edited:
Våkner tidlig og drømmer mye

Hm… Dette er merkelig. Natt til i går og natt til i dag har jeg våknet veldig tidlig av meg selv (6-tiden), og jeg har drømt veldig rare og «tydelige»ting. Både våkne tidlig og drømme mye gjorde jeg også en drøy ukes tid før forventet mens da jeg ble gravid i juni. Kan det være at det sitter en liten spire igjen? Det ville jo være altfor godt til å være sant, siden jeg egentlig heller mot at jeg ikke tror jeg har hatt eggløsning denne syklusen pga. den veldig kortvarige, og ikke så høye, LH-toppen. Men man kan jo begynne å lure… Jeg vil teste NÅ! :hilarious::schocked028Håper dagene videre i dpo-land går fort! Her er det bare å hive seg i husvasken for å få tiden til å gå :hilarious:

Våkner tidlig og drømmer mye
Hm… Dette er merkelig. Natt til i går og natt til i dag har jeg våknet veldig tidlig av meg selv (6-tiden), og jeg har drømt veldig rare og «tydelige»ting. Både våkne tidlig og drømme mye gjorde jeg også en drøy ukes tid før forventet mens da jeg ble gravid i juni. Kan det være at det sitter en liten spire igjen? Det ville jo være altfor godt til å være sant, siden jeg egentlig heller mot at jeg ikke tror jeg har hatt eggløsning denne syklusen pga. den veldig kortvarige, og ikke så høye, LH-toppen. Men man kan jo begynne å lure… Jeg vil teste NÅ! :hilarious::schocked028Håper dagene videre i dpo-land går fort! Her er det bare å hive seg i husvasken for å få tiden til å gå :hilarious:

Dagene i DPO-land kan være tortur, man overanalyserer alt! :hilarious:

Spennende å følge bloggen din. I likhet med deg er jeg er voksen dame blitt, uten barn. Jeg har vørt gravid totalt 4 ganger (første i 2019 var ikke planlagt). Den fjerde graviditeten går til grunne i skrivende stund. Har nå prøvd aktivt i 12 mnd. Klarer å bli gravid, men kroppen holder ikke på spirene og det bekymret meg! :sorry:

Det er uansett ikke så mye annet å gjøre enn å oppsøke profesjonell hjelp samt fortsatte sengevalsen:shy:

Etter 4 graviditeter har jeg blitt ekspert på å skille mellom PMS- og graviditetssymptomer. Går på progresteron som også gir kraftigste luresymptomer. Irritasjon, søvnløshet, svimmelhet og frostanfall rundt 7-10 DPO har vært mine indikatorer på graviditet. :) Håper for deg at drømmene og søvnløsheten er starten på noe fint :Heartred

Så spennende med prøving. Håper du er i DPO-land med en liten spire i kroppen, er så kjedelig når man er usikker på om man i det hele tatt har eggløsning. Men det lover veldig positivt at du har blitt gravid en gang i hvert fall.

Følger deg gjerne fremover ☺️

Dagene i DPO-land kan være tortur, man overanalyserer alt! :hilarious:

Spennende å følge bloggen din. I likhet med deg er jeg er voksen dame blitt, uten barn. Jeg har vørt gravid totalt 4 ganger (første i 2019 var ikke planlagt). Den fjerde graviditeten går til grunne i skrivende stund. Har nå prøvd aktivt i 12 mnd. Klarer å bli gravid, men kroppen holder ikke på spirene og det bekymret meg! :sorry:

Det er uansett ikke så mye annet å gjøre enn å oppsøke profesjonell hjelp samt fortsatte sengevalsen:shy:

Etter 4 graviditeter har jeg blitt ekspert på å skille mellom PMS- og graviditetssymptomer. Går på progresteron som også gir kraftigste luresymptomer. Irritasjon, søvnløshet, svimmelhet og frostanfall rundt 7-10 DPO har vært mine indikatorer på graviditet. :) Håper for deg at drømmene og søvnløsheten er starten på noe fint :Heartred
Uff, så slitsomt å miste så mange ganger :Heartred Håper kroppen din kommer seg raskt etter denne gangen. Jeg har også snart prøvd i et år, og har heldigvis bare mistet én gang så langt. Håper det sitter helt ut hvis jeg er heldig og blir gravid igjen. Hvis ikke, må det nok utredning til her også. Håper vi begge kommer i mål snart :love2

Så spennende med prøving. Håper du er i DPO-land med en liten spire i kroppen, er så kjedelig når man er usikker på om man i det hele tatt har eggløsning. Men det lover veldig positivt at du har blitt gravid en gang i hvert fall.

Følger deg gjerne fremover ☺️
Takk for støtten :love2 Så hyggelig at du vil følge med på reisen min! Ja, jeg tenker at det er positivt at jeg har klart å bli gravid en gang tidligere, men håper jeg kan klare å bli det uten å miste en gang i nær framtid også ;). Nå er det bare å få dagene til å gå til jeg kan finne ut om jeg kan satse fullt med letrozol i neste prøveperiode, eller om det faktisk kom et egg som ble befruktet denne perioden.

Takk for støtten :love2 Så hyggelig at du vil følge med på reisen min! Ja, jeg tenker at det er positivt at jeg har klart å bli gravid en gang tidligere, men håper jeg kan klare å bli det uten å miste en gang i nær framtid også ;). Nå er det bare å få dagene til å gå til jeg kan finne ut om jeg kan satse fullt med letrozol i neste prøveperiode, eller om det faktisk kom et egg som ble befruktet denne perioden.
Det satser jeg på at du får til ganske snart. Jeg hadde en kjemisk/tidlig SA før jeg fikk datteren min ❤️ Gikk hele veien graviditet nummer to her.

CD 24, 7DPO

Jeg har vært litt ambivalent til testing denne syklusen. På den ene siden, tror jeg ikke at jeg har hatt eggløsning pga. den lave LH-toppen denne syklusen, og synes derfor det hadde vært best å bare vente til mensen kommer, og heller teste hvis den, mot formodning, ikke skulle komme. Men på den annen side, ligner forløpet denne syklusen veldig på den syklusen jeg ble gravid i juni:nailbiting:. Gjennom mine mange måneder med prøving, har jeg satt veldig pris på å kunne søke opp hvilke symptomer andre har hatt tidlig i svangerskapet og hvor tidlig de testet positivt. Hvis jeg skulle være så heldig å ha blitt gravid denne syklusen, ønsker jeg derfor gjerne å kunne svare på hvor tidlig jeg først testet positivt hvis andre senere spør meg om det, så derfor føler jeg at jeg liksom må teste hver dag likevel. Så i dag har jeg tatt en test. Den var selvsagt negativ, som forventet siden jeg bare er 7 dpo. Da jeg ble gravid i juni, testet jeg ikke positivt på tidligtest før 14 dpo. Men så gikk det jo galt den gangen, da. Uten at jeg vet om det har noen sammenheng med når jeg testet positivt. Men etter det jeg har lest på forumet, er det noen som tester positivt allerede 7 dpo, så tenkte det var lurt å starte i dag hvis jeg skal finne ut når jeg får første positive test.

Jeg våkner fortsatt veldig tidlig av meg selv og drømmer mye rart, slik som graviditeten i juni. Jeg har i dag også blitt litt oppblåst, som jeg også ble da. Og nå nettopp oppdaget jeg litt rosa/brun spotting i utfloden! Det ville jo passe veldig bra med en festeblødning! Det kan jo også bare være pga. sårhet etter sengekosen vi hadde i går, men jeg pleier vanligvis ikke å blø etter sex, bortsett fra ved graviditeten i juni. Så uansett er det jo på en måte et godt tegn! Men jeg klarer liksom ikke helt å tro at det kan være tilfelle, med tanke på den lave LH-toppen. Alle symptomer stemmer jo med eggløsning og mulig graviditet, men det har jeg jo tenkt før også.:hilarious:

Da er det bare å ta dag for dag med testing, fram til mensen enten kommer eller ikke kommer.o_O

Vedlegg

• EAD88483-AE87-47D8-9DF5-A7F5A26AA711.jpeg
    EAD88483-AE87-47D8-9DF5-A7F5A26AA711.jpeg
    174 KB · Visninger: 148
Last edited:
Åå, spennende! Gleder meg til fortsettelsen. Og den lave lh toppen, er det samme batch med tester som du har brukt tidligere? Leste noen hadde fått en dårlig batch, hvor det var lite fargestoff, kan jo være det? Eller at toppen var så kortvarig at du ikke rakk å få den med på tester :smiley-angelic006 der det ikke er mensen er det håp tenker nå jeg:happy:

Åå, spennende! Gleder meg til fortsettelsen. Og den lave lh toppen, er det samme batch med tester som du har brukt tidligere? Leste noen hadde fått en dårlig batch, hvor det var lite fargestoff, kan jo være det? Eller at toppen var så kortvarig at du ikke rakk å få den med på tester :smiley-angelic006 der det ikke er mensen er det håp tenker nå jeg:happy:
Leste at noen hadde fått dårlig batch, og har notert meg batchnr. de oppga for å se om det er samme som mine babyplan-tester som jeg kjøpte i samme tidsrom. Men dette er easy@home sine, og samme batch som jeg har fått veldig sterkt utslag på i forrige syklus. Men kan jo bare være kort LH-topp, men da må den ha vært VELDIG kort, for jeg testet tre ganger den dagen. Men det kan jo selvsagt ha vært en dag tidligere, for da testet jeg bare én gang. I så fall er jeg 1 dpo lenger enn jeg tror. Får bare vente og se, men det er jo så langtekkelig å smøre seg med tålmodighet! :dead:

Nå er jeg veldig spent på testene dine fremover!

9 DPO, negative tester

Nå er jeg 9 dpo, og testene både i går og i dag er fortsatt negative. Som forventet. Hvis det skulle vise seg at jeg er gravid, håper og tror jeg at jeg kanskje kan få positiv test 11 dpo. Det vil da være tilsvarende antall dager etter første tegn til festeblødning som det det var sist (da startet festeblødning 10 dpo og positiv test var 14 dpo).

Har hatt brun/rosa spotting i går og i dag. Da jeg ble gravid i juni hadde jeg festeblødning i fire dager (dvs. antydning til rosa på papiret én dag, ordentlig spotting de påfølgende to dagene, og så bare bittelitt igjen den fjerde dagen). Så jeg håper og tror at i morgen vil være siste dag med spotting hvis dette er en festeblødning som «følger samme oppskrift» som sist.

Våkner fortsatt grytidlig av meg selv og drømmer mye rart, er oppblåst og i dag har jeg også fått litt vondt i korsryggen. Jeg pleier ikke å ha vondt i korsryggen, men hadde det litt lenger ut i forløpet i graviditeten i juni. Så jeg tar det som et godt tegn :happy:.

Legger ved bilder av testene fra i går og i dag.

Vedlegg

• 07CF8F2E-8C3D-400C-AC5E-7343501DBAED.jpeg
    07CF8F2E-8C3D-400C-AC5E-7343501DBAED.jpeg
    187,1 KB · Visninger: 131
  • E7829D49-CA54-4B76-BEE7-83DCA25AABEE.jpeg
    E7829D49-CA54-4B76-BEE7-83DCA25AABEE.jpeg
    233,5 KB · Visninger: 128
Jeg håper du får en skikkelig fin overraskelse i løpet av helgen ♥️ Veldig spennende med mulig festeblødning!

Negativ test 10 dpo

Negativ test i dag også. Som forventet, men hadde et ørlite håp om at det kanskje skulle komme en liten skygge i hvert fall. Men det gjorde det ikke.

Det blir en spennende dag i morgen, for det er da jeg vil forvente å få første svake strek hvis det skulle være noe. Kjenner jeg kommer til å bli litt deppa hvis det ikke viser seg å være noe likevel. Er litt mindre oppblåst i dag, så det bekymrer meg også litt. Mulig eggløsningstestene hadde rett i at jeg ikke har hatt eggløsning, og at alle symptomer bare en innbilning eller ønsketenkning. Det vil tiden vise. Spottingen ser imidlertid ut til å avta i dag som forventet, så det er da noe…

Vedlegg

• D92B5A08-CD4D-4C84-922A-D18EA945B783.jpeg
    D92B5A08-CD4D-4C84-922A-D18EA945B783.jpeg
    171 KB · Visninger: 126
Negativ test 10 dpo

Negativ test i dag også. Som forventet, men hadde et ørlite håp om at det kanskje skulle komme en liten skygge i hvert fall. Men det gjorde det ikke.

Det blir en spennende dag i morgen, for det er da jeg vil forvente å få første svake strek hvis det skulle være noe. Kjenner jeg kommer til å bli litt deppa hvis det ikke viser seg å være noe likevel. Er litt mindre oppblåst i dag, så det bekymrer meg også litt. Mulig eggløsningstestene hadde rett i at jeg ikke har hatt eggløsning, og at alle symptomer bare en innbilning eller ønsketenkning. Det vil tiden vise. Spottingen ser imidlertid ut til å avta i dag som forventet, så det er da noe…
Krysser fingrene for strek på morgendagens test :love2

Negativ test 10 dpo

I morgen blir det tydelig strek! :smiley-bounce012

Men, jeg ser jo en svak strek på denne testen og jeg, da:smiley-ashamed008 Håper det ikke er noe juks på gang!

Back
Topp