Irriterende, men spennende, PP10
Har vært bekymret for hvordan denne syklusen ville bli, siden jeg ikke har hatt noen normal syklus siden aborten og jeg nylig har tatt koronavaksine nr. 2. Jeg ble veldig lettet da eggløsningstestene viste at det begynte å gå mot eggløsning som normalt, med forventet eggløsning syklusdag 17 som vanlig. Etter hvert som testene begynte å stige, testet jeg hyppigere, men likevel kom ikke den sterkeste testen høyere enn 0,67 i Premom-appen, og teststreken var ikke fullt så sterk som kontrollstreken (men det var ikke mye om å gjøre). Noen timer senere, var testen svakere igjen, og siden har det fortsatt å synke. Så nå sitter jeg her og egentlig ikke vet om jeg har hatt eggløsning eller ikke

. Har hatt alle mine vanlige symptomer på eggløsning, som passer med at eggløsning kom like etter at testen var på topp. Men det bekymrer meg at alle andre ser ut til å ha godt over 1.0 på sine topper. Jeg har også tidligere pleid å få like sterk, eller sterkere, teststrek som kontrollstrek i tidligere sykluser. Så, har jeg hatt eggløsning, eller har jeg ikke? Fortsetter å teste for å se om det kommer noen ny topp, men tviler på at det kommer.
Fikk heldigvis kjørt på med forsøk dagen for antatt eggløsning og de tre dagene i forkant, så hvis egget slapp, burde det være gode muligheter for befruktning. Men det føles så håpløst og frustrerende å ikke vite om egget i det hele tatt slapp!

Er i teorien 3dpo nå, og har akkurat de samme symptomene som jeg pleier å ha når jeg tror jeg er gravid

, med stikkinger og murringer i eggstokker og livmor. Har forsøkt å kjenne på livmorhalstappen, og den sitter høyt og
kjennes fast ut. Vet ikke hvor lenge etter eggløsning den pleier å synke ned igjen, så vet ikke helt om den sier meg så mye heller. Åpningen klarer jeg aldri å kjenne om er åpen eller lukket. Er så spent på om egget slapp og om jeg kan være gravid denne syklusen, men det er jo så altfor tidlig å begynne med graviditetstester! For en irriterende, men spennende, syklus!
Legger ved bilde av grafen fra eggløsningstestene i Premom-appen.