"Gammel", men håper fortsatt på barn

På’n igjen

Jeg fatter ikke hvordan jeg klarer å gjøre dette mot meg selv gang på gang! Jeg vet jo at jeg «aldri» er gravid og at symptomer eller ikke symptomer ikke betyr noe som helst for meg. Denne runden var også timingen så dårlig at det skulle godt gjøres om det ble baby av det. Jeg er egentlig bombesikker på at det ikke er noen sjanse for at jeg er gravid denne prøveperioden, men likevel klarer jeg å kjenne på tegn som får meg til å håpe. Jeg vet jeg kommer til å bli skuffet, men klarer likevel ikke å la være.

Jeg var 5, muligens 6, dpo i går. Flere ganger i går kjente jeg et kraftig stikk øverst på høyre side av livmoren. Det varte ca. et minutt om gangen fem ganger i løpet av dagen og kvelden. Jeg tenkte instinktivt at «der fester egget seg», og tok meg selv i å begynne å sjekke kalenderen for når jeg vil komme til å være åtte uker på vei, 12 uker på vei osv. Det er jo bare tull, for jeg er jo garantert ikke gravid. Bra det ikke er så lenge til jeg kan begynne å teste! Et par negative tester vil nok få meg «ned på jorda» igjen.

Veldig gjenkjennelig :Heartred Dpo-land er det verste, hormonene tar over hodet! Trøsten er at når mens er i gang, slutter hormonpåvirkningen og jeg er deppa bare litt før jeg raskt innstiller meg på ny pp, nye muligheter. Har lest i dagboken din og synes du er beundringsverdig stanhaftig - du vet jo at det kan gå, og det kommer sikkert til å gå til slutt, man vet bare aldri når! Er i fanklubben din og heier på deg!
 
Veldig gjenkjennelig :Heartred Dpo-land er det verste, hormonene tar over hodet! Trøsten er at når mens er i gang, slutter hormonpåvirkningen og jeg er deppa bare litt før jeg raskt innstiller meg på ny pp, nye muligheter. Har lest i dagboken din og synes du er beundringsverdig stanhaftig - du vet jo at det kan gå, og det kommer sikkert til å gå til slutt, man vet bare aldri når! Er i fanklubben din og heier på deg!
Tusen takk, så hyggelig melding:love7. Ja, dpo-dagene er håpløse!
 
Ville bare stikke innom for å si at jeg følger med deg og jeg synes virkelig det er din tur til å få en baby nå❤️
 
Hei,
har lest i dagboken din og har lyst å gi deg en god klem :Heartred Å lese din historie var veldig gjenkjennelig. Jeg begynte selv å prøve som 36-åring og tenkte ikke på hvordan det ville bli, testet heller ikke for eggløsning til å begynne med. Det var utrolig spennende og jeg kjente etter alle symptomer før hver mens, og trodde det var noe, for mens jeg gikk på prevensjon hadde jeg jo ingen symptomer, og det hadde jeg gått på i ca 14 år ... Men tiden gikk, og det ble mange skuffelser. 5 pp etter start sommeren 2019, faktisk på selveste julaften det året, fikk jeg positiv test. Endte i en MA i uke 12. Opplevde som deg mange flere skuffelser, vi ble utredet og det ble ikke funnet noe galt. Ble satt på lutinus til slutt og albyl-e ved positiv test. Mistet likevel 1 med bare albyl-e, og 1 med begge støttemedisinene. Men i fjor høst etter å ha prøvd siden sommeren 2019 satt en spire der. Spottet i uke 5+5, men var på ultralyd og fikk se en liten en der med blinkende hjerte målt til 6+2. Fikk beskjed om at spottingen kom av lutinus, og den ga seg etter noen uker. Men da skulle vi egentlig i gang med IVF og hadde fått time faktisk uken etter at jeg fikk positiv test! Har skjønt på det du har skrevet her at det ikke er et alternativ for dere? For oss skjedde det jo plutselig naturlig da (men med støttemedisiner), og da fikk vi fortalt fra leger/jordmødre at noen ganger tar det bare tid.

MEN jeg håper spiren sitter for dere snart, det er virkelig veldig fortjent. Heier på deg! :Heartred
 
Hei,
har lest i dagboken din og har lyst å gi deg en god klem :Heartred Å lese din historie var veldig gjenkjennelig. Jeg begynte selv å prøve som 36-åring og tenkte ikke på hvordan det ville bli, testet heller ikke for eggløsning til å begynne med. Det var utrolig spennende og jeg kjente etter alle symptomer før hver mens, og trodde det var noe, for mens jeg gikk på prevensjon hadde jeg jo ingen symptomer, og det hadde jeg gått på i ca 14 år ... Men tiden gikk, og det ble mange skuffelser. 5 pp etter start sommeren 2019, faktisk på selveste julaften det året, fikk jeg positiv test. Endte i en MA i uke 12. Opplevde som deg mange flere skuffelser, vi ble utredet og det ble ikke funnet noe galt. Ble satt på lutinus til slutt og albyl-e ved positiv test. Mistet likevel 1 med bare albyl-e, og 1 med begge støttemedisinene. Men i fjor høst etter å ha prøvd siden sommeren 2019 satt en spire der. Spottet i uke 5+5, men var på ultralyd og fikk se en liten en der med blinkende hjerte målt til 6+2. Fikk beskjed om at spottingen kom av lutinus, og den ga seg etter noen uker. Men da skulle vi egentlig i gang med IVF og hadde fått time faktisk uken etter at jeg fikk positiv test! Har skjønt på det du har skrevet her at det ikke er et alternativ for dere? For oss skjedde det jo plutselig naturlig da (men med støttemedisiner), og da fikk vi fortalt fra leger/jordmødre at noen ganger tar det bare tid.

MEN jeg håper spiren sitter for dere snart, det er virkelig veldig fortjent. Heier på deg! :Heartred
Ååå, tusen takk for at du delte den historien :Heartred Det trengte jeg! Jeg håper det bare er tid og støttemedisiner som skal til for at det sitter hos meg også uten IVF. Historier som dette får meg til å holde motet oppe:love7
 
PP 18, CD 19, 8 DPO

Teststreken er litt ekstra hvit, så mer negativ test går det ikke an å få :hilarious:. Dette er riktig nok ikke tidligtest, men synes ofte at de vanlige testene til babyplan slår ut nesten like tidlig.

Da var hodet litt nede på jorda igjen. Hvis det hadde vært festesmerter jeg kjente her om dagen, så burde det ha begynt å bli antydning til strek nå.
 

Vedlegg

  • 7902C5B1-5E59-4FD4-AF4B-143A9DCDD7F4.jpeg
    7902C5B1-5E59-4FD4-AF4B-143A9DCDD7F4.jpeg
    306,3 KB · Visninger: 58
Spennende, men likevel ikke, 9 dpo

I dag ble det plutselig litt mer spennende å teste! Er 9 dpo i dag. De to siste dagene har jeg tatt babyplan vanlig-test, som begge har vært så negative at teststreken har vært hvitere enn resten (la bare ut den ene her i går, men begge så like ut). På dagens test fant jeg ikke en slik ekstra hvis strek, men heller en skygge! :pompus: Da ble det plutselig litt mer spennende med testingen framover. På den annen side, er det ikke egentlig så veldig spennende, for jeg vet jo at det sannsynligvis nettopp bare er en skygge, men litt mer underholdende er det likevel. :joyful:

Dagens test og gårdagens test er tatt på akkurat samme sted med akkurat samme lysforhold, så at det var hvit strek i går og skygge i dag skulle ikke skyldes utenforstående forhold.

Legger ved gårdagens og dagens tester i både redigert og ikke-redigert utgave, slik at det er lett å sammenligne.

Øverst: uredigert test i går
Nest øverst: uredigert test i dag
Nest nederst: redigert test i går
Nederst: redigert test i dag

Blir nok en test eller to til i dag/kveld, ja! :hilarious:
 

Vedlegg

  • B28EF226-5030-40FC-87BD-05BB3E304045.jpeg
    B28EF226-5030-40FC-87BD-05BB3E304045.jpeg
    306,3 KB · Visninger: 66
  • D77F5091-EDE6-465A-8172-2DAB17424893.jpeg
    D77F5091-EDE6-465A-8172-2DAB17424893.jpeg
    410,1 KB · Visninger: 64
  • A80E0EA3-AE88-4B7E-9B80-0C447BAD0571.jpeg
    A80E0EA3-AE88-4B7E-9B80-0C447BAD0571.jpeg
    640,7 KB · Visninger: 68
  • 9EC01AB1-944E-4F4C-A7F6-D6238D1A0050.jpeg
    9EC01AB1-944E-4F4C-A7F6-D6238D1A0050.jpeg
    980 KB · Visninger: 70
Spennende, men likevel ikke, 9 dpo

I dag ble det plutselig litt mer spennende å teste! Er 9 dpo i dag. De to siste dagene har jeg tatt babyplan vanlig-test, som begge har vært så negative at teststreken har vært hvitere enn resten (la bare ut den ene her i går, men begge så like ut). På dagens test fant jeg ikke en slik ekstra hvis strek, men heller en skygge! :pompus: Da ble det plutselig litt mer spennende med testingen framover. På den annen side, er det ikke egentlig så veldig spennende, for jeg vet jo at det sannsynligvis nettopp bare er en skygge, men litt mer underholdende er det likevel. :joyful:

Dagens test og gårdagens test er tatt på akkurat samme sted med akkurat samme lysforhold, så at det var hvit strek i går og skygge i dag skulle ikke skyldes utenforstående forhold.

Legger ved gårdagens og dagens tester i både redigert og ikke-redigert utgave, slik at det er lett å sammenligne.

Øverst: uredigert test i går
Nest øverst: uredigert test i dag
Nest nederst: redigert test i går
Nederst: redigert test i dag

Blir nok en test eller to til i dag/kveld, ja! :hilarious:
Spennende! Jeg skjønner hva du mener og kan skimte antydning til noe, men vanskelig å vite om det er skygge eller starten på noe mer. Krysser alt jeg har for at det er starten på noe mer! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:Heartred:Heartred
 
Spennende! Jeg skjønner hva du mener og kan skimte antydning til noe, men vanskelig å vite om det er skygge eller starten på noe mer. Krysser alt jeg har for at det er starten på noe mer! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:Heartred:Heartred
Ja, den er i hvert fall ikke fullt så hvit som i går. Antar det likevel bare er skygge, men det blir spennende med neste test for å se om det utvikler seg.
 
Spennende, men likevel ikke, 9 dpo

I dag ble det plutselig litt mer spennende å teste! Er 9 dpo i dag. De to siste dagene har jeg tatt babyplan vanlig-test, som begge har vært så negative at teststreken har vært hvitere enn resten (la bare ut den ene her i går, men begge så like ut). På dagens test fant jeg ikke en slik ekstra hvis strek, men heller en skygge! :pompus: Da ble det plutselig litt mer spennende med testingen framover. På den annen side, er det ikke egentlig så veldig spennende, for jeg vet jo at det sannsynligvis nettopp bare er en skygge, men litt mer underholdende er det likevel. :joyful:

Dagens test og gårdagens test er tatt på akkurat samme sted med akkurat samme lysforhold, så at det var hvit strek i går og skygge i dag skulle ikke skyldes utenforstående forhold.

Legger ved gårdagens og dagens tester i både redigert og ikke-redigert utgave, slik at det er lett å sammenligne.

Øverst: uredigert test i går
Nest øverst: uredigert test i dag
Nest nederst: redigert test i går
Nederst: redigert test i dag

Blir nok en test eller to til i dag/kveld, ja! :hilarious:

Ja nå ble det veldig spennende! :nailbiting: Nesten litt komisk med hvit strek først, det får liksom ikke blitt mer negativt :shifty: :hilarious: Og da er kontrasten til dagens test stor, jeg ser absolutt streken uten å måtte stirre lenge på den. Håper håper håper at det er en babystrek!!! :smiley-angelic001
 
Jeg har jo skjønt at det er mer problem med skygger på babyplan nå enn tidligere (da jeg brukte de), men jeg syns likevel dette ser veldig spennende ut. Mine positive har begynt med noen veldig svake streker som denne :) hold oss oppdatert! Kanskje det blir 17. mai uten bobler i år? <3
 
Ja nå ble det veldig spennende! :nailbiting: Nesten litt komisk med hvit strek først, det får liksom ikke blitt mer negativt :shifty: :hilarious: Og da er kontrasten til dagens test stor, jeg ser absolutt streken uten å måtte stirre lenge på den. Håper håper håper at det er en babystrek!!! :smiley-angelic001
Ja, det er liksom det! Dagens test er jo på ingen måte positiv, men den er liksom ikke fullt så negativ som den i hår :hilarious: Og da blir det jo litt mer spennende enn det hadde trengt å være.
 
Jeg har jo skjønt at det er mer problem med skygger på babyplan nå enn tidligere (da jeg brukte de), men jeg syns likevel dette ser veldig spennende ut. Mine positive har begynt med noen veldig svake streker som denne :) hold oss oppdatert! Kanskje det blir 17. mai uten bobler i år? <3
Hei, Hattifnatt! Så hyggelig at du titter innom :happy: Jeg prøvde å søke deg opp her om dagen for å sjekke om du hadde født, og det så det ut til at du hadde gjort :love2 Gratulerer så mye og kos deg masse med den lille:love7

Sier gladelig opp boblene på 17. mai hvis jeg kan bytte dem ut med en spire i magen! :love2
 
Hei, Hattifnatt! Så hyggelig at du titter innom :happy: Jeg prøvde å søke deg opp her om dagen for å sjekke om du hadde født, og det så det ut til at du hadde gjort :love2 Gratulerer så mye og kos deg masse med den lille:love7

Sier gladelig opp boblene på 17. mai hvis jeg kan bytte dem ut med en spire i magen! :love2

Jeg følger med! ☺️ Så koselig at du husket på meg. Min lille kom 16. mars, to uker før termin. Så hun er faktisk 2 måneder nå! Helt utrolig. Akkurat nå sitter vi og ser på sommerhytta mens hun sover i bæresjalet på brystet mitt. Håper det snart er din tur, skikkelig dritt at du har måtte vente så lenge ❤️
 
Litt svakere skygge i ettermiddag

Tok en ny test kl.18:30. Den var litt svakere enn den på morgenurinen, men fortsatt ikke så hvit som den i går. Håper den er sterkere i morgen tidlig, men antar den ikke er det. Det er nok bare skygge og mye godvilje, denne gangen også.
 

Vedlegg

  • 766FD272-D983-414B-B9DD-15ED32E24F8C.jpeg
    766FD272-D983-414B-B9DD-15ED32E24F8C.jpeg
    323,6 KB · Visninger: 75
  • D179E19B-9915-4E98-9C31-0316020A2B1B.jpeg
    D179E19B-9915-4E98-9C31-0316020A2B1B.jpeg
    770,1 KB · Visninger: 73
God morgen! Spent på å høre om du har testet i dag ❤️
 
God morgen! Spent på å høre om du har testet i dag ❤️
Takk for engasjementet, Hattifnatt, og alle dere andre som har klikket «enig»:love2

Jeg testet med vanlig test i dag tidlig (øverst) og tidligtest, som jeg ikke visste jeg hadde, i ettermiddag (nederst). Begge ser negative ut, så det var nok bare skygge her om dagen, eller i beste fall en mini-kjemisk. Men med tanke på at jeg var ganske sikker på at jeg ikke kunne bli gravid denne syklusen pga. dårlig timing, så heller jeg mot at det var skygge.

Kommer til å teste videre fram mot mensen, men belager meg på ny prøveperiode. Har større håp for den, ettersom jeg da skal ta letrozol igjen og timingen blir bedre.

I mellomtiden håper jeg at dobbel dose duphaston forhindrer spotting fram mot mensen, det vil være en liten seier i seg selv! Men det gjenstår å se. I morgen er jeg 11 dpo, dagen da jeg oftest har begynt å spotte etter vaksinene.
 

Vedlegg

  • 833279D0-7A1C-47D2-875B-8BB366184E19.jpeg
    833279D0-7A1C-47D2-875B-8BB366184E19.jpeg
    178,4 KB · Visninger: 47
  • E37902D9-4336-474A-9EEF-1A029BC5CC81.jpeg
    E37902D9-4336-474A-9EEF-1A029BC5CC81.jpeg
    375,2 KB · Visninger: 46
Takk for engasjementet, Hattifnatt, og alle dere andre som har klikket «enig»:love2

Jeg testet med vanlig test i dag tidlig (øverst) og tidligtest, som jeg ikke visste jeg hadde, i ettermiddag (nederst). Begge ser negative ut, så det var nok bare skygge her om dagen, eller i beste fall en mini-kjemisk. Men med tanke på at jeg var ganske sikker på at jeg ikke kunne bli gravid denne syklusen pga. dårlig timing, så heller jeg mot at det var skygge.

Kommer til å teste videre fram mot mensen, men belager meg på ny prøveperiode. Har større håp for den, ettersom jeg da skal ta letrozol igjen og timingen blir bedre.

I mellomtiden håper jeg at dobbel dose duphaston forhindrer spotting fram mot mensen, det vil være en liten seier i seg selv! Men det gjenstår å se. I morgen er jeg 11 dpo, dagen da jeg oftest har begynt å spotte etter vaksinene.
Åh, så kjedelig. De skyggene altså:sorry: Krysser fingrene for at det plutselig dukker opp noe likevel, men skjønner at det beste for egen del sikkert er å innstille seg på ny prøveperiode. Men neste prøveperiode høres lovende ut, med letrozol og bedre timing! Håper du får en super 17. mai feiring i dag! Gratulerer så mye med dagen:Heartred
 
PP 18, CD 22, 11 DPO

I dag er teststreken ekstra hvit igjen. Ikke den fantastiske starten på 17. mai jeg kunne håpet på, men det var forventet, så jeg skal ikke la det legge noen demper på stemningen! Skal heller kose meg med litt ekstra av det jeg ellers ikke kunne spist og drukket!

Ha en fin 17. mai, alle sammen! :king
 

Vedlegg

  • BB392EA0-3F69-471A-831B-F5E6D898A19D.jpeg
    BB392EA0-3F69-471A-831B-F5E6D898A19D.jpeg
    444,3 KB · Visninger: 32
Back
Topp