"Gammel", men håper fortsatt på barn

PP 18, CD 19, 7 DPO

Ble ikke store prøvingen denne syklusen siden eggløsningen kom i påsken, men vi fikk et par runder 1-0 døgn før positiv eggløsningstest, så det er jo en teoretisk mulighet, så da teller jeg den med. Men med tanke på at jeg ikke har blitt gravid ved sykluser med mye bedre timing og flere forsøk enn dette, så har jeg ikke store forhåpningene.

Det har vist seg at jeg ikke har vært gravid både i sykluser med symptomer og i sykluser uten, så symptomene mine sier meg egentlig ikke noen ting. Brystvortene og puppene har vært ømme siden positiv eggløsningstest, og både før og etter jeg startet på duphaston (progesteron) for et par dager siden. De gangene jeg har hatt ømme pupper sammenhengende fra eggløsning til mens har jeg ikke vært gravid, så det er nok et dårlig tegn. Samtidig har det jo ikke endt bra de to gangene jeg har blitt gravid, så jeg vet jo ikke om (manglene på) symptomene jeg hadde da er noe å hige etter å sammenligne med heller…

Litt usikker på når jeg skal begynne å teste denne prøveperioden. Har jo en dårlig følelse, så er redd jeg bare kaster bort energi og frustrasjon på å begynne tidlig. Men så er det jo den mikroskopiske muligheten som gjør det litt fristende likevel. :banghead: :hilarious: Det blir i hvert fall ikke i kveld. Får se hva jeg føler for i morgen, og ta dag for dag.

Egentlig er hodet mitt inni neste prøveperiode allerede. Har mye større tro på den! I hvert fall litt.
 
Du har jo lagt aksjer på de to beste dagene da hvertfall, så jeg heier videre :D Men forstår tankegangen din godt også, så henger helt med på den. Men ja, like god sjanse denne mnd som noen annen tenker jeg:happy093.:Heartpink
 
PP 18, CD 23, 11 DPO

Har testet de siste tre dagene, senest i dag, men har ikke hatt tid til å oppdatere noe her. Det har bare vært negative tester. Har hatt en dårlig følelse, og den ser ut til å stemme.

I dag har jeg fått litt ferskenfarget/brunlig «vann» på papiret når jeg har tørket meg. Det var litt skuffende, for jeg hadde håpet at duphastonen og avstanden til siste vaksine nå hadde fjernet spotte-problemet. Renger med det kanskje er fordi jeg bare tar én duphaston-tablett i døgnet, og at jeg i dag tok dagens dose tre timer senere enn i går. Da ble det nok for lite progesteron et øyeblikk. Sånn er det når man sover litt lenger i helga! Neste syklus tror jeg kanskje jeg må prøve å ta det både morgen og kveld for ikke å risikere å komme i underskudd. Det kan jo selvsagt være en festeblødning, men siden jeg er 11 dpo i dag og det ofte er da jeg har begynt å spotte, så tror jeg det ville være for mye å håpe på. Går sikkert ikke bra uansett hvis det fester seg så seint.

Hadde egentlig gledet med til neste prøveperiode, for da trodde jeg at timingen av eggløsningen ville være bedre og at jeg kunne få et godt egg med letrozol. Men når jeg ser i kalenderen nå, ser det ut til at det vil komme til å passe dårlig med prøving akkurat rundt neste eggløsning også :banghead:. Da blir ikke neste reelle mulighet før i juni :dead:. Hvis jeg er heldig, kan det hende eggløsningen kommer sånn at det akkurat passer, men det kan også hende at den kommer på et tidspunkt hvor det blir null sex fra 4 dager før eggløsning til dagen etter eggløsning. Da gidder jeg i hvert fall ikke å kaste bort en runde med letrozol den kommende syklusen. Liten vits i å ha et godt preparert egg hvis det ikke kommer i kontakt med noe sæd. Kjedelig. Hadde gledet meg til en ordentlig runde med prøving igjen.:sorry:

Jeg skal i et bryllup i sommer, og hadde håpet at jeg kanskje måtte ha gravidkjole til det. Nå tror jeg bare jeg kan kjøpe meg en kjole som sitter som et skudd, for jeg blir jo aldri gravid uansett. Får prøve å kose meg med å lete etter en kjole som får meg til å se «smashing» ut i min ugravide kropp.
 
Såååå kjedelig med negative tester, og at du kanskje går glipp av en PP i tillegg! Føler så på utålmodigheten din, jeg har jo kun fått hatt 1 reell PP selv i løpet av nesten hele det første året som prøver nå:banghead: Utrolig frustrerende!!

Jeg kan ikke annet enn å håpe videre for deg, og i tillegg meddele at jeg fremdeles har troen på at det bare er et tidsspm før du har en terminspire sittende:love2 Statistikken er tross alt på din side, da de aller aller fleste som ønsker det opplever å bli mamma før eller senere :love017
 
Såååå kjedelig med negative tester, og at du kanskje går glipp av en PP i tillegg! Føler så på utålmodigheten din, jeg har jo kun fått hatt 1 reell PP selv i løpet av nesten hele det første året som prøver nå:banghead: Utrolig frustrerende!!

Jeg kan ikke annet enn å håpe videre for deg, og i tillegg meddele at jeg fremdeles har troen på at det bare er et tidsspm før du har en terminspire sittende:love2 Statistikken er tross alt på din side, da de aller aller fleste som ønsker det opplever å bli mamma før eller senere :love017
Tusen takk for støtten og oppmuntringen, Noelle_ :Heartred Ja, du har absolutt fått kjenne på den frustrasjonen, du også! Håper vi slipper å være frustrerte så mye lenger! Én dag må vel lykken snu for oss :love2
 
PP 19, CD 1

Ikke stort mer å si om den saken, annet enn at det er et veldig dårlig utgangspunkt for tidspunktet for kommende eggløsning. Jeg kan være heldig, men hvis eggløsningen kommer et par dager tidligere enn vanlig, slik den gjorde forrige syklus, så vil det kun bli mulighet for kontakt med sæd senest tre dager før og dagen etter eggløsning. Er vel for mye å håpe på at eggløsningen enten blir enda tidligere enn det igjen eller senere… Men mirakler kan skje, så det er jo bare å prøve denne perioden også, likevel.
 
PP 19, CD 1

Ikke stort mer å si om den saken, annet enn at det er et veldig dårlig utgangspunkt for tidspunktet for kommende eggløsning. Jeg kan være heldig, men hvis eggløsningen kommer et par dager tidligere enn vanlig, slik den gjorde forrige syklus, så vil det kun bli mulighet for kontakt med sæd senest tre dager før og dagen etter eggløsning. Er vel for mye å håpe på at eggløsningen enten blir enda tidligere enn det igjen eller senere… Men mirakler kan skje, så det er jo bare å prøve denne perioden også, likevel.
Leste en del i dagboken din her om dagen, og syntes virkelig du fortjener en terminspire snart! Kjedelig at det ser dårlig ut for aksjeleggingen denne runden:( Du som skulle justere opp Duphaston og greier denne runden! Håper dere likevel får lagt inn godt med aksje og at el kommer senere eller enda tidligere:smiley-angelic001 Heier på deg :happy:
 
Leste en del i dagboken din her om dagen, og syntes virkelig du fortjener en terminspire snart! Kjedelig at det ser dårlig ut for aksjeleggingen denne runden:( Du som skulle justere opp Duphaston og greier denne runden! Håper dere likevel får lagt inn godt med aksje og at el kommer senere eller enda tidligere:smiley-angelic001 Heier på deg :happy:
Tusen takk for hyggelig melding :love2. Ja, hadde både tenkt å ta letrozol denne runden og oppjustere duphastonen. Duphastonen oppjusterer jeg nok uansett, for å se om jeg slipper spotting da. Men letrozolen gidder jeg ikke kaste bort denne syklusen. Håper alt får ladet seg godt opp til juni isteden! :sign17:sign19
 
PP 19, CD 1

Ikke stort mer å si om den saken, annet enn at det er et veldig dårlig utgangspunkt for tidspunktet for kommende eggløsning. Jeg kan være heldig, men hvis eggløsningen kommer et par dager tidligere enn vanlig, slik den gjorde forrige syklus, så vil det kun bli mulighet for kontakt med sæd senest tre dager før og dagen etter eggløsning. Er vel for mye å håpe på at eggløsningen enten blir enda tidligere enn det igjen eller senere… Men mirakler kan skje, så det er jo bare å prøve denne perioden også, likevel.

Nærmer seg vel EL og aksjelegging for oss begge nå, lykke til! :signs003
Håper EL overrasker deg med å komme på et bedre tidspunkt enn antatt! :love2
 
Dårlig timing denne prøveperioden

Selvfølgelig kommer eggløsning på verst tenkelige tidspunkt, som fryktet. Fikk positiv eggløsningstest i dag, så eggløsningen kommer nok i morgen. Vi hadde sex natt til 4. mai, og neste mulighet blir 8. mai. Passer da dårlig med eggløsning 6. mai. Jeg tror ikke sæden overlever særlig lenge, for de gangene jeg har blitt gravid, har vi hatt sex nærmere eggløsningen. Men det er jo i teorien mulig at sæden kan leve de tre dagene det nå vil ha gått før eggløsningen, så jeg melder meg inn i en IKM-gruppe likevel. Men store forhåpninger har jeg ikke.
 
Dårlig timing denne prøveperioden

Selvfølgelig kommer eggløsning på verst tenkelige tidspunkt, som fryktet. Fikk positiv eggløsningstest i dag, så eggløsningen kommer nok i morgen. Vi hadde sex natt til 4. mai, og neste mulighet blir 8. mai. Passer da dårlig med eggløsning 6. mai. Jeg tror ikke sæden overlever særlig lenge, for de gangene jeg har blitt gravid, har vi hatt sex nærmere eggløsningen. Men det er jo i teorien mulig at sæden kan leve de tre dagene det nå vil ha gått før eggløsningen, så jeg melder meg inn i en IKM-gruppe likevel. Men store forhåpninger har jeg ikke.
Åh, så kjedelig :Heartred Krysser fingrene for utholdende sædceller! :smiley-angelic001
 
Laget et innlegg om min eggløsning nå. Hvordan ligger du an, Alfakrøll?

Så kjedelig, men krysser fingrene sammen med Fiffii. Det er som du sier en teoretisk mulighet, og ser jo mange eksempler her inne på at det plutselig klaffer når man minst venter det. :shy:

Her venter jeg fremdeles på EL (cd 12 i dag), og både tester og temper denne pp for å være sikker på når den er. Tipper den kommer mellom cd 14-16 :happy8
 
Dårlig timing denne prøveperioden

Selvfølgelig kommer eggløsning på verst tenkelige tidspunkt, som fryktet. Fikk positiv eggløsningstest i dag, så eggløsningen kommer nok i morgen. Vi hadde sex natt til 4. mai, og neste mulighet blir 8. mai. Passer da dårlig med eggløsning 6. mai. Jeg tror ikke sæden overlever særlig lenge, for de gangene jeg har blitt gravid, har vi hatt sex nærmere eggløsningen. Men det er jo i teorien mulig at sæden kan leve de tre dagene det nå vil ha gått før eggløsningen, så jeg melder meg inn i en IKM-gruppe likevel. Men store forhåpninger har jeg ikke.
Her undervurderer du sæden masse! 3 dager er ikke max, jeg har hørt at den kan overleve i opp til 7 dager etter sex. Og når jeg ser på når jeg ble gravid i august, så hadde vi kun hatt sex en gang og det var 3 dager før antatt eggløsning/befruktning i forhold til min menstermin. Så ikke gi opp, kanskje denne gangen faktisk er når det skjer nettopp fordi du ikke venter det, slik som det gjorde for meg! Jeg hadde jo null tro på at jeg var gravid, og ble svært overrasket i oktober 2 mnd etter når jeg tok en test fordi jeg lurte på hvor mensen ble av :p Krysser alt jeg har for deg nå!
 
Her undervurderer du sæden masse! 3 dager er ikke max, jeg har hørt at den kan overleve i opp til 7 dager etter sex. Og når jeg ser på når jeg ble gravid i august, så hadde vi kun hatt sex en gang og det var 3 dager før antatt eggløsning/befruktning i forhold til min menstermin. Så ikke gi opp, kanskje denne gangen faktisk er når det skjer nettopp fordi du ikke venter det, slik som det gjorde for meg! Jeg hadde jo null tro på at jeg var gravid, og ble svært overrasket i oktober 2 mnd etter når jeg tok en test fordi jeg lurte på hvor mensen ble av :p Krysser alt jeg har for deg nå!
Ja, enig i at sæd generelt kan leve lenger, men jeg tror ikke min mann sin sæd gjør det ;). Men håper jo selvsagt at jeg kan være heldig likevel! Oppløftende å høre at det funket så lenge før for deg :happy:
 
På’n igjen

Jeg fatter ikke hvordan jeg klarer å gjøre dette mot meg selv gang på gang! Jeg vet jo at jeg «aldri» er gravid og at symptomer eller ikke symptomer ikke betyr noe som helst for meg. Denne runden var også timingen så dårlig at det skulle godt gjøres om det ble baby av det. Jeg er egentlig bombesikker på at det ikke er noen sjanse for at jeg er gravid denne prøveperioden, men likevel klarer jeg å kjenne på tegn som får meg til å håpe. Jeg vet jeg kommer til å bli skuffet, men klarer likevel ikke å la være.

Jeg var 5, muligens 6, dpo i går. Flere ganger i går kjente jeg et kraftig stikk øverst på høyre side av livmoren. Det varte ca. et minutt om gangen fem ganger i løpet av dagen og kvelden. Jeg tenkte instinktivt at «der fester egget seg», og tok meg selv i å begynne å sjekke kalenderen for når jeg vil komme til å være åtte uker på vei, 12 uker på vei osv. Det er jo bare tull, for jeg er jo garantert ikke gravid. Bra det ikke er så lenge til jeg kan begynne å teste! Et par negative tester vil nok få meg «ned på jorda» igjen.
 
Back
Topp