"Gammel", men håper fortsatt på barn

PP 25, CD 24, 11 DPO

Skygge igjen i dag. Måtte ta to ulike tester, og ser svake skygger på begge testene på bildene. Men igjen kunne jeg ikke egentlig se dem i virkeligheten, så regner med det bare er kameraet mitt som fanger opp fargestoffet inni der.

Det pussige er at pulsen min ved gange fortatt er høyere enn normalt. Den har holdt seg ganske stabilt forhøyet de siste dagene, litt som temp-kurven til folk som temper (bare at dette ikke startet ved eggløsning, men ved «festing»).

Er ikke annet å gjøre enn å se om mensen kommer om et par-tre dager, eller om det faktisk er noe på gang. Hvis pulsen går ned, når mensen kommer/like etter, vil jeg tro at jeg har hatt en kjemisk. Hvis pulsen holder seg forhøyet, selv om mensen kommer, vil jeg tro at jeg enten bare har blitt i dårligere form, eller at jeg brygger på noe. Tiden vil vise!
Nervepirrende tid. Jeg ser også skygge, krysser fingrene :Heartred
 
Må vente litt til på baby

Fikk ikke tid til å skrive her i går, men fikk negativ test både i går og i dag. Dagens test vedlagt. Begynte også å spotte litt i går, så det går nok mot mensen. I dag sank også snittpulsen ved gange ned til normalen.

Med tanke på den veldig kraftige «festesmerten», skyggene på et par tester og den forhøyede snittpulsen ved gange, regner jeg med at det har vært en kjemisk denne runden :shy:. Det gir jo litt ekstra håp i den videre prøvingen!

Da kan jeg spise og drikke det jeg vil på 17. mai, og det er jo ekstra hyggelig når dagen er så godt plassert i en langhelg i år :dance008
 

Vedlegg

  • IMG_7946.jpeg
    IMG_7946.jpeg
    329,4 KB · Visninger: 28
Åååå, det er nesten altfor spennende å komme tilbake hit å lese. Herremin jeg så de strekene uten å forstørre bildet eller fokusere på det, så jeg er sikker på at dette må ha vært en kjemisk. Er så fantastisk at dere er i gang igjen, og med så lovende start! Ønsker deg alt det beste for tiden videre, Irrgrønn. Nå er det nok snart din tur, det er bare ikke gullegget som har sluppet enda :Heartred
 
Hvordan går det med deg ❤️
Takk for interessen :love2 Er 7 dpo nå, og føler meg egentlig ikke så veldig gravid. Hadde sånne skikkelige dunk i livmor for et par dager siden, som jeg også hadde forrige syklus på ca. samme tid, men ikke kjent noe særlig siden. Og så har jeg vært litt trøttere/mer sliten enn normalt siden ca. 3 dpo, men ikke fullt så trøtt og sliten som jeg var da jeg var gravid i januar/februar, så tror det bare er tilfeldig, selv om det for så vidt startet på ca. samme tid da… Har ellers ikke hatt noen symptomer, så det holder i det minste testetrangen unna, foreløpig :smiley-angelic002
 
PP 26, CD 22, 9/10 DPO

Jeg skrev at jeg var 9 dpo i går, men ser nå at ulike apper mener litt ulikt om det, avhengig av om man teller fra første positive eggløsningstest, eller om man teller fra LH-toppen. Så jeg er altså enten 9 eller 10 dpo i dag. Fortsatt negativ test, som i dag ble av typen vanlig MakeSure.

Tar meg selv i allerede å sjekke hvilken IKM-gruppe som blir neste :hilarious:
 

Vedlegg

  • IMG_8169.jpeg
    IMG_8169.jpeg
    179,1 KB · Visninger: 28
PP 27, CD 8

Ny prøveperiode, og det nærmer seg eggløsning om noen dager. Sitter og funderer over strategien framover.

Sex på dagen for positiv eggløsningstest har vist seg å gi best uttelling tidligere (i form av positive graviditetstester), så jeg er på en måte redd for å ikke prøve den dagen, og gå glipp av en potensiell graviditet. Men så har jo de tidligere graviditetene ikke endt bra, trolig pga. alvorlig feil på embryoet, og det er meget mulig at denne feilen har skyldtes dårlig sædkvlitet.

God sæd kan leve noen dager, og ligge klar og vente på egget. Men hvis sæden ikke er så bra, overlever den kanskje ikke så lenge. Jeg har derfor alltid tenkt at det er lurt å sikre at det kommer noe fersk sæd akkurat i forkant av eggløsningen, sånn at det finnes noe levende sæd som kan komme seg inn i egget på eggløsningstidspunktet.

Slik jeg har forstått det, «hakker» alle de tilstedeværende sædcellene på egget, men det er ikke nødvendigvis den «beste» sædcellen som ender med å trenge igjennom og befrukte egget. Det kan like gjerne være en litt defekt «latsabb» som bare «ser på» og som ser sitt snitt til å trenge igjennom etter at de andre har gjort jobben. (Jeg er klar over at sædceller av veldig dårlig kvalitet ikke kommer seg fram til egget i det hele tatt, fordi de har krøll på halen, er «forvirret» og svømmer i feil retning osv., men det er vel kanskje litt forskjell på dem som klarer å komme seg fram også?) Siden det har gått galt hver gang i de tidligere graviditetene, lurer jeg på om det kanskje er en slik dårlig sædcelle som har trengt igjennom de gangene.

Jeg vurderer derfor å teste ut en annen strategi, nemlig å ikke ha sex helt tett opptil eggløsningen. Jeg vet at sjansen for befruktning da blir mindre, siden det blir færre levende sædceller til å hjelpe med å hakke på egget. Men på den annen side, hvis det skulle være nok sædceller til å bryte eggeskallet, vil kanskje sædcellen som ender med å trenge igjennom være av litt bedre kvalitet, siden den tross alt har overlevd en dag eller to lenger?

Det jeg håper å oppnå, er at det blir mindre sjanse for befruktning, men at en eventuell befruktning til gjengjeld kanskje vil være en spire av bedre kvalitet og som vil sitte hele veien ut. Det er jo ikke vits i å bli gravid hvis det bare blir kortvarig hele tiden. Det mister jeg jo bare enda flere prøveperioder på. Vil så gjerne at utfallet skal bli et sundt og friskt barn hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen.

Så spørs det da, når den positive eggløsningstesten kommer, om jeg tør å stå over og teste ut denne strategien ;)
 
Oi, for en interessant og spennende strategi! Jeg henger helt med på resonnementet ditt, så er innmari spent på å høre om du "tør" å teste det, og om det da evt viser seg å funke :D
Jeg heier ivrig videre på deg/dere, Irrgrønn:happy093.:Heartred
 
Oi, for en interessant og spennende strategi! Jeg henger helt med på resonnementet ditt, så er innmari spent på å høre om du "tør" å teste det, og om det da evt viser seg å funke :D
Jeg heier ivrig videre på deg/dere, Irrgrønn:happy093.:Heartred
Så hyggelig å høre fra deg, VakreVenus:love2 Håper det står bra til med deg og familien?

Ser ut til at planen blir satt ut i livet, men kanskje med enda dårligere odds enn planlagt denne prøveperioden. Det ble en runde med «gammel» sæd natt til søndag 16. juni, og hadde håpet å få til en runde med nyere sæd i går eller i dag, som så kunne ligge og vente på eggløsningen som jeg forventet 20. juni. Men så fikk jeg positiv eggløsningstest allerede i går, så da måtte det jo bli med bare den ene runden. Men siden det var sæd som hadde «ventet i pungen» siden en stund før jeg hadde mensen, så antar jeg at det er altfor få av de sædcellene som er av god nok kvalitet til å overleve i 2-3 dager for så å befrukte et egg.

Med ferietid rett rundt hjørnet og planer med venner like etter førstkommende IKM, er det egentlig ikke så farlig om det ikke sitter denne prøveperioden. Tar det selvsagt som en kjempepositiv overraskelse hvis det likevel skulle komme noe barn utav dette dårlige forsøket, men håper å kunne satse bedre på neste prøveperiode!
 
Så hyggelig å høre fra deg, VakreVenus:love2 Håper det står bra til med deg og familien?

Ser ut til at planen blir satt ut i livet, men kanskje med enda dårligere odds enn planlagt denne prøveperioden. Det ble en runde med «gammel» sæd natt til søndag 16. juni, og hadde håpet å få til en runde med nyere sæd i går eller i dag, som så kunne ligge og vente på eggløsningen som jeg forventet 20. juni. Men så fikk jeg positiv eggløsningstest allerede i går, så da måtte det jo bli med bare den ene runden. Men siden det var sæd som hadde «ventet i pungen» siden en stund før jeg hadde mensen, så antar jeg at det er altfor få av de sædcellene som er av god nok kvalitet til å overleve i 2-3 dager for så å befrukte et egg.

Med ferietid rett rundt hjørnet og planer med venner like etter førstkommende IKM, er det egentlig ikke så farlig om det ikke sitter denne prøveperioden. Tar det selvsagt som en kjempepositiv overraskelse hvis det likevel skulle komme noe barn utav dette dårlige forsøket, men håper å kunne satse bedre på neste prøveperiode!
Jada, jeg titter fortsatt innom og tenker på deg skjønner du :Heartred Takk som spør, her går det så fint atte! Frøkna nærmer seg 15 mnd og har enda ikke vært syk, så hun er bare frisk og sterk og for det meste også fornøyd :D:Heartred

Det er så spennende å følge med på reisen din, men håper den slipper å bli så mye lenger nå. Deilig at du hvertfall tar denne pp'en litt med ro i forhold til resultatet, siden du uansett har noe å se frem til ved ikm :)
Håper sommeren din blir superduper, og jeg skal fortsette å heie selv om jeg ikke nødvendigvis alltid skriver:happy093. Du er stadig med meg i tankene, vit det :Heartred
 
Jada, jeg titter fortsatt innom og tenker på deg skjønner du :Heartred Takk som spør, her går det så fint atte! Frøkna nærmer seg 15 mnd og har enda ikke vært syk, så hun er bare frisk og sterk og for det meste også fornøyd :D:Heartred

Det er så spennende å følge med på reisen din, men håper den slipper å bli så mye lenger nå. Deilig at du hvertfall tar denne pp'en litt med ro i forhold til resultatet, siden du uansett har noe å se frem til ved ikm :)
Håper sommeren din blir superduper, og jeg skal fortsette å heie selv om jeg ikke nødvendigvis alltid skriver:happy093. Du er stadig med meg i tankene, vit det :Heartred
Det er jo helt utrolig at hun ikke har vært syk enda! Må ha gode gener ;) Får håpe sykdomsfriheten varer så lenge som mulig!

Å, fine du:Heartred Håper du også får en fin sommer med familien!
 
Back
Topp