"Gammel", men håper fortsatt på barn

Nei fyyyy, dette var ikke oppdateringen jeg ville se her:sad010
Håper så veeeldig at en av de siste svømmerne skal funke, som du sier:smiley-angelic001 Du fortjener SÅ å bli mamma, du som er så god mot alle enda du selv har vært gjennom en lang og tung reise til nå.. Jeg er ikke åpen for at denne dagboken skal lukkes for godt uten en lykkelig slutt, så jeg sender bøttevis av håp, styrke, og babystøv deres vei :Heartred

På tide å gi seg snart?

Sitter nå og er litt tom i hodet. Mannen er visst ikke blitt så bra som vi håpet, så det var nok grunnen til at graviditeten i vinter gikk dukken så tidlig. Sædkvaliteten var, og er, visst fortsatt laber.

Vi har fått vite at han snart må starte på en behandling som vil ødelegge den lille sædproduksjonen han har, og den behandlingen må han nok gå på lenge. Med tanke på at jeg er 40 år, og at vi ville trenge alle de nærmeste prøveperiodene vi kunne fått, så er nok dette kroken på døra for prøvingen.

Jeg ble jo gravid i januar, så det er jo ikke umulig at jeg kan bli gravid med den lille sæden han har, så jeg tenker at jeg fortsetter her på forumet til over sommeren. Men hvis jeg fortsatt ikke har blitt gravid innen høstferien, er det nok bare å gi opp prøvingen, da sædcellene utover høsten vil bli stadig mer fraværende.

Som jeg har nevnt tidligere, prøver jeg å fokusere på alt som er bra i livet, men jeg kjenner likevel på en sorg over at håpet om å bli mamma svinner hen. :crybaby2

Krysser alle fingrene jeg har for at én veldig god og målrettet sædcelle finner veien inn i egget i løpet av sommeren, før det er for sent. :sign17:sign19:Heartred:smiley-angelic001
Har begynt å lese dagboka di i det siste, både den og denne meldingen har gjort veldig inntrykk på meg! Masse varme klemmer, takk for at du deler din historie :Heartpink Krysser alle fingre for dere nå!

Sender deg en hel masse klemmer !

Nei fyyyy, dette var ikke oppdateringen jeg ville se her:sad010
Håper så veeeldig at en av de siste svømmerne skal funke, som du sier:smiley-angelic001 Du fortjener SÅ å bli mamma, du som er så god mot alle enda du selv har vært gjennom en lang og tung reise til nå.. Jeg er ikke åpen for at denne dagboken skal lukkes for godt uten en lykkelig slutt, så jeg sender bøttevis av håp, styrke, og babystøv deres vei :Heartred
Fine VakreVenus :Heartred Takk for gode ord! Vet du, jeg er egentlig heller ikke klar for at denne dagboka skal lukkes for godt. Det er en av tingene jeg gruer meg veldig til, når den tiden kommer at jeg må si meg ferdig med prøvingen. Forumet og de fine folka her har liksom blitt en del av livet mitt, og jeg føler meg «hjemme» her. Føler at ikke bare drømmen om mitt ufødte barn dør når jeg legger ned dagboka, men også en del av meg selv og den jeg har vært de siste årene. Heldigvis skal jeg ikke legge ned heeeelt enda, så dere må holde ut med meg litt til ;)

Last edited:
Har begynt å lese dagboka di i det siste, både den og denne meldingen har gjort veldig inntrykk på meg! Masse varme klemmer, takk for at du deler din historie :Heartpink Krysser alle fingre for dere nå!
Oi, all ære til deg for å ta fatt på denne heftig lange dagboka! :notworthy Glad den kan være til hjelp/trøst/inspirasjon eller annen nytte for noen :love2

Fine VakreVenus :Heartred Takk for gode ord! Vet du, jeg er egentlig heller ikke klar for at denne dagboka skal lukkes for godt. Det er en av tingene jeg gruer meg veldig til, når den tiden kommer at jeg må si meg ferdig med prøvingen. Forumet og de fine folka her har liksom blitt en del av livet mitt, og jeg føler meg «hjemme» her. Føler at ikke bare drømmen om mitt ufødte barn dør når jeg legger ned dagboka, men også en del av meg selv og den jeg har vært de siste årene. Heldigvis skal jeg ikke legge ned heeeelt enda, så dere må holde ut med meg litt til ;)
Er lov å henge her selv om man ikke prøver. J2g kan ikke få flere barn, men er fortsatt innom innimellom

PP27, CD 24, 12/13 DPO

Har overhodet ikke følt meg gravid denne runden, og har da heller ikke hatt særlig testetrang. Og følelsen ser ut til å stemme, for det ble negativ test i dag. Regner med mensen kommer om en dag eller to.

Neste prøveperiode blir sannsynligvis siste sjanse før mulighetene begynner å gå ytterligere nedover. Så alt står og faller litt på den. Sannsynligheten er liten, men ikke null, så får prøve å gjøre det beste ut av den!

Vedlegg

• IMG_8597.jpeg
    IMG_8597.jpeg
    98 KB · Visninger: 71
Har lest meg gjennom dagboka di, og føler meg litt tom for ord, for en berg- og dalbane du har vært gjennom de siste årene. Samtidig kjenner jeg meg igjen i veldig mye av det!

Ville bare stikke innom og si at du skriver veldig veldig godt. Du kunne skrevet bok om dette.

Og så håper jeg på dine vegne. Kanskje hjelper det med noen varme tanker i din retning? Hvem vet.

(Lurer litt på hvorfor dere har landet på at IVF er helt uaktuelt. Der kan jo også trege svømmere få hjelp med ISCI eller hva det heter. Om dette kun er fordi mannen ikke ønsker IVF - kanskje han burde lest dagboka di, han også? Sett hvor viktig dette er for deg og hvor mye livet ditt har vært påvirka av prosessen de siste åra. Forstår godt at det kan være helt andre og mer komplekse grunner og ønsker ikke å gjøre mannen din til noen bad guy, det er sikkert tøft nok for han å vite at sykdommen hans påvirker alt sammen. Ønsker dere alt godt! :Heartred )

Har lest meg gjennom dagboka di, og føler meg litt tom for ord, for en berg- og dalbane du har vært gjennom de siste årene. Samtidig kjenner jeg meg igjen i veldig mye av det!

Ville bare stikke innom og si at du skriver veldig veldig godt. Du kunne skrevet bok om dette.

Og så håper jeg på dine vegne. Kanskje hjelper det med noen varme tanker i din retning? Hvem vet.

(Lurer litt på hvorfor dere har landet på at IVF er helt uaktuelt. Der kan jo også trege svømmere få hjelp med ISCI eller hva det heter. Om dette kun er fordi mannen ikke ønsker IVF - kanskje han burde lest dagboka di, han også? Sett hvor viktig dette er for deg og hvor mye livet ditt har vært påvirka av prosessen de siste åra. Forstår godt at det kan være helt andre og mer komplekse grunner og ønsker ikke å gjøre mannen din til noen bad guy, det er sikkert tøft nok for han å vite at sykdommen hans påvirker alt sammen. Ønsker dere alt godt! :Heartred )
Tusen takk for hyggelig melding :love7 Jeg blir alltid både imponert og beæret når noen tar seg tiden og bryet med å pløye gjennom hele dagboka mi, når de ikke har fulgt med fra starten! Det er noen sider å gape over! :hilarious: Jeg tok opp muligheten for IVF med mannen min igjen her om dagen, men han har nok dessverre nok å stå i nå. Jeg føler ikke for å legge denne byrden på ham i tillegg, så derfor blir det meste av tankene mine bare mellom oss her på forumet.

Kjære deg! Jeg har ikke lest her i dagboken din siden jeg selv var prøver våren 2022. Veldig trist å høre at sjansene nå vil gå nedover. Finnes det feks muligheter for at mannen din kan vente en måned eller to med behandling? Tror du at du blir å klare falle til ro med at det ikke blir mer prøving? <3 Sender det mange klemmer og håper på et lite mirakel!

Kjære deg! Jeg har ikke lest her i dagboken din siden jeg selv var prøver våren 2022. Veldig trist å høre at sjansene nå vil gå nedover. Finnes det feks muligheter for at mannen din kan vente en måned eller to med behandling? Tror du at du blir å klare falle til ro med at det ikke blir mer prøving? <3 Sender det mange klemmer og håper på et lite mirakel!
Kan dessverre ikke vente med behandlingen, og det ville nok uansett ikke løst problemet. Det er en ørliten sjanse for at han kan bli helt frisk og at sæden kan få god kvalitet igjen, men det vil nok ta minst et år eller to, og da er nok tiden rent ut for meg. Jeg må nok bare innse at jeg ikke kommer til å få oppleve å bli mamma. Må bare prøve å fokusere på alt det som ellers er bra i livet mitt, og som mange mennesker i resten av verden ville gjort hva som helst for å ha.

Huff, så leit å lese dette. ❤️ Håper du finner mening, kjærlighet og glede i livet uten egne barn, slik du tror det blir nå. ❤️

Vurderte å la vær å skrive noe siden jeg ikke helt vet hva, men ønsker samtidig å vise at jeg følger med og bryr meg. Fy søren, dette syns jeg er så urettferdig! Håper som noen hadde skrevet over her, at det kan skje et lite mirakel for dere :Heartred Fineste, gode Irrgrønn... Selv om du/dere nå er i ferd med å gi opp, så heier jeg i stillhet videre i håp om at det skal dukke opp en terminspire:Heartred:smiley-angelic001

Back
Topp