PP 12, CD 20, 7 DPO
Har ikke vært så mye å oppdatere her i det siste. Veldig liten tro på at det skal sitte uten IVF, så har hatt et relativt avslappet forhold til dpo-dagene så langt denne prøveperioden. Det har i grunnen vært innmari deilig!

Istedenfor å tro at jeg er gravid ved hvert symptom som dukker opp, tenker jeg bare «been there, done that”, og at jeg ikke er noe mer gravid nå enn noen av de andre syklusene jeg har hatt lignende symptomer.
For ordensskyld kan jeg likevel nevne foreløpige symptomer, om ikke annet, så for å dokumentere hvilke symptomer jeg har når jeg ikke er gravid:
- 3 dpo: måtte tisse annenhver time hele dagen, selv om jeg ikke drakk noe mer enn vanlig. Opplevde dette 3 dpo forrige syklus også.
- Fra natt til 4 dpo: drømt veldig mye og tydelig. Men har også gjort det i dpo-dagene tidligere i høst når jeg ikke har vært gravid.
- 4 dpo: plutselig veldig smerte i livmor som varte i noen minutter. Litt murring i livmor utover dagen.
- 6 dpo: stikk i høyre eggstokk (hadde også stikk der ved eggløsning, så mistenker at eggløsningen var på høyre side denne gangen)
- Natt til 7 dpo (i dag): skulle to ganger med noen timers mellomrom strekke meg ned på gulvet ved siden av senga for å plukke opp noe. Da jeg rullet meg tilbake fikk jeg en liten krampe på siden av livmoren mot lysken. Høyre side første gang, venstre side andre gang. Krampe i lysken har jeg kun hatt én gang, og det var 5 dpo da jeg ble gravid i juni. Men jeg har jo også hatt andre symptomer i høst som jeg, fram til da, kun hadde hatt da jeg ble gravid i juni (f.eks. våkne tidlig og drømme mye), men som likevel ikke betydde at jeg var gravid i høst. Dessuten endte det jo ikke bra i juni, så om dette skulle være et symptom, så betyr jo ikke det nødvendigvis at det lover bra av den grunn.
Lever egentlig ganske som normalt, og går ut ifra at jeg ikke er gravid. Har derfor ikke så veldig testetrang denne prøveperioden. Men det kan jo hende det kommer når det er mange i IKM-gruppa som tester etter hvert

. Jeg må uansett teste i løpet av neste uke før mensen, siden jeg da skal delta på begivenheter som involverer alkohol.
Var og tok progesteronprøve i dag siden jeg har tatt letrozol denne syklusen, og fikk da beskjed av gynekologen om at jeg ikke får resept på noe mer letrozol før mannen har avlagt sædprøve. Så da blir neste syklus uten letrozol. Men de sa at jeg kan komme og måle progesteron på dag 21-22 likevel, for å se om jeg har eggløsning av meg selv. Så får vi se om mannen blir med på sædprøve og IVF etter hvert. Har tenkt til å ønske meg det av ham til jul

Ha en strålende helg, folkens!