Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kanskje tips til deg, @mamat2prinsesser&4prinser![]()
Etter to uker sengeliggende med influensa på toppen av alt annet, er jeg endelig fysisk bedre - også fra kvalmen. Fortsatt kvalm og kaster opp hver kveld, men jeg kan spise og beholde noe på dagtid, noe jeg anser som et godt framskritt. Har TPN hver dagHvordan går det med seg forresten, @Ari ♡?![]()
Når man er innlagt kombinerer de ofte stemetil og Xonvea, samt at de gir zofran på toppen ved behov. Jeg hadde det en periode, men tålte ikke bivirkningene og sluttet da på stemetil og Xonvea. Istedenfor begynte jeg på Embagyn som er synonympreparat til Xonvea, pluss at jeg prøvde metylprednisolon intravenøst og i tabletter, dessverre uten særlig effekt. Tar afipran innimellom, men ikke fast siden de helst ikke vil man skal ta det mer enn fem dager sammenhengende (pga risiko for ekstrapyramidale bivirkninger).Så søt du erSkal jaggu meg begynne med det
Hatt hyperemesis fra uke 5/6 til uke 13-27 med alle sammen. Sengeliggende og bare kaster opp. Prøvd alt fra Zofran, phenergan, afipran, xonvea. Afipran og xonvea funker biiittelitt sammen, men ellers ikke. Har fått tips om stemetil av ei anna ei her inne. Det skal jeg også prøve ut. Tusen takk for tipset
![]()
Huff.. Får du hjelp med det psykiske og? Det blir jo fort veldig fokus på det fysiske (selvsagt, det blir liksom det akutte en periode). Men resten av deg nå også tas vare påEtter to uker sengeliggende med influensa på toppen av alt annet, er jeg endelig fysisk bedre - også fra kvalmen. Fortsatt kvalm og kaster opp hver kveld, men jeg kan spise og beholde noe på dagtid, noe jeg anser som et godt framskritt. Har TPN hver dag
Psykisk står det ikke så bra til. Er 19+1 nå og regner meg som over halvveis ferdig i det minste. Håper å være ferdig når jeg kommer til 37, som sist.
Bra at du opplyser om kvalmestillende over herKan legge til at pyridoksin/B6 er et av virkestoffene i medisinene Xonvea og Embagyn som brukes mot svangerskapskvalme. Legger ved en nå litt gammel link, hun ene legen (Trovik) har vært innblandet i behandlingen min faktisk, vittig useless fact.
![]()
Legemiddelet Xonvea mot svangerskapskvalme godkjent i Noreg
Åtte av ti gravide kvinner er plaga med kvalme under svangerskapet. Eit legemiddel som er berekna for plagene, er no tilgjengeleg i Noreg for første gong.www.nrk.no
Jeg hadde psykolog fra før, pluss at jeg har en fin jordmor fra forrige svangerskap, så hjelpen er tilgjengeligHuff.. Får du hjelp med det psykiske og? Det blir jo fort veldig fokus på det fysiske (selvsagt, det blir liksom det akutte en periode). Men resten av deg nå også tas vare påKommunene har ofte et lavterskeltilbud som er gratis, du kan søke selv (eller fastlegen). Og tidligere var i alle fall gravide og nybakte mødre prioritert ved DPS. Men etter heftig influensa er du sikker veldig utmattet av det og? Sånn i tillegg til den utmattelsen det må komme av kvalmen og næringen som ikke har vært bra. Jeg har jo en del erfaring med utmattelse selv, og jeg vet hvor ille det kan gå på psyken.. Håper dog det bare kan få oppover for deg nå, ha troa på det
Og takk for masse gode tips og info om behandling, det er bra for andre som leser!