Gamlemor ønsker et siste barn

Oppdatering etter ultralyd

For en thriller altså :arghh: Verken jeg eller gubben så hjertet når vi kom på ultralyden, vi så det med én gang forrige uke. Så innstilte meg på det det var over, men så sier legen "joda, her er det liv" :arghh::sad010:shy: Fikk høre hjertelyden og.. Alt ser greit ut per nå, han målte meg til 7+6, så det et jo positivt at det ikke er kortere enn jeg selv mener. Da har den også vokst siden sist (målt til 6+2, eller hun sa 6+3, men skrev 6+2 på bildet). Jeg har jo ikke symptomer, og fortsatt brunt osv, men livmorhalsen vart lukket (hadde ikke forventet annet, siden det ikke et SA), og så murrer det der inne.. Så får bare ringe tilbake om det ble mer. Ble også enige om å starte på progesteronstøtte og den albyl E'en, så rett hjem og stappe i hufsa. Nå som jeg vet den lever skal jeg i alle fall ikke ta livet av den fordi slimhinnen ikke er bra nok!

Men takk for at dere far tenkt på oss, det er enda håp :sad010:shy::Heartred

For en thriller altså :arghh: Verken jeg eller gubben så hjertet når vi kom på ultralyden, vi så det med én gang forrige uke. Så innstilte meg på det det var over, men så sier legen "joda, her er det liv" :arghh::sad010:shy: Fikk høre hjertelyden og.. Alt ser greit ut per nå, han målte meg til 7+6, så det et jo positivt at det ikke er kortere enn jeg selv mener. Da har den også vokst siden sist (målt til 6+2, eller hun sa 6+3, men skrev 6+2 på bildet). Jeg har jo ikke symptomer, og fortsatt brunt osv, men livmorhalsen vart lukket (hadde ikke forventet annet, siden det ikke et SA), og så murrer det der inne.. Så får bare ringe tilbake om det ble mer. Ble også enige om å starte på progesteronstøtte og den albyl E'en, så rett hjem og stappe i hufsa. Nå som jeg vet den lever skal jeg i alle fall ikke ta livet av den fordi slimhinnen ikke er bra nok!

Det er jo fantastisk! :Heartred

Å herregud, ble så glad! Var så redd for deg og den lille :Heartred Sa han noe om hvorfor du blør? Er ikke slimhinnen tykk nok?

Å herregud, ble så glad! Var så redd for deg og den lille :Heartred Sa han noe om hvorfor du blør? Er ikke slimhinnen tykk nok?
Nei, han så ikke noe galt. Så får bare forholde meg til det, hadde vært godt å hatt en grunn, men må sikkert bare akseptere at det blir litt sånn. Irriterende og plagsomt, er så sliten av å bekymre meg. Jeg prøvde å spørre om slimhinnen, men fikk ikke noe svar. Spurte om livmorhalsen, den var i alle fall lukket.

Så gode nyheter at dere fikk se den lille med hjerteslag :love7 :Heartred Vet akkurat hvor skrekkelig det er når man opplever sånne blødninger. Fort gjort å tenke at det er over. Heldigvis var det enda liv!! :talk017Så glad på deres vegne. Da kommer nok blødningene av skjøre slimhinner. Eller så dere noen tegn til hematom? Man kan blø mye av det og. Krysser fingrene for at den lille blir hos deg:Heartred

Hvordan går det med deg nå? Har tenkt på deg, trenger oppdatering :hilarious: :) :Heartred
Stor lettelse å lese den siste oppdateringen din med liv ❤️ det må vært forferdelig krevende å stå i uvissheten, rart ikke legen hadde noen svar på hva som forårsaker blødning?

Jeg er ok. For to uker siden hadde jeg en operasjon hvor jeg fikk lagt inn en Hickman i brystet, så nå er jeg hjemme med TPN. Fortsatt kvalm og kaster opp, men nå får jeg næring og klarer meg hjemme ❤️

Så bra at alt var fint med lille i magen :love7 :Heartred

Gravid 7+4

Det har ikke vært noe brunt eller blod etter at jeg begynte med progesteron :wideyed: Vet ikke om det et helt tilfeldig, man begynner jo å lure når det har vært brunt siden søndag..

Men jeg sliter med å..ja, hva skal man si, holde den Cyclogesten på plass :hilarious::laughing002:bag: Den første gikk greit, den andre i går kveld kom ut fordi jeg måtte løpe rundt etter at jeg satt den. Prøvde etter alle kunstens regler og få den tilbake, men jeg har for korte armer og fingre, og den var jo blitt bløt, glatt og grisete etter å ha vært der noen minutter.. Og så tok jeg en i stad, og den kom ut etter 1 minutt selv om jeg satt i ro :hilarious::bag: Hva gjør jeg? Sette den i baken heller? :laughing002:hilarious: Haff..

I dag hadde jeg første time hos jordmor :love7 Hun er superhyggelig, jeg hadde kontakt med henne allerede før IKM.. Så hun har fulgt litt dramaet, og var glad for at jeg kom i dag da :Heartpink Jeg var klar til å avlyse tingen i går.

Alt greit, fylte ut skjema (som enda ikke er digitalt), fylt ut info, pratet litt :) Hun skrev termin 1. November, jeg har 4. Selv? Jeg har også en liten utfordring, og det et bmi'en min. At jeg kanskje ikke får føde på lokalsykehuset. Det er individuell vurdering, men hun forberedte meg på at det kom til å bli tatt opp. Takknemlig for å få vite det på forhånd. Jeg tror det er helt greit, det er en kilo som skiller liksom. Og jeg har ingen historie med komplikasjoner, og ingen vanskelige fødsler. Tvert i mot, jeg vil aldri rekke fram til Lørenskog.. Og det må da være større risiko å ta. For meg blir i alle fall det veldig utrygt, og jeg er redd for å føde uten kompetent hjelp, ikke minst har jeg ikke lyst å ufrivillig gi mannen min det ansvaret. Men den tid den sorg, var greit å bli forbredt på det.

Hadde også fått journalnotatet fra gynekologen i går, han klarte faktisk å ikke kommentere vekta denne gang (når jeg var der i går). Hadde en veldig dårlig erfaring med han den gangen jeg hadde en MA, da var det han jeg var hos da og. Skal ikke gå inn på det, men jeg er alltid mentalt forberedt på kommentarer etter den opplevelsen. Den ble nok forsterket av at jeg hadde mistet også, det føltes som helt feil tid å prate om overvekten på.. Men uansett :shy: Dette skrev han om blødning og baby:

Screenshot_20250319_114103_Chrome.jpg

(og overvekt :laughing002:hilarious:).

Ring legen! Så ringer de gynekologisk. Dette skal du ikke trenge dekke av egen lomme, det er jo ikke for "moro skyld" (da går man privat). Tenker på deg, dette må du sjekke ut kjærr deg!
Fikk henvisning til UL på sykehuset, og det viste seg dessverre å være en BO :sorry: Veldig glad for at lille har det bra hos deg da! <3

Fikk henvisning til UL på sykehuset, og det viste seg dessverre å være en BO :sorry: Veldig glad for at lille har det bra hos deg da! <3
Å nei kjære deg :sad015 Det var trist å høre :sorry: hvordan er det med deg nå? :Heartpink Da må du igjennom en abortprosess? Har du kommet i gang? Sender deg mange gode tanker :love022

Å nei kjære deg :sad015 Det var trist å høre :sorry: hvordan er det med deg nå? :Heartpink Da må du igjennom en abortprosess? Har du kommet i gang? Sender deg mange gode tanker :love022
:Heartred Det går egentlig overraskende bra. Jeg har jo følt at noe har vært litt off denne gangen, og har egentlig tenkt BO selv. Er i hvertfall glad for at det ikke ble oppdaget på OTUL uten forvarsel. Blir lagt inn på fredag. Glad for at jeg får abortprosessen under kontrollerte forhold i det minste. :shy:

Gravid 7+6

Jeg vurderte veldig å bestille time hos en ultralydjordmor som har startet i nærmeste by.. Hadde skrevet om infoen min liksom, trengte bare reservere tiden. Men så ble vi ble enige i går om å spare de 1000 kr på tidlig ultralyd.. Vurderte å ta en om to uker, da var det to uker siden vi så sist, og to uker til vi skulle på TUL via sykehuset. Men vi får stole på prosessen, bare la det ligge. Blir ikke beroliget uansett, og jeg vil være like redd om fire uker for ultralyden for å bli konfrontert med en hjertet som har stoppet. Så puste med magen og bare akseptere at jeg ikke kan få kontroll over alt. Begynner jeg å blø igjen er det en annen sak, men enn så lenge har jeg ikke blødd noe etter jeg begynte på progesteronstøtten :wideyed:

Ellers er det lite nytt altså, har ikke et eneste symptom, noe jeg fremdeles synes er litt ekkelt. Når jeg spurte gynekologen om å få time etter en uke, så mente han det gikk helt fint, alt var fint nå, og hadde jeg symptomer? Så sa jeg nei, om jeg ikke kjente jeg var gravid? Nei.. Så det er ikke betryggende i det hele tatt.

Men ja, ikke mer vondt i magen, og ikke mer blødninger etter progesteron. Så det er supert. Men jeg merker at jeg er mer sulten, jeg unngår å spise, men det er sånn at jeg våkner på natta sulten. La på meg 200 gram bare fra i går til i dag, og da går jeg rundt konstant sulten og ikke spiser :knegg: passe urettferdig. Dette kom etter at jeg begynte på progesteronstøtten, dessverre. ChatGTP kunne fortelle meg at det var vanlig, at blodsukkeret kan bli litt fucka, og glukoseintoleranse ikke var uvanlig. Og økt lagring av fett rundt mage og hofter. La meg si det sånn, det er nok der fra før av.

Så sånn er det :laughing002:hilarious:

Her er svaret fra ChatGTP forresten :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20250321_121959_ChatGPT.jpg
    Screenshot_20250321_121959_ChatGPT.jpg
    263,6 KB · Visninger: 26
:Heartred Det går egentlig overraskende bra. Jeg har jo følt at noe har vært litt off denne gangen, og har egentlig tenkt BO selv. Er i hvertfall glad for at det ikke ble oppdaget på OTUL uten forvarsel. Blir lagt inn på fredag. Glad for at jeg får abortprosessen under kontrollerte forhold i det minste. :shy:
Masse lykke til i dag, godt du får lov å komme inn. Jeg gjorde det samme, hadde ikke lyst å ikke ha kontroll hjemme.. Ønsker deg alt godt, oppdater gjerne når du orker! :shy::Heartpink

Herregud!!!! Dumme BV har ikke gitt meg varsler på EVIGHETER, så nå her jeg lest og grått og jublet meg igjennom de siste dagene i dagboka di! For en LETTELSE at alt er bra! :arghh: :Heartred

Herregud!!!! Dumme BV har ikke gitt meg varsler på EVIGHETER, så nå her jeg lest og grått og jublet meg igjennom de siste dagene i dagboka di! For en LETTELSE at alt er bra! :arghh: :Heartred
Ååh, kanskje greit å komme inn uansett når ting er avklart :shy: :Heartpink Enn så lenge går det forhåpentligvis bra..

Ååh, kanskje greit å komme inn uansett når ting er avklart :shy: :Heartpink Enn så lenge går det forhåpentligvis bra..
Joda, men fikk ikke heiet underveis! Veldig glad lille inni der har det bra :Heartred Må slutte å skremme mammaen og pappaen sin nå!

Gravid 8+0!

Wow, nå er jeg over uken vi hadde MA, så om det fortsatt lever så et det kanskje mer håp nå? Synes fremdeles det er skummelt om jeg ikke skal vite/se noe fra 7+3 til 12+3, er så redd for at det har stoppet opp i mellomtiden :shy: Men får prøve å akseptere at jeg ikke kan få kontroll.. Men er nødt å si det til noen neste helg, de kommer alltid med vindunk på besøk :facepalm: Så hadde vært greit å være sikker.

Men nå døde mormoren til mannen i går, en uke etter at vi begravde min morfar.. Så da er det bra vi ikke har forpliktet oss til en ultralyd og, regner med det ikke bare er hos oss se et litt trangt økonomisk nå disse første månedene inn i nytt år? Veldig dårlig tidspunkt å bruke alle av sparepenger på bil og reparasjoner, har tømt alt. Venter på skattepenger, feriepenger osv, så kommer vi litt mer i vater økonomisk..

Men ja, håper lille hjertet enda slår, dette året har til nå tatt og gitt.. :Heartpink :shy: tredje begravelsen vi skal i i år, la oss krysser fingrene at vi kan bringe et nytt liv til verden og :Heartpink

Dette progesteron prosjektet.. Nei, nå hjelper det ikke å ligge heller :knegg::facepalm: Så nå i stad (har vært på farta så ikke fått tatt enda) fikk jeg faktisk til å sette i stumpen, for jeg har prøvd det før her, men fant ut at jeg ikke hadde lange nok armer til det heller :laughing002:bag: Så var egentlig litt oppgitt her hehe. Men fant en teknikk i stad der jeg nådde frem, hurra :knegg::laughing002:hilarious:

Aldri trodd det skulle være så vanskelig hehe!

Og så har jeg jo i min desperasjon i høst og vinter ikke kjøpt mindre enn tre (....) readings på etsy :hilarious: :laughing002 :angelic: :bag: (ikke si det til gubben, han vet bare om den ene han ved et uhell fant ut om :laughing002). Fant ut at jeg må jo oppsummere dem her!

Dette er den første (4. november), det nærmer seg jo februar - hvem vet! Hun mente at vi fikk en jente. Link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/TarotFamous?ref=yr_purchases

Vis vedlegget 452776

Den neste kom ikke på pdf, men på en melding, så kopierte inn summaryet. Oktober var veldig lenge, litt usikker å om gubben vil prøve så lenge mtp alderen. Denne fikk jeg 28. November (ingen kjønn predikert), link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/StellaTarotReading?ref=yr_purchases

"Summary of the Reading
Current Situation (The Empress): Your body remains capable of conceiving, but emotional balance is key.
Challenges (Five of Pentacles): Worries about age and time are creating unnecessary emotional stress.
Opportunities (The Star): Trust in divine timing and explore supportive practices for conception.
Day Prediction (Ten of Cups): The 10th day of a month could be significant.
Month Prediction (Wheel of Fortune): October 2025 stands out as a likely time for conception.
Year Prediction (The Sun): 2025 is filled with the energy of growth and success.
Final Guidance (Ace of Cups): A new beginning and the arrival of your child are on the horizon.
Final Insight
<navn >, the journey to your seventh child is blessed with hope and positive energy. While it may feel challenging right now, the cards indicate that 2025 will bring the success you’re longing for, with October being a particularly significant month. Embrace this time with love, patience, and faith, knowing that your family’s final addition is destined to arrive. " (hun mente vi fikk en jente)

Denne tredje kom også 28. November :hilarious: Men det tok en liten uke, så var litt derfor jeg kjøpte den over - var rundt mensen og følte meg litt nede, og lurte på om det var noe håp i stjernene. Men så fikk jeg ikke svar, kjøpte en annen i håp på NOEN svar, så da kom det både fra den første plutselig, og den nye jeg kjøpte på samme dag :bag::laughing002 (så at vi fikk gutt) Link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/MoonAuraWitchx?ref=yr_purchases

"To begin, the first card I drew for you is the Moon, which represents the timeframe of conception or birth. In tarot, the Moon is linked with the Pisces zodiac sign, pointing to the timeframe of February - March for you!

Next, when I focused on the gender of your baby, I drew the King of Wands. This card carries a masculine energy, so I have a strong feeling that you may have a baby boy!

While focusing on your spirit baby’s sign, I visually saw lions for you. This could mean you’ll often notice lions around the time of conception or when you’re getting close to conceiving. They might appear in various forms, whether in person, on social media, in artwork, clothing, dreams, or even just hearing someone talk about them."

Så ser jeg jo at jeg har kjøpt FIRE, ikke tre. Herregud haha.. Kjøpte en til av hun første, da jeg likte hennes personlige tilpasning. Denne kjøpte jeg 12. Desember :bag::hilarious::angelic: (hun så en jente). Link til butikk (lik som den første): https://www.etsy.com/no-en/shop/TarotFamous?ref=yr_purchases
Vis vedlegget 452775
Hvem av disse er det som vi tror er best, @Ametyst83?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp