Fy fy mat :D

Holder meg unna alt på lista, og inntar med måte det som skal inntas med måte.
Syns ikke det er hysteri, bedre føre var enn etter snar de månedene man går gravid tenker jeg, hvis noe skjer vil jeg ha ren samvittighet så jeg ikke bebreider meg selv.

Kommer til å fråtse i vin og upasteuriserte oster når dette er over :p
 
Hva er galt med palmolive da?
Synes at når man begynner å lese så er det ingenting som er trygt lenger:p
 
Holder meg unna alt på lista, og inntar med måte det som skal inntas med måte.
Syns ikke det er hysteri, bedre føre var enn etter snar de månedene man går gravid tenker jeg, hvis noe skjer vil jeg ha ren samvittighet så jeg ikke bebreider meg selv.

Kommer til å fråtse i vin og upasteuriserte oster når dette er over :p

Mmm, lukta på rødvin i går, mmmmmm :)
 
Er i Asia, klarer ikke lukten av noe asiatisk mat.. Det er det ekleste jeg kan forestille meg nå (selv om jeg liker det godt). Så overlever på salte kjeks, og vestlig mat jeg kommer over. Som regel er det pizza, pasta, burger og toast, så gleder meg skikkelig til å komme hjem til mitt eget kjøkken. Friske grønnsaker.. Nam!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Før i tiden var det ikke noen slike lister men det kom velskapte barn da også! Synes det er litt mye hysteri rundt dette..
 
Før i tiden var det ikke noen slike lister men det kom velskapte barn da også! Synes det er litt mye hysteri rundt dette..

Likevel: mye kunne vært unngått som man kanskje ikke vet om hva årsaken var den gangen. Det er ikke hysteri å ta forhåndsregler når man vet noe kan være skadelig.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Selvfølgelig skal man ta forhåndsregler, holder meg rolig til alt hysteriet, fordi listene forandres hele tiden. Snakker heller med legen om det..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Selvfølgelig skal man ta forhåndsregler, holder meg rolig til alt hysteriet, fordi listene forandres hele tiden. Snakker heller med legen om det..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det går selvsagt godt an å bruke legen sin og følge de rådene man får der :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Et spørsmål? Dette med spekemat.... Er det noe nytt at en ikke kan spise feks Strandaskinke? Kan ikke huske at dette var et tema de tre forrige svangerskapene mine....
 
Spekemat, salami, rå egg/bløtkokt egg, myke oster og alkohol.
Røkelaks spiser jeg kun hvis den er røkt og ikke sprayet med røyksyre.
 
Ikke sjekka men kanskje noen vet i forhold til hamburgerygg som kjøttpålegg. Er lettrøkt står det vel på pakka...
 
De spiser jeg, så lenge pakken er fersk, får da være grenser! :)

Men hver å en får seff gjøre sine valg.

Det gjør jeg også og lar ikke maten ligge i pakken, men i boks.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Rå egg i Norge skal ikke være farlig da, vi har ikke salmonella. :)

Jo det har vi, men det er så få tilfeller (lav vekst) at det snakkes ikke om.
Feks visste du at egg bør tas ut av eggekartongen for der sitter mesteparten av bakteriene?
De bør vaskes og oppbevares i en ren beholder nettopp pga salmonella.

Så rå egg/bløtkokt plomme anbefales ikke å spise leste jeg på en av stedene man for anbefalt av jordmor :)
 
De spiser jeg, så lenge pakken er fersk, får da være grenser! :)

Men hver å en får seff gjøre sine valg.

Kom bare plutselig til å tenke på det. Nesten bare det pålegget jeg spiser for tida... Legger alltid pålegget i bokser etter det er åpnet..
 
Tror jeg spiser egget som jeg pleier dette sv.skapet også jeg asså.... Her i Norge vel og merke...
 
Jo det har vi, men det er så få tilfeller (lav vekst) at det snakkes ikke om.
Feks visste du at egg bør tas ut av eggekartongen for der sitter mesteparten av bakteriene?
De bør vaskes og oppbevares i en ren beholder nettopp pga salmonella.

Så rå egg/bløtkokt plomme anbefales ikke å spise leste jeg på en av stedene man for anbefalt av jordmor :)


Alt kan vel til syvende og sist gjøres farlig. Matportalen sier følgende:

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_raa_egg


Jeg er ikke bekymret. Men om du velger å holde deg unna så er det helt greit det også :)
 
Holder meg også unna spekemat og muggost. Steker biffen gjennomstekt og holder meg til tempura sushi. Ellers så spiser jeg det meste:) Har alltid vært ei kaffekjerring, men nå frister ikke kaffe lenger, litt uvant! Men skulle lysta dukke opp igjen blir det vel å holde seg til en kopp om dagen. :)
 
Holder meg også unna spekemat og muggost. Steker biffen gjennomstekt og holder meg til tempura sushi. Ellers så spiser jeg det meste:) Har alltid vært ei kaffekjerring, men nå frister ikke kaffe lenger, litt uvant! Men skulle lysta dukke opp igjen blir det vel å holde seg til en kopp om dagen. :)

Hatt det på samme måte som deg med kaffi. På begynnelsen skjønte jeg ikke åssen jeg skulle klare å redusere ned men plutselig smakte det ikke... Smaker med noen dråper på morraen på jobb nå. Fått nytt kaffimerke også så det kan ha noe å si.... Ellers er iskaffe veldig godt :)
 
Back
Topp