Full jobb?

Du skal kunne fungere normalt hjemme etter jobb, hvis du ikke gjør det så jobber du for mye.
Ja det blir mer på kollegaer, men det er kun en periode. Og vikar kan settes inn (teoretisk).
Jepp, var det jeg konkluderte med. Blir faktisk redd for at jeg siktet meg inn på en kurs med risiko for kroniske smerter og plager etterkant. Og det er det ikke verdt.

Ingen vikarer som settes inn for vår del dessverre... Men har bestemt meg for å prioritere meg og min helse. Det er ikke verdt å pushe seg så hardt for å holde ut et par uker å risikere å bli ufør in worst case. Det gangner ikke jobben heller å få meg tilbake skrøpelig. Så på mandag skal jeg be om å gå fra 30% til 50%, og ha lav terskel for øke til full sykemelding.

Ingen takk å få for å kjøre seg selv på dukken av hensyn til kolleger og arbeidsplass. Spesielt å høre at ikke alle får inn vikar en gang!

Jeg har begynt å signalisere at jeg neppe holder for fullt kjempelenge, og må ta en skikkelig vurdering når jeg kommer tilbake etter en ferie jeg skal ha nå.

Jeg har godt fra «litt trøtt, men ellers ok» til temmelig crappy form på kort tid. Føler at jeg både for gjort lite og dårlig innsats.

Har fysisk rolig jobb, men desto mer krevende mentalt. Er mellomleder og jobber normalt «døgnet rundt», så bare ved å jobbe ordinære arbeidsdager har jeg redusert mye. Aner ikke hvordan vi skal løse det med en evnt gradert sykemelding, litt sånn all in-funksjon jeg har.

Men har begynt å tenke: «Hvis babyen kommer i morgen, er jeg up for it?»
Denne uken er svaret nei. Om det fortsatt er det når jeg kommer tilbake etter ferie så er det uforsvarlig å fortsette.

Vi må tenke på oss selv – og babyen – først, rett og slett!

:wav

Jeg har 70% stilling i barnehage, og studerer fulltid på siden. Har derfor vært borte en del fra jobb i høst, fikk veldig vondt i symfysen da jeg kom tilbake til jobb igjen for et par uker siden. Jeg slipper å gjøre de oppgavene som er verst for bekkenet, men tenker at det er utfordrende å skulle tilrettelegge noe særlig mer. Snakket med sjefen om det, og har forberedt henne på at jeg kanskje ikke holder helt til permisjonen starter. Første mål er å holde ut november, men tar ingenting for gitt. Jeg hadde et par studiedager hjemme denne uka, og da forsvant smertene helt. I går var det full rulle med halloweenfeiring med fire treåringer, og nå er smertene tilbake.

Jeg ba om legetime på torsdag siden jeg likevel skal til kontroll hos jordmor i byen da, og dermed har avtale om å ikke komme på jobb før til lunch. Ønsker å snakke med henne om muligheten for delvis sykemelding da jeg føler jeg bruker alle kreftene mine på jobb nå og sliter meg ut da jeg ikke har tid å hvile på ettermiddagen heller. Skrev bekkenproblemer i forespørselen om legetimen. Har nå fått video-time med legen idag kl 13. Noen som vet hvordan det fungerer? Bruker de FaceTime feks?

har vært 20% sykemeldt siden uke 25, er nå 30+5 og kjenner jeg bør trappe enda mer ned! kroppen er tung og utslitt, jobber i barnehage

Jeg jobbet 80 % natt på en intensivavdeling på sykehus (som jeg anser som vel så tungt som 100 % dagstilling) helt frem til i går. Målet var å jobbe ut oktober. Har siden uke 24 begynt å kjenne det i korsryggen, og det har ikke akkurat blitt bedre med ukene. Er nå i uke 32+2. Nå i det siste har det begynt å gjøre vondt i symfysen, og jeg fungerer dårlig mellom vaktene, da korsryggen verker skikkelig. Har også hatt behov for smertestillende for å holde det i sjakk. Fant ut at jeg ikke får noe takk eller klapp på skuldra fra avdelingen for å pine meg selv igjennom de siste ukene. Ble 100 % sykemeldt i går, slik at jeg får fokusert på meg selv og benyttet meg av fysioterapeut og fokusere på styrketrening i tiden fremover :) sjefen var veldig enig, og jeg fikk fult medhold fra henne.

Jeg fikk 20 % sykemelding. Så jeg slipper turdagen (jobber på barneskole) og får slappe av på torsdager. Skal ha nytt møte med legen om to uker. Er i uke 31+4 idag og kjenner en del smerter i hofter, symfyse og rygg. Var helt gåen igår kveld etter å ha vært aktiv på jobb for så å sykle med hunden når jeg kom hjem. Å sykle er den enkleste måten for meg å få trimmet henne skikkelig nå.

Back
Topp