Full jobb?

Ja, du burde det isåfall. Ikke verdt å gå seg helt tom før fødsel og baby, tar nok krefter i starten det.

Jeg har gått og variert veldig mellom kvalme/uggen og helt tom for energi, jobbet allikevel over 50t overtid i august, noe som i etterkant var galskap. Fikkk 40% sykemelding fra forrige uke, og energinivået er fortsatt ikke på topp men må sies å være veldig mye bedre allikevel.
Ja, skjønner at det er det lureste. Jordmor er veldig «på» at det er ikke rett tid å være «flink pike» og at vi skal slappe av med god samvittighet. Så får vel høre på det:happy: er bare så stort steg å be om sykemelding!!

Er 65% sykmeldt, og det er mer enn nok å jobbe 35%. Jeg har diabetes type 1,så å kontrollere blodsukkeret er en kontinuerlig og slitsom jobb. Men jeg forstår ikke hvordan så mange av dere uten diabetes klarer å jobbe 100%. Energien er jo rimelig stusselig:wacky:

Er 65% sykmeldt, og det er mer enn nok å jobbe 35%. Jeg har diabetes type 1,så å kontrollere blodsukkeret er en kontinuerlig og slitsom jobb. Men jeg forstår ikke hvordan så mange av dere uten diabetes klarer å jobbe 100%. Energien er jo rimelig stusselig:wacky:
Ja, blir fort sliten av hele tiden å måtte passe på at blodsukkeret ikke blir for høyt eller lavt (er også type 1 diabetiker). Har du hatt mye problemer med blodsukkeret i svangerskapet? Hadde en måler som kontinuerlig måler blodsukkeret mitt i fjor høst... etter jeg fikk positiv graviditetstest fikk jeg en bedre en som jeg får låne frem til februar. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den i disse tider. Har hjulpet meg enormt mye i forhold til å holde blodsukkeret under kontroll.
Jobber selv foreløpig 100 %, men hadde time hos jordmor i dag og vi snakket litt om dette om å ikke slite seg ut ettersom det er en del stress på jobb og jeg sliter veldig med søvn.

Ja, blir fort sliten av hele tiden å måtte passe på at blodsukkeret ikke blir for høyt eller lavt (er også type 1 diabetiker). Har du hatt mye problemer med blodsukkeret i svangerskapet? Hadde en måler som kontinuerlig måler blodsukkeret mitt i fjor høst... etter jeg fikk positiv graviditetstest fikk jeg en bedre en som jeg får låne frem til februar. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den i disse tider. Har hjulpet meg enormt mye i forhold til å holde blodsukkeret under kontroll.
Jobber selv foreløpig 100 %, men hadde time hos jordmor i dag og vi snakket litt om dette om å ikke slite seg ut ettersom det er en del stress på jobb og jeg sliter veldig med søvn.
Har du også diabetes type 1. Nå er jeg i uke 29,men det var verst de 3 fleste månedene. Nå om dagen har jeg både gode dager (som i dag:dance018) og dager hvor blodsukkeret er helt kaos. Jeg må spise mye mindre karbohydrater nå i tredje trimester, for insulinresistensen kommer virkelig nå.

Hvor langt er du på vei?

Jeg har også sensor og pumpe, og vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten i disse dager. Spesielt om natta.

Ta for all del ut en gradert sykemelding i det minste. Jeg har ikke angrer et sekund på det og kjenner at det trengs.

Maks lykke til:Heartbigred

Har du også diabetes type 1. Nå er jeg i uke 29,men det var verst de 3 fleste månedene. Nå om dagen har jeg både gode dager (som i dag:dance018) og dager hvor blodsukkeret er helt kaos. Jeg må spise mye mindre karbohydrater nå i tredje trimester, for insulinresistensen kommer virkelig nå.

Hvor langt er du på vei?

Jeg har også sensor og pumpe, og vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten i disse dager. Spesielt om natta.

Ta for all del ut en gradert sykemelding i det minste. Jeg har ikke angrer et sekund på det og kjenner at det trengs.

Maks lykke til:Heartbigred
Ja, er også type 1 diabetiker. Har hadd diagnosen i 30 år. Er 23+3 i dag. Har ikke pumpe, men som sagt har jeg sensor. Hadde vært helt kaos med blodsukker uten den. Har hatt et perfekt gjennomsnittsblodsukker, men de siste dagene har jeg målt høye verdier... har kjørt på med insulin, men virket ikke som det ville ned uansett hva jeg gjorde. Justerte selv døgn dosen min i går kveld og i dag har det vært så og si perfekt. Ble fortalt at du ofte trenger mer i 3. trimester (er ikke helt der ennå, men ikke så veldig lenge igjen).

Hadde store problemer i begynnelsen med lave verdier. En morgen målte jeg meg og fikk resultat på 1,9 uten å kjenne noen symptomer på føling :nailbiting: Det var også det som førte til at jeg fikk ny sensor som virker bedre.

Jobber fortsatt 100 %, men er litt usikker på hvor lenge jeg kan holde på med det. De siste dagene har jeg også begynt å få problemer med ryggen så hvis ikke det går over må jeg nok kontakte lege. Skal på oppfølging på sykehuset i morgen til ultralyd og diabetessykepleier så mulig jeg kommer til å spørre litt om dette da.

Du må også ha masse lykke til videre i svangerskapet :happy:

Jeg har hatt gradert sykemelding i litt ulike perioder. Hadde ekstrem kvalme tidlig i graviditeten, og de siste ukene har bekkenet og ryggen takket for seg. Lett å si at man skal tilrettelegge, men når man jobber i barnehage er det ikke alltid like lett å få det til dessverre. Så nå er jeg 60% sykemeldt, men kjenner at det må vurderes om den må økes, for jeg er ikke noe god mamma når jeg kommer hjem fra jobb og ikke har noe til overs å gi til 3åringen

Jeg mener å ha lest her inne om noen andre med diabetes som har svangerskapspenger istedet for sykmelding. Det kan være noe å ta opp med jordmor. Så slipper dere sykmelding :)

Jeg har hatt gradert sykemelding i litt ulike perioder. Hadde ekstrem kvalme tidlig i graviditeten, og de siste ukene har bekkenet og ryggen takket for seg. Lett å si at man skal tilrettelegge, men når man jobber i barnehage er det ikke alltid like lett å få det til dessverre. Så nå er jeg 60% sykemeldt, men kjenner at det må vurderes om den må økes, for jeg er ikke noe god mamma når jeg kommer hjem fra jobb og ikke har noe til overs å gi til 3åringen

jobber selv i barnehage og synes dagene er ekstremt tunge! Er helt tappa for energi etter arbeidsdagen og ingenting å gi til guttene mine på 4 og 7 år, så det føles ikke bra jordmor sa jeg burde ha to pauser på jobb, men det er helt umulig å få til i praksis! må nok ta meg gradert sykemelding jeg å, for det er rett og slett for tungt!

Jeg var sååå innstilt på å holde ut helt til jeg skulle ut i permisjon. Jobber på skole og hadde nettopp startet med ny klasse. Så ble det mye greier, som ikke bare har med graviditeten å gjøre og så ble jeg sykemeldt. Har vært det i tre uker nå, og planen var at jeg skulle være det i to uker og så forsøke meg på 50%, men pga corona osv kan jeg ikke være i klasserommet. Så nå har jeg havnet i en skvis der jeg ikke vet hva som kommer til å skje videre. Ekkel følelse. Men jeg får jo ikke gjort noe..

Jeg jobber i barnehage(småbarn) har gått over til 50% gradert sykemelding denne uken (uke 23), kjenner det er litt rart, men også litt godt. Satser på å ha mer overskudd når jeg først er på jobb fremmover :)

Jobber 100%, vært heldig å jobbet det i begge to forrige svangerskap uten noen spesielle problemer. Har tatt en dag me hjemmekontor nå pga ubehag i magen. Men har ikke en fysisk jobb spesielt nå når det ikke er noe reising, så er enkelt sånn sett for min del. Har vært mye kvalm da, men mest kvalm hjemme faktisk, mulig det stinker her.. uke 23 nå

Bravo til dere som jobber 100% Jeg har gått ut i 50% dvs.halvert timeantall i min deltidsjobb. Har nok en deltidsjobb jeg holder som vanlig ( den har riktignok begrenset antall timer og er bare av og til) Begrunnelsen min for å kutte ned er bekkenløsning og ufattelig sliten etter 8 timers arbeidsdag. Legen ville sykemelde meg helt men jeg har valgt å være i jobb fordi jeg synes det er hyggelig og ønsker å bidra.

24+1 i dag, ble i dag sykemeldt 100% fra mandag og ut svangerskapet. Har en veldig fysisk jobb og uten mulighet til tilstrekkelig hvile, så da fikk jeg ikke lov til jobbe noe mer selv om jeg egentlig ville prøve 50% først. :shy:

Jeg har legetime nå mandag og hsr endelig fått snakket med min sjef om gradert. Full forståelse fra henne <3 Får bare håpe legen er enig

Det virker som veldig mange pusher seg mer enn de må, graviditet er heltidsjobb i seg selv, viktig å roe ned og ta vare på seg selv. :)
Ingen sjef bryr seg om man vil være en superhelt. <3

Jeg var sååå innstilt på å holde ut helt til jeg skulle ut i permisjon. Jobber på skole og hadde nettopp startet med ny klasse. Så ble det mye greier, som ikke bare har med graviditeten å gjøre og så ble jeg sykemeldt. Har vært det i tre uker nå, og planen var at jeg skulle være det i to uker og så forsøke meg på 50%, men pga corona osv kan jeg ikke være i klasserommet. Så nå har jeg havnet i en skvis der jeg ikke vet hva som kommer til å skje videre. Ekkel følelse. Men jeg får jo ikke gjort noe..
Hva er grunnen til at du ikke kan være i klasserommet pga corona? Med mindre du er i risikogruppen, men det trenger du ikke utbrodere noe nærmere om du ikke vil. :)

Jobber på skole selv, og det ligger ikke noen automatikk i at gravide ikke skal være i klasserommet. Om man mener det er fare for fosteret kan du vel få svangerskapspenger, hvis ikke må jobben din hoste opp noen arbeidsoppgaver til deg, om så administrative.

Jeg har vært 50% sykmeldt i tre uker nå, og er usikker på veien videre. Jeg har god energi på jobb, men det skal ikke store fysiske utskeielser til før jeg trenger god tid til å hente meg inn igjen. Hadde besøk i et par-tre timer på onsdag, og selv om jeg strakk forberedelsene til det over flere dager i forkant kjentes der ut som om jeg var bakfull i går. Da tenkte jeg at jeg i alle fall ikke kan gå tilbake til full stilling over høstferien. Får drøfte med lege til uka. :)

Jeg er i full jobb med hjemmekontor, men har tatt en egenmeldingsdag idag. Er sliten, nedstemt og bekymra (problemer med hunden vår) og kjenner/ser fysisk at lillemor vokser veldig akkurat nå. Strekker i livmor og verker litt i bekken, og er bånn sliten og trøtt. Trenger å bare ligge stille og ta vare på meg selv og lillemor idag. Har heldigvis forståelsesfull sjef.

Bedre å forebygge med en rolig dag eller to, enn å kjøre seg helt i bunn.

Har vært så sliten de siste 5-6 ukene med null energi og føler jeg ikke strekker til noen plass. Alt blir gjort hallveis på jobben. Idag måtte jeg bite i det sure eple å ha en samtale med sjefen, som forøvrig ikke har spurt en gang hvordan graviditeten er, og sa at jeg har snakka me legen og hun anbefalte gradert sykemelding. Lite populært... men prøver å tenke på at jeg må ta vare på meg selv og lillemor nå❤️ gutta hjemme har heller ikke hatt en okei mor de siste ukene. Så håper det blir bedre når keg har en dag i uke å hente meg litt inn på.❤️

Hva er grunnen til at du ikke kan være i klasserommet pga corona? Med mindre du er i risikogruppen, men det trenger du ikke utbrodere noe nærmere om du ikke vil. :)

Jobber på skole selv, og det ligger ikke noen automatikk i at gravide ikke skal være i klasserommet. Om man mener det er fare for fosteret kan du vel få svangerskapspenger, hvis ikke må jobben din hoste opp noen arbeidsoppgaver til deg, om så administrative.

Jeg er i risikogruppen - lungeoperert og en del nedsatt lungefunksjon.

Rektor er ikke så veldig innstilt på å tilrettelegge, så ser ut som det kan bli svangerskapspenger faktisk.

Jeg er i risikogruppen - lungeoperert og en del nedsatt lungefunksjon.

Rektor er ikke så veldig innstilt på å tilrettelegge, så ser ut som det kan bli svangerskapspenger faktisk.
Da skjønner jeg at du ikke kan være i klasserommet. Det hadde vel vært tilfelle uansett om du hadd vært gravid eller ei. :)

Kjedelig at de ikke er innstilte på tilrettelegging, men da er det bedre med svangerskapspenger enn sykepenger spør du meg, så slipper du å bruke opp sykepengerettigheter på manglende tilrettelegging.

Back
Topp