Full jobb?

BobY

Flørter med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Kjapt spørsmål:

Hvem av dere er i full jobb fortsatt? (Tenker da 100%).

Noen som har tatt ut gradert sykmelding?

Noen som er hjemme fulltid pga svangerskapet?


Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurderer å snakke med jordmor/lege om å få gradert sykmelding snart. Arbeidsdagene mine tømmer meg helt og jeg har ikke energi til familien etter arbeidsdagen.. føler meg helt tom og blank. Har kjent det i 1,5mnd nå
 
Er i full jobb, men har hjemmekontor, og merker det sliter på motivasjonen. Ekstremt vanskelig å være effektiv/har få oppgaver, og det sliter på samvittigheten. Formen er bra, men blir jo fortere sliten enn ellers.
 
Jeg er sykemeldt 20% akkurat nå, jobber todelt turnus i rus/psykiatri. Synes det er vanskelig å vurdere når jeg burde sykemelde meg 100% evnt foreldrepenger. Er i uke 22+5
 
Jeg jobber 100%. Har hatt mest hjemmekontor siden mars men har begynt å dra litt på jobb igjen nå. Det å treffe folk igjen gir meg energi.
Har et stående tilbud fra legen om sykmelding hvis bekkenet blir verre, men akkurat nå går det stort sett fint.
Syns tiden løper av gårde også, plutselig er det tid for permisjon.

Tror du bare må kjenne etter selv hva som er riktig for deg. Ikke tenk på hva andre gjør eller hva andre mener du bør gjøre. Hvis det føles riktig så klarer du å «forsvare» det å bli sykmeldt.
 
19+6 og jeg jobber 100%. Burde vel egentlig ikke gjøre det, for jeg sliter skikkelig med bekkenet. Det er uaktuelt for meg å sykemelde meg, for jeg har nettopp startet i jobben så samvittigheten kommer til å ta livet av meg om jeg går hjemme:hilarious: Prøver å tilrettelegge så godt det går.
 
Jeg jobber 100% enda, men burde egentlig ikke gjøre det.
Jeg sliter litt med bekkenet, og er også helt tom for energi etter jobb. Helgene går stort sett med til å hente seg inn igjen. Legen står klar med sykemelding til meg, han venter bare på at jeg skal ta den imot. Planen min har hele tiden vært å presse meg gjennom neste uke før jeg takker ja til gradert sykemelding og roer ned noen hakk. Men nå er jeg litt usikker på om jeg synes det er verdt det, så jeg tar en løpende vurdering hver dag.
 
Jeg er 100% sykemeldt, og har vært det så godt som hele svangerskapet. Jeg prøvde å begynne å jobbe redusert, men formen stupte igjen. Det er det ikke verdt. I løpet av våre år i jobb, er graviditeten/e være en bitteliten del av det. Ingen takker deg for å ha ofret ting med familien din fordi du presset deg på jobb i en situasjon som kvalifiserer til sykemelding ❤️
 
Jeg ble akkurat 50% sykmeldt fordi jeg er så fryktelig trøtt. Jeg underviser halve dagen og har hjemmekontor halve dagen. Hjemmekontoret gikk til å sove, jeg hadde nada energi igjen.. nå underviser jeg litt mindre, og har energi til hjemmekontoret også. :)
 
100 % jobb i todelt turnus. Får tilrettelegging pga bekkenet. Så får vi se hvor langt de klarer å strekke seg med tilretteleggingen etterhvert som bekkenet sikkert blir verre utover svangerskapet. Synes jo det er tidlig å slite med bekkenet som førstegangsfødende, jeg er 22+6 idag. Dessuten jobber jeg på en avdeling der noen av pasientene kan utagere/har utagert før. Det er ikke alvorlig utagering, så jeg vet liksom ikke hvor grensa går..
 
Jeg er 100% i jobb, men har for det meste hjemmekontor. Vi har begynt å komme et par dager i uka tilbake på kontoret, og jeg kjenner at det tar mer på å være på kontoret. Hadde jeg ikke hatt de dagene med hjemmekontor i mellom å «hente» meg inn på så hadde jeg vært mye mer sliten.
 
20% sykemeldt, er lærer. Hjemme de dagene klassen har uteskoledag, da ryggen er helt knekt på slutten av disse dagene.
 
Jobber 100 %, det går helt greit og jeg vil veldig gjerne jobbe fult hele veien. Har en del hodepine, men man venner seg jo til smerter man har daglig. Så det er slitsomt, men jeg vil gjerne prioritere å kunne jobbe.
 
Jobber 100 %. I uke 20 hadde jeg time hos lege og prøvde å ta opp dette med sykemelding (gradert) ettersom jeg kjente meg veldig trøtt og sliten og jeg som oftest er veldig sliten etter jobb (jobber på kontor og pga. underbemanning sliter jeg med stress ettersom det aldri føles som jeg får gjort ferdig det som burde vært gjort). Dette er i kombinasjon med lite og dårlig søvn over flere mnd. Legen uttrykte at det var litt tidlig å bli sykemeldt allerede i uke 20, spesielt siden en gradert sykemelding ville gi meg enda mindre tid til å få utført de oppgavene jeg har. Er forsåvidt delvis enig, men er samtidig redd jeg skal slite meg ut. Syntes det er vanskelig å snakke om sykemelding med legen :(

Hadde en prat med leder og fikk ordnet det slik at jeg jobber på kontoret frem til rundt kl. 12 om dagen før jeg jobber resten fra hjemmekontor (egentlig var dette på bakgrunn av at jeg må ta buss til og fra jobb og prøver å unngå rushen av folk som er ferdig i 15-16 tiden) og det har hjulpet litt. Som andre også skriver er det mye vanskeligere å holde motivasjonen oppe og jobbe effektivt fra hjemmekontor.
Skal ha møte med jordmor på mandag og tenker å ta opp problemstillingen og bare høre litt hva hun mener. Ønsker jo å ideelt sett være i jobb helt til jeg går ut i permisjon, men er usikker på om det går etterhvert.

Syntes egentlig det høres ut som du trenger sykemelding (i hvert fall gradert) når du er så sliten at du føler deg helt tom etter arbeidsdagen er over. Men forstår også at det kan være vanskelig å be om det. Ønsker deg lykke til og tror jeg vil anbefale deg å i alle fall å ta det opp med lege/jordmor :Heartred
 
Last edited:
Jeg jobber som miljøarbeider på skole (mest 1 til 1 på elev med utfordringer) og jobber 100 %. Vært i god form men begynner å kjenne det litt på bekkenet. Er i uke 24.
 
Er 100% sykmeldt i 3 uker pga bekkenet. Jobben kunne ikke tilrettelegge slik at jeg kunne være i noe % jobb. Håper å komme meg tilbake i 50% etter jeg er ferdig med 100% sykemeldt. Ønsker å jobbe men kjenner bekkenet trenger mer hvile enn va jeg har mulighet til på jobben.
 
Kjapt spørsmål:

Hvem av dere er i full jobb fortsatt? (Tenker da 100%).

Noen som har tatt ut gradert sykmelding?

Noen som er hjemme fulltid pga svangerskapet?


Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurderer å snakke med jordmor/lege om å få gradert sykmelding snart. Arbeidsdagene mine tømmer meg helt og jeg har ikke energi til familien etter arbeidsdagen.. føler meg helt tom og blank. Har kjent det i 1,5mnd nå
Det er nok grunn til sykemelding. Du skal ha krefter igjen når babyen kommer og❤

Ingen takker deg når du møter veggen, vær føre var.
 
Sniker fra mars!

Jeg er 12+6 og sykmeldt pga. hyperemesis. Men er veldig innstilt på å gå tilbake i jobb så fort den slipper taket (som jeg håper den gjør snart!! :arghh:) Men jeg har heldigvis veldig fri jobb ift. arbeidstid og oppgaver da, og kan styre det mye selv.
 
Jobber 100 %. I uke 20 hadde jeg time hos lege og prøvde å ta opp dette med sykemelding (gradert) ettersom jeg kjente meg veldig trøtt og sliten og jeg som oftest er veldig sliten etter jobb (jobber på kontor og pga. underbemanning sliter jeg med stress ettersom det aldri føles som jeg får gjort ferdig det som burde vært gjort). I kombinasjon med lite og dårlig søvn over flere mnd. Legen uttrykte at det var litt tidlig å bli sykemeldt allerede i uke 20, spesielt siden en gradert sykemelding ville gi meg enda mindre tid til å få utført de oppgavene jeg har. Er forsåvidt delvis enig, men er samtidig redd jeg skal slite. Syntes deg er vanskelig å snakke om sykemelding med legen :(

Hadde en prat med leder og fikk ordnet det slik at jeg jobber på kontoret frem til rundt kl. 12 om dagen før jeg jobber resten fra hjemmekontor (egentlig var dette på bakgrunn av at jeg må ta buss til og fra jobb og prøver å unngå rushen av folk som er ferdig i 15-16 tiden) og det har hjelpet litt. Som andre også skriver er det mye vanskeligere å holde motivasjonen oppe og jobbe effektivt fra hjemmekontor.
Skal ha møte med jordmor på mandag og tenker å ta opp problemstillingen litt og bare høre litt hva hun mener. Ønsker jo å ideelt sett være i jobb helt til jeg går ut i permisjon, men er usikker på om det går etterhvert.

Syntes egentlig det høres ut som du trenger sykemelding (i hvert fall gradert) når du er så sliten at du føler deg helt tom etter arbeidsdagen er over. Men forstår også at det kan være vanskelig å be om det. Ønsker deg lykke til og tror jeg vil anbefale deg å i alle fall ta det opp med lege/jordmor :Heartred

Sniker litt fra mars :)

Vil bare nevne at om du er 40% sykemeldt så skal arbeidsplassen legge til rette for at du får frigjort 40% av arbeidsmengden også. Du skal ikke måtte gjøre 100% jobb på 60% av tiden, så det et helt irrelevant argument fra legen din. Har selv hatt sjef som har forsøkt seg med at man må gjøre den samme jobben uansett gradering på sykemelding, men både lege, jordmor og HR har bekreftet at hun tok feil. Om arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for mindre arbeid ved sykemelding ved graviditet så kvalifiserer du til svangerskapspenger.
 
Jeg er i 100% jobb, men har kontorjobb som ikke krever mye fysisk av meg :) hadde jeg ikke hatt mage og kjent liv hadde jeg ikke tenkt over at jeg var gravid så nyter at jeg er i såpass fin form om dagen! 24+0 i dag.

Alle er forskjellige og du å babyen kommer først. Så hvis du føler for gradert sykemelding bør du lytte til kroppen <3
 
Jobber 100% og håper å gjøre det hele veien frem til permisjon. Selve jobben går helt fint å utføre, men jeg merker jo at jeg er veldig lav på energi etter jobb og i helgene. Tenker jeg bare får vurdere situasjonen fortløpende.

Ikke tenk på hva andre gjør/får til mht jobb. Det er din kropp og din psyke det er snakk om. Ta vare :Heartred
 
Back
Topp