Full jobb?

Jeg er 22+0 og jobber 100%. Kjenner på at jeg burde trappe ned litt pga bekken og rygg. Har kjent ekstra på det denne uken, men fikk desverre ikke tak i legetime før om 2 uker. Håper det holder seg noenlumde stabilt frem til det... kjenner det er tungt å være gravid og jobbe på småbarnsavdeling i barnehage.
 
21+3 her. Jobber 100% og har hjemmekontor. Kjører litt til og fra og har møter, men er mest hjemme. Siden ca. uke 15 forsvant utmattelsen og kvalmen (var ikke sykmeldt da heller). Jeg merker nå knapt at jeg er gravid. Kjenner heldigvis liv hver dag da.
 
21+3 her. Jobber 100% og har hjemmekontor. Kjører litt til og fra og har møter, men er mest hjemme. Siden ca. uke 15 forsvant utmattelsen og kvalmen (var ikke sykmeldt da heller). Jeg merker nå knapt at jeg er gravid. Kjenner heldigvis liv hver dag da.
 
Kjapt spørsmål:

Hvem av dere er i full jobb fortsatt? (Tenker da 100%).

Noen som har tatt ut gradert sykmelding?

Noen som er hjemme fulltid pga svangerskapet?


Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurderer å snakke med jordmor/lege om å få gradert sykmelding snart. Arbeidsdagene mine tømmer meg helt og jeg har ikke energi til familien etter arbeidsdagen.. føler meg helt tom og blank. Har kjent det i 1,5mnd nå
Jeg er sykemeldt. Men det er av grunner som ikke har noe med svangerskapet å gjøre. Med 1 ble jeg sykemeldt i uke 34. Men da kom også jentungen i uke 36 pga morkakeforløsning. Med nr 2 jobbet jeg 100% i klesforretning frem til jeg gikk ut i permisjon.
 
Jobber i hjemmetjeneste som sykepleier, og har vært 50% sykemeldt siden midten av august grunnet bekkenløsning. Har lagt det opp sånn ar jeg får fulle dager, men får 50% arbeidslister som jeg får hele dagen på og det har fungert veldig bra frem til nå hvert fall. Jeg er 23+0 nå, og problemene blir bare verre for hver gang jeg er på jobb, selv med kjempegod tilrettelegging fra sjefen sin side. Det som ofte blir vanskelig i en slik jobb er jo at man står helt alene hjemme hos brukere, og man kan jo aldri vite hvilken form de er i. Plutselig så må man jobbe i stillinger som ikke er heldig for bekkenet allikevel, og da er det gjort.. så jeg må vel egentlig ta en ny prat med sjefen igjen om ikke veldig lenge om hvordan man kan legge det opp.
 
Jeg er 22+0 og jobber 100%. Kjenner på at jeg burde trappe ned litt pga bekken og rygg. Har kjent ekstra på det denne uken, men fikk desverre ikke tak i legetime før om 2 uker. Håper det holder seg noenlumde stabilt frem til det... kjenner det er tungt å være gravid og jobbe på småbarnsavdeling i barnehage.

Jeg er sykemeldt 40% nå.pga bekken/rygg og generelt stress på jobb som er utmattende i vanlig situasjon også. De hadde ikke ledig fysisk time med det første, men fikk anbefalt e-konsultasjon og sendte forespørsel til legen via dette. Så fikk jeg svar på hva hun anbefalte dagen etter og elektronisk legeattest. Veldig greit. Mulig de har noe lignende hos deg? Mye som har blitt digitalt i forbindelse med covid-19. Alternativt kan du vel ringe når de åpner og be om en hastetime, eller beskjed om at du trenger å snakke med legen da du er gravid og i en spesiell situasjon?
 
Er gradert sykmeldt 60%. Så jobber to dager i uka. Dette pga det du opplever, at jeg ikke hadde nok energi. Jeg er veldig sliten og trøtt, og får sånne bølger av utmattethet der jeg ikke orker noe. Gikk bare å følte jeg ikke strakk til på noen områder, og det begynte å gå utover psyken. Nå er det mye bedre! Så glad jeg tok kontakt med lege.
 
Jobber 100% men er nå sykmeldt i helgen grunnet bihulebetennelse.
Formen er veldig bra, og foreløpig ingen plager med rygg eller bekken. Arbeidsgiver er frempå og ivrige med å tilrettelegge om formen blir dårlig. Jobber 50% på poliklinikk og 50% på sengepost, så om jeg ønsker kan jeg jobbe kun på poliklinikken med kun dagvakter og alltid en kollega som kan assistere:smug:
 
Så fint at så mange deler❤️
Tok meg en egenmeldingsdag i dag, levert 4åringen til besteforeldre noen mil unna og er klar for kjærestehelg! Legetime om 2 uker, så da skal jeg ta opp sykmld:)
 
Jobber 100 % og kan vanskelig forestille meg noe annet. Jeg trives med å jobbe, få litt interlektuell stimuli og sosial kontakt med kollegaer. Synes det er dumt at vi må starte permisjon hele 3 uker før termin, skulle gjerne jobbet tettere opp mot fødsel og "spart" noe av den permisjonen til babyen har kommet. Sist synes jeg det ble litt kjedelig "å bli satt på sidelinjen" disse siste ukene. Jeg var i fin form og hadde ikke hatt problemer med å utføre jobben min.
 
Jobber 100 % og kan vanskelig forestille meg noe annet. Jeg trives med å jobbe, få litt interlektuell stimuli og sosial kontakt med kollegaer. Synes det er dumt at vi må starte permisjon hele 3 uker før termin, skulle gjerne jobbet tettere opp mot fødsel og "spart" noe av den permisjonen til babyen har kommet. Sist synes jeg det ble litt kjedelig "å bli satt på sidelinjen" disse siste ukene. Jeg var i fin form og hadde ikke hatt problemer med å utføre jobben min.

Sniker fra februar :shy: Har også et ønske om å jobbe tettest mulig opp fødsel. Dette fordi jeg jobber som en form for lærling og er på grensen til tillatt fravær med disse 3 ukene...dvs kan ikke ta meg noe ferie det neste 1/2-året, inkl julen og nyttår (kun fri akkurat på de rød dagene). Er det sånn at man MÅ ut i perm? Hva skjer hvis man jobber?
 
Jeg er sykemeldt 20% akkurat nå, jobber todelt turnus i rus/psykiatri. Synes det er vanskelig å vurdere når jeg burde sykemelde meg 100% evnt foreldrepenger. Er i uke 22+5
Burde ikke du kunne få svangerskapspenger? Eller er det ingen fare for utagerende adferdt
 
Jeg er 100% sykemeldt og har vært det siden uke 16 pga placenta previa og mye blødninger:( skal på ny ultralyd neste uke (24+3), men gynekologen tviler på at han vil friskmelde meg før lille er ute... Har fysisk tung jobb. Er på en måte glad for det, for har to små barn fra før, og ting tar tid hjemme når man må ta det litt rolig, men samtidig savner jeg jobb og hverdag❤️
 
Jeg er 50% sykmeldt og sendte søknad om 100% svangerskapspenger på fredag. Sa til lederen min st jeg vil jobbe ut sykmeldingsperioden min, for å gjøre ferdig arbeidet mitt før jeg blir lenge borte. Men, kjenner jeg nå er usikker. Man skal jo slutte å jobbe dagen man sender søknad on sv.sksospenger. Spurte i sånn chat på nav sine sider og, de sa jeg nesten bare må satse på at søknaden blir innvilget, og at de ikke kan overprøve jordmora vurdering. Er det noen her inne som har noen råd å komme med? Hva skjer hvis nav ser at jeg jobber 50% etter søknad om 100% svangerskapspenger er sendt? Dette er jo noe som blir svært krevende for meg, og langt fra optimalt, men jeg har klienter jeg må avslutte osv... Føler derfor på det...

:anyone
 
Jeg er 50% sykmeldt og sendte søknad om 100% svangerskapspenger på fredag. Sa til lederen min st jeg vil jobbe ut sykmeldingsperioden min, for å gjøre ferdig arbeidet mitt før jeg blir lenge borte. Men, kjenner jeg nå er usikker. Man skal jo slutte å jobbe dagen man sender søknad on sv.sksospenger. Spurte i sånn chat på nav sine sider og, de sa jeg nesten bare må satse på at søknaden blir innvilget, og at de ikke kan overprøve jordmora vurdering. Er det noen her inne som har noen råd å komme med? Hva skjer hvis nav ser at jeg jobber 50% etter søknad om 100% svangerskapspenger er sendt? Dette er jo noe som blir svært krevende for meg, og langt fra optimalt, men jeg har klienter jeg må avslutte osv... Føler derfor på det...

:anyone
Da burde dere jo bedt om svangerskapspenger fra en senere dato...
 
Jeg skjønner det, men sånn ble det ikke. Er det noen som da vet hva som faktisk skjer?
Finn ut om det står i en lov/forskrift osv at man skal slutte å jobbe fra den datoen. Står ikke det så bør det gå fint å fortsette til du får den innvilget. Problemet er at den har tilbakevirkende kraft, så nav betaler for den perioden mellom søknadsdato og innvilget søknad. Da er det viktig at arbeidsgiver evt ikke betaler den perioden, gjør de det så er det trygdesvindel.
 
Jobber 100% og har gjort det hele svangerskapet, selv med en fryktelig kvalme frem til uke 17. Kjenner at jeg er helt tømt for energi og kunne sikkert tatt noen egenmeldingsdager, men jeg har så høy terskel for det:( har ikke hatt en eneste egenmeldingsdag etter 3 og et halvt år på samme arbeidsplass. Tror det hadde vært lettere om jeg hadde blitt sykemeldt, for da er det legen som «sier» at jeg bør være hjemme. Så skal prøve å lufte mulighetene for gradert sykemelding neste gang jeg skal til legen :happy:
 
Jobber 100% og har gjort det hele svangerskapet, selv med en fryktelig kvalme frem til uke 17. Kjenner at jeg er helt tømt for energi og kunne sikkert tatt noen egenmeldingsdager, men jeg har så høy terskel for det:( har ikke hatt en eneste egenmeldingsdag etter 3 og et halvt år på samme arbeidsplass. Tror det hadde vært lettere om jeg hadde blitt sykemeldt, for da er det legen som «sier» at jeg bør være hjemme. Så skal prøve å lufte mulighetene for gradert sykemelding neste gang jeg skal til legen :happy:

Ja, du burde det isåfall. Ikke verdt å gå seg helt tom før fødsel og baby, tar nok krefter i starten det.

Jeg har gått og variert veldig mellom kvalme/uggen og helt tom for energi, jobbet allikevel over 50t overtid i august, noe som i etterkant var galskap. Fikkk 40% sykemelding fra forrige uke, og energinivået er fortsatt ikke på topp men må sies å være veldig mye bedre allikevel.
 
Back
Topp