FruHåpefulls dagbok: Prøver litt til på nr. 2

Er i dpo-land og veldig usikker, da det er noe symptomer, men det kan bare være lutealfasen også. Har ikke kjøpt noen tester, for er på ferie i hjembygda, og jeg går IKKE på det lokale apoteket. Så da får jeg vente til over helga. Det blir rundt ikm, tror jeg :hilarious:
Skjønner deg godt! Jeg bor i en by, men likevel tør jeg ikke kjøpe tester på de to matbutikkene som er nærmest. Drar til en Meny i sentrum og kjøper de kun i selvbetjent-kassene. :p

Gleder meg til testing❤️

Skjønner følelsen! Jeg drar til andre bydeler for å kjøpe det jeg trenger hvis jeg ikke får bestilt det på nett, som all IVF medisin må jeg kjøre litt for å få tak i :angelic: Kanskje greit å unngå testekjøret også en gang iblant :Heartpink Når er IKM? ❤️
Ikm om ca 3 dager. Kjøpte test allikevel, tidlig digital, og den var negativ. Så da gikk det ikke.

Takk, alle sammen :Heartred Dere er så fine! Er så i feriemodus med mye familie, så får ikke vært på nett noe særlig. Men siden jeg ville drikke vin i helgen til god mat, kjøpte jeg test allikevel. Hun i kassa var ung, ergo vet hun ikke hvem jeg er :hilarious:

Testen var derimot negativ og jeg er ca 12 dpo, så en digital tidligtest burde ha slått ut. Tusler til ny pp, da.

Takk, alle sammen :Heartred Dere er så fine! Er så i feriemodus med mye familie, så får ikke vært på nett noe særlig. Men siden jeg ville drikke vin i helgen til god mat, kjøpte jeg test allikevel. Hun i kassa var ung, ergo vet hun ikke hvem jeg er :hilarious:

Testen var derimot negativ og jeg er ca 12 dpo, så en digital tidligtest burde ha slått ut. Tusler til ny pp, da.
❤️❤️❤️

CD 1 - PP 21 - Litt usikker på lysten til å fortsette. Skal bruke sommeren godt :Heartred Til å hvile, og til å tenke :Heartred

CD 1 - PP 21 - Litt usikker på lysten til å fortsette. Skal bruke sommeren godt :Heartred Til å hvile, og til å tenke :Heartred
Jeg forstår inderlig godt hva du føler ❤️
Jeg har ingen tro på at dette går min vei mtp alt jeg har opplevd og lest nå siden igår morges, og nå vet jeg at jeg selv ikke kommer til å prøve igjen ❤️
Bruk sommeren godt, og jeg håper det kommer en liten en din vei snart ❤️❤️

CD 12:
Begynte med veldig tydelige el-symtpomer i går, og i dag kraftige el-smerter og slim som i går. Tror egget slipper i dag eller i morgen, og har siden MA’en sluppet tidligere enn før «i tiden». Så da spørs det om vi som er på ferie og sammen med andre hele tiden, får lagt noen aksjer …

Neeei, nix, var ikke bare å få til. Nå tror jeg toget er gått for denne pp. Kjennes både ok og litt sånn, «tenk om det kunne blitt det siste barnet», men det går ikke an å tenke sånn heller.

Merker dessuten at det er tøft denne sommeren å ha gått så mye opp i vekt. Det begynte i fjor sommer og så bare økte det med ammeslutt, graviditetskrøll og egentlig en personlig veldig tøff høst og vår. Det rare er, som vel egentlig ikke er rart- men alderen, er at kiloene har satt seg på nye steder. Jeg som alltid har vært slank sliter skikkelig når jeg går opp i vekt. Og det er vanskelig å være den ENE som ikke spiser snacks eller sånt når andre gjør det. Treninga jeg får nå er jo ikke tilstrekkelig heller. Mistenker at kiloene først og fremst er mat- og hormonelt betinget. So … what to do. Slanke meg ETTER ferien … og holde ut nå?

Neeei, nix, var ikke bare å få til. Nå tror jeg toget er gått for denne pp. Kjennes både ok og litt sånn, «tenk om det kunne blitt det siste barnet», men det går ikke an å tenke sånn heller.

Merker dessuten at det er tøft denne sommeren å ha gått så mye opp i vekt. Det begynte i fjor sommer og så bare økte det med ammeslutt, graviditetskrøll og egentlig en personlig veldig tøff høst og vår. Det rare er, som vel egentlig ikke er rart- men alderen, er at kiloene har satt seg på nye steder. Jeg som alltid har vært slank sliter skikkelig når jeg går opp i vekt. Og det er vanskelig å være den ENE som ikke spiser snacks eller sånt når andre gjør det. Treninga jeg får nå er jo ikke tilstrekkelig heller. Mistenker at kiloene først og fremst er mat- og hormonelt betinget. So … what to do. Slanke meg ETTER ferien … og holde ut nå?
Jeg var i gang med slanking før ferien. Veier 10kg mer enn tidligere, og er på samme vekt som da jeg var høygravid med barn nr 1. Føler meg skikkelig klumpete og ukomfortabel. Gikk ned 1,1kg på 15 dager. Og så fikk jeg omgangssyke som varte i en uke, da mistet jeg 2kg til. Nå er jeg så lei av å først begrense matinntaket mitt og så spy og være kvalm! Så nå tar jeg ferie i ett par uker før jeg er i gang igjen etter ferien. Prøver å ikke la det gli ut fullstendig med masse sukker og snacks, men unner meg litt og teller ikke kalorier.

Jeg var i gang med slanking før ferien. Veier 10kg mer enn tidligere, og er på samme vekt som da jeg var høygravid med barn nr 1. Føler meg skikkelig klumpete og ukomfortabel. Gikk ned 1,1kg på 15 dager. Og så fikk jeg omgangssyke som varte i en uke, da mistet jeg 2kg til. Nå er jeg så lei av å først begrense matinntaket mitt og så spy og være kvalm! Så nå tar jeg ferie i ett par uker før jeg er i gang igjen etter ferien. Prøver å ikke la det gli ut fullstendig med masse sukker og snacks, men unner meg litt og teller ikke kalorier.
Nei uff omgangssyke er så fælt :Heartred Synes heller ikke at man skal telle kalorier i ferien, og så forsøker jeg å være avslappet rundt det omkring datter. Her om dagen da jeg satt med bulkene på magen framme, kysset hun magen min. Da husket jeg et bilde jeg så gå viralt av barnet som tok bilde av moren sin på stranden. Og hun så bare skavankene på egen kropp, mens barnet hadde tatt bilde av moren som slappet av. Ellers blir det å si at mamma trener for å være sprek :hilarious:

Min erfaring er at det ikke er lett å starte på noe sånt i selve ferien, men heller gjerne redusere snackingen/mattinntak så det ikke blir verre enn nødvendig å ta fatt på det igjen etter ferien. Slipper man helt løs er det ofte lett å gå i kjelleren når man skal begynne på an igjen. Dette er bare min erfaring, det er jo selvfølgelig ikke en universell sannhet og du må gjøre det som føles best for deg :Heartbigred

Daglige gåturer og aktivitet gjør underverker hvis man ikke får trent i ferien. Jeg la på meg 8 pakker smør etter SA fordi jeg spiste følelsene mine :smiley-ashamed005 Har gått ned igjen 4 av de pakkene da, men så kom ferien og jeg vil jo kose meg med familie med grilling og is. Prøver dette med måtehold, sånn at jeg kan holde vekten og ikke øker igjen gjennom sommeren. Og nå kan jeg ikke trene med IVF i august så da blir det erstattet med en daglig gåtur. Masse lykke til :smiley-angelic003

Det ble ikke tid, mulighet eller overskudd til noe prøving disse dagene, så da blir det en pause på meg en stund. Kommer plutselig tilbake :Heartred

Det ble ikke tid, mulighet eller overskudd til noe prøving disse dagene, så da blir det en pause på meg en stund. Kommer plutselig tilbake :Heartred
Ser ut som vi er mange som sliter med å få lagt inn noen aksjer nå i ferietiden. Håper på bedre tider for oss alle snart! :Heartred

Ser ut som vi er mange som sliter med å få lagt inn noen aksjer nå i ferietiden. Håper på bedre tider for oss alle snart! :Heartred
Ja, det er liksom ikke så lett med mange rundt seg, og hvis det er trangt osv. Satser på at det kommer ny mulighet i august :):Heartred

En måned siden sist

Og det har skjedd INGENTING. Dvs. jeg har slappet av, fått litt avstand til prøvebobla, og er egentlig rimelig lykkelig med tingenes tilstand som de er. Jentungen på 3 år er et nydelig lite menneske og vi har fått en mye bedre harmoni sammen som familie da jeg synes de største utfordringene har gitt seg. Det vil si den verste trassen. Hun sover godt om nettene, er stort sett blid og veldig glad unge. Leker mer selvstendig og er et oppkomme av dans og musikk :Heartred
Så da sniker tvilen seg inn – kan det ikke bare være sånn som dette?

På den annen side har vi den bagasjen vi har, og jeg har sykehustime om 1 måneds tid. Da får vi se om det foreligger noen svar på analysen etter forrige MA.

Utover det prøver vi litt til. Usikker på om aksjeleggingen klaffet denne gangen. Litt mer usikre symptomer denne gangen, så får bare ta test om et par uker for å se. Skulle hatt EL i går ifølge appen som har sett på når jeg har hatt EL før. Syklusene har vært helt stabile etter MA i april. Forskjellen fra før og etter den MAen er mensen i seg selv. Blør lite og spotter mer. Foretrekker helt klart dette enn å blø mye som har jeg pleid å gjøre. Har også hatt veldig tydelige eggløsningssmerter. Har ikke hatt det nå, så dermed er jeg veldig usikker på om det kommer, eller om EL bare var den ene dagen jeg tenkte at NÅ skjer det, som er 3 dager siden (null aksjer lagt da). Eller om det er en syklus uten EL.

Vet ikke om jeg kommer meg tilbake til temping. Det er så slitsomt å holde på å tracke alt mulig, så tror jeg vil prøve fremover nå heller bare å legge inn aksjer i det fertile vinduet. Sommerferien er over, så da er det mer sjans for å få lagt aksjer til rett tid :hilarious:

Og forresten, gratulerer alle som er gravide – det ser jo ut til å være en hel haug! :Heartred Har det vært noe spesielt med sommervarmen i år? hehe:hilarious::Heartred:Heartred:Heartred

Back
Topp