Hadde sterke el-symptomer i går, CD 11. Ble gravid med datter på tidlig el, meeen mannen er bortreist, så får bare se hvordan dette går.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til, alle sammen 
Jeg hadde alle tegn på eggløsning til normal tid, men den kom ikke og var forsinket med 10-11 dager allikevel og jeg er foreløpig gravid enda på den. Håper på det samme hos deg!Kroppen forbereder eggslipp, og mannen er bortreist til det er over. Sånn er det. Vi tusler over til oktober. Mulig jeg tar et opphold herfra også, men må jo se innom dere som skal føde nå på senhøsten, ikke minst i termingruppa mi for novemberLykke til, alle sammen
![]()
Trist at du ikke har blitt gravid på disse månedeneKroppen forbereder eggslipp, og mannen er bortreist til det er over. Sånn er det. Vi tusler over til oktober. Mulig jeg tar et opphold herfra også, men må jo se innom dere som skal føde nå på senhøsten, ikke minst i termingruppa mi for novemberLykke til, alle sammen
![]()
og det er helt sykt å tenke at vi i nobember snart er fødeklarer, det har gått utrolig fort!! Krysser alt jeg kan for degSynes også det har gått fort. Rart å tenke på at jeg også skulle vært høygravid nå ... Eggløsning i dag. Har så store smerter at det ikke finnes tvil. Men har også sykehustime, og spent på om de fant noe svar på analysen. Så nå tar jeg den timen først og resten derfra. Vet at mannen veldig gjerne vil prøve litt til, og når han ser små og nyfødte, sier han hele tiden at det hadde vært så koselig om vi klarte å lage en til. Jeg tror jeg pakker meg litt inn for å skjerme meg selv litt. Men selvfølgelig hadde det vært koselig med en til <3 Lykke til videre, gleder meg til det begynner å komme fødeoppdateringerTrist at du ikke har blitt gravid på disse månedeneog det er helt sykt å tenke at vi i nobember snart er fødeklarer, det har gått utrolig fort!! Krysser alt jeg kan for deg
![]()

Må få høre hvordan den timen går vennen.Synes også det har gått fort. Rart å tenke på at jeg også skulle vært høygravid nå ... Eggløsning i dag. Har så store smerter at det ikke finnes tvil. Men har også sykehustime, og spent på om de fant noe svar på analysen. Så nå tar jeg den timen først og resten derfra. Vet at mannen veldig gjerne vil prøve litt til, og når han ser små og nyfødte, sier han hele tiden at det hadde vært så koselig om vi klarte å lage en til. Jeg tror jeg pakker meg litt inn for å skjerme meg selv litt. Men selvfølgelig hadde det vært koselig med en til <3 Lykke til videre, gleder meg til det begynner å komme fødeoppdateringer![]()
Lurt å ta det derifra
Ny hos deg! Er det noke du gjer for å ha "godt" egg?Sykehustime, oppfølging etter MA med utskraping og analyse:
Det ga funn! Baby manglet et kromoson, og avviket var ikke forenlig med liv. Du kan ha en ekstra (Downs), men ikke mangle en. Så konklusjonen var at sykdom på baby var årsak til at vi mistet, og ikke noe ellers galt med graviditeten. Det gir håp om å lykkes med ett godt egg. Håper det finnes et blant de som er igjen.
Du er ikke så gammel, bare 1 år eldre en meg. Og det er så mange som blir gravide i vår alder og til og med helt opp i 50 år naturlig. Heier masse på deg 
Så godt å ha fått et svar, og at det ikke ellers var noe galt, selv om det er leit i seg selv at graviditeten endte slik i utgangspunktet. Håper dere lykkes snart om dere prøver videreSykehustime, oppfølging etter MA med utskraping og analyse:
Det ga funn! Baby manglet et kromoson, og avviket var ikke forenlig med liv. Du kan ha en ekstra (Downs), men ikke mangle en. Så konklusjonen var at sykdom på baby var årsak til at vi mistet, og ikke noe ellers galt med graviditeten. Det gir håp om å lykkes med ett godt egg. Håper det finnes et blant de som er igjen.

Oppi alt så var jo dette et bra svarSykehustime, oppfølging etter MA med utskraping og analyse:
Det ga funn! Baby manglet et kromosom, og avviket var ikke forenlig med liv. Du kan ha en ekstra (Downs), men ikke mangle en. Så konklusjonen var at sykdom på baby var årsak til at vi mistet, og ikke noe ellers galt med graviditeten. Det gir håp om å lykkes med ett godt egg. Håper det finnes et blant de som er igjen.
Ååå, så godt at du endelig fikk noe svarSykehustime, oppfølging etter MA med utskraping og analyse:
Det ga funn! Baby manglet et kromosom, og avviket var ikke forenlig med liv. Du kan ha en ekstra (Downs), men ikke mangle en. Så konklusjonen var at sykdom på baby var årsak til at vi mistet, og ikke noe ellers galt med graviditeten. Det gir håp om å lykkes med ett godt egg. Håper det finnes et blant de som er igjen.
hadde vært så vondt om de ikke fant noe galt og man hadde følt på at kroppen støtte bort et friskt foster.
Har hatt migrene til nå, så ikke fått svart eller skrevet her inne.Hvorfor eggdonasjon når du ikke har fått påvist noe årsak til habituel abort? Hadde ikke vanlig ivf vært en mer vanlig rute å gå? Da har man jo litt mer kontroll på tidlig utvikling ihvertfall.Takk alle for omtankeHar hatt migrene til nå, så ikke fått svart eller skrevet her inne.
Angående veien videre fikk vi lagt frem 2 alternativer:
1. Fortsette som før ved å prøve naturlig, fikk mer progesteron på resept. Spurte om blodfortynnende, sa jeg brukte det med datter. Han forklarte at de ikke ga det lenger, da det var bevist siden 2022 at det ikke hadde noen effekt. Med progesteron etc. visste man ikke, og man visste vel egentlig aldri hva som ga et vellykket resultat, men de skrev ut div. andre støttemedisiner.
2. Eggdonor. Tror ikke dette er så aktuelt, orker neppe en sånn prosess. Vet godt at det ikke er det samme som adopsjon (tenker på tilknytning til baby) eller noe nederlag. Det er bare mye "styr" for min del.
Nei, ivf har ikke noe å si for vårt problem, sa han, som er utviklingen mellom uke 6 og 12 … Ivf blir tilbudt de som har vansker med å bli gravid, sa han, og at for vår del ville det ikke minske risikoen for ny abort. Eggdonor var pga alderen min og sikkert ikke så gode egg igjen. Ikke toppverdier, men normalt for alderen.Hvorfor eggdonasjon når du ikke har fått påvist noe årsak til habituel abort? Hadde ikke vanlig ivf vært en mer vanlig rute å gå? Da har man jo litt mer kontroll på tidlig utvikling ihvertfall.
Så rart. Jeg fikk blodfortynnende i 2023Takk alle for omtankeHar hatt migrene til nå, så ikke fått svart eller skrevet her inne.
Angående veien videre fikk vi lagt frem 2 alternativer:
1. Fortsette som før ved å prøve naturlig, fikk mer progesteron på resept. Spurte om blodfortynnende, sa jeg brukte det med datter. Han forklarte at de ikke ga det lenger, da det var bevist siden 2022 at det ikke hadde noen effekt. Med progesteron etc. visste man ikke, og man visste vel egentlig aldri hva som ga et vellykket resultat, men de skrev ut div. andre støttemedisiner.
2. Eggdonor. Tror ikke dette er så aktuelt, orker neppe en sånn prosess. Vet godt at det ikke er det samme som adopsjon (tenker på tilknytning til baby) eller noe nederlag. Det er bare mye "styr" for min del.
Det hørtes litt rart ut at IVF ikke hadde noe å si for dere. Jeg vil jo absolutt tro at IVF er relevant hvis man mener det er eggkvalitet og alder som er iallefall en del av problemet, da man får «mange prøveperioder i en». Som mitt første IVF forsøk fikk jeg ut 8 modne egg - jeg ser på det som 8 prøveperioder i en. 2 embryoer var normale ved dag 3, 1 ble satt inn ved dag 3 og de dyrket det siste videre til dag 5 (blasto) og fryste det ned. Så det siste vet jeg er en normal blasto, men vet jo ikke om det genetisk er bra, kun visuell vurdering er lov i norge, men i utlandet så kan de gentestes også, slik at da setter man inn igjen de som har normal befruktning og består gentesten. Ved IVF uten gentest er sjansen for MA/SA like høy som ved normal prøving så kanskje det er det legen sikter til, men man må jo vurdere tidsaspektet også siden IVF «korter ned prøvingen». Har forstått det slik at du er i utlandet så du kan jo sjekke om pgt-a testing er lov der hvor du er.Nei, ivf har ikke noe å si for vårt problem, sa han, som er utviklingen mellom uke 6 og 12 … Ivf blir tilbudt de som har vansker med å bli gravid, sa han, og at for vår del ville det ikke minske risikoen for ny abort. Eggdonor var pga alderen min og sikkert ikke så gode egg igjen. Ikke toppverdier, men normalt for alderen.
Men JEG mener jo at ved ivf ser man vel om blasto utviker seg normalt, eller stemmer ikke det? Ved mine MA som denne som ble analysert, vokste alt og steg alt som normalt frem til uke 6.
Det jeg syns er rart er at de antar at egget er problemet, når dere er utredet og de ikke har funnet noe. Da kan det jo like gjerne være mannen som bærer med eg noe som ikke er oppdaget, som at du gjør det? I utlandet kan de jo pgd teste, så der kan de jo faktik vurdere kromosomale avvik før man setter inn en blastocyt. Det koster jo litt ekstra, men da vet man ihvertfall at spiren har ett godt utgangspunkt. Eggdonasjon er jo også dyrt, og veldog lang ventetid pga få donorer. Men altså, ivf er jo en stor og dyr prosess uansett, så forstår om dere ikke ønsker eller kan gå den veien.Nei, ivf har ikke noe å si for vårt problem, sa han, som er utviklingen mellom uke 6 og 12 … Ivf blir tilbudt de som har vansker med å bli gravid, sa han, og at for vår del ville det ikke minske risikoen for ny abort. Eggdonor var pga alderen min og sikkert ikke så gode egg igjen. Ikke toppverdier, men normalt for alderen.
Men JEG mener jo at ved ivf ser man vel om blasto utviker seg normalt, eller stemmer ikke det? Ved mine MA som denne som ble analysert, vokste alt og steg alt som normalt frem til uke 6.