FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Rimelig kraftige murringer, hadde på kvelden i går også. Med datter hadde jeg tak til nesten fast klokkeslett :hilarious: Ikke så vonde disse som de var da, men nå har da livmoren værr tøyd før.

4+2

Ikke så mye nytt å melde. Symptomer kommer og går, spent på om jeg vil få et krampelignende tak igjen i ettermiddag/kveld. Da er det et slags system på det :hilarious: Og håper det er et godt tegn. Det er slitsomt å uroe seg for alt. Nå tas bare en dag av gangen. I morgen ny blodprøve. Krysser fingrene hardt for fin stigning.

Og så er det hele 20 dager til ultralyd, sukk.

Jeg skal melde sykehuset med resultatene etter BhCG-prøvene, så litt spent på om de gjør noe da, kaller meg inn eller hva. Man skal vel etter hvert ha jordmortime også. Nå tok jeg jo det meste av blodprøver under utredningen i februar, men kan jo være annet det er verdt å sjekke før en evt. TOUL.

Føler veldig på at alt står og faller på denne, og at det i det hele tatt er vanskelig å stå i. Gruer meg veldig for blodprøven i morgen, for jeg kommer til å gå i kjelleren om stigningen er dårlig. Samtidig vet jeg at risikoen for MA kan være stor for meg, så om stigningen er fin betyr det ikke nødvendigvis baby.

4+3

En del murringer i går kveld og plutselig gravid-pupper. Niplene struttet og hadde vokst :hilarious: Skikkelig flashback til ammeperioden og hele reisa med lillemor. De er ømme nå på morgenen også.

Kan kjenne at det er noe i puppene hele tiden, en tyngde, et slags «sting» og de er ømme, niplene også.

Denne natten var skikkelig gravid-natt med murring og verk og svette og et kaos av drømmer :angelic:

Veldig spent på BhCG-målingen i dag kl 16. Lenge til kl 18-19 og svaret kanskje kommer.

Jeg hadde hcg på 107 da jeg var 16dpo og 388 19 dpo. Hun er straks 6 mnd! Krysser fingrene for at du får en god økning på neste test!
Så godt å høre, takk for at du forteller meg det. Er så betryggende og godt med sånne solskinnshistorier :Heartred

Ønsker deg lykke til! Jeg hadde både mye murring/magesmerter (og blødninger til og med!) i siste svangerskap, men nå ligger resultatet på 1 måned rett ved siden av meg i sofaen. :Heartred

Ønsker deg lykke til! Jeg hadde både mye murring/magesmerter (og blødninger til og med!) i siste svangerskap, men nå ligger resultatet på 1 måned rett ved siden av meg i sofaen. :Heartred
Tusen takk :Heartred Så herlig å høre, nyt babybobla :Heartred

Så gikk rullegardina ned. Kollapset i gråt. Jeg er så forbanna redd.

Leste i innledningen på dagboka før første graviditet etter datter kom. At jeg ikke visste om jeg hadde styrke til å oppleve en ny MA. Det gjorde jeg på sommeren det året. Sa til alle at det gikk bra. Jeg kan bli ganske følelseskald når jeg står i et traume. Men det ligger mye i meg. Jeg har valgt å fortsette hos psykologen etter utredningen. Jeg tror det kan hjelpe.

Det er vel en del hormoner med i bildet nå, men jeg er så redd for en ny MA. Jeg er kontrollmenneske, og dette er utenfor min kontroll, og da bare freaker jeg ut.

Leste i innledningen på dagboka før første graviditet etter datter kom. At jeg ikke visste om jeg hadde styrke til å oppleve en ny MA. Det gjorde jeg på sommeren det året. Sa til alle at det gikk bra. Jeg kan bli ganske følelseskald når jeg står i et traume. Men det ligger mye i meg. Jeg har valgt å fortsette hos psykologen etter utredningen. Jeg tror det kan hjelpe.

Det er vel en del hormoner med i bildet nå, men jeg er så redd for en ny MA. Jeg er kontrollmenneske, og dette er utenfor min kontroll, og da bare freaker jeg ut.
Så forståelig. Og frustrerende når man ikke kan gjøre noe annet enn å vente.

Forstår deg så godt, dette er tøft ❤️❤️ men jeg har veldig troa på spiren din nå, dette skal gå bra❤️ venter spent på resultatet i kveld:love7

Huff, det er tøft å ha det sånn. Håper du får god hjelp. :Heartred

Der kom svaret:

16 dpo: 241
18 dpo: 451

Mangler 30 på dobling. Er dette greit? Aldri målt hcg før og håper at det bare skal sånn ca-dobles. Har sånn vanvittig hjertebank nå!

Det tenker jeg er en helt naturlig reaksjon :Heartred Så fint at du snakker med noen, det tenker jeg er kjempeviktig

Der kom svaret:

Mangler 30 på dobling. Er dette greit? Aldri målt hcg før og håper at det bare skal sånn ca-dobles. Har sånn vanvittig hjertebank nå!
Det er jo en helt tydelig økning! Og godt innafor normalverdiene ifølge babyverden!

Der kom svaret:

Vil tro det er en god økning?❤️ Jeg har gjerne en høy hcg-stigning i førsten av mine svangerskap, da jeg var 18dpo(med 2023-barnet) hadde jeg 1200 i hcg, 20dpo hadde jeg 2000( etter 1200 tar dobling gjerne 3 døgn).

Det er jo en helt tydelig økning! Og godt innafor normalverdiene ifølge babyverden!
Vil tro det er en god økning?❤️ Jeg har gjerne en høy hcg-stigning i førsten av mine svangerskap, da jeg var 18dpo(med 2023-barnet) hadde jeg 1200 i hcg, 20dpo hadde jeg 2000( etter 1200 tar dobling gjerne 3 døgn).
Dette er helt fint! Det skal ca dobles så det er absolutt helt innafor og ikke noe du trenger å stresse over :Heartred
Tusen, tusen takk :Heartred Da sier jeg meg fornøyd også:Heartred Tror ikke kroppen min er en sånn hcg-racer som din @mamat2prinsesser&4prinser:Heartred:Heartred Men ut fra da jeg fikk 3+ med datter, så tenker jeg at dette må være helt fint.

Har nå sendt papirene til legen, og så får vi se hva de evt. svarer :) Ba om mer progesteron også. Det er 10 piller i én pakke, og jeg skal ta 3 for dagen. 1 pk varer altsåi bare 3 dager ... Er jo snart tom, jo.

4+4

Sto opp 06.45 og det var litt godt. Datter nektet å sove i sin seng, så hun sov mellom oss og sparket hit og dit. Plutselig hadde jeg en fot i nakken :hilarious:

Jeg la meg og fikk kraftige murringer, stikkinger i puppene og våknet 2 ganger på natten av svette. Var klam da jeg sto opp. Mye skjer i kroppen, det er sikkert! Virker som kroppen klarer å holde på graviditeten, men så spørs det da om frøet utvikler seg som det skal :Heartred Det er veldig lenge til 8.april …

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp