FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2? Gravid❤️

Klarte å svi av en test i ettermiddag som viste 2-3. Ikke hatt noe mer lyserosa utflod. Det stinger i puppene, jeg er gøøørrsliten, har vondt rundt halebeinet. Jeg fryser veldig hele tiden. Svake murringer og symfysesmerter. River baki inni der innimellom.

Kveldsoppdatering

Mye murringer, støl i korsryggen (liker det ikke), og skikkelig gravidpupper. Ser jo ammeklar ut :hilarious: Var litt kvalm før middag. Ikke noe mer brunrosa på papiret :Heartred

Svir av ny test i morgen tidlig. Håper, håper :smiley-angelic001 på 3+.

Krysser fingrene for 3+ i morgen og ikke noe mer rosa:smiley-angelic001
Hadde vært så fint å bli ferdig med testingen, ellers må jeg kjøpe ENDA en ny test. Og i dag "kranglet" jeg med farmasøyten fordi de ikke hadde jod. Det er inkludert i gravid-vitaminer, men altså det vet jeg jo. Jeg ville kjøpe jod utenom. Men da forklarte hun at jeg bare kunne spise fisk ... Jeeeez ... Men de hadde ikke jod som tabletter. Tror vel egentlig ikke jeg har sett noen bokser med feks bare A-vitamin eller bare magnesium. De har kanskje det, men de er veldig multi på alt :rolleyes:

Beklager at jeg ikke har fått svart deg før nå, ble helt slått ut her av sykdom så har knapt klart å se på telefonen. Har fulgt med hvordan det går med deg men ikke fått kommentert. :sorry: :shy:❤️ føler så med deg for alle de følelsene som kommer nå, kjenner meg så innmari godt igjen i de og tror ikke jeg slappet av før jeg kjente spark regelmessig. Er noe med de MA-ene som setter en støkk i en, at man kan fortsette å bære på de selvom det ikke er liv laga, blir lissom så stressa av det. Og det tar sånn tid ja.. men jeg har troa på at dette er regnbuebabyen deres ❤️ gøy å lese om alle de lovende symptomene, selvom de også høres slitsomme ut :playful::love7 bekkenet sa ifra sykt tidlig her også så håper du slipper mye vondt i det i løpet av svangerskapet, men det er et godt tegn da. Også så fint navn på banneret :shy::Heartred

Synes du høres kjempeflink ut jeg til å ta forhåndsregler, mer kan man jo ikke få gjort. Husker jeg gikk og snakket til spiren i starten og sa "kom igjen nå lille spire, klamre deg fast, vi har alle så lyst til å møte deg" :knegg: rart hva slags vaner en plutselig kan få i barsel, det er unntakstilstand hihi.

Målingene så jo veldig fine ut da!! Og de neste testene :excited001:love017

Skjønner du gruer deg til ul, jeg gleder meg, skal følge med her og har en skikkelig godfølelse nå for at denne gangen skal du få se et lite hjerte som slår ❤️:smiley-angelic001
Å kjære deg, huff, det er så kjipt å være utslått av sykdom :Heartred Har du kommet deg? Har hele familien vært nede for telling?

Nei, tror faktisk ikke jeg kommer til å slappe av heller før jeg kjenner spark, hvis det er hjerteslag på ultralyd 8.april. Det fremstår helt uvirkelig at det skal være det, men det er jo like stor sjans for det som at det ikke skulle være det ...

Håper godfølelsen din stemmer :Heartred:Heartred:Heartred

TRW!!

Ikke les hvis du er sensitiv for detaljerte opplysninger

Det har altså murret nesten konstant siden i natt, og det er litt sånn, jeg vet ikke. Sjekket jo papiret for blod i natt da jeg måtte på do.
Men nå var utfloden rosa-brunlig og blank. Som før eggløsning, you see? Jeg vet ikke helt, men er SÅ redd for at dette ikke skal gå veien. Samtidig opplevde jeg dette med datter, men da satte jeg progesteron vaginalt. Nå må jeg sjekke om Duphaston oraltabletter kan gi lettblødende slimhinner. I så fall skal jeg slite med det også frem til uke 12 :stop: Det er så stress! Har jo masse symptomer og skikkelig gravidpupper.

Har bare lyst å legge meg ned og våkne om 3-4 uker.
Jeg også hadde en blødning helt i starten med baby nr.2, var sikker på at jeg mistet igjen for var såpass mengde, men var rosa/brunt. Brunt blod er et godt tegn, det betyr at det mest sannsynlig er fra slimhinnen. Og masse slim er et positivt graviditetsymptom ❤️ progesteron generelt kan gi lett blødende slimhinner, uansett administrasjonsmåte. Er sykt stress dette... føler med deg :shy: krysser fingre og tær for spiren, dette skal gå bra ❤️❤️

Å kjære deg, huff, det er så kjipt å være utslått av sykdom :Heartred Har du kommet deg? Har hele familien vært nede for telling?

Nei, tror faktisk ikke jeg kommer til å slappe av heller før jeg kjenner spark, hvis det er hjerteslag på ultralyd 8.april. Det fremstår helt uvirkelig at det skal være det, men det er jo like stor sjans for det som at det ikke skulle være det ...

Håper godfølelsen din stemmer :Heartred:Heartred:Heartred
Trodde jeg var bedre men har drevet på litt med husarbeid osv i dag og er altså så svimmel, selv når jeg ligger flatt, og hjertepumpa går som om jeg har løpt et maraton. Skjønner ikke helt hva dette er... Også hatt en infeksjon i hals/munn nå snart 2 uker, sliten av å være sliten nå. Resten av familien er heldigvis friske nå, men føler vi har fått ting i ene bølgen etter den andre denne vinteren :playful::depressed:

Det er like stor sjans for at det skulle være det ja, det vil jo aller helst gå bra sa alle legene til meg når jeg var i din situasjon, veldig vanskelig å tro på det med den erfaringen vi har, men synes også det var godt å høre. For meg hjalp det å distrahere hodet med andre ting, også bare håpe med alt jeg hadde at denne gangen gikk det bra. Bestemte meg for at smerten ville jo ikke bli noe mindre om jeg på forhånd tenkte at det ikke gikk, og ville ikke gå glipp av de gode følelsene rundt det i tilfelle det faktisk gikk. Og det gjorde det jo ❤️ men ikke så lett det der...

Håper det!!! ❤️❤️❤️:love017:binkybaby

Kveldsoppdatering

Mye murringer, støl i korsryggen (liker det ikke), og skikkelig gravidpupper. Ser jo ammeklar ut :hilarious: Var litt kvalm før middag. Ikke noe mer brunrosa på papiret :Heartred

Svir av ny test i morgen tidlig. Håper, håper :smiley-angelic001 på 3+.
Håper du får se 3+ i morgen :love017 og ikke mere blod nå takk kroppen, si til den at jeg har sagt at det holder nå ❤️

Hadde vært så fint å bli ferdig med testingen, ellers må jeg kjøpe ENDA en ny test. Og i dag "kranglet" jeg med farmasøyten fordi de ikke hadde jod. Det er inkludert i gravid-vitaminer, men altså det vet jeg jo. Jeg ville kjøpe jod utenom. Men da forklarte hun at jeg bare kunne spise fisk ... Jeeeez ... Men de hadde ikke jod som tabletter. Tror vel egentlig ikke jeg har sett noen bokser med feks bare A-vitamin eller bare magnesium. De har kanskje det, men de er veldig multi på alt :rolleyes:
Her bestiller jeg de fra Amazon, har du mulighet til det der?

Jeg også hadde en blødning helt i starten med baby nr.2, var sikker på at jeg mistet igjen for var såpass mengde, men var rosa/brunt. Brunt blod er et godt tegn, det betyr at det mest sannsynlig er fra slimhinnen. Og masse slim er et positivt graviditetsymptom ❤️ progesteron generelt kan gi lett blødende slimhinner, uansett administrasjonsmåte. Er sykt stress dette... føler med deg :shy: krysser fingre og tær for spiren, dette skal gå bra ❤️❤️
Takk, er så betryggende å høre :Heartred Første tanke er jo å google progesteron og blødning, enda man har vært gjennom det før :hilarious: Men det hjelper veldig å få høre sånt som dette. Det bare SKAL gå bra denne gangen :Heartred

Her bestiller jeg de fra Amazon, har du mulighet til det der?
Ja, de kan sikkert også levere på dagen eller over natt. Har tenkt tanken, så hvorfor har krg ikke gjort det? :bag::hilarious:

Trodde jeg var bedre men har drevet på litt med husarbeid osv i dag og er altså så svimmel, selv når jeg ligger flatt, og hjertepumpa går som om jeg har løpt et maraton. Skjønner ikke helt hva dette er... Også hatt en infeksjon i hals/munn nå snart 2 uker, sliten av å være sliten nå. Resten av familien er heldigvis friske nå, men føler vi har fått ting i ene bølgen etter den andre denne vinteren :playful::depressed:

Det er like stor sjans for at det skulle være det ja, det vil jo aller helst gå bra sa alle legene til meg når jeg var i din situasjon, veldig vanskelig å tro på det med den erfaringen vi har, men synes også det var godt å høre. For meg hjalp det å distrahere hodet med andre ting, også bare håpe med alt jeg hadde at denne gangen gikk det bra. Bestemte meg for at smerten ville jo ikke bli noe mindre om jeg på forhånd tenkte at det ikke gikk, og ville ikke gå glipp av de gode følelsene rundt det i tilfelle det faktisk gikk. Og det gjorde det jo ❤️ men ikke så lett det der...

Håper det!!! ❤️❤️❤️:love017:binkybaby
Liker ditt mindset. Det ee jo faktisk sånn - man bør ikke ta sorgen på forskudd … :Heartred

Det høres veldig slitsomt ut, kan det ha vært corona?

Liker ditt mindset. Det ee jo faktisk sånn - man bør ikke ta sorgen på forskudd … :Heartred

Det høres veldig slitsomt ut, kan det ha vært corona?
❤️❤️❤️

Mye mulig.. er jo mye av det fortsatt, men vanskelig å vite om det er det ene eller det andre :hilarious: (kan se om jeg får tak i en test men vet ikke om den slår ut nå). er visst opptur på meslinger her og nå, den synes jeg er ekkel, godt vi har fått satt en del vaksiner på lille, ny igjen i dag, han fyller 6 måneder i dag :eek::Heartblue

Spent på testen din nå :joyful::love017

5+2

Jeg hadde store forventninger til morgenens test, særlig siden urinen så superkonsentrert ut, men fortsatt viste den 2-3! Altså jeg går helt i kjelleren over sånt! Forrige MA fikk jeg ikke 3+ før jeg var 5+4. Derfor er jeg så redd for at dette er en ny MA. Med første MA husker jeg ikke, men da testet jeg kun med en ukes mellomrom og fikk som forventet. Med datter fikk jeg alt veldig tidlig, 3+ da jeg var 4+6, men husker ikke om det var ut fra eggløsning eller menstermin ...

Jeg vet at jeg ikke må tenke på at jeg fikk 2-3 allerede forrige mandag, fordi Bhcg-prøven dagen etter viste 241, ergo skulle jeg ikke fått 2-3 dagen før. Men allikevel er det da 1 uke og 1 dag siden jeg hadde 200 i hcg.

Det er ikke alltid hcg dobles, og i hvert fall ikke etter 1200 i hcg. Men jeg tror jeg allikevel bør ligge på rundt 3600?
Uansett er mitt håp det som ei sendte meg her, at mange ikke får utslag før hcg over 4000.

Synes allikevel at jeg burde ha fått 3+ ut fra tidligere erfaringer og prøver å trøste meg med at ingen graviditet er lik, samtidig som at jeg er livredd for at dette er nok en MA.

Var på apoteket igjen da jeg leverte datter i morges. Var jo selvfølgelig samme damen som i går, men i dag smilte hun bare. Jeg orket ikke å bry meg. Kjenner jeg gruer meg veldig til testen i morgen. Akkurat nå er det ingen trøst at mange ikke får 3+ før de er over 6 uker. Og at disse testene må tas med en klype salt. Det er den der bekreftelsen man så gjerne ønsker seg.

For øvrig har jeg mensmurringer, ingen spotting eller farget utflod, jeg hadde mye nattesvette i natt (godt tegn), fortsatt korsryggsmerter og jeg er veldig frossen. Mye kribling og kløe i puppene som strutter som aldri før :hilarious:

Jeg har lest at etter 1200 så dobbles hcg hver 3 dag, og det stemmer med når jeg fikk 3+.
Jeg fikk 3+ da jeg var 5+4 med minste❤️

Jeg har lest at etter 1200 så dobbles hcg hver 3 dag, og det stemmer med når jeg fikk 3+.
Jeg fikk 3+ da jeg var 5+4 med minste❤️
Ja, jeg lurer på å skippe å teste i morgen, og klare å vente til fredag. Mannen lurte på om jeg kunne be om ny blodprøve-måling, men da må jeg ha time til jordmor for å få henvisning først, og ja ... Det er plutselig ikke SÅ lenge til den tidlige UL, så jeg får prøve å ikke stresse så mye.

Ja, jeg lurer på å skippe å teste i morgen, og klare å vente til fredag. Mannen lurte på om jeg kunne be om ny blodprøve-måling, men da må jeg ha time til jordmor for å få henvisning først, og ja ... Det er plutselig ikke SÅ lenge til den tidlige UL, så jeg får prøve å ikke stresse så mye.
Er jo beste hvis du klarer å vente, men samtidig skjønner jeg hvis du tester :laughing002 kjedelig at det skal være så stress å få målt hcg.. men jeg tror alt er i skjønneste orden, du har hatt fin stigning og gode symptomer. 3+ er nok rett rundt hjørnet :love7
Dagene går fort, så plutselig er det ul :woot:

Er jo beste hvis du klarer å vente, men samtidig skjønner jeg hvis du tester :laughing002 kjedelig at det skal være så stress å få målt hcg.. men jeg tror alt er i skjønneste orden, du har hatt fin stigning og gode symptomer. 3+ er nok rett rundt hjørnet :love7
12 dager igjen, så under 2 uker :nailbiting:

Er så fint å se gravid bak dagbok-overskriften din forresten! Jeg tør ikke sette det ennå, men jeg skal etter ultralyd hvis alt er bra :Heartred Eller så klarer jeg ikke å vente og gjør det hvis jeg får 3+ snart haha

Kan du ikke få ta hcg hos fastlegen med den historikken din?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp