FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2? Gravid❤️

Er så fint å se gravid bak dagbok-overskriften din forresten! Jeg tør ikke sette det ennå, men jeg skal etter ultralyd hvis alt er bra :Heartred Eller så klarer jeg ikke å vente og gjør det hvis jeg får 3+ snart haha
Jaa, elsker overskriften ❤️❤️ jeg synes det gikk greit å sette det når jeg fikk 3+, da stiger hcg fint og jeg er gravid ❤️ det kan jo gå galt når som helst, så jeg velger heller å fokusere på her og nå, og nå er jeg gravid :love7

Jeg har aldri opplevd MA, så jeg skjønner ting kan være skummlere for deg ❤️

Men! Jeg har bestemt at vi skal følge hverandre helt til mål nå!! :smiley-angry007:woot:

Kan du ikke få ta hcg hos fastlegen med den historikken din?
Har ikke fastlege her i utlandet, jeg kan se om jordmor jeg har vært hos før er ledig i nær fremtid, men må til henne først for å få henvisning. Jeg tok hcg forrige uke som sykehuset fikk, og de har ikke svart noe på det. Tror ikke elektroniske henvisninger finnes i Frankrike, de er litt gammeldags på en rekke ting.

Jaa, elsker overskriften ❤️❤️ jeg synes det gikk greit å sette det når jeg fikk 3+, da stiger hcg fint og jeg er gravid ❤️ det kan jo gå galt når som helst, så jeg velger heller å fokusere på her og nå, og nå er jeg gravid :love7

Jeg har aldri opplevd MA, så jeg skjønner ting kan være skummlere for deg ❤️

Men! Jeg har bestemt at vi skal følge hverandre helt til mål nå!! :smiley-angry007:woot:
Glad for at du har sluppet å oppleve det :Heartred Verden raser sammen når man skjønner at alt man trodde var fint, ikke er det. Unner ingen å oppleve det. Siden jeg har hatt 2 er jeg så redd for å oppleve det igjen. Har blitt noen tårer i dag og heiarop til spiren om å klamre seg fast.

Glad for at du har sluppet å oppleve det :Heartred Verden raser sammen når man skjønner at alt man trodde var fint, ikke er det. Unner ingen å oppleve det. Siden jeg har hatt 2 er jeg så redd for å oppleve det igjen. Har blitt noen tårer i dag og heiarop til spiren om å klamre seg fast.
Det må være helt forferdelig, kan ikke forestille meg! Når du ikke aner noen ting og bare gleder deg til å se lille inni der, så får dere den beskjeden, så grusomt!! Håper ingen av oss opplever det nå❤️❤️
Heier på spiren din❤️

Jeg er så glad for en så fin og støttende gjeng her inne :Heartred

Har ikke fastlege her i utlandet, jeg kan se om jordmor jeg har vært hos før er ledig i nær fremtid, men må til henne først for å få henvisning. Jeg tok hcg forrige uke som sykehuset fikk, og de har ikke svart noe på det. Tror ikke elektroniske henvisninger finnes i Frankrike, de er litt gammeldags på en rekke ting.
Ahh, I see. Kanskje du kan ta det privat ett sted. Jeg forstår så godt stresset ditt. Med din historikk spesielt så forstår jeg at det er lett å "gi litt opp". Krysser fingrene for deg!!

Dagen skrider fram, jeg har fått tatt andre dose progesteron. Bekkenet jamrer (har en stillesittende jobb, men er ofte oppe og tøyer og bøyer). Jeg fryser så innmari. Er helt sånn i frostland, ikke opplevd verre, nesten :dead:

Ikke noe kvalme å snakke om, ikke kjent på særlig med murringer i dag så langt, noen svake. Veldig spent på hvordan de neste dagene blir. Hos meg med vellykket svangerskap økte symptomene fra uke 6 og varte frem til uke 9. Da tålte jeg ikke lukta av kjøtt, men det gjorde jeg ikke sist vi stekte kjøtt før helga heller :hilarious: Litt småuggen når jeg skriver dette, så det svinger så fort. Men mest av alt FRYSER jeg. Andre som har gjort det som nygravid??

EDIT: Meget sulten også. Jeg er sant nok et matvrak, men det får jo være grenser, ikke så lenge siden lunsj. Pleier ikke å bli sulten så fort.

Last edited:
Ahh, I see. Kanskje du kan ta det privat ett sted. Jeg forstår så godt stresset ditt. Med din historikk spesielt så forstår jeg at det er lett å "gi litt opp". Krysser fingrene for deg!!
Takk :Heartred Tror jeg svir av siste test i morgen allikevel, og hvis den fortsatt viser 2-3 så kanskje jeg ser om jordmor har ledig time. Skal uanset ha tul 8.april, så det er jo ikke SÅ lenge til.

NHI's terminkalkulator mener jeg bare er 5+1 ... Har vel fått 3-4 forskjellige resultat nå alt etter hvor jeg har henvendt meg ... Og sikker på EL er jeg jo heller ikke.

Skjermbilde 2025-03-26 kl. 15.25.09.png

Var på butikken nå og jeg er foreløpig DEFINITIVT gravid. Kjente lukta av kjøtt og den var så ekkel, og jeg fant ikke hva som lagde den rå kjøttlukta, for den var i en helt annen avd enn kjøttvarene :hilarious:

Jeg har alltid blitt frysepinn i svangerskapene mine, spesielt i starten. Svimmel, og veldig sulten! :laughing002

5+3 og TRW!!

I går kveld fikk jeg sjokk på do da jeg tørket meg. Var fullstendig uforberedt på at det kom en mørkerød, litt tørket koagel. Wtf??? Tørket meg igjen og det kom en ny av samme karakter. Ved neste tørk var det ingenting. Forberedte mannen på at dette er begynnelsen på slutten, tok på bind og la meg. Etter ei stund får jeg krampelignende menssmerter, jeg må ligge og puste meg gjennom dem. Får sånn dårlig følelse der nede som jeg har pleid å få ved abortene. Får ikke sove noe særlig. Svetter. Det går over til slutt og jeg er sikker på at når morgenen kommer er det full abort. Står opp og det er bare antydning til noe i bindet, virker å være fra i går kveld. Ikke blødd friskt. Går på do og ingenting kommer. Bare lett lysebrun utflod. Er øm i magen og forventer at blødning tar seg opp. Derfor har jeg ikke svidd av en test nå. Er jo sikker på at dette ikke går veien på tross sv alle symptomene. De forsvinner nok snart. Føler meg helt nummen. Vet rett og slett ikke hva jeg skal si.

Last edited:
Jeg har både blødd(masse mørkt blod), spottet og hatt koagler i de 3 siste svangerskapene mine der det var en levende spire i magen. Har hatt en lettblødende livmorhals, og hematom I livmoren❤️ Trodde flere av gangene at jeg aborterte og alt håp var ute, men spiren levde den❤️ Håper på det beste for deg og lille spiren :Heartred :smiley-angelic001

Jeg har både blødd(masse mørkt blod), spottet og hatt koagler i de 3 siste svangerskapene mine der det var en levende spire i magen. Har hatt en lettblødende livmorhals, og hematom I livmoren❤️ Trodde flere av gangene at jeg aborterte og alt håp var ute, men spiren levde den❤️ Håper på det beste for deg og lille spiren :Heartred :smiley-angelic001
Jeg håper så veldig at det kan være noe sånt. Men erfaringene mine tilsier jo at dette ikke blir å gå bra. Men hvis jeg ikke blør mer må jeg jo tenke på hva det kan ha vært. Jeg hadde biopsi før denne eggløsningen jeg ble gravid. Da var de inni livmorhalsen og skrapte ut en bit. Jeg hadde mensen da de gjorde det, men tenker på om noe kan ha blitt liggende igjen. Men mest av alt tror jeg nok dette er begynnelsen på slutten. Uansett godt å høre at det går an å lykkes på tross av opplevelser som dette og de du har hatt. Det må ha vært veldig stressende? :Heartred

Neei, dette var ikke en kjekk lesning :( jeg håper det er rester etter biopsi, eller at du er like heldig som @mamat2prinsesser&4prinser❤️❤️ det skal jo gå bra denne gangen!!!! :smiley-angelic001❤️
Det er bra det ikke har kommet noe mer, håper det holder seg slik ❤️

Neei, dette var ikke en kjekk lesning :( jeg håper det er rester etter biopsi, eller at du er like heldig som @mamat2prinsesser&4prinser❤️❤️ det skal jo gå bra denne gangen!!!! :smiley-angelic001❤️
Det er bra det ikke har kommet noe mer, håper det holder seg slik ❤️
Ja, jeg vet rett og slett ikke hva dette er. Har småvondter i magen, er fortsatt øm i puppene osv. Klarte ikke sove stort i natt. Skal til psykologen i dag på formiddagen, og fablet om at jeg kom til å stormblø på vei dit eller der, eller at jeg måtte avlyse. Det er et limbo av dimensjoner, så jeg tror at kropp og hode bare slår seg av hos meg. Jeg klarer ikke lenger å forholde meg til dette. Skjer det ikke noe mer tar jeg den testen i morgen tidlig, og alt etter som hva den sier får jeg se om jeg kan få justert ultralydtimen. Er jo litt redd for exu, men trodde vel egentlig sånt forløp seg annerledes.

Skjønner deg veldig godt, det er så vondt å være i den limboen og ikke vite :sorry: håper så veldig at det ikke kommer mer og at testen i morgen viser 3+❤️❤️

Jeg tror ikke det er exu, etter hva jeg har forstått så øker ikke hcg like bra ved exu?

Skjønner deg veldig godt, det er så vondt å være i den limboen og ikke vite :sorry: håper så veldig at det ikke kommer mer og at testen i morgen viser 3+❤️❤️

Jeg tror ikke det er exu, etter hva jeg har forstått så øker ikke hcg like bra ved exu?
Jeg vet liksom ikke med exu, men trodde det var småblødninger og dårlig stigning hele veien, men det er kanskje bare sånn generelt.

Jeg vet liksom ikke med exu, men trodde det var småblødninger og dårlig stigning hele veien, men det er kanskje bare sånn generelt.
Jeg tror også det, og tror ikke det er exu du har. ❤️

Sender deg en stor styrkeklem, tenker mye på deg og håper alt er bra inni magen din❤️❤️

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp