FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

4+0: I dag tillater jeg meg å være glad :Heartred

Dette er min fjerde 2-3 av 10 graviditeter, der 2 ble MA i uke 12, og 1 ble baby. Jeg håper det betyr at dette blir baby :Heartred

Nydelige testen :talk017 :smiley-bounce012 :dance011 :love7 :smiley-angelic001

Tanker om ting og tang:

I dag er jeg altså ganske så glad, men jeg er også livredd. Jeg vet ikke om jeg har krefter til å stå i enda en MA. Ved 2-3 på testen har jeg ikke erfaring fra annet enn at det enten blir baby eller ny MA. Alle andre ganger jeg har mistet tidlig, kom jeg ikke lenger enn til 1-2 på testene.

Så, da tenker jeg å sette noen milepæler frem til ca uke 20:

Først:

1 Tilfredsstillende BhCG-måling:

2. Få 3+ på digital test.

3. Komme til uke 6 (6+0) uten å miste.

4. Finne hjerteslag på ultralyd

5. Tidlig ultralyd og fosterdiagnostikk rundt uke 12, og avslutte medisinering

6. Kontroll ultralyd uke 16

7. Ordinær ultralyd

Går dette bra kommer jeg nok sikkert til å velge flere ultralyder underveis for å sikre meg at det fortsatt er bra i magen. Jeg tør egentlig ikke å tenke så langt fram :Heartred

Last edited:
Tanker om ting og tang:

I dag er jeg altså ganske så glad, men jeg er også livredd. Jeg vet ikke om jeg har krefter til å stå i enda en MA. Ved 2-3 på testen har jeg ikke erfaring fra annet enn at det enten blir baby eller ny MA. Alle andre ganger jeg har mistet tidlig, kom jeg ikke lenger enn til 1-2 på testene.

Så, da tenker jeg å sette noen milepæler frem til ca uke 20:

1. Komme til uke 6 (6+0) uten å miste.

2. Finne hjerteslag på ultralyd

3. Tidlig ultralyd og fosterdiagnostikk rundt uke 12, og avslutte medisinering

4. Kontroll ultralyd uke 16

5. Ordinær ultralyd

Går dette bra kommer jeg nok sikkert til å velge flere ultralyder underveis for å sikre meg at det fortsatt er bra i magen. Jeg tør egentlig ikke å tenke så langt fram :Heartred
Skjønner deg godt. Jeg slappet mye mer av etter en tidlig privat ultralyd. Det er jo ingen garanti det heller, men det hjalp veldig.

Fått mail fra sykehuset som utreder meg, så i morgen kan jeg gå for å ta første hCG-måling :)

Og jeg har bestilt ultralyd til 8.april. Da er jeg akkurat 7 uker på vei.

Altså, jeg innså plutselig at jeg kjøpte feil test i går. Skulle kjøpe 2 digitale, og det sto 2 på pakken, men betydde en vanlig og en digital :dead: Så da røyk den vanlige nå :hilarious: Hadde bare lyst å se hvordan en clearblue ville se ut 15 dpo, for har så dårlig erfaring med de og at de alltid er svake. Denne så fin ut :hilarious: (skal ikke ha kryss altså)

Vedlegg

• IMG_1950.jpeg
    IMG_1950.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 19
Nydelig strek :woot: føles litt mer ekte ut når du får en positiv clear blue :love7

Disse testene er jo nydelige!! Og så fin stigning! :love017 :gen014 blir spennende med hCG målingen ❤️ og ultralyd!! Kjenner meg veldig igjen i den frykten du beskriver, den satt godt i hos meg til godt forbi 12 uker, hjalp å få hyppige ultralyder så håper virkelig du får det. Jeg har troen på denne spira :shy::hug013

Disse testene er jo nydelige!! Og så fin stigning! :love017 :gen014 blir spennende med hCG målingen ❤️ og ultralyd!! Kjenner meg veldig igjen i den frykten du beskriver, den satt godt i hos meg til godt forbi 12 uker, hjalp å få hyppige ultralyder så håper virkelig du får det. Jeg har troen på denne spira :shy::hug013
Ja, det er så håpløst å engste seg så mye, særlig siden det ikke er noe jeg kan gjøre annet enn forsiktighetsreglene man jo har som gravid. Jeg som elsker kaffe tar bare noen munner nå på morgenen, jeg har kuttet nesten all brus (drakk ikke brus før i mange år, men det skjedde noe i barseltida med datter haha men har vært liksom 1 boks eller så om dagen). Spent på målingene, selv om det så langt til nå virker helt fint med testene jeg har tatt. Sykehuset nevnte ingenting om ultralyd, men skal jo dit igjen 22.april for å gå gjennom alt etter utredningen.

Gruer meg så til den 8.april og den ultralyden at jeg blir kvalm av å tenke på det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis det ikke er hjerteslag. Da tror jeg løpet er kjørt for oss. En ny MA vil kreve tid, og tid har jeg ikke mye av nå.

4+1

Våkner alltid fin på morgenen, men når jeg står opp kommer både stikking og verk og murring i livmor. Jeg har verk i ryggen, hatt siden positiv test. En hodepine som ligger på lur og melder seg innimellom og tidvis verk i puppene.

I dag skal jeg gå og få tatt første hCG-måling. Så neste til samme tid på torsdag.

Da er første blodprøve BhCG tatt. Neste om 48 timer. Får vite svar på denne i morgen tidlig. Bør vel ligge på rundt 300 hvis det stemmer at det var 200 i går da jeg fikk positiv 2-3 uker. Er nervøs, men kommer nok til å være enda mer nervøs fredag morgen :nailbiting:

Da kom svaret alt: 241 - 16 dpo. Ifølge tabellen som lå ved var det helt fint/normalt.

Jeg fikk jo 2-3 i går på digital som indikerer 200 i hcg, men det er jo ikke sikkert at den stemte? Jeg mener, jeg skulle egentlig ikke hatt 2-3 på testen før onsdag med dobling ... Så jeg håper det er sånn det er, og at det er 500 der på torsdag ... Jeg vil så veldig at dette skal gå bra!

Og allikevel har jeg hatt helt fine normale stigninger 2 ganger før som ble MA.

Fader for ei nervepirrende tid dette er, og jeg er helt frynsete. Var så dum og så på litt nyheter og endte i tårer.

Da kom svaret alt: 241 - 16 dpo. Ifølge tabellen som lå ved var det helt fint/normalt.

Jeg fikk jo 2-3 i går på digital som indikerer 200 i hcg, men det er jo ikke sikkert at den stemte? Jeg mener, jeg skulle egentlig ikke hatt 2-3 på testen før onsdag med dobling ... Så jeg håper det er sånn det er, og at det er 500 der på torsdag ... Jeg vil så veldig at dette skal gå bra!

Og allikevel har jeg hatt helt fine normale stigninger 2 ganger før som ble MA.

Fader for ei nervepirrende tid dette er, og jeg er helt frynsete. Var så dum og så på litt nyheter og endte i tårer.
Bhcg er nervepirrende! Konsentrasjon i urin er variabelt og testene er ikke nøyaktige, så ville ikke tenkt for mye over det, stol på blodprøvene. Jeg hadde foresten hcg på 179 17dpo da jeg var gravid med mars 22 barnet mitt. Var nervøs fordi det var litt lavt og alle andre jeg så hadde høyere. Men det gikk i mål! Den andre spontanaborten min hadde jeg hcg på 27 15dpo og 22 16dpo. Så der var det helt tydelig at det ikke gikk :wideyed:

Så spennende! De første ukene er forferdelige, sier til deg som til @cowgi- måtte de gå fort!!

Bhcg er nervepirrende! Konsentrasjon i urin er variabelt og testene er ikke nøyaktige, så ville ikke tenkt for mye over det, stol på blodprøvene. Jeg hadde foresten hcg på 179 17dpo da jeg var gravid med mars 22 barnet mitt. Var nervøs fordi det var litt lavt og alle andre jeg så hadde høyere. Men det gikk i mål! Den andre spontanaborten min hadde jeg hcg på 27 15dpo og 22 16dpo. Så der var det helt tydelig at det ikke gikk :wideyed:
Ååå takk :Heartred Trenger å høre sånt, og at det ble vellykket med 179 17 dpo :Heartred Jeg holder i håpet.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp