FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

5 dpo:
Så var man plutselig godt inne i dpo-land. Fordelen med å ha en travel hverdag! Har knapt rukket å tenke på prøving, og så har jeg roet meg veldig ifht. dette. Jeg har nok nå forsont meg med at kanskje blir det, kanskje ikke. Og det er helt greit. I begynnelsen fikk jeg litt panikk av å skulle tenke det. Jeg følte det helt feil å skulle gi opp tanken på et søsken. Men nå er det helt i orden om det ikke blir noe av også. Livet har falt så godt på plass, datter er så fin og enkel å ha med å gjøre. Og det hjelper jo så klart. Jeg sier til meg selv at nå blir jo alt bare bedre ifht. søvn osv. Det er noe med det å starte på nytt, men så hadde det vært veldig fint med en liten en til også. Så, jeg er helt klar på at skjer det, så skjer det og da er det veldig velkomment. Så får vi håpe jeg ikke går helt i kjelleren allikevel da om test om en liten uke er negativ.
Lykke til vennen. Må holde meg oppdatert på snap :) 4 dpo her
 
7 dpo:
Akkurat nå går dagene litt sakte (utrolig nok med aktiv liten datter og jobb til opp over ørene), men i går var det stor aktivitet i livmorområdet. Vet ikke om det er tegn på noe eller bare støttemedisinene som forsterker aktiviteten inni der. Etter å ha vært i ei prøveboble siden sommeren 2019 med unntak av svangerskap og barseltid, så vet jeg at det aldri er godt å si hva som er hva i dpo-land. Jeg sover heller ikke like godt på nettene som før jeg ble mamma, så søvnen er ikke så dyp lenger, tror jeg. Men da datter vekket meg i natt var jeg ganske svett. Og nattesvette er bestandig et godt tegn. Husker ikke om jeg har hatt det utenom graviditet, muligens ja, men uansett alle gangene som gravid.

Men dette er femte aktive pp siden vi mista i MA, uten så mye som antydning til to streker. Så det hender jeg tenker på at eggene mine kanskje har sett sin utløpsdato. Når det er sagt, tenkte jeg det før vi fikk datter også, og hun klarte vi pikade å få til naturlig (men med støttemeds, da). Så jeg får ikke miste trua helt. Et søsken hadde vært koselig, selv om jeg ikke gleder meg til verken de første eller siste ukene av et mulig fremtidig svangerskap.
 
7 dpo:
Akkurat nå går dagene litt sakte (utrolig nok med aktiv liten datter og jobb til opp over ørene), men i går var det stor aktivitet i livmorområdet. Vet ikke om det er tegn på noe eller bare støttemedisinene som forsterker aktiviteten inni der. Etter å ha vært i ei prøveboble siden sommeren 2019 med unntak av svangerskap og barseltid, så vet jeg at det aldri er godt å si hva som er hva i dpo-land. Jeg sover heller ikke like godt på nettene som før jeg ble mamma, så søvnen er ikke så dyp lenger, tror jeg. Men da datter vekket meg i natt var jeg ganske svett. Og nattesvette er bestandig et godt tegn. Husker ikke om jeg har hatt det utenom graviditet, muligens ja, men uansett alle gangene som gravid.

Men dette er femte aktive pp siden vi mista i MA, uten så mye som antydning til to streker. Så det hender jeg tenker på at eggene mine kanskje har sett sin utløpsdato. Når det er sagt, tenkte jeg det før vi fikk datter også, og hun klarte vi pikade å få til naturlig (men med støttemeds, da). Så jeg får ikke miste trua helt. Et søsken hadde vært koselig, selv om jeg ikke gleder meg til verken de første eller siste ukene av et mulig fremtidig svangerskap.
Det er SÅ mye venting i det opplegget her... :smiley-ashamed004 jeg har troa på at dere skal få det til naturlig, at dere har fått det til før er jo bevis på det. ☺️❤️ Og nattesvette er et godt tegn ja! Blir spennende dette. Når tenker du begynne å teste?
 
Det er SÅ mye venting i det opplegget her... :smiley-ashamed004 jeg har troa på at dere skal få det til naturlig, at dere har fått det til før er jo bevis på det. ☺️❤️ Og nattesvette er et godt tegn ja! Blir spennende dette. Når tenker du begynne å teste?
Tror det blir på mandag, 12 dpo. Om jeg klarer å vente så lenge, men har en digital liggende, og da får jeg skikkelig svar med det samme. Må bare ikke svi av den for tidlig ...
 
Tror det blir på mandag, 12 dpo. Om jeg klarer å vente så lenge, men har en digital liggende, og da får jeg skikkelig svar med det samme. Må bare ikke svi av den for tidlig ...
Spennende!! Kjekt med digital egentlig, da slipper du å tyde streker også er det litt lettere å vente lenger med de siden de er så dyre :hilarious: åååh håper sånn for deg ❤️
 
8 dpo:
Murringer, ellers mye energi haha til tross for tidlige morgener. Mannen og jeg kjører annenhver morgen hvor den ene står opp med datter siden hun er en sånn morgenfugl. Så får vi sove litt lenger annenhver dag. Funker veldig fint. I morges var det mor som var oppe før «fuglan skjit» :hilarious:

4 dager å vente på test. Det blir selvfølgelig hvit helg på oss. Gleder meg til helg og litt mer ro. Skal prøve å hvile godt og bare kose meg med lilleskatt ❤️
 
12 dpo:
Og negativ test, så da tusler vi til ny pp :) Og det føles helt greit. Oktoberbarn passer veldig dårlig, men vi kunne jo ikke sløse med en pp når jeg er så gammel som jeg er. Drømmen er et januarbarn, helt ideelt sett, men vet jo at dét ikke bare er å planlegge. Så om det kommer en mageboer, er hen velkommen når som helst ❤️
 
12 dpo:
Og negativ test, så da tusler vi til ny pp :) Og det føles helt greit. Oktoberbarn passer veldig dårlig, men vi kunne jo ikke sløse med en pp når jeg er så gammel som jeg er. Drømmen er et januarbarn, helt ideelt sett, men vet jo at dét ikke bare er å planlegge. Så om det kommer en mageboer, er hen velkommen når som helst ❤️
Håper det klaffer som om det var planlagt og at dere får en januarspire :love017
 
PP 6 - CD 6:
Da har jeg startet tempingen, og vi er klar for å legge ned en skikkelig innsats - igjen. Og faktisk har jeg bare én gang før gått så lenge uten å ha blitt gravid. Ved første graviditet satt den på PP 5. Etter det tok det aldri så lang tid selv om jeg mistet. Så gikk det faktisk hele 9 mnd uten en positiv test, og dit er vi jo på vei nå. Ingen positiv test siden vi mistet knøttet i fjor sommer. Vi prøvde ikke med det samme, da, for da ville vi ha vært oppe i 8-9 pp'er allerede. Anyway, det lange oppholdet vi hadde sist var før datter plutselig satt der, så jeg har et ørlite håp om at det plutselig kommer et godt egg, og at timingen da er topp. Har 10-11 pp'er igjen, så det kan jo fortsatt skje et mirakel.

Disse dagene er uansett kjedelige, men den kraftige forkjølelsen som avløste den forrige litt lettere, begynner i det minste å slippe taket, selv om jeg er så tett i ørene at det fortsatt suser i hodet ... Akk ja. Det hører vel med småbarnslivet ;)
 
CD 12 - TMI:
Innbilte meg visst at vi var på CD 8 eller noe, eller bare 6, der vi var på tirsdag forrige uke :hilarious: Vet ikke helt hvorfor det er stillstand i hue mitt, men det er mye jobb for tiden, og jeg har fokusert på datter og det livet vi har. Så i går syntes jeg å kjenne "tegn" på eggløsning i emning, men slo det fra meg like fort med at det bare er sånn magen min har vært siden MA i fjor sommer. Vært ofte øm i livmorområdet i tiden for eggløsning, men også under og etter mensen. Og jeg har jo nettopp hatt mensen. Men det er CD 12, altså, og i dag har jeg skikkelig el-symptomer! Tykt el-slim, som i appen blir logget som "egg white", altså superfertilt. Akk ja, så det betyr jo at noen må hive seg rundt og legge inn aksjer, ellers misser vi kanskje denne sjansen! Jeg trodde jeg hadde god tid, men ser jo at el var på CD 14 i januar, så innimellom kommer den jo tidlig. Synes det er verre når el kommer på CD 16 eller 20. Ikke blitt vellykket gravid på så sen el. De svangerskapene jeg har kommet lengst med (og fått baby på) har jeg hatt el tidlig i syklusen.

Tvi, tvi!
 
Spennende!! Tvi tvi!!:love017:joyful: Morsomt at de som har blitt baby hos deg har vært tidlige EL, hos meg har de vært rundt CD22 de beste :p
 
Spennende!! Tvi tvi!!:love017:joyful: Morsomt at de som har blitt baby hos deg har vært tidlige EL, hos meg har de vært rundt CD22 de beste :p
Takk <3
Ja, pussig/morsomt at det er så ulikt. De gangene jeg har blitt gravid på sein el, og testene også da har slått seint ut, har det endt med kjemisk rundt 4+3 alle gangene.
 
Takk <3
Ja, pussig/morsomt at det er så ulikt. De gangene jeg har blitt gravid på sein el, og testene også da har slått seint ut, har det endt med kjemisk rundt 4+3 alle gangene.
Pussig er nok et bedre ord for det ja hehe, fascinerende at kropper kan være så forskjellige. Da håper vi at det er tidlig eggslipp denne gangen :joyful: og at den sitter! ;):Heartred
 
CD 15:
Og i dag er det ganske så sikkert eggløsning, en dag senere enn forrige syklus. Det blir spennende, selv om jeg bare har sånn passe troa. Ikke at vi ikke har gitt det et realt forsøk haha, men dette er 6 pp'en. Har heldigvis såpass mye på timeplanen at jeg ikke tenker så mye på dette, det tar ikke overhånd, og det er en god følelse :Heartred
 
CD 17:
Neida, så ... Så sier appen at el er i dag! Fortsatt øm i livmor og tegn på el, men mindre nå, så at egget slipper i dag og at jeg heller har hatt litt lengre fertilt vindu enn tidligere, virker å stemme. Så da er jeg ikke 3 dpo i morgen, men 1 dpo. Akk ja ... Tempen i dag var nemlig lav. Nå temper jeg til litt forskjellig tid, men det utgjør ikke SÅ stor forskjell at det vil påvirke en eggløsning. I det hele tatt har tempen vært en jojo denne gangen, og har opplevd det før. Også at FF har flytta el-krysset. Det skjedde da jeg ble gravid med datter. Har i grunnen en god følelse for denne pp, og det er jo kjempeskummelt, for da pleier det ikke å gå :hilarious:
 
Gir litt opp dette … Jeg tror jeg hadde el ca 23.feb, men det er ikke appen enig med meg i. Den har nå gitt med kryss, men stiplet, så den er usikker, gitt. Jeg velger å begynne på lutinus for det, og så får det heller være. Antakelig er jeg 4 dpo nå, mens jeg tror jeg er 5-6 dpo. Spiller ikke så stor rolle da, men det kan jo tenkes at jeg ikke har hatt el i det hele tatt. Symptomene indikerer jo bare et forsøk. Men føler det blir litt feil å tempe når jeg på morgenen ikke får tempet til samme tid. Kan prøve å få justert det neste mnd. Har vært en slitsom pp dette når man aldri får opp det krysset og symptomene til slutt forsvinner. Og så vet jeg at noen av temperaturene kan være feil… Får bare se da om 7-11 dager. Skal ta én test rundt forventa ikm.
 
8 dpo:
Plutselig 8 dpo, selv om jeg personlig ut fra symptonene mener jeg er 10-11 dpo. Men skal uansett ikke teste før på fredag. Har én digital test jeg skal ta da. Har en liten følelse på at det ble napp denne gangen, men da pleier det jo ikke å være noe der :hilarious: Ellers er datter syk, 4. runden siden midten av desember og jeg er SÅ lei! Får så vondt av henne også når hun hoster, hun begynner å bli sliten nå. Mistenker det kan være rs-viruset, men vet det jo ikke når hun ikke har fått sjekka det. Hun er litt sutrete, men spiser og drikker mye og er ikke sånn superdårlig i form, og ikke tung pust, så da føler jeg ikke det er grunn til å ta henne til legen. Har litt feber ila. dagen, og hadde i natt, men ikke høy feber. Ikke feber til nå i dag, men så klart, varer feberen må vi jo få henne undersøkt. Får bare følge med :Heartred Hun er en tapper liten en.
 
8 dpo:
Plutselig 8 dpo, selv om jeg personlig ut fra symptonene mener jeg er 10-11 dpo. Men skal uansett ikke teste før på fredag. Har én digital test jeg skal ta da. Har en liten følelse på at det ble napp denne gangen, men da pleier det jo ikke å være noe der :hilarious: Ellers er datter syk, 4. runden siden midten av desember og jeg er SÅ lei! Får så vondt av henne også når hun hoster, hun begynner å bli sliten nå. Mistenker det kan være rs-viruset, men vet det jo ikke når hun ikke har fått sjekka det. Hun er litt sutrete, men spiser og drikker mye og er ikke sånn superdårlig i form, og ikke tung pust, så da føler jeg ikke det er grunn til å ta henne til legen. Har litt feber ila. dagen, og hadde i natt, men ikke høy feber. Ikke feber til nå i dag, men så klart, varer feberen må vi jo få henne undersøkt. Får bare følge med :Heartred Hun er en tapper liten en.
Masse god bedring til lille ❤️
 
Back
Topp