FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Bruker det bare for å øke sjansene, har ikke påvist mangel. Har egentlig lang lutealfase fra før ...
Ok, samme her egentlig. Lutealfasen er sjelden kortere enn 14 dager, så da trenger jeg kanskje ikke lutinus. SA i juli 2022 er likevel friskt i minne fremdeles, og tenker ofte på om lutinus kunne reddet den babyen. Fikk aldri forklaring på hvorfor SA skjedde.

Hvor mye lutinus bruker du, og fra når? Har lest at å bruke det for tidlig etter EL kan øke sjansen for EXU, så har ikke turt å bruke det før 5-6DPO.

Ok, samme her egentlig. Lutealfasen er sjelden kortere enn 14 dager, så da trenger jeg kanskje ikke lutinus. SA i juli 2022 er likevel friskt i minne fremdeles, og tenker ofte på om lutinus kunne reddet den babyen. Fikk aldri forklaring på hvorfor SA skjedde.

Hvor mye lutinus bruker du, og fra når? Har lest at å bruke det for tidlig etter EL kan øke sjansen for EXU, så har ikke turt å bruke det før 5-6DPO.
Tar fra 3 dpo og går på lavdose, dvs en pille pr dag. Det med EXU var helt nytt for meg.

CD 1 og PP 5! Da er vi i alle fall i gang med ny syklus og i morgen starter jeg å tempe. Også denne gangen gjettet jeg riktig ifht eggløsning og ikm, men jeg skal allikevel tempe for å se at egget faktisk slipper selv om jeg jo tror det. Syklus er veldig stabil nå.

CD 1 og PP 5! Da er vi i alle fall i gang med ny syklus og i morgen starter jeg å tempe. Også denne gangen gjettet jeg riktig ifht eggløsning og ikm, men jeg skal allikevel tempe for å se at egget faktisk slipper selv om jeg jo tror det. Syklus er veldig stabil nå.
Jeg er på cd2 idag, så da er vi ganske likt :p når pleier el å være hos deg?

Jeg er på cd2 idag, så da er vi ganske likt :p når pleier el å være hos deg?
Å, ja da er vi nesten likt :-) Har hatt el alt fra CD16 til CD21 de siste månedene ... Så selv om syklusen er stabil, jeg kjenner tegnene og ikm er dag 15 som oftest, så er det jo et sprik der opp mot el. Kommer den til mer fast tid hos deg, eller?

Å, ja da er vi nesten likt :) Har hatt el alt fra CD16 til CD21 de siste månedene ... Så selv om syklusen er stabil, jeg kjenner tegnene og ikm er dag 15 som oftest, så er det jo et sprik der opp mot el. Kommer den til mer fast tid hos deg, eller?
Tidligere kom den på cd13/14. Men jeg har gått på progesterontilskudd to pp (pp6 og pp7) og el kom cd 9 på 7 og cd11 på 8. Jeg fikk heller aldri positiv eltest disse to pp, kun temp som bekreftet el.

Jeg tok ikke progesterontilskudd denne pp som var (pp8), for å se om el blir påvirket av progesteron eller om det er tilfeldig :) liker ikke når kroppen tuller...

Tidligere kom den på cd13/14. Men jeg har gått på progesterontilskudd to pp (pp6 og pp7) og el kom cd 9 på 7 og cd11 på 8. Jeg fikk heller aldri positiv eltest disse to pp, kun temp som bekreftet el.

Jeg tok ikke progesterontilskudd denne pp som var (pp8), for å se om el blir påvirket av progesteron eller om det er tilfeldig :) liker ikke når kroppen tuller...
Nei, det er skikkelig kjipt når kroppen tuller! Rart at el-testene ikke ble helt positive. Temping er jo en sikker måte å finne om egget slipper i alle fall. Jeg slutta med digitale el-tester nettopp av den grunn at testene viste positive når jeg ikke hadde el-symptomer. Da jeg begynte å tempe snakket kropp og loggføring med temping sammen og alt stemte. Men mine el-dager har alltid variert. Da jeg ble gravid med datter hadde jeg el på CD10 eller 11, plutselig.

Nei, det er skikkelig kjipt når kroppen tuller! Rart at el-testene ikke ble helt positive. Temping er jo en sikker måte å finne om egget slipper i alle fall. Jeg slutta med digitale el-tester nettopp av den grunn at testene viste positive når jeg ikke hadde el-symptomer. Da jeg begynte å tempe snakket kropp og loggføring med temping sammen og alt stemte. Men mine el-dager har alltid variert. Da jeg ble gravid med datter hadde jeg el på CD10 eller 11, plutselig.
Ja,har alltid hatt lang topp på eltestene frem til de to siste pp :shy: så får jo se nå hva som skjer, håper den kommer til vanlig tid (skal spyle egglederne cd10, først da hadde de ledig tid) :nailbiting:

Ja,har alltid hatt lang topp på eltestene frem til de to siste pp :shy: så får jo se nå hva som skjer, håper den kommer til vanlig tid (skal spyle egglederne cd10, først da hadde de ledig tid) :nailbiting:
Oi, hvordan gjør de det? Det hørtes vondt ut ... :nailbiting:

Trooor de bruker et slags kateter og spyler inn, gruer meg litt, må jeg innrømme :shy:
Det skjønner jeg, men det går helt sikkert veldig bra. Skal det forbedre sjansene el. for å sjekke om eggleder er tett?

Det skjønner jeg, men det går helt sikkert veldig bra. Skal det forbedre sjansene el. for å sjekke om eggleder er tett?
Det er først og fremst for å sjekke om de er tette (mest sannsynlig har jeg endometriose, fikk jeg beskjed om i november), men kan visst også forbedre sjansene :)

Det er først og fremst for å sjekke om de er tette (mest sannsynlig har jeg endometriose, fikk jeg beskjed om i november), men kan visst også forbedre sjansene :)
Masse lykke til :Heartred

CD 10:
Begynner å føle at noe skjer, så kanskje kommer el tidligere denne gangen? Har murringer i alle fall … Og så er jeg kjempeforkjøla og hatt masse feber, men har fått begynt å tempe tidlig i denne runden.

Går med litt blandede følelser. I morgen er datter 1,5 år, og jeg skulle hatt termin med lillebror/søster. Jeg vil fokusere på det første, at vi er så heldig å ha en skatt på 1,5 år. Så skal ikke det såre få ta for mye plass … :Heartred

Går med litt blandede følelser. I morgen er datter 1,5 år, og jeg skulle hatt termin med lillebror/søster. Jeg vil fokusere på det første, at vi er så heldig å ha en skatt på 1,5 år. Så skal ikke det såre få ta for mye plass … :Heartred
Føler sånn med deg/dere. :Heartpink Kos med lille datterskatten. :Heartpink Det skal gå, før eller siden.

CD 11 og el-symptomer. Tipper egget slipper i dag. Ble gravid med datter på cd 10-11. får litt håp for denne runden :angelic: I dag er også lilleskatt 1,5 år, og bare så god og snill jente. Raus med omsorg og kos, flink, sta og bestemt, men skal også dele og spandere når hun får noe. Hun er hele min verden :Heartred

El-symptomer i dag igjen, så egget har nok ikke sluppet ennå. Kanskje i dag, da? Har skjønt det på tempen også, så jeg venter nå på at det skal slippe og jeg kan komme over i dpo-land. Har en del el-murringer og er litt lei av å gå og kjenne på det over flere dager. Håper det er gullegget ;)

100% sikker på at egget slipper eller slapp i dag, det er jo blitt sent på dagen. Så da er det bare å vente på kryss i FF som bekrefter det om 3 dager. Men skal jo først se at tempen stiger tilsvarende. I dag var den lav, så regner med den stiger fremover nå. Blir litt gøy å se om jeg har rett. Eller er vel ikke store spenningen, haha, vet at jeg har rett :hilarious: Kan snart droppe å tracke el:hilarious::hilarious:

5 dpo:
Så var man plutselig godt inne i dpo-land. Fordelen med å ha en travel hverdag! Har knapt rukket å tenke på prøving, og så har jeg roet meg veldig ifht. dette. Jeg har nok nå forsont meg med at kanskje blir det, kanskje ikke. Og det er helt greit. I begynnelsen fikk jeg litt panikk av å skulle tenke det. Jeg følte det helt feil å skulle gi opp tanken på et søsken. Men nå er det helt i orden om det ikke blir noe av også. Livet har falt så godt på plass, datter er så fin og enkel å ha med å gjøre. Og det hjelper jo så klart. Jeg sier til meg selv at nå blir jo alt bare bedre ifht. søvn osv. Det er noe med det å starte på nytt, men så hadde det vært veldig fint med en liten en til også. Så, jeg er helt klar på at skjer det, så skjer det og da er det veldig velkomment. Så får vi håpe jeg ikke går helt i kjelleren allikevel da om test om en liten uke er negativ.

Back
Topp