Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

:Heartred:Heartred
Jeg blir som en svamp når det er noe som interesserer meg :bookworm: Forrige runden var det mange som tempet og var veldig gøy å følge med hverandres grafer! Bare spør hvis du lurer på noe, så skal jeg prøve å hjelpe :Heartred

Jeg hadde gjerne ELtester som var positivet i 2 døgn, så da var det enda litt vanskeligere å si nøyaktig. Det som er så greit med temping, at den kan gi enda litt mer konkret svar :) Men jo flere ting du logger jo bedre! Så jeg logger gjerne symptomer, CF, temp og ELtest :)

Jeg har også positive tester i 2 døgn. Jeg har jo klart å bli gravid to ganger allerede i år bare med hjelp av ELT, men jeg antar jo bare når EL er etter det. Jeg tror jeg venter et par sykluser før jeg eventuelt begynner å tempe også, er litt redd for at jeg skal begynne å stresse med det, så jeg ser an litt hvordan jeg føler det når jeg får begynt med prøvingen igjen. :happy:

Så kjedelig å lese at TR kommer allerede nå da :(
 
Jeg har også positive tester i 2 døgn. Jeg har jo klart å bli gravid to ganger allerede i år bare med hjelp av ELT, men jeg antar jo bare når EL er etter det. Jeg tror jeg venter et par sykluser før jeg eventuelt begynner å tempe også, er litt redd for at jeg skal begynne å stresse med det, så jeg ser an litt hvordan jeg føler det når jeg får begynt med prøvingen igjen. :happy:

Så kjedelig å lese at TR kommer allerede nå da :(

Det er jo kjempebra! Ikke noe vits å stresse mer enn nødvendig ❤️
 
CD 24

Målte 45 min senere i dag, vet ikke om jeg slo av alarmen i søvne eller ikke trykket riktig i går når jeg skrudde den på. Likevel hadde jeg et kraftig drop i temperatur, så ingen tvil om at tanta gjør sin anmarsj! Hadde håpet på litt lenger lutealfase :( Hvor lenge etter tempdrop får dere mensen?Vis vedlegget 322943
Nå er det en god stund siden jeg tempet hele syklusen men mensen brukte da å komme samme dag som tempdropp eller dagen etter.
 
CD 24

Begynt å spotte i kveld! Så regner med tanta kommer for fult i morra. Så da havner jeg på lutealfase på 10 dager. :S
 
Regner med tanta kommer for fult i kveld, så da har jeg ganske lik syklus som når vi prøvde på førstemann. Lutealfasen havnet på 10-11 dager, hadde håpet den var litt lenger. På den positive siden har vi klart det før, jeg slippe å henge så lenge i DPO-land. :rolleyes:

Nå vet jeg hvor lang lutealfasen min er, men jeg vet ikke hvor lang syklusen min er. Jeg tipper 27/28 dager med EL rundt 17/18, men starter nok å teste fra CD 12 kanskje.

Ellers var jeg litt lur denne uka :rolleyes: Har hatt litt problemer med sexlysten, så leste jeg at en sexolog f.eks gir par sexforbud (penetrering). Da må de bli mer kreative og det blir spennende siden de ikke har lov. Jeg sa til sambo at vi skulle prøve det i 2 uker, og han var med! Så da har vi forhåpentligvis bygd opp masse spenning til rundt EL(han vet ikke når det er) og jeg håper kanskje jeg har litt mer sexlyst. :angelic:

Ellers har jeg bestilt conceive plus og solvipect, brukte det sist og funket bra :) Nå er det bare å vente til tanta reiser, og uendelige lange tida til EL :banghead:
 
Last edited:
Hei!

Vi ligger omtrent likt akkurat nå vi da :) Jeg er på CD1 i dag. Lutealfasen nå i forrige (og første etter hormonspiral) syklus var på 13 dager. Spottet jo i går, men TR har kommet ordentlig i dag, så da er det nytt pågangsmot og planlegging som gjelder ;) Blir spennende når du får EL denne måneden da!

Jeg har ikke bestilt conceive plus, men har solvipecten klar (den skal vel tas ca 1 uke før forventet EL?), så kjenner jeg er skikkelig spent på det :)
 
Hei!

Vi ligger omtrent likt akkurat nå vi da :) Jeg er på CD1 i dag. Lutealfasen nå i forrige (og første etter hormonspiral) syklus var på 13 dager. Spottet jo i går, men TR har kommet ordentlig i dag, så da er det nytt pågangsmot og planlegging som gjelder ;) Blir spennende når du får EL denne måneden da!

Jeg har ikke bestilt conceive plus, men har solvipecten klar (den skal vel tas ca 1 uke før forventet EL?), så kjenner jeg er skikkelig spent på det :)
Hei du!

Jeg begynte ikke å blø skikkelig før sent i går kveld, så satt spotting i går, og da blir i dag CD1 :) Så da ligger vi helt likt :D Noe må man jo syssel med når man går å venter :hilarious: Jeg tipper rundt CD17 selv, så blir spennende å se! Begynner vel med EL-tester og solvipect CD10, temping kanskje litt før, bare for å ha noe å se frem til. Vurderer å prøve b-vitamin som skal forlenge lutealfasen med en dag, men har ikke helt bestemt meg.

Ja, den starter man med ca en uke før forventet EL. Jeg liker ikke lakris, så sleit med å ta den sist :inpain: Må finne noe med sterk smak som jeg kan ta etterpå :headphone:
 
Hei du!

Jeg begynte ikke å blø skikkelig før sent i går kveld, så satt spotting i går, og da blir i dag CD1 :) Så da ligger vi helt likt :D Noe må man jo syssel med når man går å venter :hilarious: Jeg tipper rundt CD17 selv, så blir spennende å se! Begynner vel med EL-tester og solvipect CD10, temping kanskje litt før, bare for å ha noe å se frem til. Vurderer å prøve b-vitamin som skal forlenge lutealfasen med en dag, men har ikke helt bestemt meg.

Ja, den starter man med ca en uke før forventet EL. Jeg liker ikke lakris, så sleit med å ta den sist :inpain: Må finne noe med sterk smak som jeg kan ta etterpå :headphone:

Så moro, da er vi helt likt ja :) Jeg begynner på solvipect før deg (i morgen), EL-tester kommer jeg til å begynne med når TR er borte. Har skrevet ned en plan i dagboken min nå, så du må gjerne ta en titt der inne og se om det ser lurt ut. Kommer nok til å trenge endel hjelp i starten med temping og tolking av chart, så håper du har litt tålmodighet ;)
 
Så moro, da er vi helt likt ja :) Jeg begynner på solvipect før deg (i morgen), EL-tester kommer jeg til å begynne med når TR er borte. Har skrevet ned en plan i dagboken min nå, så du må gjerne ta en titt der inne og se om det ser lurt ut. Kommer nok til å trenge endel hjelp i starten med temping og tolking av chart, så håper du har litt tålmodighet ;)
Absolutt! Elsker temping ❤️
 
PP1 | CD 2

Hadde nettopp en verdens korteste besøk av tanta :bored: To dager med spotting, rødt på kvelden dag to, en dag med medium vil jeg si, og light i dag. Sluttet å blø til kvelden :bored: forhåpentligvis så mistrivdes ho såpass her at jeg ikke ser ho på leeeenge! Har litt kramper så kan jo hende det kommer enda en runde.

Enda en ting, jeg fant eggehvite slim igjen i dag! Tok en ELtest bare i tilfelle, men den var svak. Merkelige greier.

Blir noen lange dager til EL! Håper kanskje den kan komme litt før, så jeg slipper å vente så lenge :angelic:
 
PP1 | CD 2

Hadde nettopp en verdens korteste besøk av tanta :bored: To dager med spotting, rødt på kvelden dag to, en dag med medium vil jeg si, og light i dag. Sluttet å blø til kvelden :bored: forhåpentligvis så mistrivdes ho såpass her at jeg ikke ser ho på leeeenge! Har litt kramper så kan jo hende det kommer enda en runde.

Enda en ting, jeg fant eggehvite slim igjen i dag! Tok en ELtest bare i tilfelle, men den var svak. Merkelige greier.

Blir noen lange dager til EL! Håper kanskje den kan komme litt før, så jeg slipper å vente så lenge :angelic:


Vi får satse på at den kommer tidligere! Krysser fingrene :Heartred:Heartred
 
PP1 | CD 2

Hadde nettopp en verdens korteste besøk av tanta :bored: To dager med spotting, rødt på kvelden dag to, en dag med medium vil jeg si, og light i dag. Sluttet å blø til kvelden :bored: forhåpentligvis så mistrivdes ho såpass her at jeg ikke ser ho på leeeenge! Har litt kramper så kan jo hende det kommer enda en runde.

Enda en ting, jeg fant eggehvite slim igjen i dag! Tok en ELtest bare i tilfelle, men den var svak. Merkelige greier.

Blir noen lange dager til EL! Håper kanskje den kan komme litt før, så jeg slipper å vente så lenge :angelic:

Deilig med kort TR da, men kan det ha noen negativ påvirkning på EL og sjansene? Jeg hadde jo kun i tre dager sist, litt redd for at så kort besøk gjør noe med EL og mulighetene for å bli gravid..
 
Deilig med kort TR da, men kan det ha noen negativ påvirkning på EL og sjansene? Jeg hadde jo kun i tre dager sist, litt redd for at så kort besøk gjør noe med EL og mulighetene for å bli gravid..
Nå har jeg nesten ikke hatt mensen på 2 år pga spiralen, så kan være det spiller inn. :) hadde ikke så forferdelig lang syklus heller tidligere, og da telte jeg vel med dagene jeg spottet også.
 
Nå har jeg nesten ikke hatt mensen på 2 år pga spiralen, så kan være det spiller inn. :) hadde ikke så forferdelig lang syklus heller tidligere, og da telte jeg vel med dagene jeg spottet også.

Hvis du ikke hadde særlig lang TR tidligere er det ikke rart eller unormalt at du har kort nå heller :) Jeg er på tredje dagen, så spent på hvor lang tid det tar dette her denne gangen.
 
PP1 | CD 3

Tiden går så sent :hungover::sad010Det er 2 fuckings uker til forventa EL... Hva skal man ta for seg i mellomtiden?!8608BA20-75C5-4DA7-BF37-9A3FC07BAFEA.jpeg

Tror jeg kanskje må dele det opp litt, og sette meg delmål så det forhåpentligvis går litt fortere!

CD3 - Begynne å tempe ✅
CD4 - Hente pakke på posten (Solvipect og glidemiddel)
CD6 - HELG :smiley-bounce022 unne meg noe jeg har lyst på kanskje?
CD10 - Begynne med solvipect
CD12 - Begynne med ELtest
CD13–>CD18 - Masse babydans
 
PP1 | CD4
I går hadde jeg en del symptomer jeg ville skrive ned for å minne meg selv om at man kan kjenne på mye rart i DPO-land. Jeg hadde strekk i lysken, stakk litt i skambeinet og en rar følelse i midten av nedre del av mage.

I dag er jeg også kvalm og svimmel(light headed er en bedre beskrivelse) :depressed: Det har jeg vært plaget med tidvis i et år.

Gikk på en skikkelig shoppingsmell i går... handla tøy for over 2000 kr. Veldig ulikt meg, men det er noe jeg trenger sårt! Så skal jeg gå gjennom skapet mitt og ta bort en del som er moden for å bytte ut. I tillegg skal jeg kjøpe en jakke på jobb til nesten 3000 :nailbiting: Etter dette blir det hvert fall shoppingstopp! :angelic:


CD3 - Begynne å tempe ✅
CD4 - Hente pakke på posten (Solvipect og glidemiddel) ✅
CD3/4 Unne meg noe jeg har lyst på kanskje? ✅
CD6 - HELG :smiley-bounce012
CD10 - Begynne med solvipect
CD12 - Begynne med ELtest
CD13–>CD18 - Masse babydans
 
Last edited:
PP1 | CD 3

Tiden går så sent :hungover::sad010Det er 2 fuckings uker til forventa EL... Hva skal man ta for seg i mellomtiden?!Vis vedlegget 323269

Tror jeg kanskje må dele det opp litt, og sette meg delmål så det forhåpentligvis går litt fortere!

CD3 - Begynne å tempe ✅
CD4 - Hente pakke på posten (Solvipect og glidemiddel)
CD6 - HELG :smiley-bounce022 unne meg noe jeg har lyst på kanskje?
CD10 - Begynne med solvipect
CD12 - Begynne med ELtest
CD13–>CD18 - Masse babydans


Ahhh, jeg føler denne så sykt! Bare at jeg vet ikke hvor jeg er i syklusen en gang, og kan derfor ikke planlegge fremover i det hele tatt. Vi prøver ganske enkelt helt i blinde :nailbiting: tester etter eggløsning for første gang noensinne, men her virker det som jeg alltid har et visst lh-nivå i kroppen så de testene sier meg jo ingenting likevel :(:(

Måtte dagene fremover gå fort for deg! Lurt med små mål å se frem til!
 
Ahhh, jeg føler denne så sykt! Bare at jeg vet ikke hvor jeg er i syklusen en gang, og kan derfor ikke planlegge fremover i det hele tatt. Vi prøver ganske enkelt helt i blinde :nailbiting: tester etter eggløsning for første gang noensinne, men her virker det som jeg alltid har et visst lh-nivå i kroppen så de testene sier meg jo ingenting likevel :(:(

Måtte dagene fremover gå fort for deg! Lurt med små mål å se frem til!

Er så irriterende! Jeg er glad gynekologen så at jeg hadde eggløsning så jeg hadde en viss peiling. Halve syklusen er hvert fall kartlagt, så må jeg bare finne ut første halvdelen.. Kunne ikke tenkt deg å tempe da? :D lærte veldig mye om syklusen min når jeg tempet :)

Ja, tenkte det var lurt! :D Snart er det jo allerede helg, og etter helga så begynner vi med ELtester og solvipect :D
 
Hei! :)

Er det klærne du har unnet deg? :) Jeg tror jeg ble litt inspirert av listen din og lager en tilsvarende.. Må bare tenke ut noe først :)
Håper du har en fin dag, nå blir det spennende med EL fremover!
 
Back
Topp