Jeg har ikke kranglet på din mening i det hele tatt. Dette handler jo ikke om hver sine meninger. Fakta er fakta. Hjelpe meg. Jeg skrev bare hva jeg fikk beskjed om, og følte du missforstod meg når du snakket om gasser frisørene som jobber puster inn, når poenget mitt at man bør være forsiktig med farge rett på huden som da trekker inn i blodet, dette får ikke frisøren i seg fordi de bruker hansker, nettopp hvor det står at man bør redusere kontakten med produktet og heller da stripe med hette eller folie. Merk deg at det står "trolig" dårlig kontakt med hodebunnen, altså de vet ikke hvor mye som går over i blodet, derfor bør man være forsiktig og helst unngå kontakt med hodebunnen. Ser du forskjellen? Men beklager da. At jeg tipset deg om noe som jeg nettopp hadde en problemstilling knyttet til selv.
Likevel fortsetter du å krangle??!! Hvor på helsenorge sine sider står det om at man må bruke hette eller folie? Deres forslag er jo å bruke hansker eller la noen andre gjøre det for deg for å minimere kontakten. (Mest sannsynlig for at man vil få større mengder via huden på hendene). Gassen av farging er jo også vært et issue i diskusjonen om dette er farlig, og derfor jeg tar det opp. DERFOR helsenorge foreslår lufting. Og jo, de vet mengden som eventuelt når frem til barnet er små. Og nei, det står at dette er trygt, og står ingenting om at du helst skal unngå kontakten med hodebunnen, det er DIN tolkning av det som står der. Problemet er at du tror at din måte å tolke den siden på er fasiten og at du sitter på all kunnskapen om dette alene. Helsenorge hadde ikke skrevet at hårbehandlingene hadde vært trygt hvis ikke var det. Jeg velger å stole på dem og min frisør som sier dette er helt trygt.
Det var ikke meningen å lage noe dårlig stemning, beklager det. Men jeg blir litt oppgitt når hun sier at det min frisør og gynekolog kun er en myte og at det ikke er skadelig. Jeg er helt med på det som står på helsenorge, at man bør være forsiktig og redusere kontakt med stoffene, så da er vi jo egentlig enig da. Fakta er fakta om at de ikke vet sikkert. Jeg var selv utrolig usikker angående dette, og følte jeg ikke fikk noe klart svar. Leste masse på nett og det stod så mye forskjellig så derfor spurte jeg både frisør og gynekolog. Vet om flere som har fått samme beskjed. Men hva man velger å gjøre er jo helt opp til hver enkelt, men å si det er en gammel myte syns jeg blir feil. Mange spiser salami og drikker mer kaffe en anbefalt og, det går jo stort sett fint for å sette det på spissen.
Når noen sier noe er skadelig, for å så gjør studier som sier det er helt trygt, men ikke bør overdrives(noe et hvert oppegående menneske klarer å finne balansen på). Så kan man kalle det en avdanka myte. Jeg synes det du sier er feil. Det eksemplet du henviser til er jo helt på trynet i forhold. Du får meg til å fremstå som uansvarlig og det liker jeg dårlig. Man kan dø og ta skade av alt her i verden, men det veldig mange ikke forstår er at den forhøyet sjansen er ofte MINIMAL. Jeg vil legge denne ballen død, det er unødvendig at jeg skal stå å forsvare mine valg til deg når jeg har gjort forarbeidet mitt og trygg på mitt valg. Alt med måte er mitt motto! Heldig for meg så kommer jeg unna med to behandlinger (med masse hviletid i mellom hvis du er bekymret), da håret mitt slapp masse av fargen etter kun en behandling, vanligvis bruker de 4-6 ganger.