Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

Haha, har det ikke mer artig enn man lager sjøl:
Screenshot_20161210-122032.jpg

4+4 | 4 dager til ❤ begynner å slå | 31
dager til TUL

I dag er det akkurat en måned til TUL ❤ håper tiden går fort :) I dag tok jeg den nest siste stavtesten min, har en igjen som jeg skal ta om 4 dager(22 DPO). Siste test blir en digital 5+3/5+4.

Den øverste testen er 11 DPO, den andre er 14 DPO, og den nederste er 18 DPO ❤ Tatt rundt 5 min:
Vis vedlegget 211056
Etter 20 min ca ❤
Vis vedlegget 211057
Fine stigningen ❤

Tenkte å skrive litt om symptomene mine:
Har ikke merket så mye til de berømte ømme puppene, men nå er det definitivt noe på gang.. Jeg merker til og med forskjell fra jeg stod opp for en time siden og nå. Luktesansen er nok også blitt ganske skjerpet, og er mindre tolerant for lukter. Trøtt og sliten før jeg i det hele tatt gjør noe. Vondt i korsryggen, spesielt etter jobb. Kvalm hvis jeg blir sulten. Oppblåst til tider som dere kunne se i går :hilarious:

Håper og ønsker at dere alle får en fin helg. Jeg skal på jobb om ikke så lenge :)

Åååhh fin økning :)❤️

I dag fikk jeg en følelse på at jeg venter gutt :) Det kinesiske fødselskartet sier også gutt. Blir spennende å se om det stemmer ❤

4+5 | 3 dager til ❤ begynner å slå | 30 dager til TUL.

I dag er sjansen for det går bra nesten 80% ❤ Hver dag er som en liten milepæle :)

Lillafrosk la ut en link ift myter om kjønn. Som jeg tidligere har nevnt fikk jeg en følelse av gutt i går og fødselskartet sier også gutt. Gikk gjennom det som var jeg kunne svare på til nå, og ble i grunn litt overrasket:

Morgenkvalme(så langt): Gutt

Brystforandringer(så langt): Gutt

Tall: 25 år + måned 11 = 36 = Gutt

Hodeverk: Aldri vært plaget noe særlig med hodeverk, siden tidlig DPO har jeg hatt mild hodepine hver dag. Gutt

Halsbrann(så langt ): Gutt

Kosthold: Gutt :angelic:

Hvem foreslo barn? Det var pappaen ❤ Gutt

Dette blir så utrolig spennede å se om stemmer :) Ønsker aĺle dere flotte jenter en flott søndag ❤

I dag fikk jeg en følelse på at jeg venter gutt :) Det kinesiske fødselskartet sier også gutt. Blir spennende å se om det stemmer [emoji173]

Gleder meg til vi kommer dit hvor flere og flere får vite hva vi bærer på :) Forrige gang så vi at vi ventet jente på ul uke 13 allerede! Hun kunne ikke si det 100% sikkert, men det stemte på ul uke 19.

Gleder meg til vi kommer dit hvor flere og flere får vite hva vi bærer på :) Forrige gang så vi at vi ventet jente på ul uke 13 allerede! Hun kunne ikke si det 100% sikkert, men det stemte på ul uke 19.

Ja, blir kjempespennende å se :) Ikke så nøye egentlig, det viktigste er jo at barnet er friskt ❤ Flinkere til å strikke "gutteting" da :hilarious: Ikke helt fått dreisen på kjoler enda :p

4+6 | 2 dager til ❤ begynner å slå | 29 dager til TUL.

I går la jeg merke til hvor fremtredende blodårene på puppene hadde blitt :eek: Holy hell, det var helt sykt.. Snedige alle disse symptomene må jeg si :hilarious: Litt av hvert kroppen skal i gjennom.

I dag skal jeg til frisøren, og som jeg har gleda meg til denne dagen. Endelig får jeg fiksa kråkereiret jeg går med på hode, og det blir godt med litt forandring. Skal tilbake til opprinnelig hårfarge og mulig jeg også klipper en del av lengden :)

I morgen skal jeg også til legen, og er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Spent på hvordan legen kommer til å møte meg, da jeg ikke har fulgt "rettingslinjene" ift Zikaeksponering. Lurer også på om jeg vil få noen tettere oppfølging, men har mine tvil.

Off, i natt drømte jeg at jeg ikke fikk jobben jeg søkte på og ble arbeidsledig. :arghh: Gleder meg til å få alt dette overstått!

4+6 | 2 dager til ❤ begynner å slå | 29 dager til TUL.

I går la jeg merke til hvor fremtredende blodårene på puppene hadde blitt :eek: Holy hell, det var helt sykt.. Snedige alle disse symptomene må jeg si :hilarious: Litt av hvert kroppen skal i gjennom.

I dag skal jeg til frisøren, og som jeg har gleda meg til denne dagen. Endelig får jeg fiksa kråkereiret jeg går med på hode, og det blir godt med litt forandring. Skal tilbake til opprinnelig hårfarge og mulig jeg også klipper en del av lengden :)

I morgen skal jeg også til legen, og er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Spent på hvordan legen kommer til å møte meg, da jeg ikke har fulgt "rettingslinjene" ift Zikaeksponering. Lurer også på om jeg vil få noen tettere oppfølging, men har mine tvil.

Off, i natt drømte jeg at jeg ikke fikk jobben jeg søkte på og ble arbeidsledig. :arghh: Gleder meg til å få alt dette overstått!
Du bør være forsiktig med hårfarge under graviditet fikk jeg høre av min gyn og frisør, spesielt de tre første månedene :) jeg har sett ut som et kråkereir selv men i dag tar jeg endelig hette striper. Fikk beskjed om å være forsiktig med farge som er inntil hodebunnen. Bare et lite tips :)

Du bør være forsiktig med hårfarge under graviditet fikk jeg høre av min gyn og frisør, spesielt de tre første månedene :) jeg har sett ut som et kråkereir selv men i dag tar jeg endelig hette striper. Fikk beskjed om å være forsiktig med farge som er inntil hodebunnen. Bare et lite tips :)

Har sjekket oppi dette, og skal ikke være noe problem. Norge er veldig strenge på kjemikalier, og man måtte omtrent spise det før det kom til å bli farlig for fosteret. Frisører jobber jo med dette hver dag og får friske barn. Skal selvfølgelig forhøre meg med frisøren.

Har sjekket oppi dette, og skal ikke være noe problem. Norge er veldig strenge på kjemikalier, og man måtte omtrent spise det før det kom til å bli farlig for fosteret. Frisører jobber jo med dette hver dag og får friske barn. Skal selvfølgelig forhøre meg med frisøren.
Sånn jeg har forstått det så vet de ikke faren med dette, da det vil trekke gjennom hodebunnen. At frisøren jobber med det hver dag har ingenting og si, de bruker jo hansker :) er bare hva jeg har fått beskjed om fra både gyn og frisør, så jeg velger å stole på det :) men lurt å høre med egen lege.

Sånn jeg har forstått det så vet de ikke faren med dette, da det vil trekke gjennom hodebunnen. At frisøren jobber med det hver dag har ingenting og si, de bruker jo hansker :) er bare hva jeg har fått beskjed om fra både gyn og frisør, så jeg velger å stole på det :) men lurt å høre med egen lege.

Jeg har som sagt forhørt meg og undersøkt en del selv på nett. Det jeg har inntrykk av er at dette er en avdanket myte :) Frisørene er vel ganske flinke til å farge sitt eget hår ofte i tillegg til at de sitter med disse gassene hver dag :) Skal også som sagt ta dette med fagfolk som jobber med dette hver dag, de er vel dem som vet best angående dette.

Alt med måte!

Og se linken ovenfor sendt inn av Jolanda :)

Jeg har som sagt forhørt meg og undersøkt en del selv på nett. Det jeg har inntrykk av er at dette er en avdanket myte :) Frisørene er vel ganske flinke til å farge sitt eget hår ofte i tillegg til at de sitter med disse gassene hver dag :) Skal også som sagt ta dette med fagfolk som jobber med dette hver dag, de er vel dem som vet best angående dette.

Alt med måte!

Og se linken ovenfor sendt inn av Jolanda :)
Ja. Alt med måte, det er jeg helt enig i! Men som det står av linken du refererer til så står det at man skal være forsiktig med kontakt med produktene, altså å få det på huden. Dette er ingen myte, og jeg har som sagt forhørt meg med både frisør og en veldig dyktig gynekolog som er videreutdannet innenfor svangerskap og hun frarådet det pga man vet ikke farene ved det. Var kun et tips siden jeg nettopp hadde samme problemstilling. Men ikke si det bare er en myte for det er ikke tilfelle :) på nettet vil det alltid både stå det ene og det andre.

Ja. Alt med måte, det er jeg helt enig i! Men som det står av linken du refererer til så står det at man skal være forsiktig med kontakt med produktene, altså å få det på huden. Dette er ingen myte, og jeg har som sagt forhørt meg med både frisør og en veldig dyktig gynekolog som er videreutdannet innenfor svangerskap og hun frarådet det pga man vet ikke farene ved det. Var kun et tips siden jeg nettopp hadde samme problemstilling. Men ikke si det bare er en myte for det er ikke tilfelle :) på nettet vil det alltid både stå det ene og det andre.

"Utfra tilgjengelige data synes de nevnte hårbehandlinger å være trygge under svangerskap." Det er jo en myte når helsenorge sier studier/data som er tilgjengelig viser at hårebehandlingen trygge under svangerskap. Jeg har også forhørt meg, da de sier det er trygt, men ikke bør overdrives. Det er begrenset hva som tas opp gjennom hodebunnen, og man bør redusere kontakten forsøker å kontakten med produktene ved å luft godt og bruk gjerne hansker eller få hjelp av andre (noe jeg gjør ved å gjøre det hos frisør.) Det oppleves ikke som et tips når du "krangler" på min oppfatning og mening om saken. Jeg har gjort nok forarbeid på saken til at jeg føler meg trygg på avgjørelsen min. :)

"Utfra tilgjengelige data synes de nevnte hårbehandlinger å være trygge under svangerskap." Det er jo en myte når helsenorge sier studier/data som er tilgjengelig viser at hårebehandlingen trygge under svangerskap. Jeg har også forhørt meg, da de sier det er trygt, men ikke bør overdrives. Det er begrenset hva som tas opp gjennom hodebunnen, og man bør redusere kontakten forsøker å kontakten med produktene ved å luft godt og bruk gjerne hansker eller få hjelp av andre (noe jeg gjør ved å gjøre det hos frisør.) Det oppleves ikke som et tips når du "krangler" på min oppfatning og mening om saken. Jeg har gjort nok forarbeid på saken til at jeg føler meg trygg på avgjørelsen min. :)
Jeg har ikke kranglet på din mening i det hele tatt. Dette handler jo ikke om hver sine meninger. Fakta er fakta. Hjelpe meg. Jeg skrev bare hva jeg fikk beskjed om, og følte du missforstod meg når du snakket om gasser frisørene som jobber puster inn, når poenget mitt at man bør være forsiktig med farge rett på huden som da trekker inn i blodet, dette får ikke frisøren i seg fordi de bruker hansker, nettopp hvor det står at man bør redusere kontakten med produktet og heller da stripe med hette eller folie. Merk deg at det står "trolig" dårlig kontakt med hodebunnen, altså de vet ikke hvor mye som går over i blodet, derfor bør man være forsiktig og helst unngå kontakt med hodebunnen. Ser du forskjellen? Men beklager da. At jeg tipset deg om noe som jeg nettopp hadde en problemstilling knyttet til selv.

Jeg har ikke kranglet på din mening i det hele tatt. I så fall er det du som hevder at det jeg har fått beskjed om av både gyn og frisør er en myte og at de tar feil. Dette handler jo ikke om hver sine meninger. Fakta er fakta. Hjelpe meg. Jeg skrev bare hva jeg fikk beskjed om, og følte du missforstod meg når du snakket om gasser frisørene som jobber puster inn, når poenget mitt at man bør være forsiktig med farge rett på huden som da trekker inn i blodet, dette får ikke frisøren i seg fordi de bruker hansker, nettopp hvor det står at man bør redusere kontakten med produktet og heller da stripe med hette eller folie. Merk deg at det står "trolig" dårlig kontakt med hodebunnen, altså de vet ikke hvor mye som går over i blodet, derfor bør man være forsiktig og helst unngå kontakt med hodebunnen. Ser du forskjellen? Men beklager da. At jeg tipset deg om noe som jeg nettopp hadde en problemstilling knyttet til selv.

Det er greit å komme med tips men det er ingen grunn til å diskutere videre og skape dårlig stemning i hennes dagbok når hun har undersøkt det og tatt en et standpunkt.

Hvordan kan du forøvrig si at fakta er fakta uten å underbygge det? Det er opp til hver enkelt hvor forsiktig man vil være og deg om det, men det betyr ikke at der er fasiten.

Det er greit å komme med tips men det er ingen grunn til å diskutere videre og skape dårlig stemning i hennes dagbok når hun har undersøkt det og tatt en et standpunkt.

Hvordan kan du forøvrig si at fakta er fakta uten å underbygge det? Det er opp til hver enkelt hvor forsiktig man vil være og deg om det, men det betyr ikke at der er fasiten.
Det var ikke meningen å lage noe dårlig stemning, beklager det. Men jeg blir litt oppgitt når hun sier at det min frisør og gynekolog kun er en myte og at det ikke er skadelig. Jeg er helt med på det som står på helsenorge, at man bør være forsiktig og redusere kontakt med stoffene, så da er vi jo egentlig enig da. Fakta er fakta om at de ikke vet sikkert. Jeg var selv utrolig usikker angående dette, og følte jeg ikke fikk noe klart svar. Leste masse på nett og det stod så mye forskjellig så derfor spurte jeg både frisør og gynekolog. Vet om flere som har fått samme beskjed. Men hva man velger å gjøre er jo helt opp til hver enkelt, men å si det er en gammel myte syns jeg blir feil. Mange spiser salami og drikker mer kaffe en anbefalt og, det går jo stort sett fint for å sette det på spissen.

Back
Topp