Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

I dag ble en litt stressende dag enn jeg hadde tenkt. Ved en tilfelle fant jeg ut at jobbreisen er i morgen, IKKE fredag som jeg opprinnelig trodde.

Måtte plutselig hive meg rundt for å få pakket, finne frem passet, vaske tøy(!!), ordne transport til flyplassen etc.

Nå har jeg stresset ned litt, og jeg har masse halvvått tøy hengende rundt i hele huset i et desperat forsøk på å få tørket det innen i morgen.

Gleder meg til å reise, skal bli godt med et avbrekk. Lurer på hvordan turen vil gå, for jeg skal reise med en del mennesker jeg ikke kjenner, mange er en del eldre enn meg. Tror det blir en artig tur da :)

Jeg tror jeg kommer til å få hjemlengsel, for jeg har vært helt sinnssykt "kosklein" de to siste dagene. Det er ikke det at jeg bare har lyst på kos, jeg har hatt et helt ekstremt behov for kos og bekreftelse fra mannen. :oops: Tror det kanskje kan ha noe med EL og gjøre, veldig spesielt er det uansett :hilarious:

I morgen får jeg (forhåpentligvis) endelig det rød krysset mitt. Velfortjent etter en helt sinnssykt kartlegging av syklusen min. Vurderer å ta med termometeret, men skal mest sannsynlig dele rom med noen. Hmmm :sour:

Ønsker alle en superduper helg her inne på BV ❤

I dag ble en litt stressende dag enn jeg hadde tenkt. Ved en tilfelle fant jeg ut at jobbreisen er i morgen, IKKE fredag som jeg opprinnelig trodde.

Måtte plutselig hive meg rundt for å få pakket, finne frem passet, vaske tøy(!!), ordne transport til flyplassen etc.

Nå har jeg stresset ned litt, og jeg har masse halvvått tøy hengende rundt i hele huset i et desperat forsøk på å få tørket det innen i morgen.

Gleder meg til å reise, skal bli godt med et avbrekk. Lurer på hvordan turen vil gå, for jeg skal reise med en del mennesker jeg ikke kjenner, mange er en del eldre enn meg. Tror det blir en artig tur da :)

Jeg tror jeg kommer til å få hjemlengsel, for jeg har vært helt sinnssykt "kosklein" de to siste dagene. Det er ikke det at jeg bare har lyst på kos, jeg har hatt et helt ekstremt behov for kos og bekreftelse fra mannen. :oops: Tror det kanskje kan ha noe med EL og gjøre, veldig spesielt er det uansett :hilarious:

I morgen får jeg (forhåpentligvis) endelig det rød krysset mitt. Velfortjent etter en helt sinnssykt kartlegging av syklusen min. Vurderer å ta med termometeret, men skal mest sannsynlig dele rom med noen. Hmmm :sour:

Ønsker alle en superduper helg her inne på BV ❤
Herlig å lese! Du kvalifiserer virkelig til Queen of Cycle (en sånn tittel må da finnes? :-P) Ønsker deg ei super reise!

Herlig å lese! Du kvalifiserer virkelig til Queen of Cycle (en sånn tittel må da finnes? :p) Ønsker deg ei super reise!

Haha, takker for den smigrende tittelen, lover å bære den med stolthet. Queen C in tha house :happy:

XX0 | CD 20

I dag målte jeg 36.45, og er min tredje dag med forhøyet temperatur, og jeg fikk endelig mitt etterlengtet kryss ❤ FF mener EL fant sted på CD 17, altså andre/siste dag positive test:

IMG_20160929_073049.png

Fant dette skrivet inne på FF, som kanskje kan hjelpe noen andre her inne:
IMG_20160929_073133.png

En ting jeg bet meg merke i var LH trigget "rupture of the ovarian sac". Dette stemmer veldig bra med at jeg fikk skikkelig ELsmerter ut på ettermiddagen/kvelden den første dagen jeg testet positivt. Testen ble også svakere utpå kvelden på CD 17, sikkert etter egget var sluppet.

Her og understreker FF at det kan skje på den dagen men første positive test. Så tror man bare må prøve å finne ut hva som passer for seg og sin kropp, for det er nok ikke bare en fasit.

Lille Lykke: Dette er nesten en mellomting mellom "våre teorier". For meg stemmer jo også veldig godt i henhold til din teori, siden jeg tester positivt 2 dager.

Mitt fremtidige utgangspunkt vil være EL dagen etter første positive test :D Nå er jeg imidlertid spent på hvor lang lutealfasen min er :eek: Tiden vil vise :)

PS! Blir ikke måling i helga siden jeg glemte termometeret :(

Last edited:
XX0 | CD 20

I dag målte jeg 36.45, og er min andre dag med forhøyet temperatur, og jeg fikk endelig mitt etterlengtet kryss ❤ FF mener EL fant sted på CD 17, altså andre/siste dag positive test:

Vis vedlegget 199584

Fant dette skrivet inne på FF, som kanskje kan hjelpe noen andre her inne:
Vis vedlegget 199583

En ting jeg bet meg merke i var LH trigget "rupture of the ovarian sac". Dette stemmer veldig bra med at jeg fikk skikkelig ELsmerter ut på ettermiddagen/kvelden den første dagen jeg testet positivt. Testen ble også svakere utpå kvelden på CD 17, sikkert etter egget var sluppet.

Her og understreker FF at det kan skje på den dagen men første positive test. Så tror man bare må prøve å finne ut hva som passer for seg og sin kropp, for det er nok ikke bare en fasit.

Lille Lykke: Dette er nesten en mellomting mellom "våre teorier". For meg stemmer jo også veldig godt i henhold til din teori, siden jeg tester positivt 2 dager.

Mitt fremtidige utgangspunkt vil være EL dagen etter første positive test :D Nå er jeg imidlertid spent på hvor lang lutealfasen min er :eek: Tiden vil vise :)

PS! Blir ikke måling i helga siden jeg glemte termometeret :(
Veldig nyttig info! Jeg har trolig el på cd 17 jeg også :)

Queen C :') Fantastisk:D

Hvor bestilte du termometeret ditt hen?:)

XX0 | CD 23

Helga har rast forbi, og kjenner det skal bli godt å komme hjem. Borte bra, men hjemme best!

Nå er jeg plutselig 6 DPO, og veldig spent på hvor lang tid det vil ta før ho tanta kommer. Håper så inderlig at ho velger å ta turen før den 15.oktober, for da rekker vi akkurat å legge inn aksjer (gitt EL kommer på CD 17) før mannen drar bort i nesten to uker.

Kjenner det blir tøft om jeg må "stå over" enda en PP, har vært jævelig nok med den ene.

XX0 | CD 23

Helga har rast forbi, og kjenner det skal bli godt å komme hjem. Borte bra, men hjemme best!

Nå er jeg plutselig 6 DPO, og veldig spent på hvor lang tid det vil ta før ho tanta kommer. Håper så inderlig at ho velger å ta turen før den 15.oktober, for da rekker vi akkurat å legge inn aksjer (gitt EL kommer på CD 17) før mannen drar bort i nesten to uker.

Kjenner det blir tøft om jeg må "stå over" enda en PP, har vært jævelig nok med den ene.
Ah ser den :/ skal krysse for deg :)

XX0 | CD 23

Skjønner deg så uendelig godt!! Den ene gangen vi heier på TR!

Krysser fingrene for tr før den 15!

I dag var jeg å spiste middag til familie, og uventet kom de nybakte foreldrene med det nyeste tilskudde av den fantastiske tantebarnflokken min. Tårene rant og rant, var helt uvirkelig å holde det lille skjøre mennesket. Ble helt oppslukt i dette lille nøste ❤

Som jeg gleder meg til det blir min tur ❤

I dag var jeg å spiste middag til familie, og uventet kom de nybakte foreldrene med det nyeste tilskudde av den fantastiske tantebarnflokken min. Tårene rant og rant, var helt uvirkelig å holde det lille skjøre mennesket. Ble helt oppslukt i dette lille nøste ❤

Ååå! Tenk når du selv blir mor! Du får være nær det 24/7!!!

Ååå! Tenk når du selv blir mor! Du får være nær det 24/7!!!
Ja, du sier noe der. Det at du faktisk får ta dem med hjem og, ikke bare levere de fra seg når foreldrene vil ha dem igjen.

Må være fantastisk og overveldende, denne morsfølelsen :)

Ååå så herlig! Håper det fikk hormonene dine til å kjøre på her :P De sier jo at det smitter :D

XX0 | CD 24 | DPO 7

I dag tok jeg opp tempingen igjen, og den ligger fortsatt høyt og fint.
IMG_20161003_105819.png
Tenker å fortsette å tempe for å se hvordan den oppfører seg når jeg vet det overhode ikke er noe sjanse for at jeg er gravid. Så har jeg et godt utgangspunkt til neste PP når vi endelig kan begynne igjen :D

I dag har jeg også vært å tatt celleprøve hos fastlegen. Godt å få det overstått, så slipper jeg å tenke på det de 3 neste årene. Hun sa at ting så bra ut fra et makroperspektiv (gynekolog kan se ting fra mikroperspektiv).

I dag ble jeg og FF beste venner når jeg så nærmere på kalenderen:
IMG_20161003_112458.png
Da rekker vi det AKKURAT før han reiser. Nå har jeg lagt inn "bare" en 35 dagers syklus i FF, men FF utgangspunkt i EL på CD 21 og EL dagen før han reiser. Har et par dager å gå på med andre ord.

Blir spennende å se om Vitexen har klart å hjelpe meg å få normalisert syklusen min! Kommer til å bli nervepirrende å vente på mensen i neste uke, og om EL kommer tidsnok før mannen reiser bort.

Hvor gøy hadde det ikke vært å kunne møtt han med positiv test når han kom hjem fra tur <3

Back
Topp