XX0 | CD 11
I går kveld kom jeg over noen YouTube-videoer på FF som var ganske lærerike. Håper å hjelpe andre her inne til å velge de riktige dagene å legge inn aksjer på, for det kan øke sjansen skne drastisk.
I dag skal jeg ta for meg det fertile vindu. Ovia, blant annet, tar utgangspunkt i 6 dager; 5 dager på sædens levetid i
optimale forhold + 1 dag på eggets levetid.
Dette er imidlertid ikke det som er normalen for Ola Nordmann, det reelle fertile vinduet er
3 dager.
Vis vedlegget 198108(Slide fra FF sine videoer)
Dette bekrefter også grafen jeg fant pp clearblue sine sider, hvor sjansen omtrent dobler seg fra 3 dager før EL til 2 dager før:
Vis vedlegget 198109
Det som er tricky er jo hvor forskjellige det regnes på når EL
faktisk skjer. Dette er opp til hver og en å finne ut av, for dette er nok veldig individuelt.
Jeg vet hvertfall litt mer om hvordan jeg vil legge aksjer neste gang. Da muligheten for å bomme er stor. Annen hver dag frem til det fertile vinduet i tilfelle EL kommer før. Så vil jeg nok prøve å få lagt aksjer hver dag, fra jeg begynner å få indikasjoner på at EL er nær, og til tempen bekrefter at EL er over.
Kommer til å bruke ELT for å vite når jeg skal "step up the game", og temping for å bekrefte at den er over. For man blir lei etter en intens periode, og vi har en tendens til å ta en god pause etterpå. Da risikerer man at EL plutselig er forsinket og bommer helt på aksjeleggingen.