Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

Jeg har hatt stigning på mine tester i alle fall :)
3d011deea19391bdaa8e44d2159cf5fc

Sånn så mine ut helt til jeg plutselig fikk en økning på dag 20, den var like sterk som kontrollstreken. Tydelig annerledes.

Spennende med at vi er så forskjellige. Jeg har jo virkelig ikke noen anelse om når den måtte dukke opp, håper jeg får fanget den opp på test og temp hvertfall :) hadde vært fint med stigende tester da, litt enklere enn når de varierer :)

Ja, jeg driver å planlegger neste pp sånn i tilfelle. Har jo varierende sykluser... Lurer på å ta billige strips i starten, og etterhvert gå over til cb digital dobbel hormon. Da får jeg en kontroll på at jeg ikke får El tidlig, og samtlig får jeg sannsynligvis med meg et langt fertilt vindu som vi kan ha sex hver dag. Sex annenhver dag over en lengre periode ble litt mye for oss, så neste runde blir nok kun fokus på de fertile dagene, og da helst hver dag :p
Har vurdert fertilitetesmonitor også, men den må jeg vel stare med helt i starten av syklusen, og gidder ikke kjøpe den på forhånd om jeg er gravid og ikke trenger den. Så, hehe, mange tanker her og :p

Ja, jeg driver å planlegger neste pp sånn i tilfelle. Har jo varierende sykluser... Lurer på å ta billige strips i starten, og etterhvert gå over til cb digital dobbel hormon. Da får jeg en kontroll på at jeg ikke får El tidlig, og samtlig får jeg sannsynligvis med meg et langt fertilt vindu som vi kan ha sex hver dag. Sex annenhver dag over en lengre periode ble litt mye for oss, så neste runde blir nok kun fokus på de fertile dagene, og da helst hver dag :p
Har vurdert fertilitetesmonitor også, men den må jeg vel stare med helt i starten av syklusen, og gidder ikke kjøpe den på forhånd om jeg er gravid og ikke trenger den. Så, hehe, mange tanker her og :p

Synes de er så sinnssykt dyre, men er sikkert digg å slippe tolking og sånn. Skjønner godt du vil vente, "kjipe" penger hvis du er gravid ;)

Jeg tenker å kjøre den comboen (når vi kan prøve aktivt igjen) med temp, strimler og bruke CB digital med dobbel hormonindikator når det nærmer seg positivt. Da bør jeg kunne si ganskes sikkert når EL er :)

Syklusen min kan jo forandre seg veldig i og med det ikke er så lenge siden jeg sluttet på prevensjon og jeg har begynt med Vitex.

Temper du? Tenker du å prøve andre ting som Conceive plus, solvipect etc? Håper selvfølgelig du ikke har bruk for planene for neste PP ;)

Synes de er så sinnssykt dyre, men er sikkert digg å slippe tolking og sånn. Skjønner godt du vil vente, "kjipe" penger hvis du er gravid ;)

Jeg tenker å kjøre den comboen (når vi kan prøve aktivt igjen) med temp, strimler og bruke CB digital med dobbel hormonindikator når det nærmer seg positivt. Da bør jeg kunne si ganskes sikkert når EL er :)

Syklusen min kan jo forandre seg veldig i og med det ikke er så lenge siden jeg sluttet på prevensjon og jeg har begynt med Vitex.

Temper du? Tenker du å prøve andre ting som Conceive plus, solvipect etc? Håper selvfølgelig du ikke har bruk for planene for neste PP ;)

Ja, jeg temper :) Og bruker concive og solvipect. Er på 4 dpo nå, så temperaturen er ganske mye høyre nå enn i starten av syklusen. Fra sånn 36.40-36.50 til nå i dag 36.90 :) Men hadde en ganske sakte temperaturøkning i starten, så uten el-test (og den digitale som man ikke trenger å tolke) hadde jeg nok tenkt at El var noen dager senere. Men FF har hjulpet meg veldig :)

Håper ikke jeg heller, men orker ikke å håpe så intenst da, for da blir jeg så skuffa. Så tenker allerede nå hva jeg kan forbedre til neste pp ;)

Ja, jeg temper :) Og bruker concive og solvipect. Er på 4 dpo nå, så temperaturen er ganske mye høyre nå enn i starten av syklusen. Fra sånn 36.40-36.50 til nå i dag 36.90 :) Men hadde en ganske sakte temperaturøkning i starten, så uten el-test (og den digitale som man ikke trenger å tolke) hadde jeg nok tenkt at El var noen dager senere. Men FF har hjulpet meg veldig :)

Håper ikke jeg heller, men orker ikke å håpe så intenst da, for da blir jeg så skuffa. Så tenker allerede nå hva jeg kan forbedre til neste pp ;)

Var det jeg syntes å huske du gjorde! Så spennende :D Satser på full klaff ❤ Har du noen magefølelse?

Gleder meg kjempemasse til disse ukene med prøvepause er over, for da vet jeg nok mye mer om kroppen enn jeg gjorde før :) Spent på hva jeg finner ut av!

XX0 | CD 11

I går kveld kom jeg over noen YouTube-videoer på FF som var ganske lærerike. Håper å hjelpe andre her inne til å velge de riktige dagene å legge inn aksjer på, for det kan øke sjansen skne drastisk.

I dag skal jeg ta for meg det fertile vindu. Ovia, blant annet, tar utgangspunkt i 6 dager; 5 dager på sædens levetid i optimale forhold + 1 dag på eggets levetid.

Dette er imidlertid ikke det som er normalen for Ola Nordmann, det reelle fertile vinduet er 3 dager. IMG_20160921_075130.png(Slide fra FF sine videoer)

Dette bekrefter også grafen jeg fant pp clearblue sine sider, hvor sjansen omtrent dobler seg fra 3 dager før EL til 2 dager før:
fertility-and-conception-infographic.png

Det som er tricky er jo hvor forskjellige det regnes på når EL faktisk skjer. Dette er opp til hver og en å finne ut av, for dette er nok veldig individuelt.

Jeg vet hvertfall litt mer om hvordan jeg vil legge aksjer neste gang. Da muligheten for å bomme er stor. Annen hver dag frem til det fertile vinduet i tilfelle EL kommer før. Så vil jeg nok prøve å få lagt aksjer hver dag, fra jeg begynner å få indikasjoner på at EL er nær, og til tempen bekrefter at EL er over.

Kommer til å bruke ELT for å vite når jeg skal "step up the game", og temping for å bekrefte at den er over. For man blir lei etter en intens periode, og vi har en tendens til å ta en god pause etterpå. Da risikerer man at EL plutselig er forsinket og bommer helt på aksjeleggingen.

XX0 | CD 11

I går kveld kom jeg over noen YouTube-videoer på FF som var ganske lærerike. Håper å hjelpe andre her inne til å velge de riktige dagene å legge inn aksjer på, for det kan øke sjansen skne drastisk.

I dag skal jeg ta for meg det fertile vindu. Ovia, blant annet, tar utgangspunkt i 6 dager; 5 dager på sædens levetid i optimale forhold + 1 dag på eggets levetid.

Dette er imidlertid ikke det som er normalen for Ola Nordmann, det reelle fertile vinduet er 3 dager. Vis vedlegget 198108(Slide fra FF sine videoer)

Dette bekrefter også grafen jeg fant pp clearblue sine sider, hvor sjansen omtrent dobler seg fra 3 dager før EL til 2 dager før:
Vis vedlegget 198109

Det som er tricky er jo hvor forskjellige det regnes på når EL faktisk skjer. Dette er opp til hver og en å finne ut av, for dette er nok veldig individuelt.

Jeg vet hvertfall litt mer om hvordan jeg vil legge aksjer neste gang. Da muligheten for å bomme er stor. Annen hver dag frem til det fertile vinduet i tilfelle EL kommer før. Så vil jeg nok prøve å få lagt aksjer hver dag, fra jeg begynner å få indikasjoner på at EL er nær, og til tempen bekrefter at EL er over.

Kommer til å bruke ELT for å vite når jeg skal "step up the game", og temping for å bekrefte at den er over. For man blir lei etter en intens periode, og vi har en tendens til å ta en god pause etterpå. Da risikerer man at EL plutselig er forsinket og bommer helt på aksjeleggingen.

Planning to succeed!

XX0 | CD 11

Dette er imidlertid ikke det som er normalen for Ola Nordmann, det reelle fertile vinduet er 3 dager. Vis vedlegget 198108(Slide fra FF sine videoer)

Vis vedlegget 198109

Takk for god info :) Vi satser også på sex hver dag i fertilt vindu siden el plutselig kan komme før.

Takk for god info :) Vi satser også på sex hver dag i fertilt vindu siden el plutselig kan komme før.

Ja, tror det er det beste :) annen hver dag fra tanta drar frem til det fertile vinduet, da blir jeg nok å prøve hver dag :) Så annenhver til jeg er helt sikker på at EL har vært. Stakkars mannen, han skal få kjørt seg! :hilarious:

Nei, ingen magefølelse enda...

Vi forsøkte det, men det ble rett og slett for mye stress for oss. Mannen hadde til slutt vanskeligheter for å komme, og det har han aldri hatt får! Vi satser nå på innimellom når vi har lyst fram til begynnelsen på det fertile vinduet (bekreftes med cb dobbel hormonindikator) og så hver dag frem til tempøkning :)

Vi forsøkte det, men det ble rett og slett for mye stress for oss. Mannen hadde til slutt vanskeligheter for å komme, og det har han aldri hatt får! Vi satser nå på innimellom når vi har lyst fram til begynnelsen på det fertile vinduet (bekreftes med cb dobbel hormonindikator) og så hver dag frem til tempøkning :)

Det er helt sikkert at teori og praksis er to veldig forskjellige ting, lettere sagt enn gjort. Blir spennende å se om vi klarer å gjennomføre det! Håpet er jo at jeg kan snevre det inn til 4 dager med alle hjelpemidlene jeg bruker. For blir veldig intenst om man skal holde det gående i ei uke.

XX0 | CD 12

I dag har utfloden tatt seg opp, var kremet tidligere på dagen, men gikk over til mer "watery" senere på dagen.

Dagens ELtest, synes det er enda litt stigning fra i går igjen, hvert fall når de er tørket :) Startet med ELT CD 10 øverst og CD 12 nederst, innen fristen på de 3 øverst og tørket på det nederste:

IMG_20160921_214220.png
Enda et stykke å gå da, men dette er så spennende! Kommer EL denne uka? Neste uke? Hvor lang blir syklusen min nå som jeg har startet med Vitex? Lutealfasen; lang, kort eller helt passe?

Alt er så nytt og det er så sinnssykt artig å lære om egen kropp!

XX0 | CD 13

I natt tempet jeg 35,99 som er et ny rekord på lav temp. Usikker på om jeg lukket munnen nok, og det kan ha påvirket det, selv om jeg prøver å stikke den under tunga.

IMG_20160922_075112.png

Det kan jo se ut som en EL-dipp? Normal syklus-messig, så er jo dette i rute. Hadde jo vært fantastisk om syklusen min kom innenfor normalen. Ser ut til at jeg kanskje må begynne å ta flere tester :)

XX0 | CD 14

Da var jeg allerede 2 uker ut i syklusen min! I dag er det også 1 uke siden mannen dro fra Brasil. 1 down, 7 to go! Tiden går fort, og vi prøver å kose oss i mellomtiden. I dag prøvde vi oss på morgengymnastikk, da jeg hadde litt tid til overs. Noe jeg definitivt vil prøve mer av når vi kan begynne å prøve igjen! Man er opplagt, og det er en fin måte å starte dagen på ;)

Legger ved ELtestene mine og tempgrafen min. Tror jeg har en ELdip, så blir spennende å so om EL kommer allerede denne uken!

IMG_20160923_082300.png

IMG_20160923_081511.png

Ønsker dere alle en fantastisk dag og super helg ❤

Der ut som den begynner å nærme seg ja:)
Spannende graf det der ja :) Kan nok være at el er rett rundt hjørnet! :D

Håper så inderlig :D hadde vært supert om syklusen stabilserte seg litt. Idag har jeg og tendenser til vondt/murring i nedre mageregion. Den er sentrert på midten, og ikke i en av sidene som andre ofte opplever. Spennende å se hva testene sier når jeg kommer hjem!

Jeg var spent på ettermiddagens ELtest da jeg har en dipp i temperatuen min. De som temper vet ikke når EL er, før det er for sent. Noen opplever imidlertid å få et dipp i temp rett før, som da vil være et tegn på EL.

El-testen innenfor tidsfrist, fra CD 10 øverst, til dagens test CD 14 E nederst(begynte å teste 2 ganger for dagen fra CD 13).
IMG_20160923_185949.jpg

Her er testene tørket:
IMG_20160923_190148.png

Tydelig noe på gang da streken begynner å bli sterkere. I dag har jeg og vondt/krampeaktig i nedre mageregion, tidvis stikking i høyre side. Tror jeg må trappe opp testingen til 3 tester iløpet av dagen.

Veldig spent på hvor lang syklus og lutealfase blir. Tror EL var ca på samme tid forrige syklus, men hadde veldig lang lutealfase. Så håper Vitexen gjør underverker på det området :)

Vedlegg

• IMG_20160923_165728.png
    IMG_20160923_165728.png
    643,8 KB · Visninger: 15
IMG_20160923_214334.png IMG_20160923_214220.png

Hmmm... Mistet jeg toppen? Er det ikke helt riktig enda. Temp will show!

Back
Topp