Franskmenn nekter å la barna bli vaksinert!

Nå var set snakk om at foreldre skulle ta valg basert på barnas beste, derfor jeg sammenlignet, det er vel til barnets beste å bli vaksinert (om det er mulig) ig det er til barnets beste å sikres best mulig i bil, så om det ene blir pålagt med lov, er ikke det da å åpne for at andre ting, som sikres mulig bilsikring blir pålagt?

Burde vært lovpålagt det også spør du meg

Burde vært lovpålagt det også spør du meg

Ja, altså, nå var det vel det jeg skrev helt til å begynne med da[emoji85] «hvis man skal tenke slik er det vel brått mange ting foreldre ikke kan bestemme lenger» hvis man skal pålegge noe så er det mye annet man egentlig kan pålegge foreldre, håper bare ikke det sklir helt ut om det blir realitet. Det finnes de som mener amming er like livsviktig f.eks

Jeg tenker pipa snur om de er så uheldige at barna deres blir syk. Gud forby at det skjer, men det er vel en realitet. Da angrer de vel kanskje på at de ikke vaksinerte barns sine.

Ja, altså, nå var det vel det jeg skrev helt til å begynne med da[emoji85] «hvis man skal tenke slik er det vel brått mange ting foreldre ikke kan bestemme lenger» hvis man skal pålegge noe så er det mye annet man egentlig kan pålegge foreldre, håper bare ikke det sklir helt ut om det blir realitet. Det finnes de som mener amming er like livsviktig f.eks

Det er sant. Vært borti et par sånne hvor amming er ALT og gir du en dråpe mme har du skadet barnet ditt.

Men igjen, vaksiner kan (nesten) alle få, bilsikring får alle til med hjelp.
Men amming går jo faktisk ikke for alle [emoji28]

Det er sant. Vært borti et par sånne hvor amming er ALT og gir du en dråpe mme har du skadet barnet ditt.

Men igjen, vaksiner kan (nesten) alle få, bilsikring får alle til med hjelp.
Men amming går jo faktisk ikke for alle [emoji28]

Det jeg føler blir så galt og som blir vanskelig om man gjør vaksiner til et påbud, og grunnen for at jeg sammenligner dette er jo at grensa er så utydelig og diffus. Altså, når er man syk nok til å slippe vaksine? Når er det ok å ikke amme? Når er man lang nok, tung nok eller dårlig nok til å snu i bilen? Og hvem skal sitte med makten til å bestemme dette?

Jeg har selv et barn med alvorlig allergi som gjør at vaksiner kan være vanskelig, hun blir skikkelig dårlig og ble innlagt med alvorlig reaksjon når hu var liten, alle vaksiner må derfor tas på sykehus eller hos lege, tenk om noen bestemmer at mitt barn ikke blir dårlig nok? Og at jeg som mor tvinges til å se barna mine syke fordi en lege som ikke kjenner de mener de ikke er syke nok.... jeg vil gjerne de skal vaksineres, men jeg velger glatt bort andre barn for mine egne og jeg ser ikke mine barn bli dårlige og potensielt alvorlig syke for å muligens redde et annet barn,no way[emoji85] høres nok fælt ut men dette er nå mine tanker, og grunnen til at jeg ikke vil at dette skal bli tvang for med tvang kommer unntak og unntakene blir jo oss og vi vil gjerne få fortsette å bestemme npr barna er syke nok eller når vaksina er farlig nok .

Men hvorfor drar familier da med babyer under 1 år til utlandet på ferie?
Det er ikke mitt problem hva andre gjør med sine barn, men jeg risikerer det ikke for mitt eget barn. Ikke ønsker jeg å fremskynde vaksinen heller, bare for å få tilfredsstilt min egen reiselyst.

Det er ikke mitt problem hva andre gjør med sine barn, men jeg risikerer det ikke for mitt eget barn. Ikke ønsker jeg å fremskynde vaksinen heller, bare for å få tilfredsstilt min egen reiselyst.

Altså jeg er helt enig med deg. Men så sprøtt at andre foreldre tenker slik du skrev :-/

Nå er det hysteri begge veier med vaksiner.
Jeg har en nær venninne som er veldig oppvakt og intelligent. Barna hennes har aldri smakt brus eller noe fra butikk som ferdiglaget, hun går helt ut med både kosthold og annet. Hun har valgt å ikke vaksinere sin yngste.

Problemet med vaksine "Motstandere" er at de bruker en god del informasjon og fakta som har noe sannhet i seg. 1 av kanskje 100 000 barn vil få reaksjon og senskader av vaksine. Det er tross alt basert på sykdommen, og dette er et av argumentene mot. Vaksine kan ikke skape autisme som er en populær "viten" blant naturalistene, men vaksine KAN i svært sjeldne tilfeller gi senskader, nettopp fordi det er en vaksine som er utarbeidet for å beskytte mot dødelige og skadelige sykdommer, og dermed vil noen respondere negativt på dem.

Dette er i mine øyne ikke godt nok argument for å nekte fellesbeskyttelsen som vaksiner gir.
Andre argumenter er at man er overbevist om at folk var så sunnere og friskere, og dette var grunnen til at sykdommen gikk ned. Man tror oppriktig at vaksinene ikke har noe å si for reduksjon av meslinger etc men at det har med ernæring å gjøre. Dette er det vanskelig å finne god nok informasjon om.

Det som jeg holder med er at det er enormt press på meningsløse og dårlig testede vaksiner, slik som den populære influensa vaksinen. Mine barn vil få MMR, meslinger, polio men det er uaktuelt og ta vaksine bare for å ha den.
Jeg fikk selv senskader av den hersens fugleinfluensa vaksinen som ble påtvunget meg pga nyfødt barn i familien. I ettertid har det også vist seg at disse hurtiglagede vaksinene har hatt mye uheldige bivirkninger.

Så man må kunne se helheten. Medisinbruk og vaksine er ikke bare bra; men dokumentert effekt over år er sikkert og trygt og anbefalt.

Back
Topp