I
Ingenbruker
Guest
At folk gidder å øke pulsen og irritere seg over slikt er for meg en gåte. Pass på deg sjæl og la andre gjøre som de vil, du får ikke endret andre så hvorfor bruke tid på unødig irritasjon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er jo veldig enkelt å si når man kanskje ikke har barn som ikke har mulighet til å bli vaksinert, og blir ekstra utsatt fordi folk nekter så kanskje for meg er det en unødig irritasjon, men for mange er det absolutt ikke unødig...At folk gidder å øke pulsen og irritere seg over slikt er for meg en gåte. Pass på deg sjæl og la andre gjøre som de vil, du får ikke endret andre så hvorfor bruke tid på unødig irritasjon.
Det er jo veldig enkelt å si når man kanskje ikke har barn som ikke har mulighet til å bli vaksinert, og blir ekstra utsatt fordi folk nekter så kanskje for meg er det en unødig irritasjon, men for mange er det absolutt ikke unødig...
Men var ikke det litt ubehagelig når de var små og ikke hadde like sterkt immunforsvar da? Jeg har sett at dine må vurderes for hver, pga reaksjon på dem? du skal selvfølgelig få mene at det er unødig irritasjon for din del. men for de små som kan risikere å stryke med av vaksinen og også av sykdommen så er det etter min mening ikke unødig irritasjon for de foreldreneJeg må vurdere hver vaksine på mine to største og hu på 10 har tatt alle på sykehus (1 har hun ikke tatt) så dette vet jeg alt om.
Enig med degIngen vaksinasjon - ingen barnehageplass/skoleplass.
Unntaket er selvsagt de som faktisk ikke kan vaksineres pga sykdom etc.
Men var ikke det litt ubehagelig når de var små og ikke hadde like sterkt immunforsvar da? Jeg har sett at dine må vurderes for hver, pga reaksjon på dem? du skal selvfølgelig få mene at det er unødig irritasjon for din del. men for de små som kan risikere å stryke med av vaksinen og også av sykdommen så er det etter min mening ikke unødig irritasjon for de foreldrene
Så braAustralia har skjønt det! [emoji1316]
Vis vedlegget 276409
https://www.nrk.no/urix/vaksinemotstandere-nektes-innreise-til-australia-1.13666043
Det er braAustralia har skjønt det! [emoji1316]
Vis vedlegget 276409
https://www.nrk.no/urix/vaksinemotstandere-nektes-innreise-til-australia-1.13666043
Så tvang er riktig?
Hva med tvangsekteskap?
Tvangslemlesting?
Er dette også riktig?
Det gjøres jo av noen som mener de har rett, mot noen som mener det motsatte.
Vaksinasjon er frivillig, og hver forelder/foresatt må gjøre det som er rett for sin familie.
Som dere vet, å vaksinere er ikke mulig for alle pga forskjellige sykdommer eller allergier.
Derfor tenker jeg at i et såpass skjørt emne som vaksinering er det viktig å trå varsomt.
Ingenting godt kommer ut av tvang.
Enig med alt som står herTvang møter vi nærmest hver dag. Lovverk er satt for å beskytte oss eller for at det ikke skal bli kaos. Ser ikke helt sakligheten ved å sammenligne lemlesting og vaksine.
Og ingen her har sagt at vaksiner skal gis til de som ikke bør ta dem. Er jo nettopp derfor friske bør vaksinere seg for å beskytte de som ikke kan.
Tvang møter vi nærmest hver dag. Lovverk er satt for å beskytte oss eller for at det ikke skal bli kaos. Ser ikke helt sakligheten ved å sammenligne lemlesting og vaksine.
Og ingen her har sagt at vaksiner skal gis til de som ikke bør ta dem. Er jo nettopp derfor friske bør vaksinere seg for å beskytte de som ikke kan.
Nå er det sånn at vaksinering i følge lovverket er frivillig.
Derfor ser jeg ikke at tvang bør pålegges.
At vi må forholde oss til lover om å feks ikke drepe andre etc syns jeg ikke kan sammenlignes med vaksinering.
Nå er det sånn at vaksinering i følge lovverket er frivillig.
Derfor ser jeg ikke at tvang bør pålegges.
At vi må forholde oss til lover om å feks ikke drepe andre etc syns jeg ikke kan sammenlignes med vaksinering.
Jeg synes faktisk det kan sammenlignes, om ditt uvaksinerte barn, får meslinger, ender med å smitte noen som er syke og uvaksinert, for at så dette mennesket dør, så har du jo som vaksinemotstander faktisk indirekte drept et menneske gjennom ditt barn..
Jeg synes faktisk det kan sammenlignes, om ditt uvaksinerte barn, får meslinger, ender med å smitte noen som er syke og uvaksinert, for at så dette mennesket dør, så har du jo som vaksinemotstander faktisk indirekte drept et menneske gjennom ditt barn..
Enig med degNår folk som ikke vaksinerer er en trussel mot helsen til dem som ikke kan så syns jeg det kanskje ikke er så dumt å kreve det.
Var ikke noe så alvorlig som drap jeg tenkte på, da.
Våre planer om ferie til Paris og Eurodisney neste år utgår i hvert fall med høye kneløft etter den artikkelen der.
Og nå kjente jeg at jeg er glad jeg ikke har månedlig kontakt med min lillebror som nettopp har vært i Frankrike...
Denne dro du vel litt langt eller[emoji85]