Franskmenn nekter å la barna bli vaksinert!

Nei det er jo forsåvidt ikke det.

Men det er jo dumt om smitten blir dratt med hit til lands. Selv om han også ble vaksinert som barn.

Men hvor lenge varer disse vaksinene egentlig, med tanke på oss som nå er voksne?
Burde vi også fylt på nytt?

Skjønner:)

Så nå at link ble lagt ut ang lengde på vaksine

Det sies at vaksinasjon skal være frivillig, at foreldrene skal bestemme. Men hva med å snu problemstillingen på hode. Hva med barnets rettigheter oppi dette? Har ikke et lite barn rett til beskyttelse mot sykdom, når en slik beskyttelse finnes? Hvorfor skal foreldre kunne nekte barnet en slik beskyttelse, når avgjørelsen kan skade både eget og andres barn?

Det sies at vaksinasjon skal være frivillig, at foreldrene skal bestemme. Men hva med å snu problemstillingen på hode. Hva med barnets rettigheter oppi dette? Har ikke et lite barn rett til beskyttelse mot sykdom, når en slik beskyttelse finnes? Hvorfor skal foreldre kunne nekte barnet en slik beskyttelse, når avgjørelsen kan skade både eget og andres barn?

Hvis man skal tenke slik er det veldig mange ting foreldre brått ikke kan bestemme lenger[emoji23]

I likhet med veldig mange andre ting er vaksiner en anbefaling, ikke et påbud, om det skulle blitt påbud kan mann jo i prinsippet tenke på å gjøre om veldig mange andre anbefalinger til påbud. Tenker da på bilsikring (der er det faktisk ikke påbudt lenger enn til 9kg), innføring av fast føde, amming (er jo best for de som kan men mange velger bort), fødsel framfor keisersnitt (har selv valgt keisersnitt 2 ganger), bruk av div stoler og seler, for ikke å snakke om oppdragelse. Poenget er at for noen er bilsikring veldig viktig, for andre er amming viktig. Noen mener bruk av gåstol og bæresele ødelegger for ungen senere i livet mens noen mener vaksiner er livsnødvendig. Man har alle forskjellige meninger og tanker rundt hva de selv mener er rett for seg og sine, gjør man en anbefaling til et påbud pga ungenes rett til.... ja da kan man brått begynne å tenke på ungenes rett til andre ting også.

Ikke bakovervendt[emoji6]

Nei, men det er påbudt med bilsikring, du bruker det jo som ett argument til ikke å ha påbud om vaksiner. Barnet ditt kan ikke sitte i bil uten sikring noen gang, nettopp fordi de kan dø av det. Derfor er det også påbud om belte i bilen for oss voksene.

Nei, men det er påbudt med bilsikring, du bruker det jo som ett argument til ikke å ha påbud om vaksiner. Barnet ditt kan ikke sitte i bil uten sikring noen gang, nettopp fordi de kan dø av det. Derfor er det også påbud om belte i bilen for oss voksene.

Poenget mitt (som jeg ikke skrev tydelig nok) var at for mange er bakovervendt sikring like livsviktig om ikke mer viktig som vaksiner.... det er ikke påbudt med bakovervendt sikring lenger enn til 9kilo.

Poenget mitt (som jeg ikke skrev tydelig nok) var at for mange er bakovervendt sikring like livsviktig om ikke mer viktig som vaksiner.... det er ikke påbudt med bakovervendt sikring lenger enn til 9kilo.

Nei, men du har ikke lov å kjøre bil uten at barna har sikring i bil, men du har lov å ofre livet til ditt og andres barn ved å ikke vaksinere de. Så lenge det er påbudt med sikring i bil, blir dette litt rar sammenligning, hadde vært enig med sammenligningen om sikring i bil ikke var påbudt, men var frivillig.

Nei, men du har ikke lov å kjøre bil uten at barna har sikring i bil, men du har lov å ofre livet til ditt og andres barn ved å ikke vaksinere de. Så lenge det er påbudt med sikring i bil, blir dette litt rar sammenligning, hadde vært enig med sammenligningen om sikring i bil ikke var påbudt, men var frivillig.

I følge noen er det like livsfarlig å sette en baby på 9kg framover (som er lov) som å ikke vaksinere[emoji6] begge deler er lovlige og i følge mange livsfarlige, det var hele poenget mitt.

I følge noen er det like livsfarlig å sette en baby på 9kg framover (som er lov) som å ikke vaksinere[emoji6] begge deler er lovlige og i følge mange livsfarlige, det var hele poenget mitt.

Om du sikrer feil i bil går det ut over deg og ditt barn, ikke mitt.

Velger du å ikke vaksinere risikerer du at det går ut over ditt barn, men også de barna som av ulike grunnen faktisk ikke kan ta vaksinen, de som ikke har noe valg.
Mest er forskjellen.

Last edited:
Syns vaksinering burde vært lovpålagt. Det er mange skoler i andre land hvor du MÅ vaksinere barnet for at h*n skal få lov å gå der. Med mindre du har et barn som ikke kan vaksineres, selvfølgelig.
Men siden vaksiner ikke er lovpålagt så kan man ikke tvinge folk til å vaksinere :p

Om du sikrer feil i bil går det ut over deg og ditt barn, ikke mitt.

Velger du å ikke vaksinere risikerer du at det går ut over ditt barn, men også de barna som av ulike grunnen faktisk ikke kan ta vaksinen, de som ikke har noe valg.
Mest er forskjellen.

Nå var set snakk om at foreldre skulle ta valg basert på barnas beste, derfor jeg sammenlignet, det er vel til barnets beste å bli vaksinert (om det er mulig) ig det er til barnets beste å sikres best mulig i bil, så om det ene blir pålagt med lov, er ikke det da å åpne for at andre ting, som sikres mulig bilsikring blir pålagt?

Back
Topp