Franskmenn nekter å la barna bli vaksinert!

Ja det der er provoserende.

Det er jo en grunn til at sykdommene er på vei tilbake, og det er jo at flere ikke vaksineres.
 
Synes det er trist at «gruppehukommelsen» er så kort, så historieløs beslutning... Har akkurat fått et barn selv, som er avhengig av flokken for beskyttelse en stund fremover. Heldigvis har han fått vaksinene som bitteliten, bare påfyllsdosene som må utsettes...
 
Kjente det boblet inni meg da jeg leste artikkelen. Slike folk gjør at andre mistror de som faktisk ikke kan ta vaksinene av en gyldig grunn.
 
Koker i meg. Spesielt når jeg leste at hun håper at barnet heller får meslinger over å ta vaksinen og mener at det ikke er et problem fordi sykdommen nesten er utryddet. Meslinger er potensielt dødelig og har mange forferdelige senvirkninger, og sykdommen er nesten utryddet FORDI vi vaksinerer. Jeg fatter det ikke. Motstandere er jo smarte folk, de søker informasjon om temaet og likevel kommer de til resultatet om å nekte.

Dette new age/alt som er naturlig er bra-opplegget er fanken meg farlig. Det naturlige er å dø av i utgangspunktet helbredbare tilstander. Hvis de ønsker å se det «naturlige» for f.eks fødsel kan de bare se til u-land uten helsehjelp og se på tallene for alvorlige skader på barn og mor, og ikke minst dødstallene. Nei, moderne medisin er redningen, ikke fienden.
 
Men hvis noen ikke vil vaksinere, kan vi tvinge de? Det er jo ikke greit det heller. Folk må jo faktisk få gjøre som de vil.
 
Men hvis noen ikke vil vaksinere, kan vi tvinge de? Det er jo ikke greit det heller. Folk må jo faktisk få gjøre som de vil.

Det kan nok bli tvang om det går utover folkehelsa at de ikke vaksinerer. Det skader jo både folk og økonomi.
 
Det kan nok bli tvang om det går utover folkehelsa at de ikke vaksinerer. Det skader jo både folk og økonomi.
Men er det riktig å tvinge? Hvordan skal noe slikt foregå? Hva skal konsekvensene være om man nekter? Hvor langt skal vi gå?
 
Men hvis noen ikke vil vaksinere, kan vi tvinge de? Det er jo ikke greit det heller. Folk må jo faktisk få gjøre som de vil.
Disse sykdommene som tidligere var så og si utryddet er på vei tilbake fordi det er flere som ikke vil vaksinere. Kan være min mening er fryktelig feil nå, men jeg syns at det skal være vaksinepåbud for å kunne starte i f.eks bhg! Eneste ganger jeg syns det skal være godtatt å ikke vaksinere er de barna som av helsemessige grunner ikke kan vaksineres. De kan kun beskyttes ved at andre vaksineres, uansett hvor mye foreldrene så gjerne skulle vaksinert :sorry:
 
Men er det riktig å tvinge? Hvordan skal noe slikt foregå? Hva skal konsekvensene være om man nekter? Hvor langt skal vi gå?

Ingen vaksinasjon - ingen barnehageplass/skoleplass.

Unntaket er selvsagt de som faktisk ikke kan vaksineres pga sykdom etc.
 
Disse sykdommene som tidligere var så og si utryddet er på vei tilbake fordi det er flere som ikke vil vaksinere. Kan være min mening er fryktelig feil nå, men jeg syns at det skal være vaksinepåbud for å kunne starte i f.eks bhg! Eneste ganger jeg syns det skal være godtatt å ikke vaksinere er de barna som av helsemessige grunner ikke kan vaksineres. De kan kun beskyttes ved at andre vaksineres, uansett hvor mye foreldrene så gjerne skulle vaksinert :sorry:
Ingen vaksinasjon - ingen barnehageplass/skoleplass.

Unntaket er selvsagt de som faktisk ikke kan vaksineres pga sykdom etc.

Men hvem skal sette reglene? Hvem skal håndheve de? Hvem skal sjekke dette? Strider det ikke mot menneskerettighetene våre?
 
Misforstå meg rett. Jeg for min del ser helst at alle uvaksinerte lager sin egen koloni langt ute i ødemarken og lever sine glade dager der med all sykdommen sin, uten å plage oss andre. Klarer bare ikke å se hvordan vi som ett moderne samfunn med loven i hånd kan lage restriksjoner her
 
Våre planer om ferie til Paris og Eurodisney neste år utgår i hvert fall med høye kneløft etter den artikkelen der.
 
Og nå kjente jeg at jeg er glad jeg ikke har månedlig kontakt med min lillebror som nettopp har vært i Frankrike...
 
Men er det riktig å tvinge? Hvordan skal noe slikt foregå? Hva skal konsekvensene være om man nekter? Hvor langt skal vi gå?

Om mange nok liv står i fare så er det jo det. Hadde ikke du krevd at alle vaksinerte seg mot svartedauden om det hadde vært en vaksine da den herjet som verst?
Fri vilje er kjempeviktig, men på et tidspunkt tar det felles beste over.
 
Misforstå meg rett. Jeg for min del ser helst at alle uvaksinerte lager sin egen koloni langt ute i ødemarken og lever sine glade dager der med all sykdommen sin, uten å plage oss andre. Klarer bare ikke å se hvordan vi som ett moderne samfunn med loven i hånd kan lage restriksjoner her
Jeg er for fri vilje, men akkurat med slike ting så klarer jeg ikke å se andre siden :sorry: rett og slett fordi ved å ikke vaksinere så kan man risikere å ta livet av noen barn som ikke har muligheten til å bli vaksinert :(
 
Back
Topp