Forsøk i mars/april 2020

Henger meg på dere her jeg :smiley-bounce012

- 35år - b3 - ivf nr.2 - Haugesund - Progynova, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle og Lutinus - uttak uke 12

Er i gang med Progynova, starter på Menopur 5/3.
I januar hadde vi første forsøk, men det ble avbrutt pga få folikler. Denne gang blir det uttak uansett for å sjekke kvalitet på eggene sa hun sist.
Håper på en del flere egg denne gang.
 
Time til UL i kveld... Spent og litt nervøs. Håper, håper, HÅPER at alt ser bra ut og jeg kan reise neste uke! :smiley-angelic001
 
Velkommen hit! Da har jeg lagt deg til. Masse lykke til med oppstart, du er heldig som skal ha kort protokoll, tror vi ender ganske likt på tidspunkt for uttak da :happy:

Ja, er veldig glad for kort protokoll. Ikke bare fordi det går raskere, men fordi jeg ble ekstremt dårlig med lang protokoll.. Er jo en stor nok belastning som det er..

Spennende at vi er litt likt, krysser fingrene for oss begge
 
Jeg vil være med her jeg også :D Er i gang med rekovelle, og starter med fyremadel i morgen. UL tidlig neste uke for å sjekke ståa!

29 år, barn#1, Rekovelle, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus
 
Velkommen Cashewnuddå! Da har jeg lagt deg til:Heartred Masse lykke til med stimulering fremover, krysser fingrene for at det sitter på dette forsøket.

Henger meg på dere her jeg :smiley-bounce012

- 35år - b3 - ivf nr.2 - Haugesund - Progynova, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle og Lutinus - uttak uke 12

Er i gang med Progynova, starter på Menopur 5/3.
I januar hadde vi første forsøk, men det ble avbrutt pga få folikler. Denne gang blir det uttak uansett for å sjekke kvalitet på eggene sa hun sist.
Håper på en del flere egg denne gang.
 
Uff, så kjedelig, hvordan dårlig ble du? Ja, er nok flere fordeler med kort protokoll...er veldig spent på evt bivirkninger.. Vi er på samme alder også ser jeg forresten:happy:

Ja, er veldig glad for kort protokoll. Ikke bare fordi det går raskere, men fordi jeg ble ekstremt dårlig med lang protokoll.. Er jo en stor nok belastning som det er..

Spennende at vi er litt likt, krysser fingrene for oss begge
 
Velkommen Norri, da har jeg lagt deg til :HeartredMasse lykke til med stimulering og UL om ikke lenge, spennende!

Jeg vil være med her jeg også :D Er i gang med rekovelle, og starter med fyremadel i morgen. UL tidlig neste uke for å sjekke ståa!

29 år, barn#1, Rekovelle, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus
 
Jeg har glemt å oppdatere her, men ble altså totalfrys på meg pga hyperstimulering. Meeeeen jeg regner med det kan bli et lite innsett i mars/april dersom de befruktede eggene overlever reisen med oss. Så jeg kan egentlig bare stå på stimulerer, evt "venter på innsett" hvis du oppretter det :shy:
 
Uff, så kjedelig, hvordan dårlig ble du? Ja, er nok flere fordeler med kort protokoll...er veldig spent på evt bivirkninger.. Vi er på samme alder også ser jeg forresten:happy:

Jeg ble overstimulert - hadde på et tidspunkt over 50 follikler på hver side. Ble sendt hjem med fare for blodpropp i halsen.

Så jeg hadde nok ikke prøvd meg på hjemmefronten, mens jeg var i prosess:nailbiting:
 
Oi oi, spennende, også på kvelden, så bra de har åpent da, ikke rart de har kortere ventetid der! Masse lykke til! :Heartred

Jeg tar UL hos en privat lege her jeg bor, så er ikke på St.Olavs jeg gjør det :)
Det gikk veldig fint, alt så tipp topp ut. Forventer EL onsdag 4.mars, da blir det tur mandag 9. mars! :nailbiting:
 
Jeg ble overstimulert - hadde på et tidspunkt over 50 follikler på hver side. Ble sendt hjem med fare for blodpropp i halsen.

Så jeg hadde nok ikke prøvd meg på hjemmefronten, mens jeg var i prosess:nailbiting:
Vet hyperstimulering øker sjansen for blodpropp, men hvorfor akkurat i halsen?
 
Vet hyperstimulering øker sjansen for blodpropp, men hvorfor akkurat i halsen?

Ikke godt å si, legen sa at de fleste så etter tegn i beina, men at jeg måtte følge med på halsen.

Hadde østradiolnivå på over 38, men siden jeg ikke er fagperson vet jeg ikke om det var av betydning for hvor jeg eventuelt kunne få blodpropp.

Gikk heldigvis fint da, ble vare litt ekstra depressiv i noen dager:happy3
 
Ikke godt å si, legen sa at de fleste så etter tegn i beina, men at jeg måtte følge med på halsen.

Hadde østradiolnivå på over 38, men siden jeg ikke er fagperson vet jeg ikke om det var av betydning for hvor jeg eventuelt kunne få blodpropp.

Gikk heldigvis fint da, ble vare litt ekstra depressiv i noen dager:happy3
Ja her og, totalfrys og overstimulering på meg også. Hadde også veldig mange folikler.. 63 eller noe sånn.
 
Høres ganske likt ut, men jeg fikk ikke lov til å sette ovitrelle og derfor ikke hente ut egg:(

Fikk du mange på frys?
Åå fikk du ikke hente ut i det hele tatt?? Jeg fikk heller ikke sette Ovitrelle, men satt en som heter Gonapeptyl istedet. Fikk 2 på frys.
 
Wohoo! Nå melder jeg med inn i kampen her :D
Har fire "hjemmerull" (hormonstimulering med timet samleie) bak oss og to mislykkede inseminasjonsforsøk. Siste forsøk var i september, holdt pause siden fordi både jeg og mannen skulle opp til de siste avsluttende eksamenene på legeutdannelsen her i januar.
Har PCOS og ingen menstruasjon på egenhånd. Fikk 5 dager med provera (10mg) for å provokere frem menstruasjon, ventet en uke uten noe som helst. Fikk beskjed på å starte på provera igjen (20mg i 5 dager denne gangen). I dag, etter kun tre dager på høy dosis kom mensen plutselig og uventet! Akkurat den ene dagen jeg glemte truseinnlegg. Var ikke sur engang, men glad for at jeg hadde blå operasjonsbukser og ikke hvite legebukser på i dag :p
Så første skanning i morgen, og der får jeg beskjed på hvilke medisiner jeg starter på. Vi har valgt å gå privat på IVF Syd i Fredericia (Danmark), vi bor nemlig selv i Danmark.

Stjernestrikk, 28, #1, IVF-Syd, Fredericia, kort protokoll start 28.02.2020
 
Noen som har erfaring med fyremadel? Satt første i dag og syns den var litt ekkel fordi sprøytespissen var både lengre og tykkere enn det jeg har blitt vant til, også svidde det litt etterpå, er det normalt? I tillegg sto det i bruksanvisningen at man skal trekke stempelet tilbake for å sjekke for blod, gjør dere det? Jeg gjorde ikke det fordi jeg har jo ikke flere sprøyter enn det jeg har, og hadde bare med meg denne ene på jobb :p
 
Back
Topp