Forsøk i mars/april 2020

Håper håper det snart ordner seg! Masse lykke til!:HeartredHold oss oppdatert!:signs003

Nivået mitt har vært forhøyet i en lenger periode, også tok jeg nye prøver i januar, og legene i Sverige ville ha prøvesvarene. Har slitt med å få tak i legen her hjemme, men fikk endelig ordnet det idag og sendt avgårde svarene til Sverige. De var ikke fornøyd, så da må noe gjøres med medisinene sånn at de havner ned på normalnivå helst i går..
Nivået mitt har vært forhøyet i en lenger periode, også tok jeg nye prøver i januar, og legene i Sverige ville ha prøvesvarene. Har slitt med å få tak i legen her hjemme, men fikk endelig ordnet det idag og sendt avgårde svarene til Sverige. De var ikke fornøyd, så da må noe gjøres med medisinene sånn at de havner ned på normalnivå helst i går..
 
Å nei, hva vil det egentlig si, vet du hvor lenge dere må vente? :Heartred

Jeg har respondert litt for godt på stimuleringen, så jeg har mange eggposer. Da blir det bare uttak denne måneden, men de setter ikke noe tilbake fordi det kan trigge overstimuleringssyndrom. Hvis befruktningen går bra håper jeg at jeg kan få satt tilbake allerede neste syklus, men jeg er ikke sikker! :)
 
Skjønner, da håper jeg du er good to go allerede fra neste syklus av! Sjansene er vel gode for det? Blir nesten forundret jeg nå om det ikke blir avbrudd eller forlenget stimulering for meg, er visst veldig vanlig ser det ut som! Masse lykke til ihvertfall, håper det ordner seg fort!
Jeg har respondert litt for godt på stimuleringen, så jeg har mange eggposer. Da blir det bare uttak denne måneden, men de setter ikke noe tilbake fordi det kan trigge overstimuleringssyndrom. Hvis befruktningen går bra håper jeg at jeg kan få satt tilbake allerede neste syklus, men jeg er ikke sikker! :)
 
Hei bra damer,

Etter at vårt første IVF-forsøk i jan/feb dessverre ikkje gjekk vegen, så blir det nytt forsøk på oss i neste syklus som begynner i midten av mars. Med mindre me på mirakuløst vis skulle klara det på eiga hand under ventesyklusen, hehe. :joyful: Så eg vil gjerne bli med her! Me er heldige og har eit barn frå før av som me fekk på den vanlege måten, men har prøvd i snart to år på nr. 2... Ein utruleg tøff og slitsom prosess, som de alle veit.

Uansett, me ser fram til å koma i gang med nytt forsøk igjen og håpar på litt betre uttelling denne gongen. Hadde vore fantastisk å få embryo på frys også, men det spørs jo. I forrige runde fekk eg ut tre egg, som det blei eitt embryo av. Men forsøket stod i fare for å bli avbrutt før innsett på dag 5 pga treig utvikling hos embryoet, men så blei det innsett i siste liten, som iallfall kjentest bra. Avbrutt forsøk er trass alt endå verre enn negativt forsøk der det i det minste var ein sjanse for klaff.

Her er infoen eg veit enn så lenge:

Smuta - 38 (snart 39) - PP24/IVF#2 - B2 - Klinikk Hausken - oppstart rundt 17.03 - ikkje fått nytt behandlingsopplegg enno

Håpar det blir flust av gullembryo her!!! ❤️
 
Hei Smuta! Velkommen hit! Synd å lese om ditt forrige forsøk, men satser på at det denne gangen blir full klaff, masse lykke til med nytt forsøk, jeg legger deg til:happy:

QUOTE="Smuta, post: 26102317, member: 105669"]Hei bra damer,

Etter at vårt første IVF-forsøk i jan/feb dessverre ikkje gjekk vegen, så blir det nytt forsøk på oss i neste syklus som begynner i midten av mars. Med mindre me på mirakuløst vis skulle klara det på eiga hand under ventesyklusen, hehe. :joyful: Så eg vil gjerne bli med her! Me er heldige og har eit barn frå før av som me fekk på den vanlege måten, men har prøvd i snart to år på nr. 2... Ein utruleg tøff og slitsom prosess, som de alle veit.

Uansett, me ser fram til å koma i gang med nytt forsøk igjen og håpar på litt betre uttelling denne gongen. Hadde vore fantastisk å få embryo på frys også, men det spørs jo. I forrige runde fekk eg ut tre egg, som det blei eitt embryo av. Men forsøket stod i fare for å bli avbrutt før innsett på dag 5 pga treig utvikling hos embryoet, men så blei det innsett i siste liten, som iallfall kjentest bra. Avbrutt forsøk er trass alt endå verre enn negativt forsøk der det i det minste var ein sjanse for klaff.

Her er infoen eg veit enn så lenge:

Smuta - 38 (snart 39) - PP24/IVF#2 - B2 - Klinikk Hausken - oppstart rundt 17.03 - ikkje fått nytt behandlingsopplegg enno

Håpar det blir flust av gullembryo her!!! ❤️[/QUOTE]
 
Hei Smuta! Velkommen hit! Synd å lese om ditt forrige forsøk, men satser på at det denne gangen blir full klaff, masse lykke til med nytt forsøk, jeg legger deg til:happy:

Tusen takk, Vårsol2020! Men ser at du har kalt meg Anita istadenfor Smuta i oversikten, fort gjort! Supert om du rettar opp det. :happy:
 
Er det noen av dere som kommer til å prøve å legge inn aksjer på egen hånd i tillegg under IVF-forsøket?.. Eller er det noe man bør la være med? o_O
I mitt hode øker man vel bare sjansene litt? :shy:
 
Er det noen av dere som kommer til å prøve å legge inn aksjer på egen hånd i tillegg under IVF-forsøket?.. Eller er det noe man bør la være med? o_O
I mitt hode øker man vel bare sjansene litt? :shy:
Kommer vel an på hva for type forsøk du har? I Porsgrunn har man forbud mot samleie etter sprøytestart i ferskforsøk i hvert fall :)
 
Er det noen av dere som kommer til å prøve å legge inn aksjer på egen hånd i tillegg under IVF-forsøket?.. Eller er det noe man bør la være med? o_O
I mitt hode øker man vel bare sjansene litt? :shy:

Her er hjemmespire skrekken, så vi er ytterst forsiktig...
 
Er det noen av dere som kommer til å prøve å legge inn aksjer på egen hånd i tillegg under IVF-forsøket?.. Eller er det noe man bør la være med? o_O
I mitt hode øker man vel bare sjansene litt? :shy:

Akkurat mens jeg er full av sprøytehormoner er ikke samleie noe jeg higer etter...
 
Er ikke noe jeg har tenkt så mye på, etter 8 år med prøving har jeg dessverre mistet troen på at det vil lykkes på naturlig måte. Men tenker for din del at hvorfor ikke dersom det ligger en sjanse der for å lykkes? Har hørt om flere som har blitt gravid i "ventetiden" for assistert befruktning...følg magefølelsen du:happy::Heartred

Er det noen av dere som kommer til å prøve å legge inn aksjer på egen hånd i tillegg under IVF-forsøket?.. Eller er det noe man bør la være med? o_O
I mitt hode øker man vel bare sjansene litt? :shy:
Er det noen av dere som kommer til å prøve å legge inn aksjer på egen hånd i tillegg under IVF-forsøket?.. Eller er det noe man bør la være med? o_O
I mitt hode øker man vel bare sjansene litt? :shy:
 
Last edited:
En liten milepæl; da har jeg hentet ut Synarela nesespray og er good to go om et par dager, ingen vei tilbake nå :happy6 Men steike for noen priser på disse medikamentene! Blir et nøkternt liv fremover forstår jeg, både når det kommer til utskeielser og festligheter som inneholder sprudlevann...når man skal avstå fra sengekos også, forestiller jeg meg heller en klostertilværelse; dypt dedikert og i min egen lille boble, og kjenner at jeg faktisk gleder meg, litt usikker på om resten av husstanden gjør det samme ... Mannen foreslo å flytte inn på hotell en periode når jeg fortalte om hormonbehandlingen, han spurte om de var sikker på jeg trengte flere hormoner :joyful::woot: Distre har jeg blitt også allerede, da jeg i butikken ropte ut at vesken min var borte fra handlevognen, hvorpå det kom en mann og påpekte at det var hans handlevogn jeg drev og la varer oppi og at min stod lengre bak.... :happy: så joda, dette blir bra!
 
Akkurat mens jeg er full av sprøytehormoner er ikke samleie noe jeg higer etter...

Nei - jeg burde ha spesifisert litt bedre; jeg tenkte på ved innsett i naturlig syklus! Ikke ved hormonstimulering.
 
Hei!
#38 år, barn #2, IVF #2, Rikshospitalet, Fyremadel, Gonal-F, Otrivelle, Lutinus

Jeg skal starte med kort protokoll rundt 12.03. Gruer meg, men må tenke på målet..
 
Velkommen hit! Da har jeg lagt deg til. Masse lykke til med oppstart, du er heldig som skal ha kort protokoll, tror vi ender ganske likt på tidspunkt for uttak da :happy:
Hei!
#38 år, barn #2, IVF #2, Rikshospitalet, Fyremadel, Gonal-F, Otrivelle, Lutinus

Jeg skal starte med kort protokoll rundt 12.03. Gruer meg, men må tenke på målet..
 
Heldige dere er som er i gang! Vårsol, måtte le av beskrivelsen din. Bra med humor! Her venter jeg fortsatt på mens 7 uker etter siste MA. Veldig utålmodig nå. Føler tiden står helt stille. Gaaaah!
 
Heldige dere er som er i gang! Vårsol, måtte le av beskrivelsen din. Bra med humor! Her venter jeg fortsatt på mens 7 uker etter siste MA. Veldig utålmodig nå. Føler tiden står helt stille. Gaaaah!

Jeg joiner vennegjengen. Venter på kontakt fra legen om plan for å få ned prolaktinnivået.
 
Haha, ja viktig med litt galgenhumor oppi det hele, er nok av bekymringer og usikkerhet i dette endelange gamet her. Så får prøve å holde motet oppe underveis:happy: Får håpe du slipper å vente lengre nå, og kan komme igang du også:Heartred

QUOTE="Sprekjærlighet, post: 26107242, member: 131530"]Heldige dere er som er i gang! Vårsol, måtte le av beskrivelsen din. Bra med humor! Her venter jeg fortsatt på mens 7 uker etter siste MA. Veldig utålmodig nå. Føler tiden står helt stille. Gaaaah![/QUOTE]
Heldige dere er som er i gang! Vårsol, måtte le av beskrivelsen din. Bra med humor! Her venter jeg fortsatt på mens 7 uker etter siste MA. Veldig utålmodig nå. Føler tiden står helt stille. Gaaaah!
 
Back
Topp