Forsøk i mars/april 2020

Vårsol2022

Forelsket i forumet
Hei!
For dere som skal ha forsøk i mars/april tenkte jeg det kunne være fint å ha et forum der vi kan følge hverandre i denne perioden, dele tanker og erfaringer, gi hverandre tips og støtte underveis og få hjelp dersom man lurer på noe.
Kanskje vil tiden gå litt fortere også:happy:

Skriv en melding med Nick, alder, hvilket barn du prøver på, klinikk, medisiner og oppstart, så legger jeg deg til :Heartred



-UNDER UTREDNING/VENTER PÅ OPPSTART: :bounce:smiley-angelic006

* Sprekjærlighet, 36, barn#2, IVF, Riksen/Ullevål.

*Landus, 29, barn#1, Karolinska, Menopur, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus.



-STIMULERER::dance008:signs003

*Marley, barn#2, Rikshospitalet, Progynova, oppstart 22/2.

*SoonToBeMama, barn#1, Hausken, Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus.



-VENTER PÅ INNSETT: :angel10

*#one million#, 34, barn#1, Maigaard, frys i naturlig syklus, Prednisolon, Crinone, innsett ca. uke 16.

*Norri, 29, barn#1, Rekovelle, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus.




-RUGER::smiley-angelic001:happy093.

*Ventejente81, barn#2, IVF#3, Skien, Synarela, Menopur, innsett 19/3.

*Løvepote, 29, barn#1, IVF#4, Medicus, Letrozol, Ovittelle, innsett 23/3.

*Cashewnuddå, 35, barn#3, IVF#2, Haugesund.



-GRAVID::smiley-bounce022*:Heartred

*Mator, 32, barn#2, ICSI#1, Porsgrunn, innsett 10/3.

*_Streken_36, barn#2, IVF#1, St. Olavs, 3 innsett (frys), Cyclogest, innsett 10/3.

*Piju, 34, barn#1, UVF#1, Riksen, Gonal F, Crinone, innsett 12.03.

*Prosjekt lillesøster/lillebror, barn#2.

*Stjernestrikk, 28, #1, Frederica.

*Nummer2, barn#2, forsøk#2, Bemfola, Fyremadel.




-AVBRUTT/TOTALFRYS::offtheair

*Piana, 31, barn#1, IVF/ICSI#3, St. Olavs.

*Tommelise, barn#2, IVF#1, Fertilitetsklinikken Porsgrunn, Letrozol, Lutinus, Ovitrelle.

*Samdy

*Liten1, 38, barn#2, IVF#2, Rikshospitalet

*Skoliss, 28, barn#2, Hausken.

*Iselilja, 28, barn#1, Hausken/Riksen.




IKKE GRAVID::sad010

*Hopekov, 35, IVF#3, Haukeland.

*Saltvann, Hausken Lysaker.

*Smuta, 39, IVF#2, Klinikk Hausken.

*Vårsol, 38, barn#2, IVF#1, Hausken/Haukeland.
 
Last edited:
Hei! Jeg skal mest sannsynlig igang med progynova rundt den 22. Er da jeg forventer mensen iallefall :) skal ha fryseforsøk på Riksen, med det ene embryoet vi fikk på frys ved ferskforsøk i mai 2018. Er veldig spent på om det overlever tining og selvfølgelig hvordan det går etter evt. innsett!
 
Hei! Det er sikkert flere her inne som sitter og tripper og venter på å endelig få starte på prosessen denne måneden. Tenkte det kunne være fint å ha et forum der vi kan følge hverandres reise i denne perioden, dele tanker og erfaringer, gi hverandre tips og støtte, og kanskje vil tiden gå fortere også

Hei! :) Jeg er nå på 5. dag med sprøyter, og skal på ultralyd på onsdagen. Det er veldig fint å ha noen å dele reisen med som er i "samme båt"!
 
Så spennende, er du på kort protokoll? Er degt første gangen din? Jeg starter først opp om noen uker med lang protokoll, synes tiden går innmari sakte nå. Kjenner du noen bivirkninger fra sprayen eller er formen fin?
 
Last edited:
Hei! Jeg skal mest sannsynlig igang med progynova rundt den 22. Er da jeg forventer mensen iallefall :) skal ha fryseforsøk på Riksen, med det ene embryoet vi fikk på frys ved ferskforsøk i mai 2018. Er veldig spent på om det overlever tining og selvfølgelig hvordan det går etter evt. innsett!

Så utrolig spennende, vi får bare krysse fingrene...jeg starter rundt den 26. med lang protokoll på Haukeland. Har dere et vellykket forsøk fra før av?
 
Så spennende, er du på kort protokoll? Er degt første gangen din? Jeg starter først opp om noen uker med lang protokoll, synes tiden går innmari sakte nå. Kjenner du noen bivirkninger fra sprayen eller er formen fin?

Det er kort protokoll jeg har. Det er første gangen min, så er helt ny i dette. Har ikke brukt noe spray, så kan ikke si noe om bivirkningene på den :) Jeg føler meg litt opplåst i magen og har hatt hodepine, eller har formen vært fin. Menopur og fyremadel er spøytene jeg tar.
 
Åja nå så jeg det stod sprøyter jo :happy:Kjempespennende, da nærmer det seg virkelig, nesten litt uvirkelig synes jeg at det endelig skjer denne måneden...må bare ha noen prosjekt er i mellomtiden så jeg ikke går på veggen. Merker at lunten er litt kortere enn vanlig og at jeg er litt fraværende til mye som ikke omhandler dette...er ikke så mange som vet om det, synes det er utfordrende å ikke fortelle det til de nærmeste. Har dere vært åpne rundt det?
 
Åja nå så jeg det stod sprøyter jo :happy:Kjempespennende, da nærmer det seg virkelig, nesten litt uvirkelig synes jeg at det endelig skjer denne måneden...må bare ha noen prosjekt er i mellomtiden så jeg ikke går på veggen. Merker at lunten er litt kortere enn vanlig og at jeg er litt fraværende til mye som ikke omhandler dette...er ikke så mange som vet om det, synes det er utfordrende å ikke fortelle det til de nærmeste. Har dere vært åpne rundt det?

Jeg har fortalt det til nærmeste familie og noen på jobben, men er langt i fra alle som er informert! Syns det er litt vanskelig og småflaut å prate om...
 
Så utrolig spennende, vi får bare krysse fingrene...jeg starter rundt den 26. med lang protokoll på Haukeland. Har dere et vellykket forsøk fra før av?
Ja, vi var så heldige å få en gutt i februar 19 etter første ivf forsøk! :) (har flere aborter og exu bak meg, så at jeg skulle få et vellykket svangerskap selv om jeg fikk positiv test var ingen selvfølge). Hadde to fine embryo på dag tre, - ene ble lillemann, andre er på frys. Jeg hadde også lang protokoll på forsøket. Fikk så godt som ingen bivirkninger. Hadde ikke noe problem med sprayen. Tok litt lenger tid enn normalt å få mensen på spay, men kom noen dager forsinket. Jeg tok gonal-f sprøyter og Ovitrelle eggløsningssprøyte. Crinone morgen og kveld fra uttak og Fragmin (pga. abortene) fra innsett. Gikk på crinone til uke 10 og Fragmin hele svangerskapet. Fikk også albyl-e fra uke 12.
 
Jeg har fortalt det til nærmeste familie og noen på jobben, men er langt i fra alle som er informert! Syns det er litt vanskelig og småflaut å prate om...
Jeg har kun delt med min mamma pga. praktiske årsaker. Sa det også til helsesøster. Men jeg lurer veldig på hva jeg gjør i forhold til jobben. Skal på UL-kontroller og til innsett i ukene umiddelbart etter at foreldrepermisjonen min er over. Kanskje ikke så populært å be om permisjon en dag den første uken tilbake på jobb! Jeg var også sykemeldt delvis hele forrige svangerskap, så dette kan jo ha innvirkning på jobb dersom jeg blir gravid også.
 
Åja nå så jeg det stod sprøyter jo :happy:Kjempespennende, da nærmer det seg virkelig, nesten litt uvirkelig synes jeg at det endelig skjer denne måneden...må bare ha noen prosjekt er i mellomtiden så jeg ikke går på veggen. Merker at lunten er litt kortere enn vanlig og at jeg er litt fraværende til mye som ikke omhandler dette...er ikke så mange som vet om det, synes det er utfordrende å ikke fortelle det til de nærmeste. Har dere vært åpne rundt det?
Vi var åpne med familie og nærmeste ledere på jobb ved forrige forsøk. Det ble bare sånn i forhold til familie da de visste om abortene og lurte da naturlig nok på hva som var neste skritt for oss underveis i prøveperioden. Ble også enklest å fortelle leder på jobb da jeg måtte ha permisjon hele dager for å dra på kontroller.
 
Åja nå så jeg det stod sprøyter jo :happy:Kjempespennende, da nærmer det seg virkelig, nesten litt uvirkelig synes jeg at det endelig skjer denne måneden...må bare ha noen prosjekt er i mellomtiden så jeg ikke går på veggen. Merker at lunten er litt kortere enn vanlig og at jeg er litt fraværende til mye som ikke omhandler dette...er ikke så mange som vet om det, synes det er utfordrende å ikke fortelle det til de nærmeste. Har dere vært åpne rundt det?
Har forresten veldig lyst til å holde det hemmelig for familie denne gangen, det hadde vært morsomt å kunne overraske de med en graviditetsnyhet! Men vet ikke om jeg klarer dersom vi blir gravide. De 12 første ukene er jo for min del ekstra skummel og lange!
 
Jeg har fortalt det til nærmeste familie og noen på jobben, men er langt i fra alle som er informert! Syns det er litt vanskelig og småflaut å prate om...

Ja, samme her, sprekker snart etter å fortelle men mye i meg sier det er best å vente til vi vet noe litt mer konkret:happy:
 
Last edited:
Ja, vi var så heldige å få en gutt i februar 19 etter første ivf forsøk! :) (har flere aborter og exu bak meg, så at jeg skulle få et vellykket svangerskap selv om jeg fikk positiv test var ingen selvfølge). Hadde to fine embryo på dag tre, - ene ble lillemann, andre er på frys. Jeg hadde også lang protokoll på forsøket. Fikk så godt som ingen bivirkninger. Hadde ikke noe problem med sprayen. Tok litt lenger tid enn normalt å få mensen på spay, men kom noen dager forsinket. Jeg tok gonal-f sprøyter og Ovitrelle eggløsningssprøyte. Crinone morgen og kveld fra uttak og Fragmin (pga. abortene) fra innsett. Gikk på crinone til uke 10 og Fragmin hele svangerskapet. Fikk også albyl-e fra uke 12.
Wow, så fantastisk å se at man kan lykkes allerede på første forsøk, det gir virkelig håp, for en lykke, håper på at det går like bra denne gang for dere <3
 
Jeg har kun delt med min mamma pga. praktiske årsaker. Sa det også til helsesøster. Men jeg lurer veldig på hva jeg gjør i forhold til jobben. Skal på UL-kontroller og til innsett i ukene umiddelbart etter at foreldrepermisjonen min er over. Kanskje ikke så populært å be om permisjon en dag den første uken tilbake på jobb! Jeg var også sykemeldt delvis hele forrige svangerskap, så dette kan jo ha innvirkning på jobb dersom jeg blir gravid også.
.
 
Last edited:
Har forresten veldig lyst til å holde det hemmelig for familie denne gangen, det hadde vært morsomt å kunne overraske de med en graviditetsnyhet! Men vet ikke om jeg klarer dersom vi blir gravide. De 12 første ukene er jo for min del ekstra skummel og lange!
Ja, sant det, uff ikke lett hva man skal si og ikke...er redd for mas og skuffelser, men hadde gledet familien min enormt vet jeg bare å vite at vi prøver!
 
Last edited:
Hei! Det er sikkert flere her inne som sitter og tripper og venter på å endelig få starte på prosessen denne måneden. Tenkte det kunne være fint å ha et forum der vi kan følge hverandres reise i denne perioden, dele tanker og erfaringer, gi hverandre tips og støtte, og kanskje vil tiden gå fortere også

Hei :) Vi er såvidt igang med vårt aller første IVF forsøk. Har gått på nesespray i to uker nå og skal til kontroll og start sprøyte neste uke. Og egguttak etter planen i uke 9.
 
Hei :) Vi er såvidt igang med vårt aller første IVF forsøk. Har gått på nesespray i to uker nå og skal til kontroll og start sprøyte neste uke. Og egguttak etter planen i uke 9.
Så spennende å være igang, hvordan synes du det går, er formen bra? Venter bare på mensen nå så jeg får satt dato for oppstart, på Haukeland. Hvor holder du til?
 
Så spennende å være igang, hvordan synes du det går, er formen bra? Venter bare på mensen nå så jeg får satt dato for oppstart, på Haukeland. Hvor holder du til?
Ja, fint å endelig være i gang, selv om det er veldig ukjent og skummelt. Vi er på Rikshospitalet. Formen er veldig fin, jeg har ikke merket noen bivirkninger av sprayen :) Har gruet meg både til spray, sprøyter og egguttak, men nå som vi er i gang så er jeg mer rolig.
 
Ja, fint å endelig være i gang, selv om det er veldig ukjent og skummelt. Vi er på Rikshospitalet. Formen er veldig fin, jeg har ikke merket noen bivirkninger av sprayen :) Har gruet meg både til spray, sprøyter og egguttak, men nå som vi er i gang så er jeg mer rolig.

Så bra, ja hjelper nok ikke å stresse og kvi seg for situasjonen når den først er her, selv om det er lettere sagt enn gjort...vi får bare prøve å slappe av, stole på kroppen og avdelingen og krysse fingrene for at det holder
 
Back
Topp