Forsøk i mars/april 2020

Hei. Jeg sniker litt her jeg. Har akkurat avbrutt et forsøk i det offentlige og får ikke flere forsøk der. Nå skal vi snart flytte inn i nyoppussa hus og etter påske vil vi begynne påan igjen. Vi vurderer Livio (IVF klinikken) i Oslo, eller Hausken i Bergen. Noen som har noen erfaringer?

Vi har en sønn født i 2017. Han er også IVF produsert :happy7
Det blir litt vanskelig å skrive introen, så jeg gjør det senere når jeg vet mer. Men nå vet dere i alle fall litt om meg :happy:

Forresten kjekt å se at det er deg @Vårsol2020 som 'driver' denne gruppen. Heia deg!
 
Fikk bestilt Menopur og Fyremadel idag. Det stod tre stykker og så på de rare gule svenske reseptene mine og lurte på om jeg var norsk. Ja svarte jeg på kav bergensk, og så enda dummere på dem da hun ene spurte om jeg ikke hadde norsk fastlege, for da kunne jeg jo få dyre medisiner på blå resept. Svarte bare at de der får man ikke på blå resept, og at jeg var under behandling i Sverige. Damen skjønte så faktisk hva jeg prøvde å bestille, og trakk tilbake det med blå resept. Seinere på kvelden ringte han sjefen, og hadde stusset over at det ikke stod navnet mitt på reseptene, noe som forsåvidt er sant. Han bestilte det jeg skulle ha da, men så er jo jeg en kjenning av apoteket med bestilling på sånne rare medisiner som ingen andre har allerede. Får de på fredag og blir klar til lørdag:D
 
Last edited:
Hei Poojenta!:happy: Takk for det, men ikke noe kjekt å se deg igjen her inne da må jeg jo si, så kjipt at dere ikke får flere sjanser i det offentlige! Sikkert like greit å gå privat da, hadde nok gjort det selv med de erfaringene jeg har til nå. Men man må jo bare gi det hele en sjans og godta en hel del underveis, snu på planer, utsette behandlinger, forlenge datoer, begynne på nytt, vente på svar....har skjønt at i dette gamet må man ha en tålmodighet av stål! Men du har heldigvis noen prosjekter du skal ha i mellomtiden, tenker det kan være godt å flytte fokus og tanker vekk fra dette en stund, håper du får til å lade batterier og nyte dagene også på et vis :happy: Ønsker deg masse lykke til videre med innflytting og alt som hører til, og ny oppstart, håper du holder oss oppdatert underveis!:Heartred
Hei. Jeg sniker litt her jeg. Har akkurat avbrutt et forsøk i det offentlige og får ikke flere forsøk der. Nå skal vi snart flytte inn i nyoppussa hus og etter påske vil vi begynne påan igjen. Vi vurderer Livio (IVF klinikken) i Oslo, eller Hausken i Bergen. Noen som har noen erfaringer?

Vi har en sønn født i 2017. Han er også IVF produsert :happy7
Det blir litt vanskelig å skrive introen, så jeg gjør det senere når jeg vet mer. Men nå vet dere i alle fall litt om meg :happy:

Forresten kjekt å se at det er deg @Vårsol2020 som 'driver' denne gruppen. Heia deg!
 
Last edited:
Høres bra ut, ikke bare bare skjønner jeg å bestille alle disse medisinene! Jeg ringte apoteket idag, for å høre status ang bestillingen. Fikk beskjed om at joda, de var kommet de, bortsett fra Lutinus, som det var forsinkelser på fra leverandør. Fikk jo et øyeblikks panikk der, før jeg kom på at de har jo alt tilgjengelig på apoteket på HUS :happy: Masse lykke til med oppstart, herlighet så spennende, fikk litt sommerfugler i magen kjente jeg nå på dine vegne som begynner lørdag allerede, haha, men jeg kommer rett etter deg neste fredag:smiley-bounce012

"Landus, post: 26097323, member: 71843"]Fikk bestilt Menopur og Fyremadel idag. Det stod tre stykker og så på de rare gule svenske reseptene mine og lurte på om jeg var norsk. Ja svarte jeg på kav bergensk, og så enda dummere på dem da hun ene spurte om jeg ikke hadde norsk fastlege, for da kunne jeg jo få dyre medisiner på blå resept. Svarte bare at de der får man ikke på blå resept, og at jeg var under behandling i Sverige. Damen skjønte så faktisk hva jeg prøvde å bestille, og trakk tilbake det med blå resept. Seinere på kvelden ringte han sjefen, og hadde stusset over at det ikke stod navnet mitt på reseptene, noe som forsåvidt er sant. Han bestilte det jeg skulle ha da, men så er jo jeg en kjenning av apoteket med bestilling på sånne rare medisiner som ingen andre har allerede. Får de på fredag og blir klar til lørdag:D[/QUOTE]
 
Høres bra ut, ikke bare bare skjønner jeg å bestille alle disse medisinene! Jeg ringte apoteket idag, for å høre status ang bestillingen. Fikk beskjed om at joda, de var kommet de, bortsett fra Lutinus, som det var forsinkelser på fra leverandør. Fikk jo et øyeblikks panikk der, før jeg kom på at de har jo alt tilgjengelig på apoteket på HUS :happy: Masse lykke til med oppstart, herlighet så spennende, fikk litt sommerfugler i magen kjente jeg nå på dine vegne som begynner lørdag allerede, haha, men jeg kommer rett etter deg neste fredag:smiley-bounce012

"Landus, post: 26097323, member: 71843"]Fikk bestilt Menopur og Fyremadel idag. Det stod tre stykker og så på de rare gule svenske reseptene mine og lurte på om jeg var norsk. Ja svarte jeg på kav bergensk, og så enda dummere på dem da hun ene spurte om jeg ikke hadde norsk fastlege, for da kunne jeg jo få dyre medisiner på blå resept. Svarte bare at de der får man ikke på blå resept, og at jeg var under behandling i Sverige. Damen skjønte så faktisk hva jeg prøvde å bestille, og trakk tilbake det med blå resept. Seinere på kvelden ringte han sjefen, og hadde stusset over at det ikke stod navnet mitt på reseptene, noe som forsåvidt er sant. Han bestilte det jeg skulle ha da, men så er jo jeg en kjenning av apoteket med bestilling på sånne rare medisiner som ingen andre har allerede. Får de på fredag og blir klar til lørdag:D
[/QUOTE]

Jeg avventet Ovitrelle og Lutinus, for de trenger jeg ikke helt med en gang. Tar det neste uke:) Så spennende at du er hakk i hæl:D
 
Ja, freake ut fikk hun til! Har heldigvis fått rydda opp nå. Så vi skal få IVF ved første ledige mulighet i mars/april. Lykke til alle sammen her inne! Krysser fingre for oss:)
 
Da har jeg startet opp med progynova! Har jeg forstått det rett så vil eventuelt innsett av tint embryo blir om ca 14 dager?
 
Idag hoppet jeg fra en sky og rett ned i hard kald betong. Uttaket blir utsatt, uvisst hvor lenge. Heldigvis fikk jeg beskjed før medisinene ble hentet ut. Det var jo for godt til å være sant at det skulle være min tur nå...

Prolaktinnivået mitt er for høyt til at jeg kan sette igang, det må ned på normalnivå. Hvor langt det må ned, og hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke...
 
Vi prøver på andre runde nå, mislykket ivf i januar, og flere mislykkede letrozol/gonal-f før det. Gonal/fyredemal/ovitrelle/lutinus. 28, ingen barn. Har begynt på primolut for å fremprovosere blødning nå, så begynner stimulering om ca to uker :) Hadde en tøff runde sist med mye smerter og overstimulering, så motivasjonen er ikke helt på topp enda. Håper bare det løser seg bra med jobb denne gangen, sjefen var ikke fornøyd sist :bag: Vi går på Hausken nå, på venteliste på Riksen ;)
 
Vi prøver på andre runde nå, mislykket ivf i januar, og flere mislykkede letrozol/gonal-f før det. Gonal/fyredemal/ovitrelle/lutinus. 28, ingen barn. Har begynt på primolut for å fremprovosere blødning nå, så begynner stimulering om ca to uker :) Hadde en tøff runde sist med mye smerter og overstimulering, så motivasjonen er ikke helt på topp enda. Håper bare det løser seg bra med jobb denne gangen, sjefen var ikke fornøyd sist :bag: Vi går på Hausken nå, på venteliste på Riksen ;)
Masse lykke til denne runden! Får satse på at det bare kan bli bedre enn sist :) hva var det sjefen din ikke var fornøyd med?
 
Masse lykke til denne runden! Får satse på at det bare kan bli bedre enn sist :) hva var det sjefen din ikke var fornøyd med?

Jobber i helsevesenet, alt sykefravær slås ned på og alt skal graderes :dead: Endte med at jeg presset meg for hardt og ble innlagt med sengeleie. Har lært av mine feil, og skal følge kroppen denne runden :angelic: Har heldigvis en støttende mann, for gud så ustabil jeg ble i humøret :nailbiting:
 
Da blir det oppstart av letrozol i morgen, kontroll 2/3 for innsett av FER.
Tommelise, 2#barn første kom naturlig, fertilitetsklinikken i Porsgrunn, 5#FER, letrozol, lutinus, ovitrelle, litt usikker på resten (etter to aborter)
 
Nei og nei, så utrolig kjip en beskjed å få idag! Har du vært og tatt målinger idag før oppstart? Vet ikke helt hva de målingene betyr, men håper virkelig de kommer ned på normalnivå igjen og at du får begynne så fort som overhode mulig!:Heartred
Idag hoppet jeg fra en sky og rett ned i hard kald betong. Uttaket blir utsatt, uvisst hvor lenge. Heldigvis fikk jeg beskjed før medisinene ble hentet ut. Det var jo for godt til å være sant at det skulle være min tur nå...

Prolaktinnivået mitt er for høyt til at jeg kan sette igang, det må ned på normalnivå. Hvor langt det må ned, og hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke...
 
Sniker litt her, er i gang med forsøk nå, men fikk beskjed i dag om at det blir totalfrys. Så forhåpentligvis kommer jeg hit om ikke lenge! :smiley-angelic001 Med to avbrutte forsøk bak oss så kan jeg ikke akkurat ta det for gitt at vi vil få noe på frys denne gangen heller, men jeg håper så veldig veldig på det! Lykke til alle dere! :Heartred
 
Nei og nei, så utrolig kjip en beskjed å få idag! Har du vært og tatt målinger idag før oppstart? Vet ikke helt hva de målingene betyr, men håper virkelig de kommer ned på normalnivå igjen og at du får begynne så fort som overhode mulig!:Heartred

Nivået mitt har vært forhøyet i en lenger periode, også tok jeg nye prøver i januar, og legene i Sverige ville ha prøvesvarene. Har slitt med å få tak i legen her hjemme, men fikk endelig ordnet det idag og sendt avgårde svarene til Sverige. De var ikke fornøyd, så da må noe gjøres med medisinene sånn at de havner ned på normalnivå helst i går..
 
Velkommen hit Iselilja, da har jeg lagt deg til!:HeartredSynd å høre om erfaringene dine, både med sist runde og ift jobb. Synes lite om sjefer som gir sine ansatte dårlig samvittighet! Er litt der at familie og dette "lille prosjektet" trumfer jobben akkurat nå, så om eller når jeg helsemessig sett trenger å være borte fra jobb noen dager, så gjør jeg det uten dårlig samvittighet. Har jobbet "litt" med denne tankegangen, men tenker at denne bestemmelsen og rettigheten over egen behandling, helse og kropp tar jeg selv hvorvidt jeg klarer å jobbe eller ikke, og ingen andre. Tenker jeg :happy:
Ønsker deg masse lykke til med oppstart til ny runde og stimulering!:Heartred

Vi prøver på andre runde nå, mislykket ivf i januar, og flere mislykkede letrozol/gonal-f før det. Gonal/fyredemal/ovitrelle/lutinus. 28, ingen barn. Har begynt på primolut for å fremprovosere blødning nå, så begynner stimulering om ca to uker :) Hadde en tøff runde sist med mye smerter og overstimulering, så motivasjonen er ikke helt på topp enda. Håper bare det løser seg bra med jobb denne gangen, sjefen var ikke fornøyd sist :bag: Vi går på Hausken nå, på venteliste på Riksen ;)
 
Yess, den er god, masse lykke til, flytter deg til stimulerer, herlighet så spennende! Krysser fingrene for at dette går hele veien til mål:Heartred
Da blir det oppstart av letrozol i morgen, kontroll 2/3 for innsett av FER.
Tommelise, 2#barn første kom naturlig, fertilitetsklinikken i Porsgrunn, 5#FER, letrozol, lutinus, ovitrelle, litt usikker på resten (etter to aborter)
 
Å nei, hva vil det egentlig si, vet du hvor lenge dere må vente? :Heartred
Sniker litt her, er i gang med forsøk nå, men fikk beskjed i dag om at det blir totalfrys. Så forhåpentligvis kommer jeg hit om ikke lenge! :smiley-angelic001 Med to avbrutte forsøk bak oss så kan jeg ikke akkurat ta det for gitt at vi vil få noe på frys denne gangen heller, men jeg håper så veldig veldig på det! Lykke til alle dere! :Heartred
 
Back
Topp