Forovervendt eller bakovervendt bilsete?

En tråd i 'September 2012' startet av Lisse86, 20 Apr 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Man tar selene under passasjersetet og fester de som ellers, det skal stå i bruksanvisningen.
    :)
    I Sverige er det veldig vanlig å plassere barn bakovervendt i forsetet, spesielt i trange biler, da dette gir bedre plass.
    men det er superviktig at airbag ikke er koblet på!

2. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Altså, nå styret sambo med det igår kveld haha.. så jeg er ikke sikker på hvordan han har plassert dem :p så tenker at jeg skal sjekke senere idag og heller se an hvordan vi kan gjøre det :) bilen vår var godkjent for å ha det setet bakovervendt i forsetet ja, så er en mulighet det å :)

• Liker Liker x 1
  3. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Jeg måtte ut å prøve litt i vår bil og kom iallfall frem til at Peugeot 307 passer ypperlig om man har en hurv med unger i bilstoler ;)

ImageUploadedByBV Forum1429903919.994669.jpg

ImageUploadedByBV Forum1429903934.305070.jpg

Nå er jeg spent på om vi klarer å montere den TWE stolen korrekt bakovervendt for vi har aldri montert en beltestol før, og denne har ikke bruksanvisning :p

• Liker Liker x 1
  4. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Sambo eldret litt på setene, og nå står alle fint :) med å ha Emira sitt i midten, og Leoh sitt bakovervendt :) så må bare få satt han i setet imårra for å se om vi trenger å stille det litt mer liggende..syns det så voldsomt rett ut :p vil ikke at han skal henge med hodet når han sovner heller hehe

5. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Mener du den grå? Det er vel ikke beltestol? :p

6. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Nei altså at den monteres med belter og ikke isofix mente jeg :p ;)

7. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Tea mente man kunne helle mer på det ja! Men monter det bak passasjersetet da, for du må sikkert ha det stilt helt frem for å gi han god plass ;)

Men Peugeoten er så romslig fremme at jeg har god beinplass selv med setet helt fremme :D

8. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Det er så lett at jeg klarer det hehe.
    Masse klipp på youtube også :)

9. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Bruksanvisning på Britax.no ;)
    Så den biten er null stress.
    Men hva slags beltestol har du i midten? Den ser så liten ut og det ser ikke ut til at man kan stille lengden på en?
    Et par jenter i nabolaget satt på med oss en gang, med slike stoler, og nakkestøtten nådde dem knapt til skuldrene :( de har sluttet med stoler nå, og er like gamle som T :-o

10. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Den er veldig lett ja :)
    Man må bare stramme skikkelig, og passe på at setet sitter skikkelig støtt!

11. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Man får bedre helling på setet om det står litt lenger inn på bilsetet :) til de minste barna kan man også vippe "flappen" inn under setet for å få bedre posisjon :)

12. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Ja. Stramming er viktig :-D

• Liker Liker x 1
  13. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Jeg pleier å legge litt vekt på setet med kneet mitt, når jeg strammer forankringsselene :p

14. sukkersnusk Fanget i babybobla:-) VIP

Her sitter også barna bakovervendt, men ser at A har blitt veldig lang, men hun klager ikke. I min bil har vi Britax multitech og i mannen sin besafe. Synes Britax sin er best egentlig.

15. sukkersnusk Fanget i babybobla:-) VIP

Sliter med at A klarer å få av seg skuldreselene, forsøkt med klemme også, og stramme innmari godt, skjønner ingenting. Mange ganger vi må stoppe hvis vi er på lengre turer for å ta på henne selene igjen.

16. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Noen kommer seg ut av alt :p
    Prøvd med slik beltesamler?
    Barn tåler utrolig nok å sitte ganske trangt :)

17. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Vi valgte å sette setet til Leoh bak førersetet, sånn at jeg enklere kan komme til om han trenger noe osv.. har jo ikke lappen jeg, så sitter jo bare å glor haha :p men virker som om det er god plass fordet..så får vi heller endre på plassering etterhvert som Leoh vokser :)

18. sukkersnusk Fanget i babybobla:-) VIP

Ja, forsøkt det meste synes jeg, og strammet så mye det går, jeg skjønner ikke hvordan hun klarer det:eek::D

19. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Ja, jeg skjønte ikke helt prinsippet med den flappen?

20. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Det er en Besafe, og ja, ryggen kan reguleres opp. Du ser ca midt på stolen er det et skille hvor man kan justere. Er ikke vår da, mamma sin. Lillebroren min satt i den til han var 135 høy, som 7 åring. :p

Del denne siden