Jo dette er jeg klar over
men når vi måtte gå over fra babysete på Emira, så hadde ingen av oss jobb og måtte da kjøpe en bilsete vi hadde råd til.. og med én butikk her som solgte barneitstyr (ingen nå i dag) så ble det til at vi kjøpte det dem hadde. Og den nytta det ikke å sette inn bakovervendt i den andre bilen
veldig trang bil mellom framsetene og baksetene! Og dette bilsete var ikke stort heller.. men igjen så var det ikke like "strengt" med bakovervendt på den tiden som det er i dag.. hvertfall ikke her jeg bor
og hun har jo alltid vært lang i beina..bruker jo 7 år i str nå og er bare 5 år! Og var like lang som en gjennomsnittlig 4 åring når hun var 3 år..derfor gikk det helt fint å bytte til beltestol..det var som om det satt en 4 åring der
Leoh er jo enda lenger for alderen enn det Emira er!...
Men igjen.. det hjelper lite å sitte bakovervendt om man får en annen bil inn i siden..dette gjelder front kollisjon!.. det glemmer mange
og på bildet du har der så ser man tydelig at T sitter veldig bra bakovervendt.. men det hadde aldri Emira gjort som 4 åring i en trang bil.. da var hun stor som en på 5-6 år også
så jeg mener at man må se litt an, og at man heller må gå etter lengde/vekt enn alder..og da begge veier
(om dem er små eller store for alderen)