Forovervendt eller bakovervendt bilsete?

Vi valgte å sette setet til Leoh bak førersetet, sånn at jeg enklere kan komme til om han trenger noe osv.. har jo ikke lappen jeg, så sitter jo bare å glor haha :p men virker som om det er god plass fordet..så får vi heller endre på plassering etterhvert som Leoh vokser :)
Hermine har alltid sittet bak meg, selv på lange ferieturer. Når henne greit for å gi vann/snacks e.l. Mister hun smokk/kos må vi stoppe :p ;)
 
Det er en Besafe, og ja, ryggen kan reguleres opp. Du ser ca midt på stolen er det et skille hvor man kan justere. Er ikke vår da, mamma sin. Lillebroren min satt i den til han var 135 høy, som 7 åring. :p
Åja. Da er det et annet sete. Eller så har ikke foreldrene skjønt at det kan stilles :-o
 
Hermine har alltid sittet bak meg, selv på lange ferieturer. Når henne greit for å gi vann/snacks e.l. Mister hun smokk/kos må vi stoppe :p ;)

Jo det går jo..men syns det har vært lettere med å ha bakovervendt sete bak sambo :p men tror vi skal bytte om alikevel, fordi sambo satt bitte litt trangt ved knæra..Leoh bruker så og si ikke smokk og kos :) kun når han skal legge seg, men ofte så har han kasta smokken ut av senga før han sovner :p
 
Jo det går jo..men syns det har vært lettere med å ha bakovervendt sete bak sambo :p men tror vi skal bytte om alikevel, fordi sambo satt bitte litt trangt ved knæra..Leoh bruker så og si ikke smokk og kos :) kun når han skal legge seg, men ofte så har han kasta smokken ut av senga før han sovner :p
Stolen til Hermine er så svær at vi har ikke noe valg :p ;)

Vi har pleid å feste smokk/kos i snor på lengre turer, slik at hun ikke mister de hele tiden. ;) Men i byen så blir hun fri når hun mister de :p Som regel kjører jeg og hun alene, og da kan jeg uansett ikke hjelpe henne om det er noe. Men på lengre turer får jeg til å vri meg på et vis for å nå henne sånn høvelig. :)
 
Kan vel godt hende de ikke har sett det?
Jeg så på setene skjønner du, og så ikke det glippet på de.
Men uansett; man ser jo at noe ikke stemmer når setet er så lavt til 5-6-åringen...
 
Stolen til Hermine er så svær at vi har ikke noe valg :p ;)

Vi har pleid å feste smokk/kos i snor på lengre turer, slik at hun ikke mister de hele tiden. ;) Men i byen så blir hun fri når hun mister de :p Som regel kjører jeg og hun alene, og da kan jeg uansett ikke hjelpe henne om det er noe. Men på lengre turer får jeg til å vri meg på et vis for å nå henne sånn høvelig. :)

Ja husker strevet når ungene var babyer :p litt lettere nå som dem kan ta imot litt å.. hehe.
 
Jeg så på setene skjønner du, og så ikke det glippet på de.
Men uansett; man ser jo at noe ikke stemmer når setet er så lavt til 5-6-åringen...
Mange av de Biltema/Europris stolene er jo ikke regulerbare, annet enn at ryggen kanskje kan taes av for å bruke bare puta. Ikke skjønner jeg at man velger billigstol når man kommer til beltestol, akkurat som om den ikke må være like sikker som baby/barnestolen? :confused:

Naboen vår har 6-åringen kun på pute, og hun er lita og aaakkurat blitt 6 så enda bhg-barn...
 
Mange av de Biltema/Europris stolene er jo ikke regulerbare, annet enn at ryggen kanskje kan taes av for å bruke bare puta. Ikke skjønner jeg at man velger billigstol når man kommer til beltestol, akkurat som om den ikke må være like sikker som baby/barnestolen? :confused:

Naboen vår har 6-åringen kun på pute, og hun er lita og aaakkurat blitt 6 så enda bhg-barn...
Det var Besafe altså! Men kanskje de ikke visste at den kunne reguleres!
 
Det var Besafe altså! Men kanskje de ikke visste at den kunne reguleres!

Emira sitt er Besafe, og den kan reguleres i høyden :) kommer til å passe leeeenge :D
 
Wael har også BeSafe beltestol, og den kan reguleres mye i ryggen. Så den skal han få sitte i flere år :-D ;-)

Ja den er nok ment for det å :) også for lange barn :p
 
Ja den er nok ment for det å :) også for lange barn :p
Så bra! Teodor sitt blir også langt. Det er en Britax som ser ca slik ut
ImageUploadedByBV Forum1430040071.523731.jpg
Han er så lang i ryggen, dette var det han satt best i, rett og slett. Mange på hans alder sitter usikret, eller med bare pute :(
 
Så bra! Teodor sitt blir også langt. Det er en Britax som ser ca slik ut
Vis vedlegget 114311
Han er så lang i ryggen, dette var det han satt best i, rett og slett. Mange på hans alder sitter usikret, eller med bare pute :(

Veldig fint sete da :) Emira er mer lang i beina..samme med Leoh. Det er der klær blir smått fort haha..

Sambo foreslo også sånn pute til Emira, men det vil jeg helst vente lenge med selvom hun har lov til å sitte på de.. og hvertfall nå med tanke på at hun sitter i midten!

Hun har en sånn type..bare uten ISOfix og med andre farger :p kjøpte den også fordi det var en bilverksted her som skullr slutte å selge sånt, så da solgte de dem billig :) men veldig fornøyd :D
1430047451746.jpg
 
Veldig fint sete da :) Emira er mer lang i beina..samme med Leoh. Det er der klær blir smått fort haha..

Sambo foreslo også sånn pute til Emira, men det vil jeg helst vente lenge med selvom hun har lov til å sitte på de.. og hvertfall nå med tanke på at hun sitter i midten!

Hun har en sånn type..bare uten ISOfix og med andre farger :p kjøpte den også fordi det var en bilverksted her som skullr slutte å selge sånt, så da solgte de dem billig :) men veldig fornøyd :D
Vis vedlegget 114329
Pute er godkjent fra 15 kg, men ikke anbefalt. De bør helst ha helt sete til de er ferdige med sete. Puten gir null sidesikring...
 
Pute er godkjent fra 15 kg, men ikke anbefalt. De bør helst ha helt sete til de er ferdige med sete. Puten gir null sidesikring...

Ja akkurat derfor jeg ikke vil ha det ;) så hun skal nok sitte en stund til på det hun har.. så kan hun evt gå over til pute når hun er stor nok til å slutte med beltestol! Bare sånn for å sitte høyere :)
 
Pute er godkjent fra 15 kg, men ikke anbefalt. De bør helst ha helt sete til de er ferdige med sete. Puten gir null sidesikring...
Tenk stebroren min som har 3-åringen på pute bare :eek:
 
Back
Topp